Poznati francuski proizvođač povoljnijih vozila, Citroën, prije 3-4 godine najavio je kako ukida model C4. Kao nasljednika su odabrali model Cactus, a koji je u međuvremenu promijenio ime u C4 Cactus. Dakako, vjerujemo kako vam je poznato da C4 Cactus, u odnosu na C4 nije kompaktna limuzina već svojevrsni crossover. Kroz povijest se pokazalo kako su odluke postavljene kako bi se u nekom trenutku mogle i promijeniti. Tako je i sada – ponovno se na scenu vratio model C4.
Iako u svim službenim materijalima francuski proizvođač navodi kako je riječ ponovno o kompaktnoj limuzini, već sami pogled na vozilo to demantira. Novi C4 svakako je crossover, a što potvrđuje silueta vozila, 15,6 centimetara udaljenosti od tla, kao i plastične zaštite obruba blatobrana i pragova (air bump), a koji su time povezani s prednjim odnosno stražnjim branikom.
Citroën ima iznimno bogato iskustvo proizvodnje kompaktnih modela, još od 1928. godine kad je predstavljena prva generacija modela C4. Kasnije se to kroz povijest nastavilo preko modela Ami 6 i Ami 8, zatim GS i GSA, BX, ZX, Xsara, pa ponovno dvije generacije modela C4. Prva je bila 2004. godine, a posljednja 2010. godine. Posljednji u nizu bio je Cactus, odnosno C4 Cactus prvi puta prikazan 2014. godine, a sada je tu potpuno novi C4. I ne samo C4, već i njegova potpuno električna verzija koja nosi naziv ë-C4. Upravo električnim modelom Citroën nastavlja trend električne ofenzive koji su već započeli C5 Aircross Hybrid, ë-Jumpy, ë-SpaceTourer i ë-Jumper.
Malo prije spomenuti modeli iz Citroënov povijesti uvijek su nosili predznak udobnosti vožnje, a što je bio jedna od bitnih niti vodilja pri stvaranju nove generacije modela. Udobnost u unutrašnjosti naglašena je kroz sve prednosti programa Citroën Advanced Comfort za povećanu udobnost za sve putnike, i to progresivnim hidrauličnim graničnicima, sjedalima Advanced Comfort ili Smart Pad Support Citroën kao svjetskom premijerom. Iskustvo udobnosti osnaženo je s 20 tehnologija za pomoć u vožnji koje uključuju Highway Driver Assist, drugu razinu poluautonomne vožnje kao i 6 tehnologija za povezivost.
Bez obzira govorimo li o Citroënovom modelu C4 Cactus ili pak starijoj generaciji modela C4, odnosno nekom drugom modelu sa logotipom duplog chevrona, morate znati kako u Auto Kreši možete pronaći vrlo široku ponudu rezervnih dijelova. Tu je totalno nebitno pričamo li o osnovnim stvarima poput metlica brisača ili pak ljetnih i zimskih guma, pa sve do ulja, filtera, diskova i kočionih obloga, svjećica, antifriza ili pak gumenih ili platnenih tepiha, sve to možete pronaći u prodajnoj paleti Auto Kreše.
Nema sumnje kako će novi dizajn svakako privlačiti kupce željne modernog dizajna. Tako novi C4 pokazuje smjer u kojem će se kretati i ostali modeli s logotipom duplog chevrona. Prednji dio karakterizira LED tehnologija. Prvo, riječ je o po dvije crte dnevnih svjetala u gornjem dijelu, odnosno jednoj u donjem dijelu koji zajedno izgledaju kao bočno okrenuto slovo ‘V’. U donjem sklopu su smještena i glavna LED svijetla (od druge razine opreme), dok su skroz dolje i svijetla za maglu. Pored vrlo simpatičnog prednjeg dijela, posebna pozornost posvećena je bočnoj silueti, odnosno njenom stražnjem dijelu. Upravo će pogled na stražnji dio vozila biti lagano prepoznatljiv po gotovo coupeovskoj liniji koja pada prema kraju vozila.
Novi C4 napravljen je na platformi međuosovinskog razmaka od 267 centimetara, koji je jedan od najdužih u segmentu te osigurava odličan prostor za koljena straga – 198 mm. Vanjska širina od 180 cm, omogućava velikodušno smještanje tri osobe straga, a kojma je na raspolaganju 138 cm širine u ramenima te 144 cm u laktovima. C4 preko svega broji 436 cm, dok je visok 152,5 cm te ima krug okretanja 10,9 metara. Tu je i prtljažnik od 380 litara koji je jednostavan za korištenje zahvaljujući ravnom pragu čija je ukrcajna visina 71,5 cm, širokim izrezima i ravnim stranicama. Za više praktičnosti, podnica u dva položaja omogućuje podjelu prtljažnog prostora u odjeljke i omogućava ravan pod kada su sjedala spuštena.
Interijer ulijeva povjerenje kako je riječ o kvalitetnijoj izvedbi prožetoj modernim tehnologijama. Ispred vozača je poznato oblikovano kolo upravljača s lagano podrezanim donjim dijelom, a linije prednje konzole, središnjeg grebena, pa i vrata ostavljaju dojam jednostavnosti uz već mnogo puta dokazane formule – manje je više. Čak da maknemo, odnosno zamaskiramo kolo upravljača, vjerujemo kako bi dosta ljudi pomislilo kako je riječ o nekom njemačkom ili pak japanskom modelu, a ne francuskom.
Iza upravljača, vozaču je na raspolaganju digitalna instrumenta ploča, s prepoznatljivim Citroënovim grafikama. Dojam upotpunjuje head up display koji vozaču ostavlja veću dozu fokusiranja na samo upravljanje i osnovne informacije. Na središnjem je grebenu 10-inčni zaslon osjetljiv na dodir, a koji je ukomponiran u površinu u piano black završnoj obradi. Kad je riječ o ë-C4 modelu, na središnjem grebenu nema klasične ručice mjenjača, već je samo u jednom utoru mali prekidač s položajima R, N i D, a pored koje je tipka za P, odnosno B (snažnija regeneracija). Moguće je odabrati tri moda vožnje (Eco, Normal i Sport), a o kojima ovisi način rada klima-uređaja, te odziva na pritisak papučice gasa.
Udobnosti putovanja od pomoći je i brojna oprema. Tako su novost kod Citroën vozila grijano vjetrobransko staklo i upravljač, pored kojih se nude i grijana sjedala, sprijeda i straga, kao i automatski dvozonski klima uređaj s dvostrukim komandama za jednostavnije korištenje (fizičke komande na prednjoj središnjoj konzoli i digitalne komande na dodirnom zaslonu) te otvori za zrak na središnjoj konzoli straga, za putnike straga.
Dizajn vozila, temeljen na programu Citroën Advanced Comfort, oslobodio je što je moguće više prostora. Ne manje od 16 pretinaca za odlaganje s ukupnim volumenom 39 litara za veću svakodnevnu praktičnost s inovativnom i praktičnom opremom koja udovoljava sve većim očekivanjima svih putnika, kako sprijeda tako i straga.
Široka i ugodna sjedala pružaju ugodan osjećaj udobnosti, blagostanja i podrške, dajući putnicima osjećaj da sjede u naslonjaču, dobro izoliranom od ceste. Sjedeći više nego kod konkurencije zahvaljujući uzdignutom držanju, putnicima je garantirano da vide dalje i mogu se mirno suočiti s cestom. Svjetlost u unutrašnjosti vozila je jedan od stupova programa Citroën Advanced Comfort, koje putnicima pomaže uroniti u mirnu i pozitivnu atmosferu zahvaljujući velikim staklenim površinama od 4,3 kvadratna metra i toplim materijalima. Svijetle boje krovne obloge i unutarnjih obloga stupova omogućavaju čistoću i toplinu, dok neki unutarnji ambijenti imaju svijetle i blage nijanse koje nisu uobičajeni u automobilskom okruženju, kao što su ambijenti Metropolitan Blue ili Hype Red.
Početni model dolazi uz 5-inčni ekran na središnjem grebenu, digitalnim radiom, priključkom za USB, bluetoothom… Već od druge razine opreme tu je središnje postavljeni 10-inčni zaslon osjetljiv na dodir s kapacitivnim zaslonom kojeg trebate dodirnuti samo vrhom prsta pravi je živčani centar vozila. Omogućuje konfiguriranje vozila, pristup multimedijskom sustavu, ali i telefonu, funkcijama ventilacije i navigacije. Ima i mogućnost glasovnog navođenja.
Nakon mnogo prigovora kod nekih posljednjih modela u Citroënu su odlučili poslušati želje kupaca, a to je vidljivo po povratku fizičkih funkcija klima-uređaja, a ne da je za to isključivo potrebno upravljanje putem digitalnog zaslona. Ovo je svakako brži praktičniji način, pogotovo kad dosadašnje upravljanjem digitalnim putem nije bilo niti precizno, niti brzo. U podnožju središnjeg grebena je prostor za bežično punjenje pametnih telefona (dodatna oprema), a koje se temelji na principu magnetske indukcije.
ConnectedCAM nezavisni je sustav kamera integriran u podnožje retrovizora, a koristi full HD i GPS tehnologiju. Ovaj fotoaparat omogućava snimanje fotografija ili videa ispred vozila, s odgovarajućim podacima pohranjenim na integriranoj memorijskoj kartici od 16 GB. Zahvaljujući WiFi vezi, podaci snimljeni kamerom mogu se prenijeti na pametni telefon kako bi se dijelili putem e-pošte ili društvenih mreža. ConnectedCAM kontinuirano snima cestu ispred vjetrobranskog stakla i automatski sprema snimke u slučaju nezgode.
Connect Assist besplatna je usluga, bez bilo kakve pretplate dostupna 24 sata, 7 dana u tjednu, a služi za lokacijski poziv za hitne slučajeve i pomoć, čime omogućuje odgovarajuću pomoć, automatski ili pritiskom na gumb za hitne slučajeve ili pomoć. Ovo također uključuje daljinsko upravljanje pomoću aplikacije My Citroën (programiranje punjenja i predgrijavanja ili pred-hlađenja radi optimizacije električne autonomije, provjeravanja kapaciteta baterije i preostalog raspona goriva, prijeđenih kilometara i položaja vozila).
Connect Nav, najnovija generacija 3D povezanih navigacijskog sustava kombinira se s povezanim uslugama kao što je TomTom Traffic koji pruža informacije o prometu u stvarnom vremenu, lokaciju i cijene benzinskih stanica i parkirališta, vremenske informacije i lokalnu potragu za zanimljivim lokacijama (POI). Korisnici će također cijeniti naznake opasnih zona ili usluga Free2Move. Ovaj je sustav posebno poboljšan informacijama vezanim za elektrifikaciju vozila, pri čemu POI uključuje električne zone punjenja pored benzinskih crpki i grafiku koja prikazuje polumjer djelovanja prema razini napunjenosti baterije kako bi se bolje upravljalo dometom vozila.
Connect Play, s Mirror Screen kompatibilnom funkcijom Android Auto i Apple CarPlay omogućuje potpuno uživanje u aplikacijama s pametnog telefona na dodirnom tabletu. Novi C4 ima tri USB utičnice koje omogućuju svima da napunite svoj pametni telefon: dvije utičnice na dnu središnje konzole (jedan USB tip A i jedan USB tip C) i jedna USB utičnica tipa A na stražnjoj strani središnje konzole.
Novost je što se u dva najbogatija paketa opreme ispred suvozača dobiva dodatni pretinac za odlaganje tableta, odnosno Smart Pad Support Citroën. Znači, pored samog pretinca za odlaganje tableta, postoji i pretinac u kojem je ‘sakriven’ univerzalni nosač tableta. Uz nadoplatu od 200 kuna tu je i mogućnost postavljanja nosača prilagođenog Apple ili Samsung uređajima. Time suvozač tijekom vožnje ima mogućnost zabavljati se neovisno od ostalih funkcija vozila.
Standardna oprema (osim kod početne razine najslabijih benzinaca i dizelaša) donosi ovjes s hidrauličnim graničnicima, koji su prvi puta bili predstavljeni na C4 Cactusu i SUV modelu C5 Aircross, pružajući vrhunsku udobnost i efekt ‘letećeg tepiha’ za blagostanje u vozilu, dinamičnost i užitak u vožnji. Cilj ovakve primjene je poboljšati kvalitetu sustava filtriranja vibracija.
Kad govorimo i pogonskim opcijama novi C4 je pripremljen s Euro 6d benzinskih motorima – PureTech 100 uz 6-stupanjski ručni mjenjač, koji ide i uz PureTech 130, gdje je opcija i EAT8 automatski mjenjač, a koji je standard kod najsnažnije verzije PureTech motora od 155 KS. Dizelske su opcije također iz Euro 6d segmenta, i to BlueHDi 110 sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem te BlueHDi 130 uz EAT8 mjenjač. ë-C4 koristi elektromotor od 136 KS (100 kW) u kombinaciji s litij-ionskom visokonaponskom 400 V baterijom kapaciteta 50 kWh. Riječ je o sklopu koji smo već do sada imali priliku susresti na nekoliko modela PSA grupacije, Peugeota e-208 ili e-2008, kao i Opel Corsa-e…
Tu je i okretni moment od 260 Nm, uz maksimalnu brzinu od 150 km/h. Prema WLTP ciklusu mjerenja doseg je 350 km. Uz uključeni sportski mod ë-C4 treba 9,7 sekundi da s mjesta stigne do brzine od 100 km/h. Prema službenim podacima vrijeme punjenja iznosi do 32 sata na standardnoj kućnoj utičnici, preko 5 sati u slučaju da je riječ o 32 A trofaznom wallboxu od 11 kW, pa do 30 minuta (do 80%) putem 100 kW javne punionice, a što je ekvivalent brzine punjenja od 10 km dosega svake minute. Citroën daje garanciju na bateriju od 8 godina ili 160.000 km, kada treba biti raspoloživo barem 70% njenog kapaciteta. Uz korištenje MyCitroën aplikacije moguće je predefinirati vrijeme punjenja baterije, ovisno o potrebama ili pak cijeni električne energije u pojedino doba dana ili noći.
Novi C4 opremljen je s barem 20 tehnologija pomoći u vožnji posljednje generacije. Neke od njih su Active Safety Brake, Collision Risk Alert i Post Collision Safety Brake, aktivni sustav nadzora mrtvih kutova, sustav za pomoć pri zadržavanju unutar vozne trake, adaptivni limitator/regulator brzine s funkcijom Stop&Go, sustav Highway Driver Assist, Coffee Break Alert, sustav za upozorenje na nepažnju vozača, prošireno prepoznavanje prometnih znakova i preporuka za brzinu, automatsko prebacivanje dugih u kratka svjetla…
Domaćim je kupcima modela C4 pripremljen odabir četiri razine opremljenosti (Live, Feel, Feel Pack i Shine), tri benzinska motora (PureTech 100, PureTech 130 te PureTech 155) te 2 dizelska motora (BlueHDi 110 i BlueHDi 130). Početni benzinac i dizelaš dolaze isključivo uz 6-stupanjski ručni mjenjač. Riječ je dobro poznatim pogonskim strojevima. Srednji benzinac pored ručnog, raspoloživ je i uz 8-stupanjski automatik. Upravo je taj automatik jedina opcija kod najsnažnijih benzinaca i dizelaša.
Kao što smo i navikli kod Citroëna, pripremljena je velika širina mogućnosti personalizacije. Bez obzira govorimo li o modelu C4 ili ë-C4, tu je 31 kombinacija boja i Color Paketa izvana, te 6 različitih unutarnjih uređenja. Time bi i oni najzahtjevniji trebali pronaći rješenje koje će ih veseliti. Tako je moguće odabrati 7 boja karoserije, od najsvjetlijih do najtamnijih. Tu su bezvremenske i nepogrešive Banquise bijela, Obsidien crna, Acier i Platinum sive, živahne i tople Elixir crvena i Caramel smeđa te elegantna i profinjena, Iceland plava.
Pet Color Paketa su Glossy Black, Sable, Grey, Anodised Red i Anodised Blue, s time da je posljednja napravljena isključivo za ë-C4. Ona je identična onoj na modelu C5 Aircross Hybrid, a kako bi osnažila obiteljski duh na elektrificiranim Citroën vozilima. Ovi Color Paketi, tipični za vozila Citroën, napravljeni su za umetke u boji oko prednjih svjetala za maglu i na Airbumpu, a omogućavaju diskretne, profinjene i dinamične kombinacije.
Za sve fizičke kupce modela C4, kao i male tvrtke, izuzev velikih kupac, vozila za taxi službe, rent-a-car tvrtke i auto škole Citroën je uz ugovor o servisiranju na 5 godina ili 100 tisuća kilometara pripremio produženo jamstvo na svih tih 5 godina ili 100 tisuća kilometara. Inače bi doplata za to bila 4000 kn. Doplata za produženo jamstvo od 5 godina ili 120 tisuća kilometara je 2730 kn, odnosno do 140 tisuća kilometara 5390 kn.
Kod modela ë-C4 uz ugovor o servisiranju na 5 godina ili 100 tisuća kilometara tu je isto tako na poklon produženo jamstvo na svih tih 5 godina ili 100 tisuća kilometara. Inače bi doplata za to bila 5300 kn. Doplata za produženo jamstvo od 5 godina ili 140 tisuća kilometara je 2110 kn. Tu je i mogućnost ugovora o servisiranju na 8 godina, odnosno do 160 tisuća kilometara, a za što je potrebna nadoplata od 7610 kn.
Bez obzira odlučite li se na kupnju model C4 ili ë-C4, računajte i na pogodnost od 0% kamate odaberete li plaćanje putem financijskog leasing, i to u tri godišnje rate, odnosno 3% fiksne kamate napravite li to kreditom. Pored toga, već pri preuzimanju vozila dobivate sistem ‘ključ u ruke’, znači već registriran automobil, što je isto tako poklon.
Spomenimo na kraju kako već sada, odmah na početku prodaje nove generacije modela Citroën C4, u Auto Kreši možete pronaći asortiman artikala namijenjen i ovom modelu. Ne zaboravimo kako smo još uvijek u zimskom vremenu, pa za početak možete odabrati nešto iz vrlo široke ponude zimskih guma, metlica brisača kao i gumenih tepiha, odnosno zimske tekućine za pranje vjetrobranskog stakla. Nikako ne smijemo zaboraviti na antifriz, novi akumulator, kao i sredstvo za odleđivanje staklenih površina. Sve to potražite u Auto Kreši, i to putem iznimno popularnog webshopa ili pak fizički u samoj trgovini.
Cjenik modela C4
model |
oprema |
snaga |
cijena do reg. |
izvedbe s benzinskim motorima |
|||
PureTech 100 |
Live |
75 kW/102 KS |
134.900 kn |
PureTech 100 |
Feel |
75 kW/102 KS |
149.900 kn |
PureTech 130 |
Feel |
96 kW/131 KS |
157.900 kn |
PureTech 130 EAT8 |
Feel |
96 kW/131 KS |
173.900 kn |
PureTech 130 |
Feel Pack |
96 kW/131 KS |
169.900 kn |
PureTech 130 EAT8 |
Feel Pack |
96 kW/131 KS |
185.900 kn |
PureTech 130 |
Shine |
96 kW/131 KS |
179.900 kn |
PureTech 130 EAT8 |
Shine |
96 kW/131 KS |
195.900 kn |
PureTech 155 EAT8 |
Shine |
114 kW/155 KS |
207.900 kn |
izvedbe s dizel motorima |
|||
BlueHDi 110 |
Live |
81 kW/110 KS |
150.500 kn |
BlueHDi 110 |
Feel |
81 kW/110 KS |
165.500 kn |
BlueHDi 130 EAT8 |
Feel |
96 kW/131 KS |
186.500 kn |
BlueHDi 110 |
Feel Pack |
81 kW/110 KS |
177.500 kn |
BlueHDi 130 EAT8 |
Feel Pack |
96 kW/131 KS |
198.500 kn |
BlueHDi 110 |
Shine |
81 kW/110 KS |
187.500 kn |
BlueHDi 130 EAT8 |
Shine |
96 kW/131 KS |
211.500 kn |
Cjenik modela ë-C4
oprema |
baterija |
snaga |
cijena do reg. |
Feel |
50 kWh |
100 kW/136 KS |
279.900 kn |
Feel Pack |
50 kWh |
100 kW/136 KS |
289.900 kn |
Shine |
50 kWh |
100 kW/136 KS |
299.900 kn |