Kad zagriženicima u automobile spomenete električna vozila, gotovo da vidjeti kako im se ‘diže kosa na glavi’. Nakon toga kreću s izjavama tipa ‘električni automobili su dosadni’, ‘nedostaje im pravog zvuka’, ‘šta će ti auto koji ne možeš turirati’… Sve to pokazuje kako mnogi ljudi nisu spremni na promjene, a više nije pitanje hoće li te promjene stvarno zaživjeti, već je samo pitanje kada će. Sve je više proizvođača koji govore kako već za 5, a mnogi spominju kako će prekretnica biti 2030. godina. Naime, to su ciljevi kada će kompletna prodajna paleta proizvodnih modela biti elektrificirana.

Da nije sve ‘tako sivo’, bilo je vidljivo i prije, a nema sumnje kako će se to pokazati i u narednom periodu. Tako nam je nedavno Audi prikazao model koji svakako oduševljava performansama, a vjerujemo kako njegovim vlasnicima neće biti problem naviknuti se na tišinu korištenje. Bez previše buke e-tron GT quattro ili njegova snažnija verzija, RS e-tron GT oduševljavaju modernim tehnologija, te svakako i performansama koje nude.

Potpuno električni Audi e-tron SUV i e-tron Sportback SUV coupé bili su pioniri s kojima se Audi uspješno probio na tržištu električne mobilnosti. Sada marka dovodi druge predvodnike: model e-tron GT coupé s četvorim vratima je gran turismo dinamične elegancije i Audi kakav svijet do sada još nije vidio. Model e-tron GT je snažan, sportski, pouzdan i emocionalan. Odraz je cjelokupne strasti koju marka Audi ulaže u razvoj i proizvodnju vozila

Nije teško primijetiti kako i već sami koncept automobila, coupe-limuzina s četverim vratima daje naslutiti kako ima mnogo poveznica s iznimno traženim Porscheovim modelom Taycan. Audi e-tron GT ima dimenzije klasičnog gran turismo modela. Nastao je na platformi s međuosovinskim razmakom od 290 centimetara. Svega centimetar mu nedostaje da je dug okruglo 5 metara, širok je 196 cm, a visok tek 141 cm. Raspolaže i stražnjim prtljažnikom od vrlo solidnih 407 litara obujma, dok sprijeda, ispod poklopca motora, osigurava dodatnih 85 litara prostora.

Iako danas govorimo o električnom automobilu, i to onom koji pripada premium segmentu, valja imati na umu kako u Auto Kreši možete pronaći vrlo široku ponudu rezervnih dijelova za brojne Audi modele. Tu je totalno nebitno pričamo li o onim s nekim od konvencionalnih motora ili pak iznimno modernih električnih modela. Bilo koji model proizvođača iz Ingolstadta odabrali u Auto Kreši za njega možete pronaći dijelove. Bez obzira govorimo li o osnovnim stvarima poput metlica brisača ili pak ljetnih i zimskih guma, pa sve do ulja, filtera, diskova i kočionih obloga, svjećica, antifriza ili pak gumenih ili platnenih tepiha, sve to možete pronaći u prodajnoj paleti Auto Kreše.

Potpuno električni gran turismo marke Audi nudi dinamične performanse u obje verzije motora: model e-tron GT quattro ubrzava od nula do 100 km/h u 4,1 sekunde, dok je modelu RS potrebno samo 3,3 sekunde (u boost načinu rada u oba slučaja). Najveća brzina je 245 km/h te 250 km/h. Prednji elektromotori u modelu e-tron GT quattro imaju izlaznu snagu od 175 kW (238 KS), a stražnji motor 320 kW (435 KS). Oba elektromotora čuvaju rezerve na raspolaganju za ekstremne situacije u vožnji, zbog čega zbroj njihovih pojedinačnih snaga znatno premašuje ukupnu snagu pogona od 350 kW (476 KS). U boost načinu rada je putem opcije Launch Control dostupno 390 kW (530 KS) na 2,5 sekundi. Ukupni okretni moment je 630 Nm. U modelu RS e-tron GT, elektromotor na prednjoj osovini također ima izlaznu snagu od 175 kW (238 KS), dok je izlazna snaga stražnjeg motora 335 kW (456 KS). Ukupna izlazna snaga je 440 kW (598 KS), a ukupni okretni moment je 830 Nm. U boost načinu rada izlazna snaga se na kratko povećava na 475 kW (646 KS).

PSM motori (permanentno sinkronizirani motori) u modelu e-tron GT rade vrlo učinkovito. Elektromotor, njegova učinska elektronika i mjenjač čine kompaktan blok na obje osovine. Stražnji elektromotor prenosi svoje okretne momente na dvostupanjski mjenjač. Prvi stupanj prijenosa kratkog omjera omogućuje zapanjujuće ubrzanje pri kretanju s opcijom Launch Control i pripadajućim boost načinom rada. Ako se vozač odluči ne koristiti ovu opciju, e-tron GT kreće u drugom stupnju prijenosa. Općenito govoreći, drugi stupanj prijenosa s dugim omjerom poboljšava ekonomičnost i također osigurava velike količine rezervne snage.

Modeli e-tron GT quattro i RS e-tron GT obično voze na električni pogon na sve kotače, dok samo ‘efficiency’ način rada sustava dinamičnog upravljanja Audi drive select prioritet daje prednjem pogonu. U slučaju skliske površine ceste, velikih zahtjeva za snagom ili brzog skretanja, ovdje se također aktivira elektromotor za pogon na stražnje kotače, i to približno pet puta brže nego kod mehaničkog pogonskog sklopa quattro. Električni pogon na sve kotače regulira raspodjelu okretnog momenta između osovina – kontinuirano, potpuno varijabilno i unutar nekoliko tisućinki sekunde. quattro princip pogona na sva četiri kotača koji je Audi uveo na tržište prije više od 40 godina predstavlja se na novoj, fascinantnoj tehnološkoj razini.

Kad vozač otpusti desnu papučicu, pogon se obično prebacuje na krstarenje, omogućavajući gran turismu da elegantno i ekonomično klizi. Suprotno tome, vozilo se oporavlja u načinu rada gibanja uslijed inercije, tj. u ‘dynamic’ načinu rada sustava Audi drive select. Bez obzira na način rada, vozač može koristiti tipke na kolu upravljaču za namještanje dvije ručne razine rekuperacije ili odabrati automatsku razinu u MMI sustavu. U tom slučaju potpora za predviđanje učinkovitosti (Predictive Efficiency Assist) regulira krstarenje i rekuperaciju na temelju podataka o rute iz navigacije i preko senzora u vozilu.

Tijekom kočenja elektromotori sami usporavaju vozilo do otprilike 0,3 g, tj. veliku većinu svih primjena kočnica u svakodnevnoj vožnji. To im omogućuje rekuperaciju do 265 kW. Hidrauličke kočnice aktiviraju se samo kada vozač naglo koči, a rekuperacija ostaje aktivna sve dok se vozilo ne zaustavi. U svim situacijama u vožnji: potpuno ubrzanje, dinamično upravljanje, krstarenje ili rekuperacija kočenjem – gran turismo ostaje nepokolebljivo stabilan jer su njegovi upravljački sustavi za kočnice, ovjes, pogon i učinsku elektroniku usko povezani i brzo surađuju.

Sustav litij-ionske baterije modela Audi e-tron GT quattro i RS e-tron GT nalazi se između osovina u najnižoj točki vozila. Time se osigurava nisko težište koje je prikladno za sportska vozila te raspodjela težine između prednjih i stražnjih osovina koja je vrlo blizu idealnog omjera 50:50. U oba modela visokonaponska baterija može pohraniti 86 kWh energije neto (93 kWh bruto). Uključuje 33 modula s ćelijama od kojih svaki sadrži dvanaest vrećastih ćelija s fleksibilnom vanjskom ovojnicom. 30 modula čini nižu razinu koja ima udubljenje u stražnjem dijelu čime se stvara prostor za noge putnika na stražnjem sjedalu. Gornja ‘strana’ baterije sadrži preostala tri modula koji su smješteni ispod stražnjih sjedala. Priključci, osigurači i glavni upravljački uređaj smješteni su ispod središnje konzole. Napon sustava od 800 V omogućuje kontinuiranu izlaznu snagu i skraćuje vrijeme punjenja. Nadalje, smanjuje težinu ožičenja i prostor koji ožičenje zauzima.

Unutrašnja struktura baterije koja sadrži module, okvir koji ju okružuje i poklopac izrađeni su od lakog aluminija. Sustav baterije značajno pridonosi tvrdoći i zaštiti od sudara karoserije na koju je pričvršćen pomoću 28 vijaka. Ispod prostora za ćelije nalazi se složena struktura ravnih izbočenih dijelova kroz koje teče rashladno sredstvo koje cirkulira u vlastitom optoku niske temperature. Optimalna temperatura baterije je između 30 i 35 Celzijevih stupnjeva.

Četiri zasebna optoka rashladnog sredstva reguliraju temperaturu u visokonaponskim komponentama i interijeru, svaki na svojoj temperaturi. Međusobno ih se prema potrebi može fleksibilno povezati. Ako vozač zahtijeva visoku izlaznu snagu nekoliko puta zaredom, pomoću ventila povezuje se optok rashladnog sredstva baterije s optokom rashladnog sredstva klimatizacijskog sustava – intenzivno hlađenje zadržava snagu pogona na konstantno visokoj razini. Optok rashladnog sredstva pomaže i s hlađenjem tijekom brzog punjenja istosmjernom strujom koje može zagrijati bateriju do 50 Celzijevih stupnjeva.

Serijska oprema modela e-tron GT uključuje toplinsku pumpu kojom se zagrijava interijer pomoću otpadne topline visokonaponskih komponenti. Toplinskom se pumpom znatno smanjuje gubitak dosega koji je posljedica upravljanja klima-uređajem, posebice zimi kada pumpa zamjenjuje termoelektrični grijaći element. Kupci mogu upravljati unaprijed unesenim postavkama upravljanja klima-uređajem i punjenjem putem svojih smartphonea pomoću aplikacije myAudi. Model e-tron GT kao dodatnu opremu može imati luksuzan sustav toplinske regulacije koji uključuje i vanjska zrcala i stražnji prozor.

Priključci za punjenje modela gran turismo nalaze se iza prednjih kotača. Obje strane imaju priključke za izmjeničnu struju (AC), a zdesna se nalazi i priključak za istosmjernu struju (DC). Audi e-tron GT isporučuje se kupcima s dva kabela za punjenje: jednim kabelom Mode 3 za javne stanice za punjenje i sustavom za punjenje ‘compact’ za garažu. Inteligentni sustav punjenja ‘connect’ dostupan je kao alternativa. Njegova internetska veza omogućuje i kontrolu putem aplikacije myAudi i ažuriranje funkcija. U suradnji s odgovarajućim sustavom upravljanja električnom energijom kućanstva nudi dodatne pametne funkcije kao što su punjene u vrijeme jeftine struje u slučaju promjenjivih cijena električne energije.

Audi e-tron GT može se standardno puniti s 11 kW AC, što omogućuje punjenje prazne baterije tijekom noći. Opcijski punjač za 22 kW uslijedit će ubrzo nakon uvođenja na tržište. Na snažnim DC stanicama za punjenje električni gran turismo može dosegnuti kapacitet punjenja do 270 kW. To mu omogućuje da u tek nešto više od pet minuta bateriju napuni energijom dostatnom za prelaženje udaljenosti do 100 kilometara. Punjenje od 5 do 80 % napunjenosti baterije (stanje napunjenosti) traje manje od 23 minute u idealnim uvjetima.

Kupci u Europi mogu se koristiti uslugom punjenja koja trenutačno uključuje oko 200.000 javnih stanica za punjenje. Dostupni su im pogodniji uvjeti mreže za brzo punjenje Ionity na području čitave Europe. U ciklusu NEDC, model Audi e-tron GT quattro ima prosječnu potrošnju 19,6 do 18,8 kWh električne energije na 100 kilometara, a potrošnja modela RS iznosi od 20,2 do 19.3 kWh. Rezultat toga je doseg do 488 kilometara, odnosno 472 kilometra (prema WLTP ciklusu vožnje).

Otvori za zrak u donjem prednjem dijelu igraju važnu ulogu. Uspravne zračne zavjese s vanjske strane vode zrak u kućišta kotača na takav način da protječe blizu kotača, a zatim bočno. Većina naplataka ima tanke krakove koji su debljine samo 2 do 3 milimetra. Ovaj pokrov dodatno povećava aerodinamičku učinkovitost. Iza velikih izbočina ispod glavnih svjetala i iza otvora u kutu Singleframea nalazi se kontrolirani otvor za rashladni zrak koji osigurava aktivnu aerodinamiku. Radi protoka, dva kontrolirana otvora za ulazak hladnog zraka ostaju zatvorena što je češće moguće. Kada se otvore u kontekstu dinamičnog stila vožnje, kanali u obliku slova Y šalju zrak hladnjacima i u kućištima prednjih kotača, kako bi se ohladile kočnice.

Drugi bitan faktor u pogledu koncepta aktivne aerodinamike je stražnji spojler koji se električno proširuje u dva različita položaja ovisno o situaciji u vožnji. Usko surađuje s glatkim podvozjem koje završava širokim difuzorom. To omogućuje glatki protok zraka sa stražnjeg kraja vozila, a podizanje do kojega dolazi na stražnjoj osovini pri velikim brzinama gotovo se u potpunosti kompenzira. Kada zračni ovjes (serijski u RS modelu) spusti karoseriju ovaj se efekt dodatno povećava daljnjim poboljšanjem protoka zraka, stabilnošću upravljanja i smanjenjem podizanja. Model e-tron GT također je na vrhunskoj razini u pogledu aeroakustike. Vjetrobransko staklo mu je serijski izrađeno od stakla sa zvučnom izolacijom, a bočni kao i stražnji prozori opcijski su također dostupni s ovom vrstom stakla. Ciljane mjere izolacije na cijeloj karoseriji sprečavaju neugodne zvukove u unutrašnjosti. Komponente izrađene od vruće oblikovanog, a time i čelika izuzetno visoke čvrstoće, čine snažnu osnovu putničke kabine. Kućište baterije izrađeno je od aluminijskih profila, a vanjska obloga izrađena je u potpunosti od aluminijskog lima.

Glavna svjetla i stražnja svjetla karakterističan su element dizajna eksterijera modela e-tron GT te dodatno naglašavaju izražajni dizajn eksterijera. LED svjetlosni potpis sprijeda i straga imaju naglašeno trodimenzionalno modeliranje i ističu emocionalni izgled modela e-tron GT. Svjetla za dnevnu vožnju daju upečatljiv svjetlosni potpis zajedno s karakterističnim plavim dizajnerskim ukrasima opcijskog laserskog dugog svjetla koje se nalazi u središtu glavnih svjetala, po prvi put kod marke Audi. Ukrasna svjetlosna traka straga prostire se cijelom širinom vozila te se dinamički mijenja od linije u središtu do sve većih segmenata prema vanjskim rubovima zbog čega model e-tron GT izgleda još moćnije.

Za model e-tron GT dostupne su tri varijante glavnih svjetala. Audi ih serijski isporučuje u LED tehnologiji s dinamičkim žmigavcima. Kao alternativa dostupna su Matrix LED glavna svjetla. Njihova stalna duga svjetla mogu svijetliti maksimalnom svjetlinom bez da zasljepljuju ostale sudionike u prometu. Model RS e-tron GT serijski dolazi uz Matrix LED glavna svjetla. Vrhunac ponude su Matrix LED glavna svjetla s Audi laserskim svjetlom. Pored modula kratkog svjetla postavljena je laserska točka. Laserska se točka aktivira od brzine od 70 km/h te udvostručuje doseg dugog svjetla.

Kako dinamično umjetničko djelo mora i dobro zvučati, Audi je za model e-tron GT skladao jedinstven zvuk. Sustav e-tron Sportsound isporučuje se kao dodatna oprema, a sastoji se od dvije upravljačke jedinice i pojačala u prtljažniku. One generiraju zasebni vanjski zvuk i zvuk u interijeru koji se reproducira pomoću dva zvučnika izvan i unutar vozila. Podaci o brzini okretaja elektromotora, opterećenju, brzini vozila i drugi parametri služe kao osnova za digitalni zvuk, odnosno sintetički zvuk koji omogućuje automatski dojam rada pogonskog sustava uz dočaravanje finih nijansi. Vozači mogu modulirati zvuk pomoću sustava Audi drive select.

U profilu ‘efficiency” aktivan je samo AVAS (sustav akustičnog upozoravanja vozila) koji već generira zvuk većeg raspona od onoga koji je zakonom propisan. Vanjski zvuk je puniji i bolje je kvalitete u načinu ‘comfort”. Profil ‘dynamic” čini ga još snažnijim, a zvuk u interijeru je naglašeniji. Sustav e-tron Sportsound koji se isporučuje kao dodatna oprema ima sportske karakteristike, voluminoznost, ali istovremeno i visoku kvalitetu te predstavlja akustični izraz progresivnog karaktera gran turismo.

Vjerujemo kako je zimsko vrijeme pri kraju, a to znači da treba razmišljati o nabavljanju ljetnih guma za svog metalnog ljubimca. Nne zaboravite kako upravo u Auto Kreši postoji bogati izbor guma. Isto tako potrebno je imati na umu kako je nebitno kupujete li putem iznimno popularnog webshopa ili pak fizički u samoj trgovini. Vjerujete li pak da bi zimski period još mogao potrajati, ne brinite, jednom mjestu, u Auto Kreši nudi se vrlo široka ponuda zimskih guma, metlica brisača kao i gumenih tepiha, odnosno zimske tekućine za pranje vjetrobranskog stakla. Nikako ne smijemo zaboraviti na antifriz, novi akumulator, kao i sredstvo za odleđivanje staklenih površina. Sve to potražite u Auto Kreši.

Model e-tron GT prvo je potpuno električno vozilo marke Audi koje je izrađeno u Njemačkoj. Izlazi s proizvodne linije u tvornici Audi Böllinger Höfe u Neckarsulmu. Proizvodni pogon za male serije vozila proširen je i prilagođen za svoju novu ulogu. Vješta izrada prethodnog pogona nadopunjena je digitalnim procesima i pametnim tehnologijama. Tijekom širenja dizajneri proizvodnje iskoristili su nove virtualne metode. Proizvodnja modela e-tron GT dizajnirana je bez ikakvih fizičkih prototipova, što je novitet za marku Audi.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)