Kakvo jutro! Treba se ustati na posao, a večer prije društvo koje te ne pušta kući. Tekma na telki i baš kako to kod nas ide doma se ne ide 😊.
Tu večer kad je Bruno krenuo kući iz lokalnog kafića s njegovom najdražom Hondom, čuo je neke čudne zvukove škripanja, cviljenja i struganja, ali tako umoran, kao i puno puta prije, nije se obazirao na to. Dok ide dobro je! Kao što bi njegov prijatelj Ante rekao to ti je Ruska indikacija – DOK ŠKRIPI ZNAŠ DA SU TU!
Ujutro alarm zvoni kasnije nego inače. Zašto kasni?! Sto pitanja, ali već kasni, brzo se sprema i kreće!!!
Vani magla, kiša, baš savršeno vrijeme za spavanje, ali raditi se mora pa Bruno sjeda u svoju Hondu i kreće na posao žureći više nego uobičajeno.
Dolazi na prvi semafor, a na njemu gužva. Stisne kočnicu, ali kočnice ne rade! Indikator se nije javio, nije se čulo škripanje, struganje, čak ni cviljenje, potpuna tišina! A onda glasan BUM u auto koji čeka na semaforu.
Nije ovo Bruni prvi puta pa zna koga će nazvati. Zove prijatelja Krešu, Krešo zna sve o autima! Smirenim glasom Krešo mu govori: Bruno jesam ti lijepo rekao da si prije 5 mjeseci trebao kupiti nove kočnice (lako sad pametan biti)! Nemoj biti škrt, kočnica glavu čuva. Srećom imaš veliku akciju kočnica na Auto Krešo webshopu.
Nakon šta se ispričao vozaču udarenog auta i ispunio sva izvješća, na semaforu su ga i svi ostali ljubazno pozdravili trubeći jer uopće nije napravio gužvu u 5 do 8! Bruno je svoj auto gurnuo na parking i pješke krenuo na posao.
Po uputi Kreše otvorio je www.autokreso.hr i kupio si diskove na akciji od 40% popusta. Na putu kući svoje diskove je pokupio sam u poslovnici na Biokovskoj 1b i odnio svom mehaničaru na ugradnju.
Ajmo sad ozbiljno, zašto kočnica glavu čuva i kako prepoznati da je vrijeme za promjenu:
Kod modernih auta pratite indikaciju na ploči s instrumentima (iza volana 😀) dok kod starijih vozila problematične pločice možete prepoznati po raznim zvukovima koje ranije u tekstu navodimo kao struganje, cviljenje i škripanje (metalni zvuk).
Zamolite vašeg mehaničara da prilikom redovnog servisa provjeri i debljinu kočionih diskova jer je ona važna za izvedbu vaše kočnice (tanji disk se brže grije što dovodi do oštećivanja kočione pločice i smanjenja trenja što daje rezultat slabijeg kočenja.) Ne zaboravite da kod promjene diskova treba napraviti i promjenu disk pločica.
Uz gore navedeno trebalo bi još i izmjeriti količinu vlage u kočionoj tekućini i istu po potrebi zamijeniti.
Sada kada ste puno naučili o kočionom sustavu, znate koji bi vam mogli biti potencijalni troškovi. Ako pitate Brunu diskovi i pločice su jeftiniji od haube i fara 😀 (i diskova i pločica 😀).
Vaš Auto Krešo