Do sada je Kia ima nekoliko električnih modela, a koji su napravljeni pored konvencionalnih izvedbi. Sada je u prodaju pušten prvi u potpunosti razvijen električni model EV6. Stoga ne čudi što je nastao i na potpuno novoj E-GMP platformi koja će se u budućnosti koristiti za nove električne modele.

Ta nova platforma s međuosovinskim razmakom od 290 centimetara omogućava kratke prevjese, ukupnu dužinu od 468 cm, velike 19-inčne kotače (nadoplata za 20-inča), ali i obilje prostora u putničkoj kabini. Prozračnost putničke kabine primjetan je odmah nakon sjedanja za upravljač. Središnji greben nije u spojen s centralnom konzolom, a što ostavlja dojam još više prostora. Kao i kod većine električnih modela gdje je baterijski sklop pospremljen u podnicu, dojam kvari položaj sjedenja na stražnjoj klupi – prostora ima na pretek, no noge su dosta uzdignute.

Kia je poznata kao marka koja već dugi niz godina nudi 7 godina jamstva, no bez obzira na to i dalje postoji potreba za brojnim rezervnim dijelovima, a koje možete potražiti u Auto Kreši. Pored brojnih dijelova, poput raznih ulja, filtera, diskova i kočionih obloga, svjećica te antifriza tu su i gumeni te tekstilni tepisi, ali i ‘sitnije’ stvari poput metlica brisača kao i kozmetike ili pak automobilskih guma. Sve to možete pronaći u prodajnom asortimanu Auto Kreše.

Kako i priliči električnom modelu nove generacije, automobil je digitaliziran, no ne toliko da se svime upravljalo isključivo putem ekrana. Nisu izostali niti klasični prekidači, pa nemate osjećaj da ste u svemirskom brodu, iako imate zanimljiva rješenja. Vozač ima pregled nad dva 12,3-inčna zaslona smještena ispod zakrivljene površine.

Koriste se nova grafička rješenja. Ispred vozača je prilagodljiv zaslon mjerača koji prikazuje informacije kao što su brzina, preostali domet i status napunjenosti. Pokraj njega je središnji zaslon koji kombinira navigaciju, infotainment i izbornike. Zakrivljeni zasloni bez okvira imaju film za zatamnjivanje i značajke automatskog osvjetljenja koje olakšavaju vidljivost u svim uvjetima osvjetljenja. Ispod desnog ekrana, odnosno otvara ventilacija smještena je izbornička traka gdje se mogu mijenjati funkcije klima uređaja, audio sustava, navigacije…

Novi model EV6 može biti opremljen i snažnim Meridian surround sustavom s 14 zvučnika. Audio sustav s 14 zvučnika dizajnirali su stručnjaci u Meridianu i sadrži nekoliko tehnologija za digitalnu obradu signala (DSP) britanskog pionira zvuka. Sustav zvučnika također nudi Active Sound Design (ASD), novu funkciju Kije koja vozaču pruža zvučnu povratnu informaciju o brzini kojom automobil vozi i kojom se upravlja putem korisničkog sučelja.

Ugrađeno je i obilje sigurnosne opreme koja olakšava vožnju, a na vrlo visoku razinu stavlja sigurnost svih putnika, ali i ostalih sudionika u prometu. LED osvjetljenje omogućava izvrsnu preglednost i tijekom noćne vožnje, dok head-up zaslon omogućava prikaz brojnih uputa u vozačevom vidnom polju bez potrebe micanja pogleda s ceste.

Visokokvalitetni materijali korišteni su u cijeloj kabini EV6 za ugodan osjećaj, a također su odabrani i zbog najduže moguće trajnosti. Koriste se održivi materijali, pa su tu presvlaka od veganske kože kao i tkanina za sjedala te još neki dijelovi, poput podnih prostirki, napravljeni od reciklirane plastike.

Kia je za hrvatsko tržište pripremila model EV6 u Air, Water i GT-Line verzijama opreme. Osnovi model čini baterija od 58 kWh, a uz nadoplatu od 37.249 kn moguća je baterija kapaciteta 77,4 kWh. Osnovna baterije ima napon od 522,7 V, dok je kod snažnije on 697 V. Slabija teži 370 kilograma, a snažnija 477 kg.

Također, sve tri razine opreme dolaze i uz pogon na stražnju osovinu. Riječ je o modelu koji razvija 125 kW/170 KS te 350 Nm maksimalnog okretnog momenta. Želite li pogon na sva četiri kotača, potrebna je nadoplata od 32.689 kn, a tada dolazi i do povećanja kombinirane snage na 173 kW/235 KS i 605 Nm okretnog momenta.

Nadoplatite li maloprije spomenuti iznos za veću bateriju, dobivate izlaznu snagu na stražnjoj osovini od 168 kW/229 KS i 350 Nm okretnog momenta. Dodatna nadoplatu za pogon na sva četiri kotača znači i povećanje snage na 239 kW/325 KS i 605 Nm momenta. Domet uz manju bateriju je 394 km, govorimo li o pogonu samo na stražnju osovinu, odnosno 371 km ako je riječ o AWD verziji. Uz snažniju bateriju pogon na sva četiri kotača znači doseg od 490 km, dok je 528 km ako govorimo o pogonu na jednu osovinu. Riječ je o homologiranim podacima, a vidjet ćemo kasnije u praksi koliko je to u realnim uvjetima.

Maksimalna brzina na svim modelima je elektronski ograničena na 185 km/h, a ubrzanje se razlikuje ovisno o bateriji odnosno pogonu. Naravno, najbrža je opcija snažnija baterije uz AWD pogon kojoj s mjesta do brzine od 100 km/h treba 5,2 sekunde. Sekundu više treba istoj verziji pogona uz slabiju bateriju. Snažnija baterija i stražnji pogon znače i 7,3 s do stotke, odnosno 8,5 s uz slabiju bateriju.

Kijin cjenik do sada nije bio previše kompliciran te se uglavnom nudilo nekoliko razina opreme. Sada uz te razine imate i dosta raspoloživih opcija. Tako je pored već spomenutih nadoplata za veću bateriju ili pogon na sva četiri kotača daljnjih 9889 kn potrebno nadoplatiti želite li toplinsku pumpu koja donosi učinkovitije upravljanje grijanjem odnosno hlađenjem. Nadalje, za 3879 kn osnovne 19-colne naplatke moguće je zamijeniti za broj većima od 20-inča. Želite li grijanje prednjih sjedala i upravljača potrebno je izdvojiti 1829 kn.

EV6 može imati i senzorne automatski sklopive vanjske ručke na vratima koje uz električno upravljanje poklopca prtljažnika stoje 6539 kn. Na osnovnom Air modelu nadoplata od 1829 kn potrebna je i za prednje, odnosno stražnje parking senzore.

EV6 nudi inteligentnu i fleksibilnu unutrašnjost i obilje prostora za pohranu, uključujući do 520 litara prtljažnika sa sjedalima postavljenim u drugom redu. S preklopljenim sjedalima u drugom redu, prostor za odlaganje se povećava na oko 1300 litara. Automobil također ima prednji prtljažnik koji pruža do 52 dodatne litre prostora za pohranu u verziji sa stražnjim pogonom odnosno 20 litara u AWD verziji.

Krajem iduće godine očekuje se najsnažnije GT izdanje modela EV6. Ono će dolaziti isključivo uz pogon na sva četiri kotača te uz snažniju bateriju. Osiguravat će najveću snagu od 430 kW (585 KS) te 740 Nm maksimalnog okretnog momenta. On će pristizati na 21-colnim kotačima…

Već smo pisali o oko toga kako EV6 ima mogućnost Vehicle To Load (V2L) tehnologije, a kojom može dio energije iz svojeg baterijskog sklopa dati vanjskim uređajima ili drugim vozilima. Želite li na kampiranju spojiti televizor ili ventilator na svoj EV6 ili pak prijatelju nadopuniti auto, potrebna je nadoplata od 3799 kn za ugrađeni adapter dvosmjernog punjenja. Nudi se još mnogobrojnih paketa opcija…

Punjenje modela EV6 je moguće putem kućne utičnice kad je potrebno gotovo 25 sati za punjenje manje baterije, odnosno gotovo 33 sata za snažniju. Uz AC punjač od 11 kW vrijeme se smanjuje na gotovo 6 sati, odnosno 7,5 sati. Uz DC punjač od 50 kW punjenje od 10 do 80% kapaciteta traje 63, odnosno 73 minute. Uspijete li ‘uhvatiti’ punjač od 180 kW slabiju bateriju ćete od 10 do 80% napuniti za 18 minuta, a koliko je potrebno i snažnijoj bateriji uz DC punjač od 240 kW. Ipak, budimo realni ovi brži DC punjači u Hrvatskoj se mogu izbrojati gotovo na prste.

Započelo je i pravo zimsko doba, pa ako do sada niste, krajnje je vrijeme da svog metalnog ljubimca pripremite za zimu. Bez obzira trebate li rezervne dijelove ili opremu, važno je znati kako ih možete kupiti fizički u poslovnici u Biokovskoj 1b u Zagrebu ili pak putem iznimno popularnog webshopa Auto Krešo. Neovisno o tome koji način kupnje preferirate, znajte kako vam je na raspolaganju vrlo široka ponuda guma, metlica brisača kao i tepiha, odnosno tekućina za pranje vjetrobranskog stakla. Bez obzira što tražite, potražite kod nas u Auto Kreši.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)