Touareg se smatra svestranim vozilom među velikim SUV-ovima – komforan automobil za putovanja, suvereno vučno vozilo i autentičan terenski automobil – sve istovremeno. Volkswagen sada na tržište donosi obnovljeno izdanje Touarega. Kao prvi VW, ovaj vrhunski model marke debitirat će s novo razvijenim IQ.Light – HD LED matrix glavnim svjetlima. Interaktivni sustav svjetala čini vožnju noću još ugodnijom. Volkswagen je dodatno oplemenio vrhunski interijer. Innovision Cockpit sadrži najnovije verzije hardvera i softvera.
Novi senzor krovnog opterećenja i usavršeni sustavi voznog postroja povećavaju raspon između najboljeg komfora i maksimalnih performansi. Sa svojim novim tehnologijama, Touareg je još svestraniji nego prije. Osvježenje je odmah vizualno prepoznatljivo po novo dizajniranom prednjem i stražnjem dijelu. Posebno su markantna LED stražnja svjetla koja su sada dizajnirana kao svjetlosna traka s crveno osvijetljenim VW logotipom.
Bez obzira trebate li rezervne dijelove ili opremu, za svoj automobil ili onaj puničin, prava adresa je Auto Krešo. Pored brojnih dijelova, poput raznih ulja, filtera, diskova i kočionih obloga, svjećica te antifriza tu su i gumeni te tekstilni tepisi, ali i ‘sitnije’ stvari poput metlica brisača kao i kozmetike ili pak automobilskih guma. Sve to možete pronaći u prodajnom asortimanu Auto Kreše.
Omiljeni SUV luksuzne klase. Do danas je prodano više od 1,13 milijuna primjeraka Touarega. Imelda Labbé, direktorica marke za prodaju, marketing i postprodaju: ‘Kod novog Touarega dodatno smo poboljšali općenito visok nivo kvalitete i komfora na temelju povratnih informacija kupaca. Rezultat je premium model koji će impresionirati svojim oštrim dizajnom, intuitivnim rukovanjem i izvrsnim voznim svojstvima – na cesti, u terenskoj vožnji i naravno kao prvoklasno vučno vozilo.’
U Touaregu su oduvijek svoju premijeru imale tehnologije orijentirane prema budućnosti -know-how od kojeg su profitirale i mnoge manje klase vozila, a tako je i ovaj put. Kai Grünitz, član Upravnog odbora marke zadužen za tehnički razvoj: ‘Za nas je Touareg uvijek bio svjetionik tehnologije koji je donosio nove razvoje marke od vrha prema dolje. To je slučaj i kod novog Touarega. Kao prvi Volkswagen započeo je s novo razvijenim IQ.Light – HD LED matrix glavnim svjetlima – jednim od najboljih sustava svjetala na svijetu. 38.432 interaktivne LED žaruljice po noći osiguravaju fascinantno iskustvo komfora. Uskoro ćemo prenijeti HD LED matrix svjetla na sljedeću manju SUV klasu.’
Touareg je opremljen novim senzorom krovnog opterećenja koji je umrežen s elektronikom voznog postroja. Prednost je veća agilnost. Ako je montiran krovni spremnik, senzor to prepoznaje i prosljeđuje tu informaciju sustavima potpore, poput ESC-a, koji intervenira ranije kako bi povećao stabilnost vožnje. U slučaju da nema tereta na krovu, sustavi omogućuju veće sportske performanse nego prije.
Za Jochena Reichela, voditelja odjela dinamike vožnje, sustava upravljanja i regulacije, ova međusobna interakcija svih tehnologija ono je što posebno odlikuje novi Touareg: ‘Uslijed senzora krovnog opterećenja omogućeno nam je daljnje povećanje raspona između maksimalnog komfora i optimalnih performansi. Prilagodba sustava voznog postroja i sustava regulacije, koja je usavršena u ovoj fazi, omogućuje veću stabilnost i preciznost kako u dinamičnim, tako i u komfornim situacijama u vožnji. Upravo u kombinaciji sa sustavima voznog postroja kao što su aktivna stabilizacija njihanja i upravljanje svim kotačima, Touareg je postao još aktivniji u vožnji.’
U inovativne sustave potpore Touarega ubrajaju se tehnologije kao što su Travel Assist, Area View (prikaz okoline, koji se prikazuje na zaslonu infotainmenta, olakšava manevriranje), Park Assist Plus s daljinskim upravljanjem putem aplikacije za automatski izlazak i ulazak u parkirno mjesto (vozač može upravljati parkiranjem izvana), Trailer Assist (asistirano manevriranje s prikolicom) i Night Vision (sustav potpore svjetala za noćnu vožnju).
Dotjerani Touareg odmah je prepoznatljiv po novom dizajnu prednjeg i stražnjeg dijela. Sprijeda je novo oblikovana kompletna jedinica od rešetke hladnjaka i glavnih svjetala te prednje maske. Posebno markantna: nova IQ.Light – HD LED matrix glavna svjetla u serijskoj opremi s izuzetkom osnovnog modela. Sa svoja tri svjetlosna modula i tri svjetlosne točke na svakoj strani, stvara se prepoznatljiv dizajn svjetala za dnevnu i noćnu vožnju. Također po prvi put u Touaregu osvijetljen je središnji okviru rešetki hladnjaka. Dodatno jedinstveno obilježje Touarega je novi dizajn stražnjeg dijela s neprekidnom LED poprečnom linijom stražnjih svjetala i VW logotipom koji je po prvi put osvijetljen crvenom bojom.
Obnovljeni Touareg na tržište dolazi s pet pogonskih verzija. To su 3,0-litreni V6 motori: turbo benzinski (250 kW / 340 KS), dva turbo dizela (170 kW / 231 KS i 210 kW / 286 KS) i dva plug-in hibridna pogona (V6 benzinski plus električni motor). Plug-in hibridni pogon modela Touareg eHybrid razvija sistemsku snagu od 280 kW (381 KS). Kod modela Touareg R eHybrid sustav isporučuje snagu od 340 kW (462 KS). Svi su motori serijski povezani s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem i konstantnim pogonom na sve kotače 4Motion.
Što se tiče opreme, u Hrvatskoj će Touareg biti dostupan s dvije linije opreme: R-Line (cijena u Njemačkoj od 79.660€) i Touareg R eHybrid (cijena u Njemačkoj od 93.870€). Cijene za hrvatsko tržište bit će uskoro poznate. Također, uskoro se očekuje i početak pretprodaje. Službeni početak prodaje te dolazak prvih modela u Hrvatsku očekuje se u četvrtom kvartalu 2023. godine.
Posebna ponuda boja za model R. Nova boja, 22-inčni naplatci. Ekskluzivno za Touareg R eHybrid i Touareg R-Line dostupna je nova vanjska boja Silicon Gray Matt by Volkswagen R. Tradicionalna R boja također je Lapiz Blue Metallic. Po želji, Touareg R može biti opremljen 22-inčnim lakometalnim kotačima Estoril. U opciji za sve verzije Touarega, četiri su nova lakometalna kotača od 19, 20 i 21 inča i nova vanjska boja Chilli Red Metallic koji proširuju spektar individualnih mogućnosti.
Volkswagen Design na novo je dizajnirao prednji dio Touarega. Cjelokupna gornja rešetka hladnjaka sada još više naglašava njegovu širinu. Markantna IQ.Light – HD LED matrix glavna svjetla s tri LED modula i tri LED diode u obliku slova L za dnevnu vožnju, kao i također nove, osvijetljene uzdužne lamele lijevo i desno od VW logotipa. U slučaju Touarega R-Line, uzdužne lamele imaju kromirane aplikacije. Također, Touareg R-Line s Black Style paketom i Touareg R eHybrid imaju lamele u crnoj boji visokog sjaja.
Donji otvori za zrak dizajnirani su individualno za pojedinu opremu i znatno su veći. Ovo područje je također izvedeno u crnoj boji visokog sjaja. Pored toga, kod verzije R-Line dodatno su tu i kromirani elementi. Ovisno o opremi, s bočne strane pozornost privlače novi naplatci u dezenu Coventry (19 inča, serija R-Line), Braga (20 inča, serija R), Napoli (21 inč) i Leeds (21 inč). U mraku, pri otvaranju i parkiranju Touarega sada se VW logotip ili znak R (Touareg R eHybrid) projicira na cestu preko kućišta vanjskih zrcala kao dio osvjetljenja okoline.
Svjetlosna traka sada se proteže horizontalno preko stražnjeg poklopca Touarega. Tanka vodoravna LED linija u gornjem dijelu osvijetljena je kod aktivnog svjetla, a u modusu za dnevnu vožnju bez uključenih glavnih svjetala ova je linija svijetle boje. Isto vrijedi i za ukupno šest LED dioda u obliku slova L u novim stražnjim svjetlima. Novi Touareg sadrži crveno osvijetljeni VW logotip u kombinaciji s IQ.Light – HD LED matrix glavnim svjetlima kao prvi Volkswagen koji je proizveden u Europi. Integriran je u novu horizontalnu LED lamelu stražnjih svjetala. To rezultira neovisnom grafikom danju i noću.
Tehnički vrhunac novog Touarega su IQ.Light – HD LED matrix glavna svjetla koja se prvi put u svijetu koriste u VW-u. HD je kratica za High Definition, vrlo visoku rezoluciju. Pritom se misli na mnoštvo iznimno svijetlih točaka svjetla koje generira ukupno 38.432 mikro LED dioda. Osvjetljavaju cestu bolje nego ikada i tako optimiziraju udobnost i sigurnost.
19.216 mikro LED dioda raspoređeno je sa svake strane vozila na novim trostrukim glavnim svjetlima Touarega. Po želji, matrix sustav, između ostalog, projicira interaktivni svjetlosni tepih u voznom traku luksuznog SUV-a – Lane Light. Ovo svjetlo za vozni trak čini vožnju noću komfornijom i olakšava vožnju kroz uske dionice na autocesti po mraku, budući da svjetlosni tepih izrazite jačine precizno poput magneta slijedi vozni trak.
Još jedna prednost novih glavnih svjetala su duga svjetla bez zasljepljivanja. Ova trajna duga svjetla mogu biti stalno aktivna izvan naseljenih područja jer preciznije nego ikad prije ne zasljepljuju vozila koja dolaze iz suprotnog smjera i automobile ispred, a sve zahvaljujući interaktivnim LED diodama. U kombinaciji s LED stražnjim svjetlima, vozač također može namjestiti tri različita animirana scenarija svjetala za funkciju Coming i Leaving Home.
Tri modula po svakom glavnom svjetlu preuzimaju svoje vlastite zadatke. Na samoj vanjskoj strani nalazi se bi-matrix modul sa 16 LED piksela za osvjetljavanje prostora ispred vozila i dodatna duga svjetla. U sredini se nalazi HD matrix modul s 19.200 LED dioda kojima se može pojedinačno upravljati, a koje se koriste za razne nove funkcije svjetala. U samoj unutrašnjosti smješteni su reflektor za statično i dinamično svjetlo za vožnju zavojima, svjetlo za skretanje i svjetlo za loše vremenske uvjete.
Sva tri modula proizvode po jednu svjetlosnu točku. Zajedno s tri LED elementa u obliku slova L za svjetla za dnevnu vožnju i LED horizontalnom lamelom u rešetci hladnjaka koja se proteže ispod glavnih svjetala, nastaje apsolutno jedinstven dizajn svjetala. U kombinaciji sa sustavom potpore Night Vision – koji koristi termovizijsku kameru za prepoznavanje ljudi i životinja te ih prikazuje na digitalnim instrumentima (Digital Cockpit) kao i odgovarajuće signale upozorenja na opcijskom Head-up zaslonu – HD matrix svjetlo za Touareg jedno je od najboljih svjetskih sustava svjetala i sustava za noćnu vidljivost. Night Vision također uključuje svjetlo za označavanje koje nakratko jako osvjetljava osobe u potencijalnom području opasnosti kako bi ih vozač bolje vidio. Fuzija između IQ.Light – HD LED matrix glavnih svjetala i sustava Night Vision može pridonijeti ranijem prepoznavanju i otklanjanju opasnih situacija.
Touareg serijski je opremljen s Innovision Cockpitom – intuitivno upotrebljivom kombinacijom digitalnih instrumenata Cockpit, dijagonala zaslona 30,5 cm (1920 x 720 piksela) i vrhunskim infotainment sustavom Discover Pro Max sa središnjim zaslonom osjetljivim na dodir dijagonale zaslona 38,1 cm (1920 x 1020 piksela). Dva zaslona – kao One-Screen dizajn – tvore kontinuirani digitalni pejzaž na vizualnoj osi i osi za rukovanje. Innovision Cockpit sada, između ostalog, nudi preciznu navigaciju i HD kartografske podatke visoke rezolucije. Rukovanje govornim naredbama u Touaregu također slijedi novu fazu razvoja. Integracija aplikacije putem pametnog telefona i App Connecta (Apple CarPlay, Android Auto) sada se može izvesti i bežično (wireless). Volkswagen je u središnjoj konzoli oplemenio tipke i regulator za upravljanje jačinom zvuka. Sada su u crnoj boji visokog sjaja. Volkswagen je na novo dizajnirao dekorativne elemente s pozadinskim osvjetljenjem u instrumentnoj ploči i dodao im natpis Touareg.
Novi USB-C priključci sa snagom punjenja od 45 W (prethodno 15 W) također omogućuju znatno brže punjenje elektroničkih uređaja kao što su pametni telefoni, tableti ili prijenosna računala. U opcijske značajke cockpita ubrajaju se zvučni sustav Dynaudio od 730 W i Head-up zaslon (veličina virtualnog zaslona: 217 x 88 mm). Touareg je dizajniran za visoku razinu komfora vožnje. Jednako visoki nivo kvalitete dodatno je usavršen na temelju povratnih informacija kupaca i prilagođen u nekim detaljima. Tako su unutrašnje obloge vrata oplemenjene dvostrukim ukrasnim šavovima. Pritom su također bočne obloge središnje konzole izvedene s dvostrukim šavom i u pjenastom materijalu savršenom na dodir te su uslijed toga kontaktne površine za koljena postale mekše.
Vozni postroj Touarega odgovara novoj razini razvoja. Između ostalog, sada se koristi senzor krovnog opterećenja koji je umrežen s elektronikom voznog postroja. Time su, u kombinaciji sa sustavima regulacije i hardverom voznog postroja, moguće veće bočne sile te ujedno i veća agilnost na cesti. Zahvaljujući korištenju novih komponenti voznog postroja i prerađenom namještanju sustava regulacije, udobnost i agilnost podignuti su na novu razinu. U opcijskoj opremi, nove 21-inčne gume vrhunskih performansi također osiguravaju još bolje upravljanje i svojstva kočenja.
Vozač može preko tipke za odabir profila vožnje u središnjoj konzoli odabrati najrazličitije on-road i off-road profile te pritom individualno upravljati parametrima za automatski mjenjač, automatski klima-uređaj, upravljač, ponašanje motora i širok raspon sustava potpora. Ovisno o verziji, Touareg je ponovno dostupan s inovativnim sustavima voznog postroja kao što su aktivna stabilizacija njihanja (adaptivni vozni postroj) i upravljanje svim kotačima.
Touareg je 2002. godine bio prvi Volkswagenov SUV. Uz pojačanje novog vrhunskog modela, marka Volkswagen razvila se u jednog od vodećih svjetskih ponuđača cjelokupnog asortimana. Povrh toga, Touareg je postao predvodnik iznimno uspješnog tipa vozila koje Volkswagen danas nudi u svakom segmentu. Svi su Volkswagenovi SUV-ovi u svom dizajnu obilježeni DNK-om Touarega. No, povijest Touarega započela je još u siječnju 2000. godine sa svjetskom premijerom pickup-SUV studije ACC u Detroitu.Već je i taj dizajn pokazao markantan, novi Volkswagenov prednji dio SUV-a, a u serijsku proizvodnju s Touaregom broj 1 krenulo se u jesen 2002. godine.
Od samog početka Volkswagen je sve iznenadio s Touaregovim tehnički fascinantnim motorima. Ovdje se ubrajaju snažni V10 TDI s 230 kW (313 KS) i okretnim momentom od 750 Nm. U jednom eksperimentu iz 2006. godine, Touareg V10 TDI je, umjesto dopuštenog opterećenja prikolice od 3,5 tone, suvereno vukao Boeing 747 od 155 tona na startnu poziciju. U prvom R modelu serijskog niza – Touaregu R50 – snaga desetcilindraša porasla je na 268 kW (350 KS). Postojao je čak i Touareg s dvanaest cilindara limitiran na 500 primjeraka. Snaga ovog W12 motora: 331 kW (450 KS). Što se tiče volumena najuspješniji je bio Touareg s motorima s pet, šest i osam cilindara. Osim okretnog momenta, Volkswagen je uvijek važnost pridavao visokoj učinkovitosti. Za prvi Touareg se tijekom devet godina odlučilo 450.000 kupaca.
S premijerom druge generacije, Touareg je od 2010. godine postao još komforniji, pritom ne zanemarujući autentične SUV karakteristike. Paralelno, Volkswagen se još više usredotočio na učinkovitost. S Touaregom Hybrid na tržište je došao prvi Volkswagenov SUV s dodatnim električnim pogonom. Naravno, opet kao dio serijske opreme: permanentni pogon na sve kotače 4Motion. I u drugom Touaregu osigurana je povećana sigurnost, vrhunske performanse u terenskoj vožnji i optimalna svojstva kao vučno vozilo. Bez obzira na teren, i ovaj je Touareg također pokazao da na svojoj kuki može lako vući svaku prikolicu natovarenu čamcima, biciklima, oldtimerima ili konjima (ukupne mase do 3,5 tone). U devet godina prodano je 479.000 primjeraka druge generacije.
Prvi plug-in hibridni pogon u ovom serijskom nizu debitirao je s trećom generacijom Touarega. Ovi hibridni pogoni i kompletno novo razvijeni Innovision Cockpit ponovno su odražavali funkciju inovatora tehnologije. Isto se odnosilo na najrazličitije nove sustave potpora i voznog postroja, kao što je funkcija Remote Parking putem pametnog telefona, upravljanje svim kotačima ili aktivna stabilizacija njihanja s elektromehaničkim stabilizatorima. Sa svojom kombinacijom vrhunskog vozila za duge relacije, vučnog vozila i terenskog vozila, treći Touareg također je služio vrlo posebnoj poslovno orijentiranoj klijenteli. Godine 2022. Volkswagen je proslavio 20. rođendan ovog SUV-a luksuzne klase – s ekskluzivnim posebnim modelom Touareg Edition 20. Do kraja 2022. godine – u samo četiri godine – više od 200.000 kupaca odlučilo se za ovu generaciju Touarega.
Neovisno o tome trebate li autodijelove, gume, metlice brisača ili pak tepihe, odnosno tekućinu za pranje vjetrobranskog stakla, prava adresa za sve to je Auto Krešo. Također, dobro je znati kako se svi dijelovi i oprema mogu naručiti i putem našeg webshopa, ali i fizički u poslovnici. Potražite nas na dobro poznatoj adresi poslovnice Auto Kreše – Dragutina Golika 14.