Suzuki Motor Corporation (Suzuki) i Toyota Motor Corporation (Toyota) odlučili su dodatno ojačati suradnju u opskrbi Toyote baterijskim EV (BEV) SUV modelom koji je razvio Suzuki. Ovaj novi model trebao bi se proizvoditi u Suzuki Motor Gujaratu u Indiji od proljeća 2025.
Poslovanje, i Suzukija, i Toyote ima svoje korijene u Enshuu – zapadnom dijelu prefekture Shizuoka – gdje su obje tvrtke odlučile prebaciti svoje uspješno poslovanje s tkalačkih strojeva na automobile. Otkako su predsjednik uprave Suzukija, Osamu Suzuki i predsjednik Toyote, Akio Toyoda počeli istraživati poslovna partnerstva 2016. godine, obje su se tvrtke započele raznovrsnu suradnju, a sve s ciljem pružanja slobode kretanja i zabave. Područja suradnje su raznolika i uključuju proizvodnju i međusobnu nabavu vozila, te rast broja elektrificiranih vozila. Kao rezultat toga imamo lansiranje zajedničkih proizvoda, koje se proširilo na tržišta Japana, Indije, Europe, Afrike i Bliskog istoka.
Neovisno o tome trebate li rezervne dijelove za neki od Suzuki ili Toyota modela, prava adresa je Auto Krešo. Pored brojnih dijelova, poput raznih ulja, filtera, diskova i kočionih obloga, svjećica te antifriza tu su i gumeni te tekstilni tepisi, ali i ‘sitnije’ stvari poput metlica brisača kao i kozmetike ili pak automobilskih guma. Sve to možete pronaći u prodajnom asortimanu Auto Kreše.
Ovaj novi pristup razvoju, rezultirao je prvim BEV (baterijskim električnim vozilom) te novim odnosom između dviju tvrtki. Novi model bit će lansiran u cijelom svijetu, pružajući prednosti BEV-a čak i unutar tržišta manjih SUV vozila, koje pokazuje izuzetan rast. S ovim novim proizvodom, Suzuki i Toyota će dodatno pomaknuti granice svoje inicijative prema ostvarenju ugljično neutralnog društva.
Novi model dizajniran je isključivo kao baterijsko vozilo, te će u skladu sa Suzukijevim DNA-om, biti okretan SUV, s naglašeno dobrim voznim karakteristikama, te će se uz velik domet, dičiti i udobnim odnosno ugodnim putničkim prostorom. Novi SUV bit će dostupan i s pogonom na sva 4 kotača, koji nudi iznimnu upravljivost na lošim cestama, kao i znatno bolje vozne performance u slučaju loših vremenskih uvjeta. Ovaj BEV SUV i njegovu platformu zajednički su razvili Suzuki, Toyota i Daihatsu Motor Corporation, koristeći snagu svake tvrtke.
Suzuki je Milanu (Italija) predstavio svoj prvi masovni model električnog vozila na baterije (BEV), e Vitara. Proizvodnja će započeti u Suzuki Motor Gujaratu u Indiji u proljeće 2025., a početak prodaje u raznim zemljama, uključujući Europu, Indiju i Japan, očekuje se tijekom ljeta. e Vitara temelji se na konceptnom modelu ‘eVX’, koji je predstavljen na Auto Expou održanom u Indiji tijekom siječnja 2023. te na Japan Mobility Show u listopadu iste godine.
S konceptom Emotional Versatile Cruiser, e Vitara ima dizajn koji kombinira osjećaj napredne tehnologije i snage, BEV pogonski sklop koji pruža okretno i oštro iskustvo vožnje, električni 4WD sustav Allgrip-e koji ne pruža samo terenske sposobnosti, ali i snažne performanse, te novorazvijena platforma Heartect-e posebno za BEV.
Glavne značajke modela e Vitara čine dizajn koji kombinira napredan osjećaj modernog BEV-a i snagu SUV-a. Tema dizajna je High-Tech & Adventure, utjelovljujući napredni osjećaj BEV-a i robusnu prirodu SUV-a, nadahnjujući osjećaj avanture. Vanjski izgled ima upečatljiv dizajn karakteriziran kotačima velikog promjera i dugim međuosovinskim razmakom, dok unutrašnjost uključuje integrirani zaslon s naprednom opremom i panelima čvrstog izgleda i središnjom konzolom.
Nadalje, tu je BEV pogonski sklop koji se sastoji od visokoučinkovite eAxle koja integrira motor i inverter, zajedno s litij željezo-fosfatnim baterijama dizajniranim za sigurnost i pouzdanost. Postiže karakteristično okretno ubrzanje iz mjesta i oštro ubrzanje tijekom pretjecanja od malih do velikih brzina.
Isto tako, tu je električni 4WD sustav Allgrip-e kojeg pokreću dvije neovisne e-osovine. Allgrip-e je električni 4WD sustav koji koristi Suzukijevu stručnost u tehnologiji pogona na sva četiri kotača, s dvije neovisne e-osovine sprijeda i straga. Ovaj sustav ne samo da pruža moćne performanse, već također omogućuje preciznu kontrolu s izvrsnim odzivom. Dodatno, uključuje način rada Trail koji omogućuje nesmetan bijeg s neravnog terena primjenom kočnica na kotače koje se vrte i raspodjelom pogonskog momenta na suprotnu gumu (LSD funkcija).
Novorazvijena platforma Heartect-e posebno za BEV. Odlikuje ga lagana konstrukcija, zaštita od visokog napona i prostrana unutrašnjost zahvaljujući kratkim prevjesima. Glavni pod eliminira elemente ispod poda kako bi se povećao kapacitet baterije.
E Vitara je duga 427,5 cm, široka 180 te visoka 163,5 cm. Napravljena je na međuosovinskom razmaku od 270 cm, a na odabir će biti tri opcije. Prva je opremljena baterijom od 49 kWh, te dolazi isključivo s pogonom na prednje kotače. Riječ je o elektromotoru od 106 kW i 189 Nm maksimalnog okretnog momenta. Isti je okretni moment raspoloživ i kod 61 kWh baterije gdje electromotor razvija 128 kW. Dakako, i tu je riječ o pogonu samo na prednju osovinu. Kod ove baterije moguć je I pogon na sva četiri kotača. Tada je na prednjoj osovini isti elektromotor od 128 kW kojem u pomoć priskače i jedan od 48 kW na stražnjoj osovini. Riječ je o kombiniranoj snazi od 135 kW te okretnog momenta od 300 Nm.
Važno! Bez obzira trebate li autodijelove, gume, metlice brisača ili pak tepihe, odnosno tekućinu za pranje vjetrobranskog stakla, prava adresa za sve to je Auto Krešo. Tu možete i pronaći sve elemente obavezne opreme kao i kutije prve pomoći, sigurnosni trokut, reflektirajući prsluk, kao i vatrogasni aparat. Također, dobro je znati kako se svi dijelovi i oprema mogu naručiti i putem našeg webshopa, ali i fizički u poslovnici. Potražite nas na dobro poznatoj adresi poslovnice Auto Kreše – Dragutina Golika 14.