Toyota Prius donosi neočekivano u svojoj petoj generaciji, posve novo i vrlo privlačno poglavlje u svojoj priči kad su u pitanju inovacije i dinamičnost dizajna. Dostupan u Europi samo u plug-in hibridnoj električnoj verziji i pod nazivom Prius Plug-in Hybrid 220, najnoviji Pirus slijedi pionirske korake svojih uspješnih prethodnika i ponovno je posve drugačiji od drugih, ‘klasičnih’ modela. U razdoblju duljem od četvrtine stoljeća Prius je ostavio trajni trag na marku Toyota i na svijet kao prvi elektrificirani automobil masovne proizvodnje, predvodnik budućih trendova u pogledu električnih automobila i model koji je elektrificiranu tehnologiju učinio pristupačnom većem broju kupaca.
Najnoviji Prius ide korak dalje na tom putu i donosi poboljšanu elektrifikaciju primjenom najnovije tehnologije plug-ih hibridnog električnog vozila (PEHV) kako bi pomogao Toyoti, koja je prodala već više od 23 milijuna primjeraka elektrificiranih vozila na globalnoj razni (od čega više od 5 milijuna hibridnih i plug-in hibridnih modela Prius), da ostvari svoj cilj ugljične neutralnosti. Toyota predano radi na kreiranju rješenja s niskim ugljičnim emisijama za sve svoje kupce, u skladu s njihovim lokalnim potrebama i infrastrukturom, a pritom se želi pobrinuti da nijedan vozač ne zaostaje u pogledu ostvarenja cilja i postizanja ugljične neutralnosti. Kao najsnažnije i najučinkovitije PHEV vozilo marke, novi Prius donosi osvježenje i nov poticaj u asortiman Toyota, uključujući obećane modele vozila na električne baterije (BRV) i električna vozila na gorive ćelije (FCEV), kako bi kupci imali na raspolaganju širok asortiman opcija za manje ugljične emisije.
Neovisno o tome trebate li rezervne dijelove ili opremu za svoj automobil prava adresa je Auto Krešo. Pored brojnih dijelova, poput raznih ulja, filtera, diskova i kočionih obloga, svjećica te antifriza tu su i gumeni te tekstilni tepisi, ali i ‘sitnije’ stvari poput metlica brisača kao i kozmetike ili pak automobilskih guma. Sve to možete pronaći u prodajnom asortimanu Auto Kreše.
Rezultat spoja iskonskih performansi električnog vozila (EV) i praktičnosti najnovije hibridne tehnologije jest dvostruki DNK kojim se ponosi novi Prius Plug-in Hybrid. Doseg vožnje samo na struju iznosi 86 km, a omogućuje mu ga baterija od 13,6 kWh, što je dovoljno za vožnju samo na struju za većinu vožnji tijekom dana. Za dulja putovanja, ili kad punjenje nije praktično, nova generacija Toyotinog plug-in hibridnog sustava ima poboljšanu izlaznu snagu i iznimno niske emisije CO2 od 11 g/km u kombiniranom ciklusu vožnje WLTP, što je najniža vrijednost ikad za Prius. Od trenutka kad je prvi put plasiran na tržište 1997. godine Prius je višestruko nagrađivan za svoju učinkovitost, ali ne uvijek i za performanse. Međutim, peta generacija Toyotine hibridne tehnologija donosi iznenađenje u tom pogledu. Hibridni sustav je sveukupno gledano bolji i pruža bolje iskustvo pri vožnji, veću snagu i veću učinkovitost.
Novi Prius još je zabavniji za vožnju jer pruža iznimno veliku snagu i ubrzanje. Ravnoteža i razina upravljivosti također su poboljšani zahvaljujući novoj generaciji platforme GA-C izrađenoj primjenom Toyotine nove globalne strukture (TNGA) koja donosi manju težinu i veću krutost, što jamči veću stabilnost pri vožnji. Niže gravitacijsko središte, postignuto zahvaljujući tome što je baterija električnog vozila postavljena ispod sjedala, a spremnik goriva pomaknut niže i više prema naprijed u odnosu na prethodnu generaciju, što doprinosi poboljšanju vozne dinamike i spretnosti.
Budući da je osnovni cilj bila maksimalna učinkovitost, u načinu rada samo na struju doseg do 8,7 km (prema godišnjim izmjerenim vrijednostima količine sunčeve svjetlosti u Nagoyji, Japanu) mogu generirati opcionalno dostupne solarne ćelije koje se mogu ugraditi u krov. One sada izravno pune bateriju plug-in hibridnog vozila i više nije potrebna dodatna solarna baterija kao na starijim modelima. Krov je manji nego prije, ali zahvaljujući novim solarnim ćelijama, ukupna učinkovitost povećana je za više od 15 %.
Premda je Prius oduvijek bio privlačan, nova generacija posebno je elegantna. Ikonski klinasti oblik, originalni Prius od druge generacije, promijenjen je i sad su njegove linije elegantne i moderne. U unutrašnjosti prostran putnički prostor savršen je spoj zabave i praktičnosti pri vožnji, a linije unutrašnjosti čiste su i elegantne. Kako vozaču tako i suvozaču, unutrašnjost se doima prostranom, a izrađena je od elegantnih, visokokvalitetnih materijala, s posebnim naglaskom na skladne dodatke i dizajnerske elemente koji dodatno ističu dinamičnost i nepokolebljivost modela.
Vozaču se informacije prikazuju na sedam inčnom zaslonu, koji se nalazi točno na sredini vidnog polja, a povećava razinu sigurnosti jer vozaču omogućuje da se u potpunosti fokusira na cestu. Novodizajnirana ploča s instrumentima prednost daje udobnosti u putničkom prostoru, čistih je linija i s jasno raspoređenim elementima koji minimalno ulaze u vidno polje vozača, pa su praktičniji i bolje izgledaju. Na njoj su diskretno smješteni niži, središnji zaslon putem kojeg se pristupa najnovijem multimedijalnom sustavu tvrtke Toyota u oblaku i tanke komande klima-uređaja.
Osim što pruža iznimno visoke performanse, iznimno je učinkovit i estetski privlačan, novi Prius je pionir i u pogledu inovativnih tehnologija. Jedan je primjer sustav Toyota T-Mate, koji sadrži najnoviju generaciju sustava Toyota Safety Sense (TSS) i sad se može lako ažurirati bežičnim putem. Poboljšana prednja kamera i senzor imaju dvostruko veći domet pri detekciji ispred vozila i šire područje prikaza bočno i okomito, što omogućuje ranije detektiranje objekata u blizini vozila te lakše utvrđivanje većeg broja potencijalnih opasnosti, uključujući motocikle i prepreke na cesti. Za još bezbrižniju vožnju dodani su prednji bočni radarski senzori uz sustav za zaštitu prije sudara, sustav za zadržavanje u prometnom traku i prednji sustav za otkrivanje vozila pod pravim kutom. A nakon dolaska za odredište Prius omogućuje i jednostavno parkiranje bez puno stresa zahvaljujući poluautonomnom sustavu za pomoć pri parkiranju Advanced Park koji parkira vozilo bez upotrebe ruku ili putem daljinskog upravljanja.
Novi Prius prvo je vozilo koje upotrebljava zajedno 2-litreni motor TNGA i Toyotin plug-in hibridni sustav treće generacije koji se neprekidno poboljšava od kad je 2021. prvi put na tržište plasiran plug-in hibridni model Prius. Motor ima povećanu zapremninu u odnosu na 1,8-litreni koji se upotrebljavao na prethodnoj generaciji motora, a postignuta je iznimno visoka toplinska učinkovitost od 41 %. Toyota je iskoristila svoje iskustvo u elektrifikaciji vozila kako bi kreirala plug-in hibridni pogonski sklop koji je snažniji i zabavniji za vožnju, a istovremeno je lakši i kompaktniji te pruža veću učinkovitost u pogledu potrošnje goriva i razine emisija. Ukupna veličina i težina sustava smanjene su kako bi pogonski sklop bio kompaktniji.
Sustav upotrebljava novu upravljačku jedinicu pogonskog sklopa (PCU), koja uključuje integrirani DC-DC pretvarač velike izlazne snage, nužan za pretvaranje napona i koji radi na izmijenjenoj frekvenciji kako bi se smanjila razina buke u putničkom prostoru. Izlazna snaga sustava povećana je zahvaljujući povećanju kapaciteta baterije, koji je povećan s 8,8 kWh na 13,6 kWh. Litij-ionska baterija ima veću gustoću energije, zbog čega ima 50% veći kapacitet, a pritom upotrebljava 30% manje ćelija, što je omogućilo da se paket baterije skrati i ugradi ispod stražnjeg sjedala.
Zahvaljujući tome što se upotrebljava baterija većeg kapaciteta, mogla se uvesti i bolja regeneracija odnosno sustav koji omogućuje snažnije usporavanje i obnavljanje veće količine energije. Vozač može odabrati jedan od tri različita načina regeneracije (blagi, srednji ili snažni) i uživati u opuštenijoj vožnji sa otprilike 80% usporavanja ostvarenog bez pritiskanja papučice kočnice. Kad je vozilo parkirano, ugrađen punjač od 3,3 kW može napuniti bateriju putem klasične strujne utičnice od 220 W od nule do pune razine za samo nekoliko sati.
Rezultat višestrukih poboljšanja različitih segmenata plug-in hibridnog pogonskog sklopa jest najsnažniji i najučinkovitiji Prius dosad koji je uz sve to i energetski najučinkovitiji. S povećanjem od 100 KS (74 kW) ukupna izlazna snaga sustava sada iznosi 223 KS (164 kW), a novom modelu Prius omogućuje ubrzavanja do 100 km/h iz zaustavljenog položaja za samo 6,8 sekundi zahvaljujući momentu od 190 Nm. Što se potrošnje tiče, potrošnja goriva iznosi samo 0,5 l/100 km, dok su emisije CO2 samo 11 g/km prema standardnom ispitivanju provedenom u kombiniranom ciklusu vožnje WLTP.
Novi Toyota Prius sadrži brojne značajke koje olakšavaju vožnju, omogućuju uštedu goriva i pružaju više zabave no ikad. Potrošnja goriva manja je zahvaljujući sustavu prediktivne učinkovite vožnje (eng. Predictive Efficiency Drive) koji uči kojim se rutama vozač redovno kreće i kakav je njegov stil vožnje, a potom optimizira kako će se upotrebljavati način vožnje samo na struju kako bi se smanjila sveukupna potrošnja.
Osim toga, putem podataka iz sustava navigacije utvrđuje se gdje vozač redovno naglo usporava, pa se u takvim situacijama pojačava regenerativno kočenje kako bi se obnovila maksimalna količina energije. Prilikom približavanja autocesti ili uzbrdici, kad je potrebna veća snaga, sustav proaktivno odabire hibridni način rada (Hybrid) za punjenje baterije kako bi se zadovoljila veća potreba, a time se dodatno smanjuje potrošnja goriva. Što više podataka prikupi i kako se povećava broj prijeđenih kilometara, sustav je sve učinkovitiji i omogućuje još učinkovitiju upotrebu električne energije.
Električna se energija može ponovno generirati na čisti način putem opcionalnih solarnih ćelija na krovu koje pune novi Prius kad je parkiran na otvorenom i kad ima sunca. Izlazna snaga povećana je na 185 W sa 179 W, a ćelije sada mogu generirati dovoljno snage za prelazak do 8,7 km (prema izmjerenim podacima po suncu u Nagoyji, Japanu) u načinu rada samo na struju kad nema potrebne infrastrukture ili kako bi se smanjili troškovi električne energije. Tako se baterija može napuniti i do kraja ako automobil ostane parkiran na otvorenom otprilike tjedan dana.
Solarne ćelije sada izravno pune glavnu bateriju i više nije potrebna dodatna solarna baterija kao na starijim modelima. Zahvaljujući učinkovitijim ćelijama, energija koju generira krov sa solarnim punjenjem veća je za 15 % nego ranije usprkos tome što je krov na novom modelu manji. Novi Prius ima i paket opreme za multimedijalne sadržaje, uključujući pristup sustavu za navigaciju u oblaku koji neprekidno upotrebljava informacije o stanju u prometu u stvarnom vremenu kako bi precizno i učinkovito izračunao rutu. Podaci o ruti izračunavaju se unaprijed kako bi se omogućila jednostavna navigacija čak i kad sustav nije povezan s oblakom.
Korisnici mogu bežično pristupati uslugama navigacije na pametnom telefonu putem sustava Apple CarPlay ili putem USB-a i sustava Android Auto, a sama jedinica za multimedijske sadržaje također ima ugrađen preglednik za glazbu i streaming videozapisa ili praćenje najnovijih vijesti. Odabir multimedijskih funkcija jednostavniji je zahvaljujući ugrađenom glasovnom asistentu, sustavu ‘Hey Toyota’. Sustav odgovara na izgovorene naredbe vozača ili suvozača za podešavanje klimatizacije, odabir opcija za multimedijske sadržaje, upućivanje poziva ili spuštanja i podizanja stakala. Sustav ‘Hey Toyota’ dizajniran je tako da razumije govorni jezik, pa će ako vozač ili suvozač izgovore ‘Gladan/gladna sam’ predložiti, primjerice, restorane u blizini.
Osim unaprijed postavljenih načina rada Normal, Eco i Sport, koji su već standardni na većini hibridnih i plug-in hibridnih vozila, vozačko iskustvo u novom Priusu može se dodatno prilagoditi putem opcije za odabir načina vožnje na središnjoj konzoli. Prema željama vozača, prilagođena kombinacija vrste pogona, upravljanja i postavki klimatizacije može se spremiti za kasniji odabir u bilo kojem trenutku.
Kupci na domaćem, hrvatskom tržištu mogu birati između tri razine opreme. Početna je Elegant, a koja stoji 48.768 €. Srednja opcija nosi naziv Executive, a za koju je potrebno izdvojiti 50.890 €. Top izdanje dolazi kao Premium model, a koji prema Toyota cjeniku stoji 56.679 €.
Važno! Bez obzira trebate li autodijelove, gume, metlice brisača ili pak tepihe, odnosno tekućinu za pranje vjetrobranskog stakla, prava adresa za sve to je Auto Krešo. Također, dobro je znati kako se svi dijelovi i oprema mogu naručiti i putem našeg webshopa, ali i fizički u poslovnici. Potražite nas na dobro poznatoj adresi poslovnice Auto Kreše – Dragutina Golika 14.