Već smo pisali o novom Renaultovom modelu Austral, a koji je sada stigao i u domaće prodajne salone. Riječ je o modelu koji dolazi kao nasljednik i ne pretjerano uspješnog modela Kadjar. Novi francuski predstavnik u sve popularnijem C-SUV segmentu mogao bi napraviti vrlo dobar prodajni rezultat. Podsjetimo, klasa je to u kojoj vlada Dacia Duster, a prate je Hyundai Tucson, Suzuki SX4, Volkswagen Tiguan, Kia XCeed…
Austral je model koji je napravljen prema posljednjim Renaultovim smjernicama, a koje stavljaju naglasak na tehnologiju, usluge i moderne pogone. Prema svemu sudeći, prvi dojam je jako dobar. Kvaliteta izrade i odabir materijala na visokom je nivou. Položaj za upravljačem je jako dobar, a zvučna izolacija, kao i pogon to nadalje potvrđuju. Niti vožnja nešto višim brzinama ne stvara nelagodu, već užitak. Auto ‘sluša’ jako dobro vozačeve zahtjeve. Fora je i oslonac za ruku smješten na povišenom središnjem dijelu.
Austral je prvi Renault model nastao na novoj CMF-CD platformi, a koju rabi i Nissanov model Qashqai. Uskoro će ista platforma biti iskorištena i za novu, šestu generaciju modela Espace. Upravo je nova platforma pripremljena za hibridne pogone. Ova, top verzija koju smo vozili dolazi uz multi-link stražnji ovjes sa sustavom 4Control Advanced. On omogućuje upravljanje, odnosno skretanje i stražnjim kotačima. U gradu to znači već okretnost, a na otvorenoj cesti izvrsnu stabilnost. Krug okretanja od 10,1 metara najbolji je u segmentu, a ujedno je na razini modela Clio.
Novost u Renaultovoj ponudi je samopuneći hibrid E-Tech. Razvija ukupnu snagu od 146 kW (200 KS) i može se pohvaliti najboljim omjerom potrošnje i performansi na tržištu te većim užitkom u vožnji uz manje emisije CO2. Puni hibrid E- Tech zadržava domišljatu arhitekturu i donosi pregršt inovacija. Razvio ga je i patentirao Renaultov inženjerski odjel. Riječ je o kombinaciji termičkog motora, dvaju električnih motora, glavne baterije i naprednog dog-clutch mjenjača s više načina rada. Kad govorimo o elektromotorima, tu su glavni električni motor i visokonaponski elektropokretač-generator koji služi za pokretanje termičkog motora, pomoć pri promjenama stupnjeva prijenosa i punjenje baterije.
Ovaj hibridnog sklop temelji se na novom 1,2-litrenom 3-cilindarskom motoru s turbopunjačem koji razvija 96 kW snage i 205 Nm okretnog momenta. Ukomponiran je s električnim motorom za dodatnu isporuku snage i okretnog momenta (50 kW i 205 Nm), litij-ionskom baterijom većeg kapaciteta (2 kWh / 400 V) i mjenjačem s dva stupnja prijenosa za električni motor i četiri stupnja za benzinski motor. Ovaj mjenjač s 15 načina rada može podnijeti više okretnog momenta (do 410 Nm u usporedbi s 350 Nm za prvu generaciju) i snage te nudi brži odziv.
Rezultat je toga premium doživljaj vožnje koji spaja okretnost i učinkovitost. Kretanje s mjesta, koje se uvijek izvodi u električnom načinu rada, snažno je i linearno, prijelazi su uglađeni, bez gubitka okretnog momenta, a termički motor uvijek je u optimalnom rasponu okretaja. Novi pogon ujedno je i jedan od najodzivnijih na tržištu, što potvrđuje međuubrzanjem od 80 do 120 km/h u samo 5,6 sekundi.
Sustav za prikupljanje energije automatski se aktivira prilikom usporavanja i kočenja, a u kombinaciji s litij-ionskom baterijom visokog kapaciteta pomaže puniti vozilo u vožnji te optimizira potrošnju hibridnog motora. Time je omogućeno 80% gradske vožnje na posve električni pogon i ušteda goriva do 40%. Naravno, riječ je o usporedbi s ekvivalentnom benzinskom inačicom bez potrebe za promjenom stila vožnje.
Tu je trenutačna isporuka okretnog momenta i automatsko pokretanje u električnom načinu rada, koje je sada dostupan dvostruko dulje nego kod motora s konvencionalnim hibridom. Puni hibrid E-Tech tako osigurava tih rad i odzivnost specifične za električna vozila. Pametni mjenjač automatski prebacuje između električnog ili termičkog pogona kako bi zajamčio odzivnu vožnju i smanjio potrošnju goriva. Ona se kreće već od 4,6 l/100 km. Austral E-Tech Hibrid na poklopcu prtljažnika nosi oznaku E-Tech Hybrid, dok je naziv vozila ukrašen slovom E plave boje na inačici Esprit Alpine.
Druge dvije, odnosno prve dvije opcije su modeli koji rabe blagi hibrid. Blagi ili mild hibrid čini spoj 1,3-litrenog benzinskg benzinskog motora razvijenog u suradnji s Daimlerom, a u radu mu pomažu elektropokretač i 12V litij-ionska baterija. Dostupan je sa 140 KS ili 160 KS s prerađenim CVT mjenjačem za optimalan užitak u vožnji ili sa 140 KS u kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.
Raspoložive razine opreme kreću od osnovnog modela Equilibre, nastavljaju se preko modela Techno te Techno Esprit Alpine do top izvedbe – Iconic Esprit Alpine. Posljednja opcija pripremljena je isključivo za najsnažniji model, a koji ima oznaku E-Tech Full Hybrid. Napomenimo i kako u Renaultu za Austral nemaju u planu plug-in verziju hibrida, kao niti električnu inačicu. Novi Austral proizvodi se u modernoj tvornici Palencia u Španjolskoj, gdje u svakoj fazi proizvodnje prolazi najstrože provjere.
Zanimljiva je i opcija kupnje. Prvo i iznimno bitno je spomenuti činjenicu kako je Austral prvi Renault model koji se može kupiti uz 8 godina jamstva. Uskoro će ta opcija biti pripremljena i za ostale Renault modele osobnih automobila. Nadalje, tu je i mogućnost financiranja s 0% kamata, a jedna od najbitnijih stvari u današnje vrijeme je i veliki lager vozila. Naime, spremna je zavidna količina modela odmah spremnih za isporuku.
Neovisno o tome trebate li gume, kako one zmiske, ljetne ili cjelogodišnje ili pak neke autodijelove, metlice brisača ili pak tepihe, odnosno tekućinu za pranje vjetrobranskog stakla, prava adresa za sve to je Auto Krešo. Ipak, važno je znati kako se svi dijelovi i oprema mogu naručiti i putem našeg webshopa, ali i fizički u poslovnici. Ne zaboravite kako poslovnicu Auto Kreše možete potražiti na adresi – Dragutina Golika 14, Zagreb.
Cjenik Model | Snaga kW (KS) | Cijena – kuna | Cijena – eur |
Equilibre Mild Hybrid (ručni mjenjač) | 103 (140) | 225.959,66 kn | 29.990 € |
Techno Mild Hybrid (ručni mjenjač) | 103 (140) | 247.056,26 kn | 23.790 € |
Techno Mild Hybrid | 116 (160) | 265.139,06 kn | 35.190 € |
Techno Esprit Alpine Mild Hybrid | 160 (220) | 277.947,71 kn | 36.890 € |
Techno Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid | 160 (220) | 305.071,91 kn | 40.490 € |
Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid | 160 (220) | 329.935,76 kn | 43.790 € |