Više od 15 godina trajala je suradnja francuske PSA Grupacije te japanske Toyote na polju malog gradskog automobila. Citroen C1, Peugeot 107 odnosno Toyota Aygo činili su trolist koji je napravio iznimno dobar uspjeh na europskom tlu. U međuvremenu stvari su se promijenile te je PSA postao dio velike Stellantis grupacije pa više nema smisla suradnja s Toyotom.
Stoga je japanski proizvođač otkupio i preostalih 50% vlasništva (do nedavno je imao 50%) tvornice u Češkoj gdje su se zajednički proizvodili Aygo, C1 i 107. S proizvodnih traka ove tvornice već silaze primjerci nove generacije Yarisa, a uskoro će i modeli Aygo X. Novim modelom Toyota namjerava uzeti dio tržišnog kolača konkurentima poput Hyundaija i10, Kije Picanto ili pak Fiat Pande. U Toyoti vole naglasiti kako je novi Aygo X jedinstveni crossover u segmentu A, dizajniran i proizveden u Europi da bi zadovoljio potrebe gradskog i prigradskog života u Europi. Naravno, prateći neke osnovne smjernice japanskog proizvođača.
Toyotini modeli dugi su niz godina sinonim kvalitete, no bez obzira koji automobil vozilu uvijek ima potrebe i za određenim dijelovima ili pak opremom. Bez obzira koji Toyota model vozili (ili pak neku drugu marku vozila) znajte kako rezervne dijelove možete pronaći u Auto Kreši. Pored brojnih dijelova, poput raznih ulja, filtera, diskova i kočionih obloga, svjećica te antifriza tu su i gumeni te tekstilni tepisi, ali i ‘sitnije’ stvari poput metlica brisača kao i kozmetike ili pak automobilskih guma. Sve to možete pronaći u prodajnom asortimanu Auto Kreše.
Novi model nastao je na uspješnj platformu GA-B Toyota globalna nova arhitektura (Toyota Global New Architecture – TNGA), koja je prvi put korištena za novi Yaris, s kojim će se usporedno i proizvoditi u Češkoj, kao i modelu Yaris Cross. Prateći trendove u prodaji vozila, nije čudno što je Aygo poprimio crossover obilježja. Možda nije zgorega spomenuti i kako iz Toyote napominju kako se dodatak ‘X’ u imenu čita kao i kod većeg brata Yarisa – Cross. Ovaj najmanji, A segment vozila iznimno je bitan za Toyotu jer joj donosi brojne nove kupce, a koji nakon toga postanu i pouzdani Toyota kupci. Želje je od početka bila stvoriti model koji se odlično snalazi u gradskim bespućima, ali i donosi veliku razinu okretnosti.
Počevši s konceptnim automobilom Aygo X prologue koji je razvijen u Toyota European Design and Development (ED2) u Nici, Toyotini dizajneri su željeli pružiti kupcima kompaktnih automobila u Europi osjećaj odvažnosti i začina. Od prvog pojavljivanja na tržištu, 2005. godine, Aygo ne samo da je Toyotin najpristupačniji automobil u Europi, on je i oduševio kupce svojim mladenačkim i zabavnim karakterom. Ove odlike su privukle Toyoti mnoge nove europske kupce istančanog ukusa.
‘Svatko zavređuje cool automobil. Kad pogledam Aygo X prologue, doista sam ponosan što mogu reći da je ekipa u ED² stvorila upravo to. Veseli me vidjeti kako ovaj automobil unosi revoluciju u taj segment,’ izjavio je Ian Cartabiano, direktor dizajna u Toyota European Design and Development. Nakon uspješnog predstavljanja i pozitivnog prijema dopadljivog Aygo X prologue u iskričavoj čili crvenoj boji (Sparkling Chilli Red), projekt Aygo X je proslijeđen Odjelu dizajna u Toyota Motor Europe u Belgiji, gdje su dizajnerski timovi usko surađivali s odjelom planiranja proizvoda te odjelom istraživanja i razvoja kako bi pretvorili novi automobil u A segmentu iz koncepta u stvarnost.
Odvažna dvobojna izvedba modela Aygo X, u kombinaciji s novim konceptom začinskih boja stvara jedinstveni vizualni doživljaj koji privlači pažnju naglašavajući spremnost novog modela da skoči ravno u akciju. Nova, klinasta linija krova isto tako povećava osjećaj dinamičnosti, a time i sportskiji imidž. Na prednjem kraju, high-tech svjetla obgrljuju poklopac motora tvoreći oblik nalik krilu, dok niže dolje, velika maska hladnjaka, svjetla za maglu i donja zaštita motora tvore dvostruki trapezoidni oblik koji je dio identiteta automobila Aygo, dajući mu stav ‘spreman za pokret, bilo kamo’. Novi koncept boja je nadahnut raznim začinima radi stvaranja jedinstvene palete boja za Aygo X, pri čemu svaka od njih izražava okuse i osobnosti automobila.
Cardamom (kardamom) priziva dojam stila i elegancije, pružajući profinjenu i prigušenu estetiku uz učinak slabo zasićene zelene boje. Chilli (čili) je vatrena, premium boja koja privlači poglede prolaznika toplim i dubokim odrazom boje zahvaljujući finoj maglici plavih metalnih čestica u crvenoj boji. Ginger (đumbir) je profinjena i duboka bež boja koja daje naslutiti duh pustolovine i tople složenosti u svojoj nijansi.
Juniper (borovica) je mladenačka s natruhom muževnosti, a ta plava boja je stvorena posebno za ovaj model kako bi mu dala ledenu hladnoću uz dodatak nježnog crvenkastog tona. Svaka od ovih snažnih začinskih boja u snažnoj su opreci s crnim krovom i stražnjim krajem dvobojne izvedbe zahvaljujući kojoj se Aygo X trenutačno ističe i postaje prepoznatljiv.
Ova začinska paleta se proteže i ispod lima. Naglasci u unutrašnjosti, uključujući armaturnu ploču i središnju konzolu, usklađeni su s vanjskim začinskim bojama čime putnička kabina dobiva osobit izgled. Pažljivijim pogledom na sjedišta uočava se diskretan šav u obliku „X“ izravno u tkanini. Ime modela Aygo X se pritajeno ocrtava i u glavnim svjetlima dojmljivog izgleda čime se stvara snažan i usklađen identitet.
Dodatno začinjena, ograničena serija modela Aygo X u boji Cardamom bit će dostupna tijekom prvih šest mjeseci prodaje, a imat će dodatne mat naglaske u narančastoj boji Mandarina po cijelom automobilu, s crtama izvana i na posebnim 18-colnim mat crnim alu naplatcima. Tema Mandarina se prenosi i u unutrašnjost gdje je možemo naći na oblogama i tkanini sjedala.
Korištenjem dokazane i uspješne platforme GA-B za Aygo X, ovaj novi i jedinstveni konkurent u segmentu A postaje jedinstveni crossover proizvod, odlikujući se izmijenjenim i smanjenim stražnjim dijelom podvozja uz smanjen prednji i stražnji prevjes. Duljinom od 370 centimetara, novi Aygo X je 23,5 cm dulji od svog prethodnika, iako je međuosovinski razmak povećan za samo 9 cm. Prednji prevjes je za 7,2 cm manji nego na Yarisu, a najveći promjer kotača je povećan na 18-cola. Konstruiran za najuže gradske ulice, Aygo X ima izvanredno mali krug okretanja od samo 4,7 m, jedan od najmanjih u segmentu.
Ukupna širina karoserije je povećana za 12,5 cm, na 174 cm u usporedbi s Aygom. Kao rezultat, prednja sjedala su razmaknuta dodatnih 2 cm, povećavajući prostor u visini ramena za 4,5 cm. Prtljažni prostor je također najveći u segmentu zahvaljujući povećanoj duljini za 12,5 cm i pametno oblikovanoj stražnjoj strani naslona stražnjih sjedala, čime je zapremina povećana za više od 60 litara i sada iznosi 231 litru u usporedbi s prethodnom generacijom. Povrh toga, korištenjem mekanog platnenog krova zadržane su kompaktne ukupne dimenzije, uz osiguravanje udobne, prostrane kabine za vozača i putnike. Visina vozila je povećana za 5 cm, na 151 cm.
Upravljački sustav je prilagođen gradskoj i prigradskoj vožnji u Europi, uz novi mjenjač S-CVT koji pruža najbolji odziv u klasi, intuitivno upravljanje i linearnost uz održavanje odlične ravnoteže snage i potrošnje goriva. Vozio se kroz gradski promet ili jurio autocestom, svaki vozač želi osjetiti pouzdanost, a Aygo X pruža upravo takvu vožnju, na različite načine. Kao kompaktan crossover s visokim sjedenjem, odignutost od tla je povećana za 11 mm u odnosu na prethodnu generaciju, Aygo X daje vozaču snažniji nastup i stav na cesti.
Položaj vozača je povišen za 5,5 mm olakšavajući pogled oči u oči s drugim sudionicima u prometu, osobito biciklistima i pješacima. Povrh toga, kut prednjeg stupa je povećan za 10%, na 24º radi bolje preglednosti. Veći naplatci i gume, pak surađuju s dokazanim ovjesom TNGA koji, zajedno s povećanom krutošću na valjanje i manjim kutovima valjanja, pružaju izvanrednu udobnost u vožnji i nadzor.
Aygo X je automobil koji zna kako se izraziti, čak i kad miruje. Povrh odvažnog dizajna i koncepta začinskih boja, Aygo X daje osjećaj robusnosti, stav nezaustavljivosti zahvaljujući omjeru guma u odnosu na karoseriju od 40%, kako i priliči crossoveru. Razina buke u unutrašnjosti je smanjena zahvaljujući obilnom korištenju i optimiranju materijala koji upijaju buku radi postizanja tiše kabine u kojoj je indeks artikulacije poboljšan za 6%, što je među najboljim rezultatima u segmentu. Toyota i JBL su surađivali na stvaranju vrhunskog audio sustava koji se odlikuje zvučnim profilom koji je krojen prema karakteristikama automobila Aygo X. Ovaj audio sustav ima četiri zvučnika uparenih s pojačalom od 300 W i velikim subwooferom promjera 200 mm smještenim u prtljažniku koji daje snažan bas, dinamični zvučni odziv i jasnu i široku zvučnu kulisu.
Samo nebo je granica za Aygo X koji ima mogućnost platnenog krova s otvaranjem, prvim takvim u crossoveru u segmentu A. Novi platneni krov je konstruiran kako bi do maksimuma unaprijedio iskustvo vožnje jer je otvor povećan za 40 mm uz povećanje kuta gledanja za 20%. Zahvaljujući korištenju visokokvalitetnih materijala koji se obično ugrađuju u premium modele, platneni krov se odlikuje poboljšanom otpornošću na vodu i prašinu. Nova izvedba deflektora zraka isto tako poboljšava trajnost i robusnost radi dodatne bezbrižnosti. U mirovanju, uživajući u tišini, ili s vjetrom u kosi, svaki vozač će sigurno biti preplavljen emocijama.
Aygo X je kompaktni automobil opremljen nekim od zadnjih velikih noviteta. Kupci će moći ostati povezani sa svojim Aygom X uz pomoć Toyota Smart Connect i aplikacijom za pametni telefon MyT. Toyota Smart Connect u svom središtu ima veliki dodirni zaslon od 9 inča visoke razlučivosti, ambijentalnu rasvjetu i bežično punjenje, nudeći strankama jednostavno iskustvo korištenja uz aplikaciju za pametni telefon MyT. Uz aplikaciju MyT kupci mogu pratiti različite podatke o vozilu kao što su analiza vožnje, razina goriva, upozorenja i praćenje kretanja vozila.
Toyotin najnoviji multimedijski sustav nudi i navigaciju putem oblaka radi pružanja obavijesti o prometu u stvarnom vremenu zahvaljujući stalnim internetskim uslugama na višim razinama opreme. S vremenom će se uvoditi nove usluge putem osvježavanja preko zraka, pa će se novi softver i internetske usluge automatski učitavati u sustav. Toyota Smart Connect nudi, pored toga i žično i bežično povezivanje pametnih telefona putem aplikacija Android Auto i Apple CarPlay.
Napredna tehnologija potpuno LED svjetala je isto tako našla svoje mjesto na najnovijem Toyotinom modelu u segmentu A, čime ona postaje pristupačna većem broju kupaca. Dnevna svjetla i pokazivači smjera se sastoje od dvije svjetlosne cijevi okružene nježnim sjajnim svjetlom radi naglašavanja prepoznatljivog profila Aygoa u svim uvjetima osvjetljenosti. Aygo X čini veliki korak naprijed u pogledu sigurnosti, predstavljajući sklop Toyota Safety Sense kao standard na svim tržištima, po prvi put na kompaktnom modelu u segmentu A.
Najnoviji Toyota Safety Sense koristi kombinaciju senzorske kamere s jednim objektivom i radara s milimetarskim valovima, sustav predsudarne zaštite (Pre-Collision System – PCS) s otkrivanjem vozila koje sada djeluje pri većim brzinama. Po prvi put na modelu Aygo X pojavljuje se otkrivanje pješaka danju i noću, otkrivanje biciklista danju, pomoć u ublažavanju sudara, pametni prilagodljivi tempomat, pomoć u održavanju vozila u prometnom traku i pomoć u zakretanju upravljača u nuždi. Aygo X se odlikuje dodatnim funkcijama pasivne sigurnosti, kao što su konstrukcijska ojačanja radi prigušivanja sudara kako bi se postigla sveobuhvatna sigurnost.
Aygo X je konstruiran za postizanje maksimalne ekonomske učinkovitosti u svim smjerovima. Na primjer, Aygo X ima najmanju težinu gole školjke od svih automobila u segmentu A ili B, što pridonosi izvanredno maloj potrošnji goriva. Prednji branik i obloge lukova kotača isto tako imaju ulogu smanjenja potrošnje goriva usmjeravajući struju zraka od guma, čime se smanjuje vrtloženje zraka oko prednjeg kraja i bokova automobila. Obloge lukova stražnjih kotača isto tako usmjeravaju struju zraka od guma i usmjeravaju je prema spojnoj točki na stražnjem kraju automobila.
Aygo X pogoni višestruko nagrađivani 1-litarski, 3-cilindarski motor 1KR-FE koji je poboljšan kako bi zadovoljio europske propise, nudeći istovremeno visoku razinu pouzdanosti i performansi, s ciljanom potrošnjom goriva od samo 4,7 l/100 km i emisiju CO2 od 107 g/km. Oblikovan i proizveden u Europi, za europske kupce, potpuno novi Aygo X će predvoditi novi trend u europskim gradovima u 2022.
Imajte na imu da trebate li rezervne dijelove ili opremu, važno je znati kako ih možete kupiti fizički u poslovnici u Biokovskoj 1b u Zagrebu ili pak putem iznimno popularnog webshopa Auto Krešo. Neovisno o tome koji način kupnje preferirate, znajte kako vam je na raspolaganju vrlo široka ponuda guma, metlica brisača kao i tepiha, odnosno tekućina za pranje vjetrobranskog stakla. Bez obzira šta tražite, potražite kod nas u Auto Kreši;).