Već početkom 2021. godine domaće prodajne salone rumunjske Dacije upotpunit će prvi primjerci nove generacija popularnog modela Sandero. Zajedno s modelom Logan koji je prikazan tijekom 2004. godine, upravo je Sandero bio pokretač uspjeha na mnogim tržištima. Naime, Dacia je upravo modelom Logan započela svoju novu eru, eru djelovanja kao dio Renault grupe. Dijelove za dosadašnje modele Dacije slobodno potražite u Auto Kreši, bez obzira radi li se o Loganu, Sanderu, Dusteru, Dokkeru, Lodgyju ili pak nekom starijem modelu poput 1100, 1300, Nova, Supernova, Solenza… Rumunjska marka time je doživjela pravi procvat, a koji je postignut promišljenim pripremama modela koji nude jako dobra omjer uloženog i dobivenog. Za ne preveliku sumu novaca dobiva se automobil solidne opreme i dizajna, a do danas se pokazalo, i vrlo visoke razine pouzdanosti.
Logan je trovolumenska limuzina, koja svoje aktivnosti nastavlja i dalje, no ne i na hrvatskom tržištu Za hrvatske kupce u Renaultu su odlučili kako će biti dovoljno komercijalizirati hatchback verziju, model Sandero, kao i njegovo Stepway izdanje s off-road stiliziranim obilježjima. To i ne čudi znamo li kako je upravo Stepway izdanje do sada činilo čak 65% svih prodanih Sandero primjeraka. Ono što je isto tako zanimljivo, Dacia nije uspjela samo na siromašnijim tržištima, tržištima istočnog dijela Europe, već i na onim zapadnim poput Velike Britanije ili pak Njemačke.
Nova, treća generacija modela Sandero nastala je na CMF modularnoj platformi koju je Renault koristio i za posljednju generaciju modela Clia. Nudeći vrhunsku čvrstoću i krutost, povećana je i zaštita u slučaju sudara. Konstrukcija je ojačana u prostoru motora i putničkom prostoru. Novi senzori pritiska na vratima i akcelerometar mogu otkriti rane bočne udare omogućujući brzo napuhavanje zračne zavjese i bočnih zračnih jastuka, štiteći područje trbuha, prsa i glave. Standardnu opremu čini šest zračnih jastuka, graničnici opterećenja sigurnosnih pojaseva, zatezači prednjih i stražnjih sigurnosnih pojaseva te sustav poziva u nuždi, eCall smješten u krovu, kod svijetla u prednjem dijelu vozila. Poboljšan je i strukturni okvir novih prednjih sjedala, a za bolju zaštitu ugrađeni su i novi nasloni za glavu.
Zanimljivo je istaknuti kao su rumunjski i francuski stručnjaci uspjeli zadržati iste vanjske dimenzije kao i kod modela koji je na odlasku. Dacia je korištenjem nove platformi osigurala povećane značajke aktivne i pasivne sigurnosti, nove motore – uključujući benzin i LPG – novi automatski mjenjač i potpuno novi 6-stupanjski ručni mjenjač. Cilj je uvijek isti – kupcima pružiti što bolji omjer uloženog i dobivenog, odnosno ponuditi kvalitetu po pristupačnoj cijeni. S uvođenjem nove generacije Dacia uvodi i novu značajku. Naime, Sandero više u ponudi neće imati dizelski pogonski agregat, a njegov izostanak donekle bi trebala nadomjestiti verzija tvornički opremljena plinskim instalacijama.
Svi zainteresirani novi Sandero moći će odabrati uz atmosferski ili turbom punjen benzinski motor, kao i plinsku verziju potonjeg. Ponudu otvara Sandera SCe 65, 1-litreni trocilindrični atmosferski motor upregnut 5-stupanjskim ručnim mjenjačem. Ostale dvije verzije moguće su i kod Stepway izvedbi. TCe 90 oznaka je 1-litrenog trocilindričnog benzinca opremljenog turbom, a koji može biti uparen 6-stupanjskim ručnim ili CVT automatskim mjenjačem. Jednolitreni TCe koristi se i kod ECO-G verzije, a kako se kod nas označava verzija tvornički opremljena plinskim instalacijama. Ova verzija od 100 KS dolazi uparena 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Sve verzije zadovoljavaju Euro6D-Full emisijama, a koje stupaju na snagu s prvim danima iduće godine. Dacia je jedini proizvođač automobila koji nudi LPG verzije u cijeloj paleti osobnih automobila, kombinirajući vožnju i udobnost s nižim emisijama CO2 i povećanim dometom.
Koristeći plin kao pogonsko gorivo novi Sandero u prosjeku emitira 11% manje emisije CO2 od ekvivalentnog benzinskog motora. Također je, prema tvorničkim podacima, sposoban prevaliti više od 800 kilometara s dva kombinirana spremnika – 50 litara spremnik benzina i 40 litara spremnik plina – a što je porast u odnosu na model koji uskoro izlazi iz prodaje, odnosno proizvodnje.
Spomenuli smo kako će opcija biti CVT mjenjač. Riječ je o novoj generaciji automatskog mjenjača s kontinuirano promjenjivim prijenosnim omjerom. U odnosu na rukom upravljane te većine automatskih mjenjača, stupnjevi se mijenjaju kontinuirano, odnosno neprestano, i to bez prekida toka snage. Prema službenim podacima, novi CVT mjenjač pruža uglađenije izmjene stupnjeva prijenosa te reaktivnije iskustvo vožnje. Za pohvalu je smanjena potrošnja goriva zahvaljujući lakšem prijenosniku i boljem upravljanju motorom, dok su emisije CO2 smanjene u usporedbi s prethodnim automatskim modelom – 11% manje na Sanderu, odnosno 4% kod Stepwaya. Stop & Start funkcija standardno dolazi kod svih motora. Ne zaboravite kako u Auto Kreši imate priliku kupiti vrlo široku paletu proizvoda za održavanje vozila, bilo da je riječ o kozmetici, uljima, tekućini za pranje stakala, aditivima ili pak tepisima…
Prema trenutno dostupnim slikama, kao i informacijama kojima raspolažemo, Dacia je kod nove generacije modela Sandero poradila na podizanju kvalitete. Sve popularnije korištenje tkanine na oblogama vrata ili pak prednjoj konzoli trebali bi pridonijeti boljem dojmu. Kao i do sada, Stepway ima unutarnje presvlake prilagođene Stepway logotipom, dok obloge vrata i otvori ventilacije, dobivaju narančaste umetke, odnosno presvlake sjedala narančaste prošive. Stražnja sjedala primaju tri odrasle osobe, s dodatna 42 milimetra prostora u odnosi na model koji zamjenjuje, dok je naslon dijeljen u omjeru 1/3 – 2/3. Prtljažnik ima 328 litara obujma te ravni pod s podesivom visinom u dva položaja. Poboljšan je i dojam za upravljačem, kao i ergonomija na prednjim sjedalima.
Oba modela, bilo da je riječ o Sanderu ili pak Stepway izdanju, široka su 184,8 centimetara, odnosno 200,7 cm uključujući retrovizore. Razlike su u dužini. Sandero broji 408,8 cm, a Stepway 1,1 cm više. Razlika je i u visini. Sandero je uzdignut od tla 13,3 cm, a Stepway 17,4 cm, a što se odrazilo i na ukupnu visinu. Sandero je visok 149,9 cm, a Stepway 3,6 cm više, odnosno ukupno 158,7 cm s krovnim nosačima. Zapremnina prtljažnika identična je na oba modela.
Nova arhitektura omogućila je iste vanjske dimenzije, ali i više prostora u kabini te veći obujam prtljažnika te više prostora za odlaganje. Putnička kabina nudi do 21 litru spremišta s rupama i džepovima ispod središnjeg naslona za ruke, na prednjim i stražnjim vratima i na stražnjim dijelovima prednjih sjedala.
Novi Stepway razlikuje se jedinstvenim poklopcem motora snažnije profiliranih linija. Korišten je poznat recept kod nastajanja crossovera – povišen razmak od tla, uzdužni krovni nosači, prošireni blatobrani i ojačani donji dijelovi vrata. Pored toga ističe se kromirani logotip Stepway ispod prednje maske te zaobljeni zaštitni profili iznad svjetala za maglu. U prednjim i stražnjim odbojnicima smještena je zaštita podvozja u boji koja štiti boju od ogrebotina koje mogu nastati u svakodnevnoj eksploataciji.
Posebna zanimljivost su novodizajnirani uzdužni krovni nosači. Osmišljeni su tako da se lagano mogu pretvoriti u poprečne nosivosti do 80 kg. Modularni uzdužni krovni nosači izgledaju uobičajeno, no prilagodljivi su. Pomoću ključa smještenog u pretincu za rukavice mogu se jednostavno demontirati u samo nekoliko sekundi i pretvoriti u poprečne krovne nosače.
LED svjetla serijski su dostupna u svim razinama opreme, a njihova je prednost što povećavaju vidljivost noću. Nastavlja se i korištenje Flexwheel izdanje kotača. Znači riječ je o čeličnim naplatcima koji u kombinaciji s ukrasnim poklopcima (ratkapama) ostavljaju dojam kao da je riječ o aluminijskim naplatcima. Dojam veće kvalitete vidljiv je i kod dizajna kvaka koji su ergonomski oblikovane te djeluju kvalitetno.
U Daciji su uvjereni kako bi nova generacija modela Sandero više trebala privući i mlađu populaciju. Znaju da stoga moraju ponuditi i neke modernije tehnologije, a ne samo one tradicionalno provjerene. U skladu s time sada se i poklopac prtljažnika može otvoriti električno, putem prekidača na donjem dijelu vrata prtljažnika, a ne klasičnom, mehaničkom tipkom kao do sada. Poboljšana je i aerodinamika vozila, a što doprinosi manjoj razini buke, kao i manjoj potrošnji goriva, odnosno time i razini emisije CO2.
Sandero dolazi uz sustav Media Control koji omogućuje upravljanje radiouređajem, telefonom i navigacijskim sustavom izravno s pametnog telefona smještenog na posebnom nosaču na vrhu armaturne ploče. Uz pomoć nove besplatne aplikacije Dacia Media Control te Bluetooth ili USB veze, pametni telefon ustvari postaje novi multimedijski sustav. On omogućuje jednostavan pristup radiju, glazbi, pozivima, porukama, satelitskim navigacijskim aplikacijama i mnogim drugim značajkama poput prepoznavanja glasa Siri i Android.
Naprednije su inačice ovog sustava, koji se ugrađuje od početne razine opreme, Media Display i Media Nav s posebnim zaslonom na središnjoj konzoli. Uz Media Nav, dolazi 8-inčni zaslon osjetljiv na dodir smješten na vrhu armaturne ploče s četiri zvučnika u cijelom vozilu. Zaslon je blago nagnut prema vozaču radi veće vidljivosti i ergonomije. Dizajn je elegantan, a intuitivno sučelje jednostavno za upotrebu kompatibilno je s Bluetoothom i Android Auto te Apple CarPlay.
Osluškivanjem potreba i želja kupaca, Dacija je pripremila standardne značajke u čitavom asortimanu uključuju držač za pametni telefon (koji se može ukloniti, ovisno o verziji) te upravljač na kojem se lagano uključuje limitator brzine. Automatsko aktiviranje prednjih svjetala dostupno je od osnovnih modela pa nadalje.
Stepwayu Prestige serijski će dolaziti uz novi automatski klima-uređaj s digitalnim zaslonom. Pored toga dostupna je i hands-free kartica s daljinskim otključavanjem prtljažnika, kao i električna parkirna kočnica, kamera za vožnju unatrag, prednji i stražnji parkirni senzori i automatski brisači vjetrobrana.
Redizajnirana instrumenta ploča pruža još kvalitetniji prikaz informacija. Između dva analogna pokazivača, lijevo okretaja motora, odnosno desno trenutačne brzine, smješten je 3,5-inčni TFT digitalni zaslon. On omoguće pregled razine goriva u rezervoaru ili pak količine plina u spremniku, a što je na aktualnoj verziji bilo moguće samo na zasebnom pokazivaču. Također, i prekidač uključenja/isključenja pogona na plin dio je ostalih prekidača, a ne naknadno ugrađen. Sve to sada djeluje daleko skladnije. Vidljivo je da je sve napravljeno smišljeno od početka, a ne kao neka nadogradnja.
Već spomenuta standardna LED svjetla poboljšavaju vidljivost, povećavajući duljinu snopa svijetla za 37% (110 m) i širinu za 9% (24 m) u usporedbi s halogenim kratkim svjetlima odlazećeg Sandera. Pored toga, postoji i širi izbor naprednih sustava pomoći vozaču. Uz ograničivač brzine, novi ESP sustav i prekidač tempomata na upravljaču, novi Sandero ima i najsuvremenije sustave za pomoć vozaču.
Tu je standardna pomoć pri kočenju u nuždi aktivna između 6 i 168 km/h. Radarski senzor smješten na prednjoj strani vozila prepoznaje udaljenost do automobila ispred (zaustavljen ili u pokretu). Senzor aktivira zvučno i vizualno upozorenje ako postoji rizik od sudara s vozilom ispred, prije povećanja sile kočenja ako je vozač pritisnuo kočnicu, ali i dalje postoji rizik od sudara; automatsko aktiviranje ili primjenjivanje jače sile kočenja ako vozač ne uspije dovoljno snažno kočiti ili dovoljno brzo.
Upozorenje na vozila u mrtvom kutu aktivno je u području od 30 pa do 140 km/h. Sustav upozorava vozača na rizik od sudara s drugim vozilom smještenim pored ili iza vozila tijekom promjene trake. Sustav ultrazvučne detekcije koji se sastoji od četiri senzora (dva straga, dva sprijeda) otkriva sve pokretne predmete, uključujući automobile i motore, u vozačevom mrtvom kutu. Kad senzori prepoznaju vozilo ili nekoga u području mrtvog kuta, LED svjetlo koji se nalazi na retrovizoru zatreperi.
Vozite li neki od dosadašnjih primjerak modela Sandero, Sandero Stepway ili pak Logan, ne zaboravite kako u Auto Kreši možete za svoja vozila nabaviti filtere ulja, kao i filtere zraka, pa i pumpe vode, ležajeve kotača ili pak diskovi i disk pločice, setove spojki… Sve u svemu, možemo zaključiti kako su francusko-rumunjski stručnjaci ponovno napravili jako dobar posao, a što vjerujemo kako će prepoznati i kupci.