Renault je po najavio kako na jesen uvodi na tržište novi model Austral. Riječ je automobilu SUV C-segmenta, a koji dolazi kao nasljednik modela Kadjar. Ujedno je riječ i o tehničkom bratu blizancu začetnika ovog vrlo popularnog segmenta – Nissan Qashqaija. Austral je i prvi Renault model koji će top izdanje obilježavati kao Esprit Alpine. Trebao bi to biti dodatni zamaha marke Alpine, Renaultovog sportskog brenda.
Ujedno je, pored modela Mégane Conquest i Mégane E-Tech Electric, ovo treći Renault u C-segmentu. Želja je francuskog proizvođača postaviti mjerila u području tehnologije, čiste energije i usluga u automobilskoj industriji. Naziv Austral nalazi se u Renaultovoj bazi zaštićenih imena od 2005. godine i ispunjava čitav niz kriterija za dodjelu imena. Izveden iz latinske riječi ‘australis’ (što znači južni).
Renaultovi modeli vrlo su popularni na domaćim prometnicama, a bez obzira trebate li dijelove za neki od njih ili pak neke druge marke, svakako ih potražite u Auto Kreši. Na jednom mjestu imate na raspolaganju iznimno bogatu ponudu rezervnih dijelova i opreme za sve modele, bez obzira koje marke. Tu su razna ulja, filteri, diskovi i kočione obloge, svjećice te antifriz, kao i gumeni te tekstilni tepisi, ali i ‘sitnije’ stvari poput metlica brisača i kozmetike ili pak automobilskih guma. Sve to možete pronaći u prodajnom asortimanu Auto Kreše.
Vanjski dizajn, ali i onaj u putničkoj kabini, nastavak je novih dizajnerskih smjernica koja su već prikazane na modelu Mégane E-Tech Electric. Ima sve odlike tradicionalnog SUV modela – prednju i stražnju zaštitu podvozja te bočnu zaštitu i letvice u kontrastnoj boji, visok razmak od tla (17 cm) i visoku bočnu liniju koja povećava sigurnost vozača i putnika.
Nastao je na novoj CMF-CD platformi, a karakteriziraju ga i veliki kotači, od 17 do 20 cola, čime se naglašava mišićava silueta. Dizajneri su zadržali temeljne omjere koje SUV-ove čine toliko privlačnima, primjerice dimenzije prevjesa (92,5 cm sprijeda i 91,7 cm straga) i naplataka kako bi novi model djelovao snažnije i uglađenije. S visinom od 161,8 cm, širinom od 182,5 cm, duljinom od 451 cm i međuosovinskim razmakom od 266,7 cm, novi model djeluje prostrano i dinamično.
Prednja i stražnja svjetla, izvedena u 100 % LED tehnologiji. Također, svjetlosni je potpis u obliku slova C. Moguće su tri verzije prednjih LED svjetala – Pure LED Vision, Adaptive LED Vision i Matrix LED Vision s dinamičnim pokazivačima smjera. Austral automatski prepoznaje kada mu se približavate s karticom za otključavanje. Zatim vas pozdravlja svjetlosnim efektima. Zahvaljujući tehnologiji Matrix LED Vision, najprije se aktiviraju glavna svjetla, a zatim se svjetlosni niz nastavlja preko dnevnih svjetala do pokazivača smjera. Na stražnjem je kraju dinamično treperenje pokazivača smjera popraćeno istovremenim uključivanjem stražnjih svjetala i svjetlosne trake.
Renault je za Austral pripremio sedam boja karoserije: bijeloj Glacier, biserno bijeloj, crvenoj Flame, plavoj Iron, dijamantno crnoj te najnovijoj sivoj boji Schist. Ekskluzivna mat siva boja Schist, serijski dostupna za inačicu Esprit Alpine, pomaže naglasiti njezin sportski izgled. Najnoviju generaciju matiranih boja karoserija odlikuje izdržljivost i jednostavnost održavanja, a ovo je prvi put da ih je Renault ponudio na nekom serijskom modelu. Kako bi silueta serijskih inačica djelovala još uglađenije, kupcima viših inačica na raspolaganju je i dvobojna opcija karoserije. Tako su krov, shark antena, kućišta retrovizora, usisnici zraka na prednjem odbojniku i bočne zaštitne letvice izvedeni u dijamantno crnoj boji.
Kao što smo već spomenuli, Austral ima i potpuno novu unutrašnjost. Riječ je o tehnološki naprednom kokpitu i putničkom prostoru koji osvajaju dojmom kvalitete, praktičnosti i prostranosti. Veliki zaslon OpenR uključuje se kako poželio dobrodošlicu. Ambijentalno osvjetljenje zatim se aktivira uzduž armaturne ploče, a ugrađeni zvučnici emitiraju zvuk dobrodošlice. Zaslon OpenR spada među najveće na tržištu. U obliku slova L, kombinacija je digitalne instrumente ploče i središnjeg multimedijskog sučelja. Ta dva zaslona, povezana u jednu cjelinu, glavno su obilježje upečatljivog dizajna unutrašnjosti koje Renault zagovara kroz svoju filozofiju Nouvelle Vague.
U Renaultu kažu kako se zaslon OpenR može pohvaliti jednakom kvalitetom završne obrade kao i skupocjeni tableti ili pametni telefoni. Obložen je staklom na bazi aluminosilikata (tip Gorilla), odnosno kaljenim staklom koje je iznimno otporno na ogrebotine, svakodnevne udarce i učestalo čišćenje. Uključuje i dodatnu zaštitu od otisaka te bliještanja. Svjetlina zaslona prilagođava se vanjskom osvjetljenju (do 900 cd/m2), a odsjaje sunca sprječavaju antirefleksivni premaz i tehnologija mikro-sjenila. Zahvaljujući njima, zaslon se s lakoćom čita čak i pod jarkim suncem. Time je ‘sjenilo’ koje obično natkriva instrumente postalo suvišno, a njegovo uklanjanje rezultiralo je još suvremenijom i pročišćenijom armaturnom pločom koja djeluje kao da lebdi.
Zaslon OpenR jedan je od najvećih u klasi: 321 cm² za 12,3-inčni vodoravni zaslon instrumentne ploče (1920 x 720 piksela) i 453 cm² za 12-inčni okomiti zaslon multimedijskog sustava (1250 x 1562 piksela). Zaslonska površina tako mjeri sjajnih 774 kvadratnih centimetara. Pridodamo li tomu visokorazlučivi head-up zaslon (9,3-inča i 210 kvadratnih centimetara), novi Austral konkurira jednom od najvećih površina zaslona od približno 1000 kvadratnih centimetara. Početne inačice opremljene su 9-inčnim (1250 x 834 piksela) vodoravnim zaslonom multimedijskog sustava. Za oba zaslona vrijede jednake tehničke specifikacije: tehnologija TFT LCD IPS, HD rezolucija sa 167 piksela po inču, frekvencija osvježavanja od 60 Hz, 8-bitna razlučivost boje za 16 milijuna boja, 80 %-tni NTSC raspon boja i kapacitivni zaslon koji možete upotrebljavati i kada nosite rukavice.
Instrumentni dio zaslona OpenR uključuje četiri vrste prikaza, ovisno o tome što vozač želi vidjeti u danom trenutku: Classic (brzina, broj okretaja itd.), Navigation (karte), Zen (minimalistički prikaz) i Road (vizualni prikaz ceste kojom se krećete i prometa). Instrumentna ploča može se dodatno personalizirati s pomoću pet widgeta (potrošnja goriva, tlak u gumama, prijeđena udaljenost, pokazatelj eko-vožnje i glazba) i osam opcija ambijentalnog osvjetljenja.
Prilikom pripreme unutrašnjosti želja je bila ponuditi premium doživljaj. Stoga su korišteni i vrlo kvalitetni materijali, ali i je i mnogo pažnje posvećeno završnoj obradi. Tu je povišena, velika i iznimno udobna središnja konzola. Svojim uglađenim i modernim dizajnom suptilno razdvaja vozača od suputnika kako bi se osjećali zaštićeno u suvremenoj čahuri svojih sjedala. Središnja konzola može se pohvaliti i preciznom završnom obradom. Od razine opreme Techno nadalje obložena je pjenastom ispunom i ukrašena dvostrukim šavovima. Svi gumbi i tipke, pa i elektronički upravljiva ručica mjenjača E-shifter, premješteni su na područje oko upravljača i zaslona OpenR.
Na tako oslobođenu središnju konzolu smjestio se naslon za ruke s pokrovom zrnate teksture ugodne na dodir i izdržljivim mat kromiranim postoljem. Ergonomski dizajniran naslon za ruku može se pomicati prema naprijed i natrag kako bi upotreba multimedijskog sustava i piano tipki u njegovu podnožju bila još lakša. Osim toga uključuje i praktičan okomiti nosač pametnog telefona. U malom prostoru nalik ladici, presvučenoj mekim i protukliznim materijalom s laserski urezanim dijamantnim uzorkom, smješten je i bežični punjač. Kada se pametni telefon u potpunosti napuni, pametni bežični punjač automatski prekida isporuku energije kako bi se spriječilo prekomjerno punjenje baterije.
U verzijama s ručnim mjenjačem, utičnice i priključci raspoređeni su s obje strane ručice mjenjača. Na stražnji dio središnje konzole ugrađene su još dvije USB-C utičnice. Središnja konzola ima dva korisna pretinca za pohranu svakodnevnih predmeta: zatvoreni pretinac središnje konzole koji se otvara jednostavnim pritiskom (krilni mehanizam) i dublji pretinac, skriven ispod naslona za ruku.
Ergonomski dizajnirana prednja sjedala iznimno su udobna (150 cm prostora za laktove i 137 cm prostora za bokove), uz dodatni prostor u području središnje konzole i ispod armaturne ploče. Udobnost je zajamčena i za putnike na stražnjoj klupi. Zahvaljujući novoj platformi, sjedala su udobnija i ergonomičnija nego u standardnim SUV-ovima, a stražnja je klupa jedna od najprostranijih u klasi. Tu je dosta prostora za koljena i glavu. Stražnja je klupa blago nakošena kako bi putnici mogli držati stopala opušteno na tlu i osjećati se još udobnije tijekom dugih putovanja. Ulazak je olakšan velikim vratima, a dojam prostranosti može povećati i panoramski stakleni krov.
Pored toga, putnička kabina pruža i zavidan broj pretinaca i prostora za odlaganje sitnica. Neke od modularnih i svestranih inačica novog Australa imaju i stražnju klupu djeljivu u omjeru 2/3 : 1/3. Svako se sjedalo može individualno pomicati naprijed ili natrag za čak 16 cm. Klizna stražnja klupa postavljena je na vodilice, a pomiče se jednostavnom upotrebom ručice ispod sjedala. Brzom i jednostavnom kretnjom možete povećati obujam unutrašnjosti, stvoriti veći prtljažni prostor ili osloboditi dodatan prostor u predjelu nogu na stražnjoj klupi.
Zahvaljujući produljenom međuosovinskom razmaku, novoj platformi CMF-CD i kliznoj stražnjoj klupi navodno nije stradala ponuda prostora u prtljažniku. Obujam prtljažnika u inačicama s blagim hibridom (Mild Hybrid) i naprednim blagim hibridom (Mild Hybrid Advanced) s fiksnom stražnjom klupom iznosi 500 litara prema normi VDA, odnosno 70 litara manje u inačici E-Tech Hibrid. U inačicama s kliznom stražnjom klupom obujam prtljažnika može se povećati na 575, odnosno 555 litara.
Specifičan dizajn inačice Esprit Alpine nadahnut je jedinstvenim sportskim duhom Renaultove marke Alpine. Austral Esprit Alpine krasi još smjeliji dizajn te nova, posebno dizajnirana siva boja karoserije Schist. Ta mat boja posebno je formulirana kako bi se osigurala iznimna izdržljivost. Odvažan stil dodatno pojačavaju dvobojna karoserija s dijamantno crnim krovom, sjajno crnim umetcima iznad bočnih prozora i mat crnim krovnim nosačima. Tu su i 20-inčni aluminijski naplatci Daytona s oznakom marke Alpine. Crni naplatci dijamantne obrade s pepeljasto sivim premazom i nizom isprekidanih linija pojačavaju dinamičan izgled ove ekskluzivne inačice.
Vodoravni umetak na prednjoj masci i aerodinamični prednji spojler izvedeni su u mat sivoj boji, dok Renaultov logotip (prednji, stražnji i u središtu kotača) krasi brušena završna obrada te elegantna i sofisticirana crna boja Ice. Naziv inačice na bočnim stranama, ispisan u crnoj boji Ice, vizualno je usklađen s Renaultovim logotipom – posebno uočljivim zahvaljujući tehnološki naprednim svjetlima s 3D moare efektom i dinamičkim pokazivačima smjera. Inačica Esprit Alpine iznutra je presvučena kombinacijom Alcantare i tkanine u imitaciji ugljičnih vlakana s uzorkom kepera i prošivena dvostrukim plavim šavovima Alpine. Na naslonima za glavu izvezen je logotip Alpine, dok boje unutarnjih bočnih šavova diskretno ocrtavaju francusku zastavu.
Umetci od Alcantare nalaze se na oblogama vrata i na dijelu armaturne ploče ispred suvozača te su, baš kao i presvlake, prošiveni plavim šavovima. Podstavljene obloge središnje konzole također su prošivene dvostrukim plavim šavovima Alpine. Upravljač presvučen Nappa kožom ukrašen je umetcima od Alcantare i šavovima u crvenoj, bijeloj i plavoj boji. Sigurnosni pojasevi s plavim obrubom, aluminijske papučice i pragovi vrata s oznakom Alpinom zaokružuju izgled unutrašnjosti. Na kraju, i zaslon OpenR u znak dobrodošlice svijetli u bojama marke Alpine.
Korištenje nove CMF-CD platforme omogućilo je konstruiranje šasije koja je dostupna u dvije verzije. Tako je tu ona s torzijskom osovinom za osnovne inačice te multi-link stražnji ovjes sa sustavom 4Control Advanced, odnosno upravljanjem sva četiri kotača. Upravljački omjer inačica s prednjim pogonom iznosi 14,7:1, dok je u inačicama s 4Controlom taj omjer smanjen na 13:1. Rezultat je ugodnije iskustvo vožnje, mogućnosti prilagodbe te veća razina preciznosti. Tako se razlikuje i krug okretanja koji ide od 11,5 m do 10,1 m. Sustav 4Control razvijen je prije 15 godina te se otad neprekidno usavršava, a ovo je sada treća generacija.
Tako sada novu sustav dodavanjem upravljačkog aktuatora na multi-link stražnji ovjes, povećava maksimalni kut zakretanja stražnjih kotača. Riječ je o zakretanju u smjeru suprotnom od smjera prednjih kotača koji je povećan na 5 stupnjeva, u odnosu na dosadašnjih 3,5 stupnjeva. To je najveći kut u ponudi Renaultovih modela. To je glavni razlog postizanja kruga okretanja manjeg nego kog gradskog automobila. Pored toga, novi sustav donosi prednosti i na otvorenim cestama. Tako se prilikom ulaska u zavoj, pri brzinama većim od 50 km/h (ovisno o odabranim postavkama sustava Multi-Sense), stražnji kotači mogu se okretati u istom smjeru kao i prednji do kuta od 1 stupnja. Time se povećava stabilnost, odnosno doživljaj u vožnji. Vozač uz pomoć već spomenutog Multi-Sense sada ima na odabir čak 13 postavki, naspram dosadašnjih tri.
Renault je za Austral pripremio dvije vrste hibridnih pogona – potpuni hibrid te mild hibrid. Idemo prvo od onog osnovnijeg, 1,2-litrenog trocilindarskog turbobenzinca opremljenog mild-hybrid tehnologijom. Tu je 48 V litij-ionska baterija i elektropokretač koji povećava snagu termičkog motora (pri kretanju s mjesta i ubrzavanju) te pomaže smanjiti potrošnju goriva. Benzinski motor razvija snagu od 130 KS, a koja se uz 6-stupanjski ručni mjenjač prenosi na prednju osovinu. Tu je i model koji će u imenu imat natpis Mild Hybrid. Čini ga 1,3-litreni četverocilindrični benzinac nastao u suradnji s Daimlerom, odnosno Mercedes-Benzom. U radu mu pomažu elektropokretač i 12 V litij-ionska baterija. Dostupne su verzije od 140 KS i 160 KS, a kombinirane uz automatski X-Tronic mjenjač. Inačica od 140 KS dostupna je i sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.
Potpuna novost je hibridni motor E-Tech. Riječ je o pogonu koji se samostalno puni u vožnji. Njegove su prednosti bolje performanse, veći užitak u vožnji te smanjena potrošnja goriva i emisija CO2. Maksimalna snaga ovog pogona u hibridnom načinu rada iznosi 146 kW (200 KS). Najnovija generacija hibridne tehnologije kombinira termički motor, dva električna motora, glavne baterije i naprednog dog-clutch mjenjača s više načina rada. Kad govorimo o električnim motorima, tu su glavni električni motor te visokonaponski elektropokretač-generator koji služi za pokretanje termičkog motora, promjenu stupnjeva prijenosa te punjenje baterije.
Hibridni E-Tech sklop temelji se na novom 1,2-litrenom trocilindarskom motoru s turbopunjačem koji razvija 96 kW (130 KS) snage i 205 Nm okretnog momenta. On je u kombinaciji s električnim motorom za dodatnu isporuku snage i okretnog momenta (50 kW i 205 Nm), litij-ionskom baterijom visokog kapaciteta (1,7 kWh / 400 V) i 7-stupanjskim ručnim mjenjačem. Tu su dva stupnja prijenosa za električni način rada te pet stupnjeva prijenosa za hibridni način rada. Stupnjevi prijenosa optimizirani su pa sada podnose veći okretni moment (s 350 Nm na 410 Nm) i učinkovitije isporučuju snagu, što je rezultiralo većom dinamičnošću i odzivnošću.
Rezultat su snažnija i linearnija kretanja s mjesta, uglađeno ubrzanje prilikom promjene stupnjeva prijenosa, jednostavno prebacivanje bez gubitka okretnog momenta te kontinuirana i optimizirana isporuka snage termičkog motora. Regenerativno kočenje automatski se aktivira prilikom usporavanja i kočenja, a u kombinaciji s litij-ionskom baterijom visokog kapaciteta pomaže puniti vozilo u vožnji te optimizira potrošnju hibridnog motora. Prema Renaultovom istraživanju time je omogućeno 80% gradske vožnje na posve električni pogon i ušteda goriva do 40%. Riječ je o usporedbi s ekvivalentnom benzinskom inačicom u gradskoj vožnji i uz vožnju jednoličnim stilom. Ovaj se model prepoznaje dodatnim slovom E pored imena Austral. On je u zlatnoj boji, osim kod Esprit Alpine verzije gdje je obojen plavom bojom.
Sva tri električna motora novog Australa imaju funkciju regenerativnog kočenja. Vozač može birati između četiri načina rada s pomoću gumba iza upravljača. Regenerativno kočenje pretvara kinetičku energiju prikupljenu prilikom usporavanja ili kočenja u električnu energiju koja se zatim pohranjuje u bateriji. Time su smanjeni potrošnja goriva i emisije zagađivača, povećan je doseg u električnom načinu rada i smanjeno je trošenje papučica.
Austral dolazi opremljen najnovijom generacijom sustava Multi-Sense i 4Control, te donosi novu dimenziju vožnje. Spada među najsuvremenije modele te nudi čak 32 sustava za pomoć u vožnji i niz značajki pasivne sigurnosti koje ga svrstavaju među najudobnije i najsigurnije automobile u klasi. Sustavi za pomoć u vožnji podijeljeni su u tri kategorije: vožnja, parkiranje i sigurnost.
Spomenuli smo bili kako je unutrašnjost opremljena zaslonom OpenR. Njega pokreće OpenR Link sustav s ugrađenim Googleovim uslugama. Zaslon OpenR ima niz tehnoloških značajki za još uglađenije, bogatije i personaliziranije iskustvo. Temelji se na trećoj generaciji platforme Snapdragon Automotive Cockpit s osmojezgrenim procesorom i podrškom za veći broj zaslona, značajke naprednog povezivanja i sigurnosti te sustave za pomoć u vožnji. Nova platforma uključuje i dodatan kapacitet za sva buduća ažuriranja. Kada je riječ o programskoj opremi, novi sustav OpenR Link proširen je Googleovim uslugama kako bi iskustvo u unutrašnjosti bilo intuitivno i povezano.
Sustav OpenR Link baziran je na operativnom sustavu Android Automotive, temeljenom na operativnom sustavu Android, istom onom koji pokreće više od 75% pametnih telefona u svijetu. Sučelje zaslona OpenR Link jednostavno je poput sučelja pametnog telefona. Može se koristiti s pomoću jednog prsta (kratki pritisak, dulji pritisak, listanje), s više prstiju (zumiranje itd.) ili uz pomoć glasovnih naredbi. K tome prikazuje obavijesti i omogućuje jednostavno kretanje izbornicima (Početna stranica, Navigacija, Glazba, Telefon, Aplikacije, Vozilo) preko trake izbornika na vrhu zaslona.
Baš kao i operativni sustavi pametnih telefona i tableta, sustav OpenR povezan je na oblak te se neprekidno ažurira. Ažuriranja se provode automatski preko interneta, što znači da korisnici ne moraju samostalno ažurirati Googleove aplikacije. Međutim, da bi ažurirali operativni sustav, korisnici trebaju potvrditi poruku prikazanu na zaslonu. Iznimno učinkoviti mikročipovi visokog kapaciteta usto osiguravaju dovoljno prostora sva buduća ažuriranja i nova povezana rješenja.
Na kraju, bez obzira vozite li Kadjar, Clio, Twingo, Megane, Lagunu ili neki drugi Renault model, ili pak neku drugu marku, važno je znati kako ih možete kupiti u Auto Kreši. Na jednom mjestu tako možete potražiti vrlo široku ponuda guma, metlica brisača kao i tepiha, odnosno tekućina za pranje vjetrobranskog stakla. Za sve autodijelove i opremu tu je Auto Krešo.