Volkswagen odjel Gospodarska vozila pripremio je novu generaciju modela Caddy. Riječ je o petoj generaciji bestselera koji je proizveden preko tri milijuna puta, a na tržite dolazi kao Kombi, odnosno obiteljski monovolumen, zatim gradsko dostavno vozilo te kamper. Ovaj svestrani talent prvi se put temelji na modularnoj poprečnoj platformi (MQB) koja se upotrebljava u Golfu 8. S najnovijom fazom razvoja MQB platforme brojne nove tehnologije pronalaze svoj put u seriju Caddyja: inovativni sustavi potpora kao što su Travel Assist i nova potpora za skretanje povećavaju razinu sigurnosti i udobnosti. Treba imati na umu kako umreženi infotainment sustavi i digitalizirani sustavi rukovanja pretvaraju Caddy u smartphone na kotačima.
Također, nova tehnologija dvostrukog doziranja (engl. twindosing) pretvara emisije dušikovih oksida iz štedljivih turbodizelskih motora u vodu i neškodljivi dušik. Vanjski je dizajn koncipiran na karizmatičan način, dok je unutrašnjost osmišljena u svakom kutku. Istovremeno je povećan prostor ovog novog višenamjenskog alata među kompaktnim transporterima, monovolumenima i kamperima – pravi Volkswagen.
Novi Caddy dostupan je kao Kombi u novokonfiguriranim varijantama opreme Kombi, Caddy, Life i Style te kao gradsko dostavno vozilo u verzijama Cargo i Cargo Maxi (dugi međuosovinski razmak). Od početka godine novorazvijeni Caddy California proširio je spektar serije točno na vrijeme za sljedeću sezonu godišnjih odmora. Caddy California je vozilo za kampiranje kao nasljednik modela Caddy Beach. Zanimljivost je da je prvi put opcijski dostupno, između ostalog, s mini kuhinjom, panoramskim staklenim krovom i novim šatorom.
Bez obzira govorimo li o modelu Lupo, Up, Polo, Golf (bilo koje generacije), Passat, T-Roc, T-Cros, Tiguan, Sharan, Touran, Touareg ili pak dosadašnje generacije modela Caddy, imajte na umu kako u Auto Kreši možete pronaći širok spektar rezervnih dijelova. Možete odabrati nešto iz vrlo široke ponude zimskih guma, metlica brisača kao i gumenih tepiha, odnosno zimske tekućine za pranje vjetrobranskog stakla. Nikako ne smijemo zaboraviti na antifriz, novi akumulator, kao i sredstvo za odleđivanje staklenih površina. Sve to potražite u Auto Kreši, i to putem iznimno popularnog webshopa ili pak fizički u samoj trgovini.
Osim s prednjim pogonom, od proljeća 2021. godine Volkswagen Gospodarska vozila će ovisno o verziji ponuditi i petu generaciju Caddyja s pogonom na sve kotače 4Motion, a što se odnosi i na model Caddy California. Novi, samostalni Caddy PanAmericana – crossover sastavljen od monovolumena i SUV-a – također će se na tržište lansirati tijekom ove godine za sve svjetske putnike – kao istaknuta značajka pogona 4Motion i nasljednik modela Caddy Alltrack.
Prelazak na modularnu poprečnu platformu (MQB) vidljiv je već na prvi pogled zahvaljujući međuosovinskom razmaku koji je produžen s 268,2 na 275,5 centimetara te proporcijama novog Caddyja koje u skladu s time djeluju dinamičnije. Dizajneri su upotrijebili tehnički predložak kako bi na temelju toga stvorili potpuno redizajniranu karoseriju – karizmatičniju nego ikad.
Kada su u pitanju tehnologija i oprema, vanjski dizajn Caddyja opremljenog s maksimalno sedam sjedala odlikuje se brojnim novim značajkama. Među njima su posebno veliki panoramski krov sa staklenom površinom od 1,4 m2 (dostupan također za model Caddy California) te opcijske električne pomoći pri zatvaranju za klizna vrata i stražnji poklopac.
Dodatni novitet predstavljaju 16- i 17-inčni kotači od lakog metala te prvi put i 18-colni, te nova LED glavna svjetla i LED stražnja svjetla koja su u verziji Style dostupna u sklopu serijske opreme. Prvi put u vozilu je i sustav pokretanja i zaključavanja bez ključa Keyless Access. U bogatijoj verziji Keyless Access / Advanced dovoljno je da se jedan od korisnika Caddyja približi vozilu s ključem u džepu kako bi se centralno zaključavanje po želji otvorilo i bez dodirivanja ručice vrata. Novorazvijeni sustav raspolaže revolucionarno dobrom zaštitom.
Unutrašnjost pete generacije Caddyja impresionira novim vrhunskim rješenjima i znatno većom ponudom iskoristivog prostora. Caddy Cargo nudi teretni prostor veličine 3,1 m3 (u skladu s normom SAE V6), dok zapremina u modelu Caddy Cargo Maxi iznosi 3,7 m3. Potpuno novo konstruirana stražnja osovina pritom usavršava prostor. Kako i zašto je to realizirano postaje jasno ako uzmemo za primjer model Caddy Cargo. Naime, u njegov stražnji dio sada se može poprečno utovariti euro paleta.
Od sada maksimalna širina između kućišta kotača iznosi 123,9 cm. U novi Caddy Cargo Maxi sada se može utovariti dodatna euro paleta zahvaljujući kliznim vratima koja su proširena na više od 84 cm (širina kod prethodnika: 70,1 cm), što predstavlja važnu prednost u odnosu na konkurenciju. Maksimalna dužina teretnog prostora do pregradne stijenke iznosi 179,7 cm (Cargo) odnosno 215 cm (Cargo Maxi).
Verzije osobnog automobila i Kombija serijski su u ponudi s pet mjesta za sjedenje. Modeli s dva reda sjedala – bez obzira na to radi li se o kratkim ili dugim varijantama – opcijski se mogu naručiti s trećim redom sjedala, baš kao i njihovi prethodnici. Zahvaljujući dvama dodatnim pojedinačnim sjedalima u stražnjem dijelu vozila, Caddy ubrzo postaje model sa sedam sjedala. Novost je to što se sjedala u trećem redu sada mogu pojedinačno izvaditi uz maksimalnu fleksibilnost.
Međutim, u najnovijem su Caddyju zadržane, naravno, i već provjerene funkcije. Tako se sjedala osobnog vozila i Kombija u drugom i trećem redu i dalje mogu jednostruko i dvostruko preklopiti. Sjedala u drugom redu mogu se, naravno, ponovno demontirati u samo nekoliko poteza. Kombi i obiteljski monovolumen nude kapacitet prtljažnika od čak 2556 litara (uz natovarenost do krova i prvog reda sjedala te izvađeni drugi red sjedala). Kapacitet prtljažnika s pet osoba u vozilu uz natovarenost do visine naslona stražnjeg sjedala iznosi suverenih 1213 litara.
Dužina teretnog prostora Kombija i monovolumena do prvog reda sjedala iznosi 191,3 cm, a između kućišta kotača na raspolaganju stoji maksimalna širina od 118,5 cm. Dugi međuosovinski razmak i šira klizna vrata osiguravaju novom modelu Caddy Cargo Maxi da sada ima dovoljno prostora za dvije euro palete.
Arhitektura prikaznih elemenata i elemenata za rukovanje odlikuje se novim dizajnom. Prvo sučelje za vozača i suvozača pritom čine analogni instrumenti s digitalnim višenamjenskim pokazivačem ili – u sklopu opcijske opreme te u verziji Style u sklopu serijske opreme – novi Digital Cockpit (potpuno digitalni instrumenti). Ovisno o opremi, u vozilu su serijski ili opcijski dostupni radiouređaji i navigacijski sustavi s dodirnim zaslonima u veličinama dijagonale od 6,5- (16,51 cm), 8,25 (20,96 cm) ili 10-inča (25,4 cm). Fuzijom sustava Digital Cockpit i 10-inčnog premijskog navigacijskog sustava Discover Pro pritom nastaje digitalni izgled prikaznih elemenata i elemenata za rukovanje – Innovision Cockpit.
Infotainment sustavi Caddyja k tomu mogu preko online jedinice za povezivost (OCU) s integriranom eSIM karticom pristupiti mobilnim online uslugama (MOD). Inovativno upravljanje klima-uređajem ispod infotainment sustava također je prvi put dostupno u digitalnoj izvedbi s klizačima koji omogućuju jednostavno rukovanje.
Također tu je još jedna novost u Caddyju – digitalne dodirne površine za funkcije svjetla, vidljivosti, zvuka i izbornika. Tako je rotacijski prekidač za svjetla odslužio svoje – njegovu ulogu od sada preuzima polje s tipkama Svjetlo&vidljivost koje je integrirano sprijeda s lijeve strane u istom vidnom polju i na istoj razini rukovanja kao cockpit i infotainment sustav.
Dodatno polje s tipkama ispod središnjeg infotainment sustava i elementa za rukovanje klimom omogućuje brzo i intuitivno rukovanje sustavima potpora te proširenim funkcijama klima-uređaja i parkirnim funkcijama putem takozvanih tipki za izravni pristup. K tomu nova učinkovita LED unutrašnja svjetla s rukovanjem preko dodirnog zaslona i napajanje strujom za vanjske uređaje od 230 V usavršavaju život u vozilu (opcija). Još jednu inovativnu značajku predstavlja opcijski krovni ventilator za vrlo učinkovitu klimatizaciju stražnjeg dijela Caddyja.
Pet od ukupno 19 sustava potpora predstavlja novitet u Caddyju, dok su ostali sustavi takoreći temeljito redizajnirani i prošireni brojnim funkcijama. U novitete se ubraja Travel Assist koji prvi put u nekom Volkswagen gospodarskom vozilu omogućuje potpomognutu vožnju u cjelokupnom rasponu brzine. U kombinaciji sa sustavom Travel Assist novokoncipirano višenamjensko kolo upravljača modela Caddy opremljeno je kapacitivnim senzorima. Razlog tomu je što bi vozač iz pravnih i sigurnosnih razloga trebao stalno nadzirati sustav.
Zahvaljujući kapacitivnim senzorima, osigurano je precizno prepoznavanje dodira bez upotrebe sile tako da se sprječavaju neispravna upozorenja. Odnosno: sve dok su ruke na upravljaču, nema zahtjeva za upravljanje. Novitet predstavlja i potpora za skretanje kao sastavni dio sustava Front Assist, koja je u svakom Caddyju dostupna u sklopu serijske opreme.
Potpora za skretanje pritom može pružiti dodatnu podršku, primjerice kod izbjegavanja sudara pri prelasku preko suprotnog voznog traka. Još jedan novitet u Caddyju koji je time prvi put dostupan u A segmentu gradskih dostavnih vozila predstavlja potpora za manevriranje prikolicom Trailer Assist poznata iz Craftera (pojednostavljuje manevriranje prikolicom pri vožnji unatrag).
Novi 4-cilindrični motori Caddyja jednako su inovativni kao i sustavi potpora. Riječ je o agregatima sljedećeg stupnja evolucije koji su bez iznimke opremljeni filtrima za čestice. Tako turbodizelski TDI motori dolaze s 55 kW (75 KS), 75 kW (102 KS) i 90 kW (122 KS). Oni su upregnuti sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ili automatiziranim 7-stupanjskim mjenjačima s dvije spojke. Prvi se put u nekom Volkswagen gospodarskom vozilu primjenjuje novi twindosing. Naime, emisije dušikovih oksida (NOx) značajno su smanjene u odnosu na prethodni model zahvaljujući dvama SCR katalizatorima i realiziranom dvostrukom ubrizgavanju AdBlue sredstva. Time se TDI motori Caddyja ubrajaju među najčišće turbodizelske motore na svijetu.
Bez obzira vozite li benzinsku varijantu ili dakako neki od mnogo popularnijih dizelskih ili turbodizelskih modela, kako iz ponude dosadašnjih izvedbi modela Caddy ili pak nekog drugog Volkswagen modela (ili ostalih proizvođača), znajte da u Auto Kreše možete pronaći sve što vam je potrebno za vašeg metalnog ljubimca, Bez obzira govorimo li o osnovnim stvarima poput metlica brisača ili pak ljetnih i zimskih guma, pa sve do ulja, filtera, diskova i kočionih obloga, svjećica, antifriza ili pak gumenih ili platnenih tepiha, sve to možete pronaći u prodajnoj paleti Auto Kreše.
U jednakoj mjeri učinkovit i održiv je i benzinski turbomotor (TSI) s 84 kW (114 KS). K tomu bi trebali također uslijediti motor na zemni plin s turbopunjačem (TGI motor izrađen na temelju TSI motora, ali s 96 kW/130 KS) te plug-in hibridni pogon (eHybrid). Nove pogonske tehnologije imaju primjetno pozitivan ekološki i ekonomski utjecaj. Tako kombinirana potrošnja novog Caddyja 2,0 TDI sa 75 kW (102 KS) i 6-stupanjskim ručnim mjenjačem iznosi 4,8 l/100 km prema Novom europskom ciklusu vožnje – dakle 1,4 l/100 km manje u odnosu na usporedivi motor Caddyja prethodne generacije koji je sada zamijenjen.
Ovoj značajno poboljšanoj učinkovitosti pridonosi također aerodinamika novog vanjskog dizajna: cw-vrijednost (prethodnik: 0,33) novog Caddyja mogla se smanjiti na sadašnjih 0,30, što predstavlja mjerilo standarda u ovom segmentu. U usporedbi s konkurencijom novi je Caddy također u prosjeku deset posto štedljiviji, a samim time ispušta i deset posto manje emisija CO2. Za najbolje vrijednosti u klasi pobrinut će se i verzije Caddyja s benzinskim motorima.
Prodaja novog modela Caddy 5 u Hrvatskoj je počela s početkom 2021. godine, trenutno se nude sve varijante motora i pogona za Caddy Cargo (osim 4Motion i CNG), počevši s Caddy Cargo 2,0 TDI s 55 kW po cijeni od 154.785 kn i benzincem Caddy Cargo 1,5 TSI s 84 kW po cijeni od 158.288 kn. U ponudi su i putničke (M1) varijante Kombi, Caddy, Life i Style, počevši s Caddy Kombi 2.0 TDI s 55 kW po cijeni od 189.357 kn.