Volkswagen Transporter od svog nastanka stekao je pomalo kultni status u automobilističkom svijetu, evoluirajući kroz generacije kako bi zadovoljio potrebe poduzeća, avanturista i obitelji. Baziran na Volkswagenovoj T platformi, sastoji se od niza varijanti, uključujući kombije, minibuse, kampere, šasija kabine i kamionete. Transporter se kroz 70 godina proizvodnje i postojanja istaknuo kao najprodavaniji kombi u povijesti s preko 12 milijuna vozila prodanih diljem svijeta. Najnoviji model, T7, predstavlja značajan korak naprijed u dizajnu, tehnologiji i učinkovitosti. Prije nego krenemo u detalje o novom T7 modelu, vratimo se u prošlost da se podsjetimo kako je sve krenulo.
Kratka povijest VW Transportera
T1 (1950.–1967.) – ikona Woodstock doba

Prva generacija VW Transportera, poznata kao “Bulli” ili “Mikrobus”, postavila je temelje za ono što će postati automobilska ikona. Izgrađen na platformi Bube, T1 je imao zračno hlađeni motor zapremnine od 1.1 L – 1.5 Lčija se snaga kretala od 25 do 42 konjske snage. Motor je bio smješten straga. T1 je imao jednostavan, funkcionalan dizajn. U 1960-ima postao je kulturni simbol, široko korišten u poslovne svrhe i prihvaćen od strane kontrakulture.
T2 (1967.–1979.) – veći i sposobniji

Druga generacija Volkswagenovog Transportera zadržala je duh T1 modela, ali je ponudila poboljšano iskustvo vožnje. Zahvaljujući većim dimenzijama, boljom preglednošću i snažnijim zračno hlađenim motorima koji su ispucavali od 47 do 70 konjskih snaga, T2 je stekao popularnost diljem svijeta. Također je bio prvi Transporter s kliznim bočnim vratima – praktičnim inovativnim rješenjem koje je postalo zaštitni znak ove linije.
T3 (1979.–1992.) – kockast, izdržljiv i svestran

T3 je označio prijelaz na robusniji, „kutijasti“ dizajn. Zadržao je motor straga, ali su kasniji modeli dobili vodeno hlađene motore u dizel (48 konjskih snaga) i benzin (112 konjskih snaga) varijanti. Standardna inačica imala je pogon na stražnjoj osovini, no verzija Syncro s pogonom na sve kotače postala je omiljena među ljubiteljima off-road vožnje i kampiranja. Iako je imao utilitaristički izgled, T3 je i danas cijenjen zbog svoje izdržljivosti i prilagodljivosti.
T4 (1990.–2003.) – radikalna promjena na prednji pogon

T4 model donio je promjenu od 360° prelaskom na motor smješten sprijeda i stavljanjem pogona na prednju osovinu. Ova promjena omogućila je bolje iskorištavanje prostora i modernizirano iskustvo vožnje. Benzinski motori dolazili su u 3 verzije:
- 2.0 redni 4: 84 konjske snage
- 2.5 redni 5: 110 konjskih snaga
- 2.8 VR6: 140 konjskih snaga
Dizel motori bili su dostupni u 4 verzije:
- 1.9 D: 61 konjska snaga
- 1.9. TD: 68 konjskih snaga
- 2.4 D: 75 konjskih snaga
- 2.5 TDI: 88 – 150 konjskih snaga
T5 (2003.–2015.) – korak prema modernosti

T5 je unaprijedio prijašnji model poboljšanom sigurnošću, snažnijim motorima i povećanom udobnošću. Kupcima T5 modela na raspolaganju su bile 3 verzije dizel motora i 2 verzije benzinskog motora.
Dizel motori:
- 1.9 TDI: 84 – 102 konjske snage
- 2.0 TDI: 84 – 180 konjskih snaga
- 2.5 TDI: 130 – 174 konjske snage
Benzin motori:
- 2.0: 115 konjskih snaga
- 3.2 V6: 235 konjskih snaga
Postao je popularan među poduzetnicima, obiteljima i ljubiteljima kampera. Varijante poput Caravelle i Californije dodatno su učvrstile njegovu reputaciju kao svestranog i premium prijevoznog rješenja.
T6 (2015.–2024.) – evolucija, a ne revolucija

Iako T6 izgleda slično kao T5 model, donio je značajna poboljšanja u učinkovitosti, udobnosti i tehnologiji. Napredni sigurnosni sustavi, poboljšani motori i luksuznija unutrašnjost pomogli su mu da ostane lider na tržištu. Za razliku od prijašnjih modela, T6 generacija imala je dizel i benzinske motore u svega jednoj verziji od svakog ( 2.0 TDI motor koji je isporučivao od 84 – 204 konjske snage i benzinski 2.0. TSI motor koji je isporučivao od 150 – 204 konjske snage). T6.1 facelift dodatno je unaprijedio digitalizaciju i povezivost, pripremajući teren za novu generaciju.
T7 (2021.–danas) – prekretnica u nasljeđu Transportera

Volkswagen T7 Multivan predstavlja revolucionarni pomak u liniji Transportera. Za razliku od prethodnih generacija, T7 je izgrađen na MQB platformi, koja se dijeli s Volkswagenovim putničkim modelima, što ga čini značajnim odmakom od svojih prethodnika. Ova nova arhitektura donosi napredak u učinkovitosti, udobnosti i tehnologiji.
Dizajn i dimenzije
T7 se odlikuje elegantnim, modernim dizajnom i aerodinamičnijom siluetom. Ključne značajke uključuju:
- šira šasija za bolju stabilnost na cesti
- tanke LED prednje svjetlosne trake povezane horizontalnom svjetlosnom linijom
- prednji kraj sličniji Volkswagenovim putničkim modelima
- opcijski veliki panoramski krov za prozračniji interijer
Opcije pogona
T7 nudi različite pogonske sklopove prilagođene različitim potrebama:
- 1.5L TSI benzinac (136 KS) – ekonomična početna opcija
- 2.0L TSI benzinac (204 KS) – za one koji traže dodatnu snagu
- 2.0L TDI dizelaš (150 KS) – pouzdan izbor za duga putovanja i veća opterećenja
- 1.4L eHybrid (PHEV, 218 KS) – plug-in hibrid koji kombinira električni motor i benzinski pogon, omogućujući do 50 km čiste električne vožnje
Unutrašnjost i tehnologija
T7 Multivan donosi tehnološki naprednu i prilagodljivu unutrašnjost:
- potpuno digitalna instrumentna ploča s 10-inčnim dodirnim infotainment zaslonom
- modularna sjedala s mogućnošću uklanjanja i pomicanja, što ga čini iznimno prilagodljivim
- bežični Apple CarPlay i Android Auto za besprijekornu povezanost
- napredni sustavi asistencije vozaču, uključujući Travel Assist, adaptivni tempomat i sustav za zadržavanje u traci
- poboljšana rješenja za pohranu i novi multifunkcionalni stol koji se može pomicati duž tračnica u kabini
Praktičnost i udobnost
Zahvaljujući dužem međuosovinskom razmaku i poboljšanoj udobnosti vožnje, T7 se ističe u putničkim i teretnim primjenama. Nova neovisna stražnja osovina poboljšava dinamiku vožnje, pružajući stabilniji i udobniji osjećaj na cesti.
Održivost i učinkovitost
Volkswagen je stavio poseban naglasak na učinkovitost kod T7, posebice s plug-in hibridnom verzijom koja smanjuje potrošnju goriva i emisije. Lagana konstrukcija i aerodinamička poboljšanja dodatno doprinose boljoj ekonomičnosti u svim varijantama.
Zaključak
VW T7 Multivan predstavlja hrabar iskorak, redefinirajući što Transporter može biti. Sa svojom naprednom platformom, vrhunskom tehnologijom i raznolikim opcijama pogona, prilagođava se modernim zahtjevima, a pritom ostaje vjeran svojoj tradiciji svestranosti i praktičnosti. Bilo da je riječ o poslovnoj upotrebi, obiteljskim putovanjima ili avanturama, T7 postavlja nove standarde u svijetu transportnih vozila, osiguravajući da naslijeđe Transportera nastavi živjeti i u budućnosti.
Potražite autodiejlove, opremu, gume, tekućine i sve ostalo za Transportere na www.autokreso.hr