Tiguan je trenutačno najuspješniji model Volkswagena u svijetu, a samo 911.000 primjeraka proizvedeno tijekom 2019. godine. Tiguan je u Europi broj 1 svih SUV vozila. Nakon što su proteklog ljeta obnovili, nedavno su u prodaju pustili dotjerani Tiguan. Donosi progresivne pogonske sustave, sustave potpora i infotainment sustave uz novi dizajn prednjeg dijela vozila. Volkswagen prvi u Europi nudi SUV vozilo s učinkovitim plug-in hibridnim pogonom. Doseg modela Tiguan eHybrid snage 180 kW / 245 KS isključivo na električni pogon iznosi do 60 kilometara. Osim toga, kao novitet se na tržište probija prvi Tiguan R.
Model Performance pogonjen na sve kotače potpuno nanovo definira dinamiku u ovoj klasi SUV vozila svojom snagom od 235 kW (320 KS) i prilagođenim sustavom razdjelnika okretnog momenta iz svijeta sportskih automobila pod nazivom R-Performance Torque Vectoring. Usavršeni su i 2,0 l turbodizelski motori (TDI) novog Tiguana. Oni daju snagu od 90 kW / 122 KS, 110 kW / 150 KS i 147 kW / 200 KS te su u ovoj seriji prvi put povezani s dvostrukim SCR katalizatorom s dvostrukim ubrizgavanjem AdBlue sredstva (dvostruko doziranje). U odnosu na prethodni model emisije dušikovih oksida smanjuju se dvostrukim doziranjem, a preuzeti su 1,5 l turbobenzinski motori visoke tehnologije (TSI s isključivanjem cilindara ACT) sa stupnjevima snage od 96 KW / 130 KS i 110 kW / 150 KS. Svi novi modeli Tiguan ispunjavaju strogu normu za ispušne plinove Euro 6d-ISC-FCM.
Inovacije u svim područjima. Novi sustavi potpora kao što je Travel Assist (vožnja uz potporu na brzinama do 210 km/h) jamče najveći stupanj udobnosti. S modularnim infotainment sustavom treće generacije (MIB3) marka Volkswagen u Tiguan donosi novi spektar online usluga, a prvi put i značajku App-Connect Wireless (povezivanje aplikacija smartphonea bez kabela). Novi je također 480-W sound sustav stručnjaka za zvuk Harman Kardon. Potpuno novorazvijeno je upravljanje sustavom Air Care Climatronic (dio serijske opreme od linije Life); ovdje su prvi put u Tiguanu integrirana dodirna polja i klizači. Njima se rukuje intuitivno te su potpuno osvijetljeni.
Novi dizajn prednjeg dijela vozila. Najvažnije vanjsko obilježje prepoznavanja Tiguana dužine 4509 mm, širine do 1859 mm (bez vanjskih zrcala) i visine 1665 mm (4MOTION: 1675 mm) je potpuno novooblikovan, karizmatičan prednji dio vozila s novokoncipiranim LED glavnim svjetlima. Poklopac motora konstruiran je na višem položaju iznad markantne rešetke hladnjaka i pritom čini stilsku poveznicu između većeg Touarega i novog američkog SUV modela Atlas Cross Sport. Novodizajnirani kotači od lakog metala veličine 17“, 18“, 19“ i 20“ te također novi donji završetak stražnjeg dijela vozila zaokružuju stilski update vanjskog dizajna Tiguana.
Bez obzira koju generaciju Tiguana ili nekog drugog automobila vozili, znajte kako u Auto Kreši možete pronaći iznimno bogatu ponudu brojnih dijelova. Krenemo li od onih osnovnih stvari poput metlica brisača ili pak guma koje se sada sve više traže, pa do ulja, filtera, diskova i kočionih obloga, svjećica, antifriza ili pak gumenih ili platnenih tepiha, sve to možete pronaći u prodajnoj paleti Auto Kreše.
Volkswagen je nanovo koncipirao matricu opreme Tiguana. SUV će ubuduće biti dostupan u verzijama Tiguan, Life, Elegance i R-Line. Sve su one puno bolje opremljene od usporedivih prethodnih modela. Sada se u zajedničku opremu svih Tiguana između ostalog ubrajaju i LED glavna svjetla, novo višenamjensko kožno kolo upravljača, Air Care Climatronic, infotainment sustav sa zaslonom minimalne veličine 6,5“ te online usluge We Connect i We Connect Plus. Za osnovnim modelom Tiguan slijedi verzija Life (usmjerena na praktičnost, između ostaloga dodatno s automatskom regulacijom razmaka ACC).
Tiguan i Life serijski se isporučuju sa 17“ kotačima od lakog metala (Life kao verzija s pogonom na sve kotače 4MOTION s 18“). Osim toga, model Tiguan Life eHybrid ima ugrađen infotainment sustav Ready 2 Discover (navigacija se može naknadno ugraditi) s dodirnim zaslonom veličine 8,0“. Vrhunske linije opreme Elegance i R-Line raspolažu između ostalog serijskim detaljima kao što su LED glavna svjetla s LED svjetlima za dnevnu vožnju i svjetlom za vožnju zavojima, sustav Digital Cockpit Pro (digitalni instrumenti s 10-inčnom dijagonalom ekrana), ambijentalno osvjetljenje koje se može namjestiti u 30 boja i infotainment sustav Ready 2 Discover. Linija Elegance k tomu je opremljena stražnjim poklopcem s električnim otvaranjem i zatvaranjem, uzdužnim krovnim nosačima eloksiranim u srebrnoj boji i 18-inčnim kotačima od lakog metala, dok se linija R-Line isporučuje s 19-inčnim kotačima i branicima u stilu R-Line.
Jedan od najvažnijih novih sustava motora u Tiguanu je održiv i agilan plug-in hibridni pogon sa 180 kW (245 KS) sistemske snage. Zahvaljujući litij-ionskoj bateriji sa sadržajem energije od 13 kWh novi Tiguan eHybrid vozit će isključivo na električni pogon – dakle lokalno bez emisija – u modusu E-Mode na udaljenostima do 60 kilometara (prema Novom europskom ciklusu vožnje). U modusu Hybrid surađuju turbobenzinski motor (110 kW / 150 KS) i e-motor (85 kW / 115 KS).
U kombinaciji s jednim od navigacijskih sustava Tiguan eHybrid može automatski aktivirati prediktivnu hibridnu strategiju kada je aktivno navođenje na odredište putem GPS-a i kartografskih podataka. U tu će svrhu u izračun rute sustav integrirati topografiju, podatke o dionici i područje odredišta. Prediktivna hibridna strategija pomaže pogonskom sustavu da optimalno koristi električnu energiju pohranjenu u litij-ionskoj bateriji i da minimizira potrošnju goriva. Tako će Tiguan eHybrid neko vrijeme moći opet voziti isključivo na električni pogon, a time i lokalno bez emisija.
TDI s dvostrukim doziranjem. Usavršeni su i turbodizelski motori. Oni su sada povezani s dvostrukim SCR katalizatorskim sustavom (dvostruko doziranje) koji u odnosu na prethodni model smanjuje dušikove okside (NOx). 4-cilindrični TDI motori u novom Tiguanu bit će dostupni odmah na početku prodaje s 90 kW / 122 KS, 110 kW / 150 KS i 147 kW / 200 KS). K tomu je verzija od 147 kW uvijek opremljena pogonom na sve kotače (4MOTION), dok je on dio opcijske opreme kod TDI modela od 110 kW. Koliko su štedljiva sva tri 2,0 l TDI motora, pokazat ćemo na primjeru motora od 110 kW u Tiguanu s prednjim pogonom: kombinirana potrošnja prema Novom europskom ciklusu vožnje iznosi između 4,7 i 4,5 l/100 km – u odnosu na ionako već vrlo štedljiv prethodni model to odgovara smanjenju od 0,3 l/100 km.
TSI s isključivanjem cilindara. Izrazito moderni 1,5 l TSI motori snage 96 kW / 130 KS i 110 kW / 150 KS ubrajaju se u najnoviju generaciju benzinskih motora marke Volkswagen. Oba 4-cilindrična motora već su se dokazala u prethodnom modelu. Oni rade sa selektivnim isključivanjem cilindara (ACT) zahvaljujući kojemu se potrošnja i dalje smanjuje. Verzija od 110 kW može se opcijski kombinirati sa 7-stupanjskim automatiziranim mjenjačem s dvije spojke DSG. Tako je Tiguan s ovim stupnjevima snage TSI motora uvijek pogonjen na prednje kotače, a usto je i izrazito štedljiv. Na primjer 1.5 TSI snage 96 kW: njegova kombinirana potrošnja prema Novom europskom ciklusu vožnje između 5,7 i 5,5 l/100 km odgovara smanjenju od 0,2 l/100 km u odnosu na prethodni model.
Marka Volkswagen prvi put u Europi nudi novi Tiguan s plug-in hibridnim pogonom. Učinkovit spoj 1,4 l turbobenzinskog motora (TSI) snage 110 kW / 150 KS i e-motora tipa HEM80 snage 85 kW / 115 KS) u sličnom se obliku ugrađuje i u druge bestselere marke Volkswagen. Plug-in hibridni pogon u novom modelu Tiguan eHybrid razvit će sistemsku snagu od 180 kW / 245 KS; maksimalni sistemski okretni moment iznosi 400 Nm. E-motor i 6-stupanjski automatizirani mjenjač s dvije spojke DSG (DQ400e) konstruiran upravo za ovu svrhu čine kompaktnu cjelinu; modul je izravno spojen s poprečno ugrađenim TSI motorom. Pogonjena je prednja osovina.
Lokalno nulta stopa emisije kod pokretanja. Pogonski je koncept izveden tako da se Tiguan eHybrid pokreće u električnom modusu E-Mode kad je baterija dovoljno napunjena (iznimka: temperature baterije niže od -10°C). Zahvaljujući bateriji s velikim sadržajem energije od 13 kWh doseg isključivo na električni pogon iznosi do 60 kilometara prema Novom europskom ciklusu vožnje. Tako ćete moći prijeći svakodnevne prosječne udaljenosti isključivo na električni pogon i voziti lokalno bez emisija. U modusu E-Mode Tiguan eHybrid može postići brzinu do 130 km/h. Iznad te brzine SUV će automatski prebaciti u modus Hybrid. Sada elektromotor pomaže učinkovitom TSI motoru. Spoj elektromotora i motora na izgaranje u modusu Hybrid pokazuje fascinantno snažan razvoj snage jer e-motor djeluje kao dodatni pojačivač. Ako vozač želi manualno ponovno aktivirati E-Mode, to će učiniti preko tipke za izravan pristup E-Mode desno pokraj ručice DSG mjenjača na središnjoj konzoli ili putem infotainment sustava.
Sportski modus GTE daje posebnu dinamiku. On se aktivira preko tipke za izravan pristup desno pokraj ručice DSG mjenjača. U modusu GTE pritiskom na gumb udružuju se e-motor i TSI motor kako bi stavili na raspolaganje maksimalnu sistemsku snagu. Prediktivna hibridna strategija. Inteligentan softver i hardver u modelu Tiguan eHybrid pridonosi povećanju dosega na električni pogon i smanjenju potrošnje. Ako je plug-in hibridni model opremljen navigacijskim sustavom, vozač može koristiti prediktivnu hibridnu strategiju i tako optimizirati doseg. S jedne strane navigacijski sustav uključuje topografiju u izračun rute kada je aktivno navođenje na odredište putem kartografskih podataka i GPS-a kako bi mogao ponuditi najučinkovitiju dionicu – primjerice s malim brojem uspona. S druge strane zahvaljujući navigacijskom sustavu ovaj SUV može prosljeđivati napomene vozaču prediktivno – uz predviđanje situacija kako bi vozač primjerice na vrijeme smanjio brzinu vozila prije zavoja i tako iskoristio optimalnu rekuperaciju. Ako je serijski sustav ACC – automatska regulacija razmaka – aktivan, on će automatski provoditi regulaciju u modelu Tiguan eHybrid. Nije bitno vozite li u manualnom modusu vožnje ili uz pomoć sustava ACC, plug-in hibridni model prepoznat će na temelju prediktivne hibridne strategije primjerice ulaze u naselja te će automatski unaprijed prilagoditi primjenu pogonskih sustava.
Pokazivač stanja hibridnog pogona u sustavu Digital Cockpit Pro. Vozač Tiguana eHybrid može pozvati razne informacije o hibridnom pogonu preko digitalnih instrumenata. Između ostaloga prikazat će se pripravnost za pokretanje (READY) i ukupni doseg (spremnik za gorivo i baterija). Umjesto brojača okretaja u prikazu s klasičnim okruglim instrumentima u principu je aktivan pokazivač stanja hibridnog pogona (smješten s lijeve strane). Na lijevoj polovici te ljestvice prikazuje se je li vozač pozvao električnu energiju (Power / plavo područje) ili se električna energije rekuperacijom pohranjuje u bateriju (Charge / zeleno područje); desna polovica ljestvice prikazuje broj okretaja TSI motora. Ako je broj okretaja jednak nuli, to je vozaču dodatni znak da Tiguan vozi isključivo na električni pogon ili da „jedri“ bez aktivnih motora. Ako vozač koristi e-motor kod jakog ubrzanja kao dodatni pojačivač, i to će biti prikazano (Boost).
Osim toga, preko infotainment sustava može se pozvati još informacija o plug-in hibridnom pogonu. To su između ostaloga prikaz dosega (protok energije između e-motora, baterije i TSI motora), e-Manager (programiranje vremena punjenja) i prikaz nulte stope emisije; potonji pokazuje koliko se kilometara odnosno postotaka vožnje može prijeći lokalno bez emisija.
Punjenje plug-in hibridnog vozila. Baterija modela Tiguan eHybrid u pravilu se puni do kraja na vanjskom izvoru, i to preko sučelja u prednjem blatobranu na vozačevoj strani. To mjesto za utikač (eng. plug-in) je i dalo naziv hibridnom pogonu. Baterija se ovisno o izvoru struje puni izmjeničnom strujom (AC) od 2,3 ili 3,6 kW. Uređaj za punjenje integriran u modelu Tiguan eHybrid upravlja postupkom punjenja potpuno automatski; vozač samo mora spojiti utikače. Osim toga, on može regulirati trenutak punjenja putem infotainment sustava (e-Manager) ili aplikacije We Connect na smartphone uređaju kako bi primjerice iskoristio povoljnu noćnu tarifu struje. Komforno: unutrašnjost se prije pokretanja može ohladiti ili zagrijati i tijekom punjenja s priključenim kabelom za punjenje i općenito tijekom parkiranja.
Zimsko vrijeme nam je pri kraju, a ne zaboravite kako u Auto Kreši možete pronaći bogatu paletu različitih artikala koji su traženi tijekom svih godišnjih doba. Bez obzira kupujete li putem iznimno popularnog webshopa ili pak fizički u samoj trgovini, tu je vrlo široka ponuda guma, metlica brisača ili pak tepiha, kao i tekućina za pranje vjetrobranskog stakla. Ne zaboravimo na kvalitetnu autokozmetiku kojom svom metalnom ljubimcu možete udahnuti novu svježinu. Sve to potražite u Auto Kreši.