Toyota je na domaćem tržištu lansirala plug-in verziju modela RAV4. Popularan SUV model, prodan u više od 10 milijuna primjeraka, tako je dobio novo izdanje koje će privući i nove kupce. Da, riječ je o novom pogonu za RAV4 na našem tržištu, no nije riječ o nečem što je tek sad stiglo u Toyotinu proizvodnju. Naime Toyota već dulje vrijeme surađuje sa Suzukijem, a koji već neko vrijeme na tržištu nudi svoje izudanje modela RAV4 u plug-in verziji. Ujedno je to i tehnički brat blizanac nedavno uvedenog luksuznog modela Lexus NX 450h+.
Nema sumnje kako je Toyota najpoznatiji proizvođač hibridnih vozila. Bez obzira vozite li neki od takvih Toyota modela ili pak klasični benzinac ili dizelaš, znajte kako u Auto Kreši možete pronaći iznimno široku ponudu dijelova. Na jednom mjestu osigurani su brojni autodijelovi, ne samo za Toyota modele već i za ostale marke i modele. Brojna ulja, filteri, diskovi i kočione obloge, svjećice te antifriz, kao i gumeni te tekstilni tepisi, ali i ‘sitnije’ stvari poput metlica brisača i kozmetike ili pak automobilskih guma pronađite u prodajnom asortimanu Auto Kreše.
Uglavnom, RAV4 plug-in hibrid smjestio se na samom vrhu ponude modela RAV4, kao perjanica Toyotine ponude hibridnih modela. Ujedno je riječ i o najsnažnijoj verziji modela RAV4 do sada. Kao i ‘obični’ hibrid, RAV4 plug-in kao osnovu koristi 2,5-litreni Dynamic Force benzinski motor s četiri cilindra, 16-ventilskom DOHC tehnologijom te radom u Atkinsonovom ciklusu. Ujedno koristi inteligentnu funkciju Dual VVT-i (električno upravljanu) i podešavanje ispušnih ventila te D-4S izravno/neizravno ubrizgavanje goriva s brizgaljkama s više rupa. Dugi hod od 103,4 i visoki omjer kompresije od 14:1 daju više snage i omogućuju veću ekonomičnost. Najveća snaga od 136 kW/185 KS ostvaruje se pri 6000 okretaja.
Hibridni sustav upravlja automatskom fazom zagrijavanja kako bi se benzinski motor zaštitio od prekomjernog trošenja do kojega bi moglo doći ako se motor mora redovno paliti hladan, a vozi se brzinama za autocestu. Snaga je ograničena, a zatim se postupno povećava. Plava ikona na zaslonu s prikazom protoka hibridne energije obavještava vozača o stanju zagrijanosti.
Hibridni sklop čine i dva elektromotora. Prednji razvija 134 kW (u odnosu na 88 kW u modelu RAV4 Hybrid), dok je snaga stražnjeg motora ostala na istoj razini od 40 kW. Ti elektromotori napajaju se iz nove litij-ionske baterija čiji je kapacitet povećan na 18,1 kWh. Sadrži 96 ćelija, a nazivni napon iznosi 355,2 V. Povećana razina struje omogućuje razvijanje veće snage pa je maksimalna snaga znatno veća u snagu na pogonski agregat u modelu RAV4 Hybrid.
Naime, snaga hibridnog sklopa iznosi 225 kW/306 KS, odnosno 38% više nego kod običnog hibridnog modela RAV4. To mu omogućava da od 0 do 100 km/h ubrza za 6,0 sekundi, odnosno 2,1 sekundu brže od modela RAV4 Hybrid. Vozljivost je poboljšana, tako da je 50% više snage dostupno pri brzini od 60 km/h.
EV je zadani način rada pa hibridni motor ne intervenira te tako vozač može prevaliti do 75 km (WLTP ciklus) i postizati brzine do 135 km/h, prikladne za vožnju autocestom, uz nula potrošenog goriva i nula emisija. Što se tiče gradskog WLTP ciklusa, u EV načinu rada može se prevaliti 98 km, a što ćemo provjeriti kad nam auto stigne na test.
Baterija hibridnog sustava smještena je ispod podnice vozila, što doprinosi niskom težištu te se ne mora oduzimati prostor prtljažnika ili kabine. Prtljažnik je nešto malo, za 4,1 cm smanjen po visini. Ćelije se hlade rashladnim sredstvom iz klimatizacijskog sustava, što doprinosi performansama vozila u EV načinu rada. Provedena je i posebna promjena jedinice za upravljanje snagom. Dodavanjem pretvornika-pojačivača struja je povećana pa se iz visokonaponske baterije može izvući više energije. DC-DC pretvornik sada je manji, tiši i učinkovitiji te su mu sposobnosti hlađenja poboljšane. Smješten je iza stražnjih sjedala pa se zauzima manje prostora u kabini.
Plug-in znači da je bateriju hibridnog sklopa moguće puniti preko vanjskog izvora energije. Tako je RAV4 plug-in opremljen ugrađenim punjače od 6,6 kW, bez smanjenja trajnosti baterije. To mu omogućava da se baterija u cijelosti napuni za dva i pol sata koristite li wallbox ili AC javnu punionicu. Punite li pak vozilo kod kuće, na običnu utičnicu za isti proces potrebno je 7 i pol sati. Utičnica za punjenje na vozilu smještena je na stražnjem desnom blatobranu, a pristupna vratašca automatski se zaključavaju i otključavaju zajedno s vratima vozila. Priključak je opremljen toplinskom zaštitom i svjetlosnim pokazivačem punjenja u tijeku i završetka punjenja.
RAV4 Plug-in Hybrid nudi četiri različita načina rada. Prvo je tu kao EV (električno vozilo), nakon čega ide HV (hibridno vozilo) način rada, Auto HV/EV način rada te punjenje. Tvornički je zadano da radi kao električno vozilo (EV), a zatim koristi EV-prioritetni način rada te nastavlja s radom samo na električnu energiju čak i kad se papučica akceleratora ne štedi. Kad se dosegne domet u EV načinu rada, vozilo se automatski prebacuje u HV način rada.
Vozač ima mogućnost koristiti HV način rada na početku putovanja, a po potrebi prebaciti u EV način rada zbog maksimalne ekonomičnosti, primjerice prilikom vožnje u gradskim područjima. U Auto EV/HV načinu rada, hibridni se sustav automatski aktivira kad je potrebna dodatna snaga, na primjer prilikom silovitog i naglog ubrzavanja, a odmah nakon toga sustav se vraća u EV način rada.
Prilikom punjenja, razina napunjenosti baterije povećava se kad je preniska za vožnju u EV načinu rada, pri čemu se koristi energija koju generira motor. Sekvencijalni Shiftmatic sustav omogućuje vozaču korištenje poluga na kolu upravljača za kočenje motorom. Dodatnu pomoć pruža sustav Deceleration Assist Control za pomoć pri usporavanju, koji automatski povećava okretni moment usporavanja pogonskog motora kad se detektira kočenje na nizbrdici. Tako je vožnja tečnija, s obzirom na to da se kočnice manje koriste.
Brojne su mjere poduzete kako bi se smanjile razine buke i vibracija u kabini te kako bi se ostvario tih rad priključnog hibridnog sustava. Tako je, primjerice, sklop prijenosnika snage konstruiran tako da je smanjena razina rezonancije zupčanika. Sami zupčanici imaju polirane površine zubaca za tečniji i tiši rad. Sustav prigušnika smanjuje udarce i trešnju prilikom pokretanja vozila, kao i oscilacije okretnog momenta prilikom vožnje konstantnom brzinom. Hibridni motor sada stvara manje buke jer može raditi na nižim okretajima u odnosu na RAV4 Hybrid. Buku i vibracije smanjuje i dodatna izolacija u oblogama blatobrana te prednjim nosačima, kao i korištenje akustičnog stakla za vjetrobran i bočne prozore.
Sve izvedbe modela RAV4 Plug-in Hybrid opremljene su Toyotinim inteligentnim električnim sustavom pogona na sve kotače pod nazivom AWD-i koji se već koristi u modelu RAV4 Hybrid. Kompaktan i lak, AWD-i koristi elektromotor snage 40 kW na stražnjoj osovini pa se ostvaruje razina performansi s pogonom na sve kotače koja se očekuje od SUV vozila, no uz smanjenu potrošnju goriva u odnosu na mehanički sustav.
Jednako radi kad je vozilo u EV načinu rada ili kad radi samo u HV načinu rada, a hibridni motor pruža pomoć prema potrebi. Omjer okretnog momenta na prednjoj i stražnjoj osovini automatski se optimizira ovisno o uvjetima vožnje, što omogućuje veću upravljivost i stabilnost u skliskim uvjetima i prilikom terenske vožnje.
Neovisno o tome preferirate li kupnju putem webshopa ili pak fizički u poslovnici (Biokovska 1b, Zagreb) važno je znati kako Auto Krešo osigurava oba načina. Na jednom mjestu tako možete potražiti vrlo široku ponuda guma, metlica brisača kao i tepiha, odnosno tekućina za pranje vjetrobranskog stakla. Za sve autodijelove i opremu tu je Auto Krešo.
model | oprema | snaga | cijena |
RAV4 Plug-in Hybrid | Elegant | 306 KS (225 kW) | 412.500 kn |
RAV4 Plug-in Hybrid | Executive | 306 KS (225 kW) | 437.500 kn |
RAV4 Plug-in Hybrid | Style | 306 KS (225 kW) | 483.500 kn |