Već gotovo tri stoljeća Kia nudi model Sportage. Zapaženiji uspjeh na europskom tržištu započeo je s drugom generacijom koja je stigla 2004. godine. U Kijinoj promociji svakako je velik utjecaj imao i Rafael Nadal, poznati tenisač i Kia ambasador. Uz treću generaciju tijekom 2010. godine Kia je postala prvi proizvođač u Europi koji je ponudio sedmogodišnje jamstvo. Sada na scenu stupa peta generacija, a koja se za Stari kontinent proizvodi u tvornici u Žilini, Slovačka.
Dosadašnje četiri generacije prodane su u više od 2,5 milijuna primjeraka. Od toga, više od 730 tisuća primjeraka prodano je upravo u Europi. Govorimo li o našem, domaćem tržištu stiglo je nešto više od 5500 primjeraka, a dobar vjetar u leđa upravo pridošlom modelu svakako leži u činjenici da se više od 2300 primjeraka odnosi na posljednju generaciju.
Bez obzira vozite li neku od dosadašnjih izvedbi modela Sportage, ili pak nekog drugoj Kia modela, znajte kako brojne rezervne dijelove može pronaći u Auto Kreši. Naravno, tu su dijelovi i za sve druge marke, odnosno modele. Brojna ulja, filteri, diskovi i kočione obloge, svjećice te antifriz, kao i gumeni te tekstilni tepisi, ali i ‘sitnije’ stvari poput metlica brisača i kozmetike ili pak automobilskih guma pronađite u prodajnom asortimanu Auto Kreše.
U Kiji ističu kako je peta generacija Sportagea prva koja je posebno dizajnirana i izrađena za Europu, bez obzira na to što se neće prodavati samo kod nas. Nastao je na novoj N3 platformi s poboljšanim SUV voznim karakteristikama prilagođenim europskim cestama. Tu je poboljšani prtljažni prostor, prostor za glavu i noge te veliki volumen za noge putnika u drugom redu.
Kijin novi dizajnerski jezik, Opposites United u središtu je novog Sportagea. Odvažna filozofija potiče razmišljanje te se sastoji od pet stupova. To su radost za razum, moć za napredak, tehnologija za život, napetost za spokoj i odvažnost za prirodu. Posljednji stup – Bold for Nature – snažno je utjecao na dizajn novog Sportagea koji utjelovljuje svijet prirode i stvara dizajnerski identitet smjelog, emocionalnog, modernog, ali u isto vrijeme organskog oblika.
Novi Sportage stvara precizan i složen dizajn s prednje strane sa svojom detaljno razrađenom crnom grafikom maske koja se proteže cijelom širinom prednje strane. Tehnička grafika povezuje glavne prednje značajke novog Sportagea i daje vrlo privlačan izgled. Maska kombinira Kijinu modernu masku (tj. tigrov nos) s prepoznatljivim futuristički dizajniranim LED dnevnim svjetlima koja ocrtavaju granicu između njih i istaknutih LED prednjih svjetala, također poznatih kao Intelligent Headlight System (IFLS).
Europski Sportage straga zadržava svoj snažan izgled na cesti s mišićavim fastback dizajnom koji se prelijeva u stražnja svjetla koja su dizajnirana da ostave dojam da su vrlo precizno urezana u karoseriju. Stražnja svjetla povezana su tankom vodoravnom linijom, što novom Sportageu daje prilično širok izgled straga. Novi crni krov, još jedan novitet u Sportageu u Europi, sada je dostupan u GT-Line verziji koja naglašava sportski profil i dinamičan C-stup. Ovisno o verziji opreme, novi Sportage nudi 17-, 18- ili 19-inčne naplatke. Valja imati na umu kako postoji šest različitih oblika, boja i detalja na izbor.
Tu su i moderni pogoni. Za sada su tu hibridna izdanja, a očekuje se i plug-in hibrid. Dostupni su posljednje generacije benzinskih i dizelskih motora s unutarnjim izgaranjem, koji osiguravaju da novi Sportage može zadovoljiti širok raspon potreba i zahtjeva kupaca, nudeći modele od 115 do 180 KS. I benzinci dizelaši su dostupni i uz MHEV tehnologiju, koja služi za dodatno smanjenje emisija i potrošnje goriva.
Ugradnja baterija u hibridnim verzijama napravljena je kako bi se što više smanjio utjecaj na putnički i prtljažni prostor. U HEV izvedbi, baterija se nalazi ispod sjedala u drugom redu, što pruža jednaku količinu prostora za noge kao i kod verzije motora s unutarnjim izgaranjem. U plug-in hibridnom Sportageu baterija je smještena centralno između dvije osovine ispod karoserije SUV-a, što osigurava uravnoteženu raspodjelu težine i praktičan, udoban i svestran prostor u kabini.
Dizelsku ponudu otvara štedljivi 1,6-litreni motor snage 85 kW / 115 KS, a nastavlja je snažnija verzija od 100 kW / 136 KS. To snažnije izdanje donosi i tehnologiju blagog hibrida (MHEV). Dizelski motor ima i najnoviju SCR tehnologiju aktivne kontrole emisija, koja dodatno smanjuje onečišćujuće tvari kao što su NOx i čestice. Snažnije izdanje dostupno je i u AWD verziji s pogonom na sva četiri kotača. Snažnije je izdanje dostupno uz 6-stupanjski ručni mjenjač i sa 7-stupanjskim DCT-om. On je opcija i uz AWD pogon.
Benzinsku ponudu otvara 1,6-litreni T-GDI motor od 110 kW / 150 KS. Napredni četverocilindrični motor također ima sofisticiranu tehnologiju vremenski promjenjivog upravljanja otvaranja ventila (CVVD). On kontrolira vrijeme trajanja otvaranja ventila kako bi se značajno poboljšale performanse, smanjila potrošnja goriva i smanjile emisije. Motor također ima koristi od novog optimiziranog procesa izgaranja, tehnologije hlađenja i ključnih mjera za smanjenje trenja, uključujući napredni integrirani sustav upravljanja toplinom i korištenje kugličnog ležaja niskog trenja.
Tu je i verzija blagog hibrida s istim benzincem, a što dovodi do smanjenja emisije ispušnih plinova i potrošnje goriva. Pored nje, dostupna je i snažnija verzija od 132 kW / 180 KS. Slabija hibridna verzija dostupna je uz 6-stupanjski inteligentni ručni mjenjač, a kao opcija nudi se 7-stupanjski automatski mjenjač. On je jedina opcija kod najsnažnije verzije. Hibridna izdanja dolaze i u opciji s pogonom na sve kotače.
Novi model ima i premijeru funkcije Terrain Mode. Terenski način vožnje, prilagođava postavke Sportagea tako da vozilo postiže optimalnu dinamiku vožnje prema individualnim uvjetima vožnje na cesti ili izvan ceste. Kombinira se sofisticirana, stabilna i udobna vožnja s okretnim i dinamičnim upravljanjem. Tome pomaže i napredni sustav upravljanja te precizno podešen ovjes. Elektronički kontrolirani AWD sustav pogona na sva četiri kotača osigurava optimalnu raspodjelu snage između prednjih i stražnjih kotača. To se odvija ovisno o karakteristikama ceste i uvjetima vožnje. Time ne samo da se dodatno poboljšavaju performanse vožnje, već se povećava i sigurnost te učinkovitost.
Poput eksterijera koji donosi potpuno nove dizajnerske smjernice, novim linijama okitila se i putnička kabina. Doduše, tu su i brojna rješenja koja su već prikazana na električnom modelu EV6, a što sada vidimo da se dalje preslikava na ostatak proizvodne game. Korišteni su novi materijali koji dojam uređenja podižu na još viši nivo. Ne treba zaboraviti kao su želje Kijinog vodstva ovaj brend približiti premium segmentu.
Odmah nakon ulaska u putničku kabinu vidimo kako je dominantan i lijepo oblikovan integrirani zakrivljeni zaslon. Zakrivljeni zaslon elegantno se proteže preko cijele nadzorne ploče, dajući kokpitu dramatičnu širinu i dubinu. Visokotehnološki 12,3-inčni zaslon osjetljiv na dodir i višenamjenski zaslon osjetljiv na dodir djeluju kao središte za povezivanje, funkcionalnost i upotrebljivost. Oba su stvorena da budu jednostavna za korištenje, vrlo intuitivna i mekana na dodir. Instrumentalna ploča od 12,3 inča opremljena je zaslonom s tekućim kristalima i punim tankim filmom najnovije generacije za izrazito točnu i jasnu grafiku. Tu je i najnoviji softver te ažuriranja karata. Napredni softver za povezivanje u novom Sportageu omogućuje korisnicima da se na daljinu povežu sa svojim vozilom putem Kia Connect aplikacije za pametne telefone.
Interaktivna tehnologija jednostavna za korištenje korisnicima pruža pristup ključnim značajkama u vozilu, osiguravajući potpunu bezbrižnost jednostavnim dodirom (korisnik može lako provjeriti je li Sportage zaključan ili vrata zatvorena) i potpunu udobnost informiranjem korisnika gdje su točno parkirali svoje vozilo.
Ergonomska središnja konzola optimalno je pozicionirana za vozača i suvozača, pružajući dodatno fleksibilno pohranjivanje. Jednostavnim pritiskom na gumb, držači za čaše smješteni na središnjoj konzoli, na primjer, preklapaju se u kućište kada vam nisu potrebni, dajući putnicima više prostora i praktični prostor za pohranu. Na središnjoj konzoli nalazi se i shift-by-wire mjenjač. Utor za punjenje pametnih telefona nudi brzo bežično punjenje snage 15 W.
Kabina je izrađena od najkvalitetnijih materijala koji su ugodni na dodir, a dinamične opcije boja dodaju živost i energiju. Vozačeva i suvozačeva sjedala spajaju inovativnost, udobnost i funkcionalnost u sportskom, tankom dizajnu. Sjedala imaju USB priključke za brzo punjenje, a za dodatnu udobnost putnika na stražnjoj strani naslona za glavu sjedala integrirane su vješalice koje omogućuju jednostavno i praktično vješanje odjeće i torbi.
Zanimljiva opcija je upozorenje vozača o početku kretanja vozila ispred vas, pa tako oni koji ‘prčkaju’ po telefonu više ne bi trebali usporavati ostale vozače. Zadnje vrijeme sve je više vozača koje čujem kako govore da se voze s ugašenim audio uređajem. Žele vožnju iskoristiti za opuštanje i ‘vrijeme za sebe’. To su prepoznali i u Kiji pa nude tzv. zvukove prirode koje može iskoristiti za svoje opuštanje. Tu je zvuk živahne šume, kiše, vatre, hodanja po snijegu, šum mora, ali i buke u kafiću. Zanimljivo.
Spomenuli smo već kako je Sportage razvijen u Europi, za europske kupce, no to ne znači da će biti dostupan samo u Europi. Za naša je područja pripremljen model s međuosovinskim razmakom od 268 centimetra, širine 186,5 cm, duljine 451,5 cm te visina 164,5 cm. Za ostatak svijeta dostupna je produljena verzija koja broji dodatnih 14,5 cm. Znači, novi je model narastao po centimetar u visinu i širinu, a toliko je duži i međuosovinski razmak. Ukupna duljina veća je za 3 cm.
Novi se model može pohvaliti najvećim prostorom za noge i glavu u ovoj klasi. Europski Sportage nudi 99,6 cm prostora za noge u drugom redu, dok je stražnji prostor za glavu 99,8 cm. Zapremina prtljažnika je 591 litara (VDA) za ICE verzije. Dosadašnji model imao je 503 litara obujam prtljažnika. Navedenih 591 litru broji benzinska verzija. Kod dizelaša obujam je 20 litara manji, a najmanji obujam ima hibridni dizelaš – 526 litara.
Stražnja sjedala mogu se preklopiti u omjeru 40:20:40, što omogućuje 1780 litara ukupnog prtljažnog prostora. Inteligentna unutarnja funkcionalnost, u kojoj se stražnja sjedala preklapaju jednostavnim povlačenjem poluge, standardna je na svim europskim verzijama Sportagea. Dostupan je i vrhunski Harman Kardon audio sustav. GT-Line verzija dodatno naglašava energičnu prirodu, s elementima interijera koji stvaraju vizualno jake kontraste između crne i bijele, dajući modelu živopisan i sportski izgled.
Mnogo je pažnje posvećeno sigurnosti. Iza elegantnog vanjskog izgleda krije se ojačana, lagana karoserija visoke torzijske čvrstoće. Koriste se različiti zaštitni i strukturni sustavi, uključujući zračne jastuke za vozača i suvozača, bočne zračne zavjese, središnji zračni jastuk za prednja sjedala i nisko postavljene bočne zračne jastuke.
Paket naprednih sustava pomoći (ADAS) – također poznat kao DriveWise – pomaže novom Sportageu da izbjegne potencijalne opasnosti dok u potpunosti štiti putnike i druge sudionike u prometu. Paket DriveWise također uključuje sustav pomoći za izbjegavanje sudara s funkcijom skretanja u zavojima. Upravo on pomaže u izbjegavanju sudara s automobilima, pješacima i biciklima u nadolazećem smjeru pri skretanju lijevo ili desno na raskrižjima.
Sustav pomoći pri vožnji na autocesti (HDA) održava zadanu udaljenost i brzinu do vozila ispred vas i pomaže da se novi Sportage smjesti u sredinu trake. HDA također može prilagoditi brzinu vozila prema ograničenju brzine. Pametni tempomat koji se temelji na navigaciji (NSCC) pomaže u sigurnoj vožnji autocestom koristeći navigacijske podatke u stvarnom vremenu. Tehnologija koja dodatno proširuje opseg NSCC automatski smanjuje brzinu vožnje na dionicama autoceste prije zavoja ili skretanja. Kada vozilo ponovno vozi ‘ravno’ na autocesti, zahvaljujući funkciji NSCC, vozilo ponovno vozi izvorno postavljenom brzinom.
Prilikom aktiviranja pokazivača smjera prilikom promjene traka, ako postoji opasnost od sudara s vozilom straga, novi sustav izbjegavanja sudara u mrtvom kutu (BCA) upozorava vozača. Ako se nakon upozorenja rizik od sudara poveća, BCA aktivno nadzire vozilo kako bi spriječio sudar. BCA je također aktivan u situacijama kao što je paralelno parkiranje, što dodatno pomaže u sprječavanju sudara s vozilima straga. Kontrola mrtvog kuta (BVM), također uključena u novi Sportage, dodatno poboljšava sigurnost vozača i vidljivost pri mijenjanju vozne trake prikazujući sliku stražnjeg dijela vozila u stvarnom vremenu između mjerača.
Sustav pomoći pri parkiranju na daljinu (RSPA) pomaže vozaču parkiranje na daljinu ili napuštanje parkirnog mjesto kada nije u vozilu. Parkiranje je dodatno poboljšano sustavom za pregled okruženja vozila (SVM) koji prikazuje video zapise vozila i njegove okoline u stvarnom vremenu.
Kia je za model Sportage pripremio pet razina opreme. Razlika između prve dvije razine je 15 tisuća kuna. Povrh osnovnog Start modela, nešto bogatiji Edition donosi i grijanje upravljača, automatski dvozonski klima-uređaj, senzor za kišu te grijanje prednjih sjedala. Za dodatnih pet tisuća kuna dobivate Fresh razinu koja donosi 12,3-inčni središnji zaslon sa satelitskom navigacijom.
Četvrta, Style razina sadrži i ambijentalno osvjetljenje (kod DCT mjenjača), sjedala presvučena kombinacijom tkanine i kože, 18-colne alu naplatke, LED svjetla i svjetla za maglu, dodatno zatamnjena stražnja stakla, suvozačevo sjedalo podesivo po visini te električno pokretana vrata prtljažnika. Tu su i brojna elektronička pomagala za sigurniju vožnju.Sve to znači i nadoplatu od 34 tisuće kuna.
Top izdanje nosi oznaku GT-Line, a sadrži i sportski obruč upravljača, metalne papučice, sjedala presvučena mekom kožom, 19-inčne alu naplatke te panoramski krov. GT-Line modeli razlikuju se još nekim vizualnim elementima. GT oznaka stoji na motoru dok je straga na braniku kromirana zaštitna ploča. Sprijeda je zaštitna ploča u srebrnoj boji, dok se Deluxe zaštita susreće s unutarnje strane prilikom ulaska u vozilo. Središnja konzola donosi elemente visokog sjaja, a straga se ističe dvostruka ispušna cijev. Susrećemo i kromirane letvice te dodatke na braniku.
Spomenimo na kraju kako cijene modela Sportage kreću od 200 tisuća kuna za benzinca od 150 KS, a trebate li dijelove za svoj automobil, nebitno koje marke, važno je znati kako ih možete kupiti u Auto Kreši. Na jednom mjestu tako možete potražiti vrlo široku ponuda guma, metlica brisača kao i tepiha, odnosno tekućina za pranje vjetrobranskog stakla. Za sve autodijelove i opremu tu je Auto Krešo.