Mnogo je proizvođača automobila koji užurbano rade na elektrifikaciji svoje proizvodne palete, a jedan od njih je svakako i Opel. Upravo je Opel prije nekoliko dana i domaćim specijaliziranim novinarima otkrio novu generaciju modela Mokka. Druga generacija modela Mokka čije su narudžbe već moguće, iako se prve isporuke očekuju tijekom veljače iduće godine, donosi daleko veli šminkerski stil. Da, Mokka više ne bi trabla biti model koji su u većoj mjeri tražili ozbiljniji kupci, već je više orijentirana prema mlađoj publici. Prema publici koja želi biti viđenija, onoj koja želi biti u trendu. Jednostavno rečeno lifestyle osviještenim vozačima.

Kad smo prvo spomenuli elektrifikaciju, idemo prvo spomenuti ono iznimno bitno – cijenu. Znači. Već smo u naslovu rekli kako nova Mokka starta od 135, a što se odnosi na početni benzinski motor i prvu razinu opreme. Električno pak izdanje s istim, Edition paketom opreme kreće od 231.300 kuna, s time da kod njega serijski još dolazi i pokretanje bez ključa kao i automatski klima uređaj. Znači, u slučaju da ste imali sreće i odobrena vam je subvencija za kupnju električnih vozila, koja u ovom slučaju iznosi 70 tisuća kuna, Mokka-e može se dobiti za 161.300 kuna. Time je električna izvedba od snažnijeg benzinca s automatskim mjenjačem skuplja tek 4200 kuna, ali i uz malo više opreme. Zanimljivo je istaknuti i kako je Mokka-e s cijenom od 231.300 kuna ujedno jeftinija i od početkom godine predstavljene Corse-e čija cijena kreće od 242.358 kn.

Upravo s Corsom-e, ali i s električnim Peugeotom 208 ili pak 2008, nova Mokka-e dijeli i pogonski sklop. Riječ je o sustavu koji koristi 50 kWh litij-ionsku bateriju koja napaja elektromotor od 100 kW odnosno 136 KS i 260 Nm okretnog momenta. Ovaj okretni moment dostupan je odmah od starta, pa ovako opremljena Mokka-e treba tek 9 sekundi da s mjesta postigne brzinu od 100 km/h. Pored toga električna Mokka ima i deklarirani doseg prema WLTP-u od 324 km. Prema službeno dostupnim podacima, u Eco modu bi s električnom Mokkom trebalo biti moguće napraviti i do 400 kilometara. Osim putem AC punjača, punjenje baterije moguće je i na DC punjačima kad se za 80% kapaciteta baterije treba pričekati 30 min.

Opel je za novu Mokku predvidio četiri razine opreme. Početna, nosi naziv Edition, od bitnijih elemenata između ostalog sadrži LED svjetla, klima uređaj, radio s USB-om, bluetoothom, 7-inčnim središnjim zaslonom, iste veličine digitalnom instrumentnom pločom, kožom presvučenim upravljačem, sva 4 električno pokretana stakla, električnom parkirnom kočnicom, 16-colnim alu naplatcima, 4 godina jamstva te sustavima za asistenciju koji uključuju prepoznavanje znakova ograničenja, upozorenje na opasnost od sudara, aktivno održavanje vozila u prometnoj traci… Upravo se za ovaj paket opreme trebao biti i najtraženiji, uz eventualne nadoplate za navigaciju i park pilot.

Spomenimo i kako bi snažniji benzinac trebao startati od 144.800 kuna, odnosno uz automatski mjenjač 160.100 kuna. Dizelski model, koji će biti raspoloživ isključivo uz 6-stupanjski ručni mjenjač, kreće od 157.100 kn.

Na početku smo pomenuli kako u Opelu vjeruju kako bi nova Mokka trebala privući mlađu publiku. Takve pretpostavke napravljene su na osnovi dizajna koji je pripremljen kako bi se ‘gađali’ upravo ti mlađi kupci. Poput stare generacije, a za koju se rezervni dijelovi mogu pronaći u Auto Kreši, novi je model isto tako pripadnik B segmenta SUV odnosno crossover vozila. Upravo su ova vozila sve zastupljenija i na domaćim prometnicama pa nije čudno da Opel u istom segmentu ima još jednog predstavnika. Crossland je drugi model, a za koji isto tako možete veliki broj rezervnih dijelova pronaći upravo u Auto Kreši, isto se tako pokazao vrlo uspješnim proizvodom. I dok je Crossland namijenjen onim klasičnim kupcima, obiteljskim, Mokka je ipak namijenjena individualistima.

Vrlo kratki prevjesi naglašavaju dinamičnost vozila, a prema mišljenu Opelovih stručnjaka pripremili su vozilo u ako idealnim proporcijama. Kao što znamo Opel je dio PSA grupacije pa je razumljivo da nova Mokka platformu na kojoj je nastala dijeli s već poznatim modelima poput nove Corse ili pak Peugeota 208, Peugeota 2008.  Riječ je o novoj verziji krajnje učinkovite višepogonske platforme pod nazivom zajednička modularna platforma ili CMP (Common Modular Platform). Upravo je ta nova platforma doprinijela manjoj ukupnoj težini vozila, pa isto tako i manjoj potrošnji te manjoj emisiji ispušnih plinova. Spomenimo kako je nova Mokka čak 120 kg lakša od prethodne, a istovremeno je povećana krutost vozila.

Mokka nastala na 2 cm duljem međuosovinskom razmaku, a istovremeno je 12,5 cm kraća od prve generacije. Istovremeno pruža dovoljno mjesta za petero putnika te je osigurano i do 350 litara prtljažnog prostora. Vidljivo je i kako su dizajneri pri pripremi nove Mokke dio inspiracije pronašli i u Opelovoj povijesti. To je najvidljivije na prednjem dijelu gdje Mokka uvodi tzv. vizir, koji će obilježavati nove generacije njemačkih model, a što pokazuje sličnost s Mantom. U slučaju da posjedujete Mantu, ne zaboravite kako razne filtere, kočione pločice, ulja ili pak ležajeve kotača možete pronaći u Auto Kreši.

Maloprije spomenuta nova prednja maska, kao i kod integralne zaštitne kacige, zaštitni vizir prekriva novo Opelovo lice integrirajući masku vozila, LED svjetla i novo dizajnirani logo (munje) Blitz u jednom elementu. Ime modela prvi se put pojavljuje u središtu vrata prtljažnika s posebno dizajniranim fontom koji oblikuje riječ ‘Mokka’ na tehnički, tečan, živahan način. U putničkoj kabini nova je Mokka ujedno je i prvi Opel s novom generacijom posve digitalnog kokpita Pure Panel.

Ta nova generacija posve digitalnog Pure Panel kokpita integrira dva široka zaslona i usredotočuje se na najvažnije. Izostali su nepotrebni prekidači i tipke, pa Pure Panel donosi jasan i čisti dizajn. Logično je strukturiran i na prvi pogled razumljiv. Opelovi dizajneri pridavali su veliku važnost digitalnoj detoksikaciji. Kako bi izbjegli ometanje vozača, osigurali su intuitivan rad sustava. Gumbi i dalje kontroliraju najvažnije funkcije, ali bez potrebe za navigacijom kroz podizbornike.

I kod Mokke je Opel primijenio svoj već poznati recept – pružanje inovativne tehnologije koja je poznata iz višeg segmenta vozila. Uključuju napredne sustave poput adaptivnog tempomata (ACC), koji koristi radar i kamere te je funkcionalan u području od 30 do 180 km/h. Tu je i sustav aktivnog držanja vozne trake te sprječavanja sudara s prednje strane koji funkcionira već iznad brzine od 5 km/h. Sustav osvjetljenja također nudi vodeće tehnologije s prilagodljivim i stoga bez odsjaja IntelliLux LED Matrix svjetala s 14 elemenata, što je jedinstveno u Mokkinom tržišnom segmentu. Kao i kod Insignije, Astre i nove Corse, sustav svjetala omogućuje vožnju stalno uključenim dugim svjetlima, a koja se, po potrebi, automatski prilagođavaju uvjetima na cesti. Sve inačice modela standardno se isporučuju s električnom parkirnom kočnicom, kao i sustavom prepoznavanja prometnih znakova. Dostupni su i kamera za stražnji pogled od 180 stupnjeva, automatska pomoć pri parkiranju, Flank Guard te upozorenje za mrtvi kut.

Kad govorimo o pogonskim strojevima, sada na početku prodaje predviđene su tri vrste pogona. Već smo spomenuli električno izdanje, a pored kog su na raspolaganju dva benzinska i jedna dizelska inačica. Ustvari, riječ je o jednom benzincu, 1,2-litrenom koji dolazi u verzijama od 100 i 130 KS. Serijski oba dolaze uz ručni mjenjač, dok je kod snažnijeg moguća i nadoplata za 8-stupanjski automatik. Ljubitelji dizelaša mogu odabrati 1,5-litreni motor od 110 KS, a koji dolazi upregnut isključivo uz 6-stupanjski ručni mjenjač.

Visoka učinkovitost i živahne performanse karakteristične su za nove motore, a unutarnje trenje i gubici su svedeni na minimum. Turbopunjač također reagira odmah, s jakim razvojem okretnog momenta pri niskim okretajima. Naime, 95% maksimalnog okretnog momenta dostupno je u području od 1500 do 3750 okretaja u minuti. Kao što smo spomenuli, motori se isporučuju upregnuti modernim ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa ili 8-stupanjskim automatikom s vrlo uglađenim izmjenama brzina. Uz ovaj mjenjač vozač ima mogućnost samostalne izmjene stupnjeva prijenosa pomoću polugica smještenim sa stražnje strane upravljača. Iako je riječ o novom modelu koji tek stiže u prodaju, riječ je o automobilu koji koristi neke od motora koji su već poznati iz nekih drugih modela pa u Auto Kreši već za njega ima filtera ulja, ali i filtera zraka, kao i pumpi vode, ležajevi kotača ili pak diskovi i disk pločice.

Kad govorimo o modelu Mokka-e, valja imati na umu da je omogućeno nekoliko načina, odnosno brzina punjenja. Bilo da se radi o wallboxu, brzom punjenju ili kabelskom rješenju za kućansku utičnicu, Mokka-e spremna je za sve mogućnosti punjenja – od jednofaznog do trofaznog s 11 kW. Tu je i osmogodišnje, odnosno do 160.000 km jamstva za bateriju. Da bi putovanje bilo još opuštenije, OpelConnect, aplikacija myOpel i Free2Move Services, marka mobilnosti PSA Grupacije, nude posebna rješenja za električna vozila.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)