Prije 18 godina bio je prava automobilska senzacija – prvi Golf R32 predstavljen 2002. godine. Uz 3,2-litreni šestcilindrični motor snage 177 kW (241 KS) bio je najsnažniji Golf koji je marka Volkswagen proizvela do toga trenutka. Također, bio je opremljen pogonom na sve kotače i ubrzavao je do 100 km/h za svega 6,6 sekundi. Prodavao se triput bolje od svih očekivanja. Od sredine 2003. godine bio je prvi model marke Volkswagen na svijetu dostupan s automatiziranim mjenjačem s dvije spojke (DSG). Godine 2005. svoj je debi proslavio drugi Golf R32, a sa snagom od 184 kW (250 KS) bio je čak i snažniji od svojeg prethodnika.
Četiri su godine protekle do Međunarodnog salona automobila u Frankfurtu 2009. godine. Tada je Volkswagen proslavio svjetsku premijeru njegova nasljednika, koji se temeljio na šestoj generaciji Golfa i koji je umjesto V6 usisnim motorom bio opremljen dvolitrenim 4-cilindričnim motorom s turbopunjačem (TSI) koji je bio 21% učinkovitiji. Model R32 postao je modelom R, a s njime se izlazna snaga treće generacije povećala na 199 kW (270 KS). U rujnu 2013. godine uslijedila je četvrta generacija modela Golf R, koja se temeljila na modelu Golf 7, a svoj je debi ponovno proslavila na frankfurtskom sajmu automobila. Sa snagom koja je sada iznosila 221 kW, ovaj je model probio magičnu granicu od 300 KS.
Danas, u jeku opće elektrifikacije stoga je pravo zadovoljstvo zabavljati se istinskim sportskim modelom. Vjerujemo kako je poznato kako oznaka GTI kod Volkswagen modela još od prve generacije privlači mnogo pažnje. Kao što smo već na početku ovog teksta doznali, najprije kao R32, a kasnije kao oznaka R, nesumnjivo izaziva još više pažnje kod ljubitelja sporstkih gena. Znači, bavimo se novom generacijom modela Golf R. Modelu nastalom na posljednjoj generaciji najprodavanijeg Volkswagenovog modela. Prema ustaljenoj praksi porasta snage sa svakom novom generacijom, i novi Golf R postao je najsnažniji serijski Golf svih vremena.
Volkswagen novim sportskim vozilom naglašava izniman potencijal već osme generacije modela Golf. Ubuduće će ova ikona kompaktnog segmenta vozila, koja je proizvedena u znatno više od 35 milijuna primjeraka, pokrivati izlaznu snagu u rasponu između 66 kW (90 KS) i 320 KS kojom se odlikuje novi Golf R. Golf je dostupan s benzinskim motorom (TSI), dizelskim motorom (TDI) koji obuhvaća revolucionarnu tehnologiju dvostrukog doziranja, u inačici 48-V blago hibridnog sustava (eTSI) te s plug-in hibridnim pogonom. Ova bogata ponuda izvedbi te markantan i suvremen dizajn čine Golf jednim od svega nekolicine svjetskih modela vozila iz masovne proizvodnje koji će se isticati među vozilima normalne kategorije.
Bez obzira koju generaciju VW Golfa vozili, znajte kako u Auto Kreši možete pronaći iznimno bogatu ponudu brojnih dijelova. Krenemo li od onih osnovnih stvari poput metlica brisača ili pak zimskih guma koje se sada vrlo mnogo traže, pa do ulja, filtera, diskova i kočionih obloga, svjećica, antifriza ili pak gumenih ili platnenih tepiha, sve to možete pronaći u prodajnoj paleti Auto Kreše.
Golf R pokreće 2-litreni četverocilindrični turbo motor. Raspolaže snagom od 235 kW (320 KS), pa znači da ima točno 20 KS više od prethodnog modela. Maksimalni okretni moment povećan je s 400 na 420 Nm. To je već dostupno pri malim brzinama motora od samo 2100 okr/min i ostaje konstantno na ovoj visokoj razini do brzina od 5350 okr/min. Riječ je o petoj generaciji Golfa R, a koji je opremljen pogonom na sve kotače.
Odiše iznimnom dinamičnošću, s naglaskom na ekskluzivnom dizajnu i opremi, a kako bi i dalje postavljao mjerila u svojoj klasi. Golf R je prvi Volkswagen koji će se uvesti na tržište s novim sustavom pogona na sve kotače prije kraja tekuće godine. Riječ je o 4Motion pogonu s raspodjelom okretnog momenta R-Performance. Ovaj inteligentno umreženi sustav omogućuje novu dimenziju dinamike u vožnji.
Novi Golf R odlikuje se titulom najsnažnijeg modela ove proizvodne linije do sada. Uz tehnologiju voznog pogona, on nadmašuje sve što je do sada bilo uvedeno na tržište u okviru linije Golf. Peta edicija sportskog automobila ubrzava do 100 km/h za svega 4,7 sekundi. Najveća je brzina elektronički ograničena na 250 km/h. Međutim, Golf R također se može naručiti s opcijskim paketom R-Performance, u okviru kojeg se najveća brzina može povećati na 270 km/h. No individualne performanse u vožnji ne oblikuju u tolikoj mjeri karakter novog modela Golf R koliko to čini kombinacija snažnog okretnog momenta od 420 Nm, revolucionarnog voznog postroja i najprogresivnijeg pogona na sve kotače u ovoj kategoriji, kojima se definira novi status quo u pogledu dinamičnosti.
Potpuno novi sustav pogona na sve kotače i tehnološki napredni vozni postroj objedinjuju se kako bi omogućili cijeli niz inovacija, pri čemu također nude najviši stupanj agilnosti i užitka u vožnji. Sustav 4Motion s raspodjelom okretnog momenta R-Performance novo je upravljačko središte koje raspodjeljuje izlaznu snagu motora na sva četiri pogonjena kotača. Novi pogon na stražnjim kotačima raspodjeljuje snagu ne samo između prednje i stražnje osovine, već i varijabilno između dvaju stražnjih kotača.
Time se omogućuje znatno povećanje agilnosti, posebno tijekom vožnje zavojima. Kao svjetski novitet, pogon na sve kotače također je putem sustava Vehicle Dynamics Manager (VDM) povezan s drugim sustavima voznog postroja kao što su elektronička blokada diferencijala (XDS) i adaptivna regulacija voznog postroja DCC. Zahvaljujući ovoj uskoj povezanosti različitih sustava, novi Golf R nudi optimalna svojstva trakcije i neutralno rukovanje uz najviši stupanj preciznosti.
Spomenimo kako su svi sustavi novog modela Golf R usavršeni su na trkaćoj stazi Nürburgring Nordschleife. Kada se kombinira s paketom R-Performance, Golf R čak se isporučuje s posebnim profilom vožnje nadahnutim Nürburgringom koji je poznat i kao ‘Special’. U okviru ovog profila vožnje svi ključni parametri vožnje izvedeni su u skladu s performansama na legendarnoj trkaćoj stazi – uključujući novi pogon na sve kotače. A rezultati su itekako vidljivi: kao što su to pokazali interni testovi, Golf R – koji je serijski opremljen 7-stupanjskim automatiziranim mjenjačem s dvije spojke (DSG) – brži je do 19 sekundi po krugu oko staze Nürburgring Nordschleife od svojeg prethodnika (7:51 min).
Bez obzira vozite li neki od dosadašnjih modela Golfa, onog običnog benzinskog, najtraženijeg dizelskog ili pak nekog sportski nastrojenog, slobodno posjeti Auto Krešu i nagradi svog metalnog ljubimca novim dijelovima. Može to biti i nešto od autokozmetike, bilo da je riječ o nadaleko poznatom Sonaxu ili pak Arexonsu, odnosno brandu Ma-Fra, MA, Abro ili Spick&Span. Uz malo truda i vremena tu su brojna sredstva kojima možete pomladiti svoj automobil i udahnuti mu novu dozu svježine.
Naravno, Auto Krešo ima i bogatu paletu zimskih artikala. Bez obzira kupujete li putem iznimno popularnog webshopa ili pak fizički u samoj trgovini, tu je vrlo široka ponuda zimskih guma, metlica brisača ili pak gumenih tepiha, kao i zimske tekućine za pranje vjetrobranskog stakla. Ne zaboravimo na antifriz, novi akumulator ili sredstvo za odleđivanje staklenih površina. Sve to potražite u Auto Kreši.
Želite li i sami postati vlasnikom novog Golfa R budite spremni pripremiti barem 397.621 kn koliko je cijena početnog modela. No, naravno, tu je i mogućnost dodatnog opremanja kako bi vaš Golf R bio još atraktivniji. Volkswagen je za Golfa R pripremio izbor između tri boje. Početna, uključena u cijenu je Pure White bijela, uni boja za koju nije potrebna nadoplata. Nadoplata od 4743 kune potrebna je ako želite da vaš Golf R bude u Deep Black boji s bisernim efektom. Kad govorimo o R izdanju, ipak je najpoznatija Lapiz Blue metalik plava boja koja stoji 5909 kn.
Golf R serijski dolazi na 18-inčnim Jerez aluminijskim naplatcima, a moguće su nadoplate za 19-inčne modele Estoril i Adelaide. Upravo su 19-inčni naplatci i dio R-Performance paketa koji stoji 17.355 kuna. On osim Estoril naplataka u srebrno/crnom izdanju s gumama 235/35 R19, sadrži i stražnji R-Performance spojler, elektronski ograničenu maksimalnu brzinu od 270 km/h te Drift mod. Nadalje, za 29.127 kuna moguća je nadoplata za R-Performance ispušni sustav koji je za Golf R pripremio Akrapovič. Ispušni sustav je izrađen iz titana te pomaže smanjenju mase vozila za oko sedam kilograma.
Adaptivno podešavanje ovjesa (DCC) stoji 6789 kn, dok je za IQ.Light – LED Matrix glavna svjetla potrebno izdvojiti 5574 kn. Nadoplata od 2543 kune potrebna je i za kameru za vožnju unazad, a kožna oprema Nappa stoji 22.414 kn. Navigacijski sustav Discover Pro stoji 5479 kn, a sistem centralnog zaključavanja i pokretanja motora bez ključa Keyless Access košta 3480 kn. Sound sistem Harman Kardon košta 5335, a vjerujem da će mnogi uzeti i zimski paket za 3528 kn, a koji sadrži grijanje prednjih sjedala, grijani višenamjenski upravljač s 3 kraka presvučen kožom, grijane mlaznice za pranje vjetrobranskog stakla te signalno svjetlo razine tekućine za pranje vjetrobranskog stakla. Za dodatnih malo više od dvije tisuće kuna moguće je dobiti i grijanje stražnjih bočnih sjedala. Sve skupa, čini nam se kao previše nadoplata na vozilo koje u startu košta gotovo 400 tisuća kuna, no tko voli…