Još prije četiri godine, tijekom 2017. godine Opel je na tržište izbacio model Crossland X. U međuvremenu, riječ je o modelu koji je postao drugi najtraženiji Opelov model, a čime je pretekao i Astru. Vodeća je i dalje Corsa. To je situacija na europskom tržištu, gdje je Corsa lani prodana u više od 226 tisuća primjeraka, a Crossland u nešto manje od 98 tisuća jedinica. U nešto manje od četiri godine na tržištu, Crossland je prodan u nešto više od 300 tisuća primjeraka.

Spomenimo i kako je Crossland, pored modela Grandland, ovo bio drugi model nastao u suradnji Opela i PSA grupacije. U to vrijeme, u odnosu na današnju situaciju, Opel još nije bio dio francuske grupacije. Sada je, u četvrtoj godini komercijalizacije došlo vrijeme za redizajn i pomlađivanje, a kako bi se i dalje nastavio prodajni uspjeh. S redizajnom Crossland X je u imenu izgubio oznaku ‘x’, pa je ostao samo Crossland.

Osim laganih promjena u imenu, tu su i ozbiljnije dizajnerske promjene. Poput nedavno predstavljenog modela Mokka, obnovljeni Crossland donosi neke smjernice dizajna koje će se u narednom periodu primijeniti i na ostalim Opel modelima. Ne zaboravimo kako su i Crossland i Mokka pripadnici istog, B-SUV segmenta, no iako po dimenzijama slični, različitih su filozofija, a čime će biti namijenjeni i različitim kupcima.

Bez obzira govorimo li o modelu Crossland X ili o bilo kojem drugom modelu iz bogate Opelove dosadašnje palete proizvoda, bitno je znati kako u Auto Kreši možete pronaći vrlo široku ponudu rezervnih dijelova. Tu je totalno nebitno pričamo li o osnovnim stvarima poput metlica brisača ili pak ljetnih i zimskih guma, pa sve do ulja, filtera, diskova i kočionih obloga, svjećica, antifriza ili pak gumenih ili platnenih tepiha, sve to možete pronaći u prodajnoj paleti Auto Kreše.

Najvidljivija promjena je na prednjem dijelu vozila. Organski spajajući rešetku i prednja svjetla, Opel vizir sada na Crosslandu se prostire u jednom potezu preko cijelog prednjeg dijela vozila. Vizir optički proširuje i organizira prednjicu uz smanjeni broj elemenata. Legendarni simbol robne marke, munja, ponosno dominira središnjim dijelom.

Nova zatamnjena stražnja svjetla naglašavaju Opelov prepoznatljiv dizajn svjetala u obliku krila, a nova crna površina poklopca motora visokog sjaja (dostupna u kombinaciji s crnim krovom) obnovljenom Crosslandu daje dojam izgleda veće širine i snage.

Novost su i prednji i stražnji ukrasni dio koji štiti podvozje (kod modelske varijante Ultimate u srebrnoj boji), prednja LED svjetla za maglu (s kromiranim ukrasnim detaljem u linijama opreme Ultimate i Elegance), i kromiranim ukrasima na vratima za liniju Ultimate uz moderne 16 i 17-inčne aluminijske kotače.

Ljubitelji sportskog izgleda bit će oduševljeni varijantom Crossland GS Line+. Ova nova linija opreme koja obuhvaća 17-inčne crne alu kotače, crni krov, prepoznatljive crvene otvore dnevnih svjetala, ergonomsko vozačko i suvozačko sjedalo s AGR-ovim (Aktion Gesunder Rücken) certifikatom, LED stražnja svjetla i krovni nosači čine da se ovaj kompaktni SUV zbilja ističe u konkurenciji.

Crosslandov osjećaj prostranosti i prvoklasna AGR ergonomska prednja sjedala učinit će duga putovanja još ugodnijima. Ovaj je SUV uvjerljiv i svojom visokom razinom prilagodljivosti zahvaljujući stražnjim sjedalima koja se pojedinačno pomiču i preklapaju. Stražnja klupa djeljiva je u omjeru 60/40 i može se pomicati naprijed-natrag do 150 mm, povećavajući za nekoliko sekundi prostor u prtljažniku s 410 na 520 litara. Potpunim preklapanjem sjedala volumen prtljažnika povećava se na 1255 litara.

Vozači entuzijasti posebno će uživati u poboljšanjima koje je Opel napravio na podvozju Crosslanda. Inženjeri iz Rüsselsheima iznova su ugodili amortizere prednjeg ovjesa s oprugama tipa McPherson i stražnju torzijsku polukrutu osovinu. U kombinaciji s poboljšanom preciznošću upravljanja i osjećajem centriranosti, podvozje novog Crosslanda nudi optimalnu ravnotežu između udobnosti i agilnosti kao i veću stabilnost pri brzinama prikladnim za autoceste.

Kupci novog Crosslanda mogu dodati sigurnost naprednoj voznoj dinamici pomoću značajke IntelliGrip. Ovaj prilagodljivi sustav kontrole držanja podloge omogućuje optimalno prianjanje i stabilnost na svim vrstama podloga. IntelliGrip nudi sljedećih pet načina rada – Normal, Snow, Mud, Sand i ESP OFF.

Normal / On-road: način rada Normal uključuje se čim se Crossland pokrene. Postavke ESP-a i kontrole proklizavanja prikladne su za normalne uvjete gradske vožnje, vožnje na autocesti ili otvorenoj cesti.

Snow: ovaj poseban zimski način rada omogućuje optimalno držanje podloge na zaleđenim i snijegom prekrivenim podlogama pri brzinama do 50 km/h. Kontrola proklizavanja regulira proklizavanje prednjih kotača, usporava vrtnju kotača i prenosi okretni moment na drugi prednji kotač.

Mud: ovaj način rada dopušta više proklizavanja kotača. Ova namjerna vrtnja kotača uz najmanju razinu držanja podloge kad vozilo kreće s mjesta omogućuje uklanjanje blata s gume koja zahvaljujući tome može ponovno držati podlogu. U međuvremenu se na kotač s najboljim prianjanjem prenosi najveći okretni moment. Taj je način rada aktivan pri brzinama do 80 km/h.

Sand: ovaj način rada dopušta malo istovremene vrtnje obaju kotača prednjeg pogona, što omogućuje da se vozilo kreće i smanjuje opasnost od utonuća.

ESP Off: u ovom se načinu rada deaktivira ESP i kontrola proklizavanja pri brzinama do 50 km/h. Iz sigurnosnih razloga IntelliGrip se pri brzinama većim od 50 km/h automatski vraća u način rada Normal.

Vozač i putnici mogu osim u snažnom držanju podloge uživati i u dobroj povezanosti i zabavi zahvaljujući bogatoj ponudi informacijsko-multimedijskih sustava: Radio BT, Multimedia Radio i na vrhu ponude Multimedia Navi Pro s dodirnim zaslonom u boji dijagonale 20,3 cm. Multimedijski sustavi kompatibilni su i s platformama Apple CarPlay i Android Auto. Kompatibilni pametni telefoni mogu se puniti tijekom upotrebe preko bežičnog induktivnog punjenja. Crossland uza sve to nudi i usluge ‘OpelConnect’ kao opciju. LIVE navigacija s informacijama o stanju u prometu u stvarnom vremenu i aktualnim cijenama goriva uz izravnu vezu na pomoć u slučaju kvara i hitne pozive čine putovanja još opuštenijima. LIVE navigacija dostupna je besplatno 36 mjeseci nakon aktivacije. Nakon toga se usluge navigacije LIVE plaćaju.

Ponude motora ne donosi nikakvih iznenađenja. Naime, sve su to već motori koje smo imali priliku isprobati. Crosslanda se može odabirati uz tri benzinske i dvije dizelske opcije. Početni benzinac je 1,2-litreni atmosferac od 83 KS, dok uz turbopunjač razvija 110 ili 130 KS. Ljubiteljima dizelaša namijenjen je 1,5-litreni turbodizelaš, i to u opcijama od 110 odnosno 120 KS.

Slabiji dizelaš dolazi uz 6-stupanjski ručni, a snažniji uz isti broj prijenosa, ali kod automatskog mjenjača. Atmosferski benzinac upregnut je 5-stupanjskim ručnim mjenjačem. Stupanj prijenosa više jedina je opcija kod turbo motora od 110 KS, dok kod snažnijeg modela od 130 KS pored ručnog, postoji i opcija 6-stupanjskog automatika.

Još nije u potpunosti definiran cjenik za hrvatsko tržite, no ipak su poznati neki detalji. Tako znamo da početni benzinski motor, uz početni Edition paket opreme, ima preporučenu maloprodajnu cijenu od 133.300 kuna. Model je to koji već ima LED glavna svjetla, klima uređaj, prednju kameru (prepoznavanje znakova, upozorenje na napuštanje vozne trake, adaptabilni tempomat), radio, 7-inčni color touchscreen, USB, Bluetooth, 6 zvučnika, komande na upravljaču, kožni upravljač, grijane retrovizore, stražnja klupa djeljivu u omjeru 60:40, putno računalo, senzor kiše, unutrašnji retrovizor s automatskim zatamnjenjem, 16-inčne čelične naplatke, kao i jamstvo 2+2 godine, odnosno do 120.000 kilometara.

S obzirom na to da se nalazimo u tijeku zime, koja za sada još uvijek nije iznimno hladna, a niti previše obilata padalinama, ne zaboravite kako upravo u Auto Kreši postoji iznimno bogati izbor zimskih artikala. Isto tako potrebno je imati na umu kako je nebitno kupujete li putem iznimno popularnog webshopa ili pak fizički u samoj trgovini, jer se na jednom mjestu nudi vrlo široka ponuda zimskih guma, metlica brisača kao i gumenih tepiha, odnosno zimske tekućine za pranje vjetrobranskog stakla. Nikako ne smijemo zaboraviti na antifriz, novi akumulator, kao i sredstvo za odleđivanje staklenih površina. Sve to potražite u Auto Kreši.

Odmah na početku prodaje iz Opela su pripremili i posebnu ponudu na određenoj količini vozila s lagera. Kod njih je moguće ostvariti značajnije uštede, a teško je pobrojati koliko su one kod pojedinog modela. Stoga donosimo jedan od primjera. Znači, moguće je dobiti drugi benzinski motor (1,2 Turbo od 110 KS) opremljen automatskom dvozonskom klimom, metalik bojom, grijanim prednjim sjedalima te upravljačem, pomoći pri parkiranju (sprijeda i straga), stražnjom kamerom te svjetlima za maglu. Za ovakav model potrebno je izdvojiti 126.900 kn, a čime se ostvaruje pogodnost od 28.840 kuna.

U nastavku donosimo dio najvažnijih pomoćnih sustava koji se susreću na obnovljenom izdanju modela Crossland.

Head Up display projicira najvažnije podatke o brzini, navigaciji i pomoćnim sustavima izravno u vozačevom vidnom polju.

Upozorenje na mogući frontalni sudar s automatskim kočenjem u nuždi i prepoznavanjem pješaka funkcionira pri brzinama većim od 5 km/h. Ako se prebrzo približavamo vozilu ili pješaku ispred, sustav će oglasiti signal upozorenja i prikazati poruku na vozačevu informacijskom centru. Ako je vrlo vjerojatno da će doći do sudara, priprema se sustav kočenja te se ako je potrebno aktivira kočenje u slučaju nužde radi smanjenja posljedica mogućeg sudara. Pri brzini manjoj od 30 km/h ovaj sustav može posve zaustaviti vozilo. Ako brzina prijeđe 30 km/h, ona se smanjuje i vozač mora aktivno kočiti.

Upozorenje na napuštanje prometne trake oglašava zvučne i vizualne signale ako registrira da je vozilo slučajno napustilo traku.

Upozorenje na umor vozača kroz stil vožnje procjenjuje razinu umora i upozorava vozača da je potreban odmor.

Upozorenje na objekt u mrtvom kutu koristi ultrazvučne senzore i izvješćuje o vozilima koja se kreću bočno od našeg automobila svjetlosnim upozorenjem na odgovarajućem vanjskom retrovizoru.

Panoramska stražnja kamera koja pokriva kut od 180 stupnjeva i prikazuje sve iza vozila.

Automatski pomoćnik pri parkiranju prepoznaje prikladna mjesta za bočno i okomito parkiranje te automatski parkira vozilo – vozač samo mora rukovati papučicama i mjenjačem.

Tempomat s graničnikom brzine, zajedno s prepoznavanjem prometnih znakova, omogućuje brzo i lako pridržavanje ograničenja brzine. 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)