Koja je uopće uloga zupčastog remena u motoru?

Njegova primarna uloga je da u precizno podešenoj fazi pokreće jednu ili više bregastih osovina, pogonjenih radilicom motora. U modernim motorima je preuzeo i sekundarnu ulogu asinhronog pokretanja pumpe vode.

Kada govorimo o zupčastom remenu, tema je naravno kompletan razvod zupčastog remena, uključujući sve njegove pojedinačne elemente. Sve se one s vremenom troše i ako samo jedna od njih zakaže, cijeli sustav zakazuje. U pravilu, to dovodi do katastrofalne štete na motoru i vrlo skupih popravaka.

Proizvođači automobila propisuju točno određen interval izmjene zupčastog remena i svih njegovih pojedinačnih komponenti, najčešće svakih 60-90.000 km ili svakih 5 godina, što prije dođe. Pošto nema smisla mijenjati samo jednu ili nekoliko vidljivo istrošenih komponenti, sve su popularniji setovi zupčastog remena u jednoj kutiji, sa svim komponentama koje treba zamijeniti, uključujući i razne vijke, matice i podloške koje nije moguće pojedinačno kupiti, a stare se ne bi smjelo ponovo upotrijebiti. 

Požurite napraviti veliki servis na motoru prije nego što hladnoća i led ne „pomognu“ istrošenom natezaču zupčastog remena da zakaže i zablokira u odlučujućem trenutku! 

Pošto se na velikom servisu najčešće mijenja i pumpa vode, dobar dio rashladne tekućine iscuri i preporučljivo ju je u potpunosti ispustiti i natočiti novu. Uz set zupčastog remena, ne zaboravite potražiti odgovarajući u našoj rubrici s popisom svih raspoloživih antifriza. 

Prilikom zamjene dijelova u razvodu zupčastog remena, redovno se koristi i:

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)