‘Prava zvjerka, stvorena za reli, driftanje i trkaće staze, a opet dovoljno pripitomljena za ceste.’ Tim se riječima može ukratko opisati razvoj i inženjering Renaulta 5 Turbo 3E. Renaultov najsnažniji, najnapredniji i svakako spektakularni cestovni električni automobil utjelovljuje duh marke i njezinu strast prema sportskim performansama i natjecanju. Renault 5 Turbo 3E odaje počast čuvenom nasljeđu modela Renault 5 Turbo i Turbo 2 iz 1980-ih, dvaju nezaustavljivih trkača koja su se svojedobno iskazala energičnim karakterom, inovativnim duhom i impresivnim performansama u reliju. Bili su to prvi francuski modeli s benzinskim motorom s turbopunjačem, tehnologijom koju je Renault netom uspješno uveo u Formulu 1, a za koje se danas otimaju kolekcionari.

Međutim, Renault 5 Turbo 3E više je od priče o obnovi slavnog modela. Moderniziran je, inovativan, električan te raskošniji i snažniji od svojih prethodnika, do te mjere da je stvorio novu klasu vozila: mali superautomobili. Po uzoru na veća vozila, ima impresivne tehničke specifikacije (540 KS, 0 – 100 km/h za manje od 3,5 sekundi, nadgradnja od ugljičnih vlakana itd.) te se u najvećoj mogućoj mjeri prilagođava zahtjevima kupaca u pogledu dizajnu. Štoviše, ima minimalni omjer duljine/širine od 2,01 koji ga, unatoč dimenzijama kompakta, stavlja uz bok superautomobilima.

Bez obzira o tome trebate li rezervne dijelove za neki od Renault modela ili vozila neke druge marke, prava adresa je Auto Krešo. Pored brojnih dijelova, poput raznih ulja, filtera, diskova i kočionih obloga, svjećica te antifriza tu su i gumeni te tekstilni tepisi, ali i ‘sitnije’ stvari poput metlica brisača kao i kozmetike ili pak automobilskih guma. Sve to možete pronaći u prodajnom asortimanu Auto Kreše.

Renault Grupa sazdala je Renault 5 Turbo 3E na prilagođenoj platformi koja odgovara njegovim ambicijama i performansama te je ponovno posegnula za formulom koju je 1980-ih primijenila na Renaultu 5, Renaultu 5 Alpine i Renaultu 5 Turbo: spojivši svoj odvažan imidž i snažan ugled s natjecateljskim duhom i stručnošću marke Alpine, omogućila je ovom malom superautomobilu da stane uz rame Renaultu 5 E-Tech electric (gradski automobil) i Alpineu A290 (sportski gradski automobil).

U isto se vrijeme pojavljuju neke druge komplementarne sile, kao što je Ampere za softver i elektroničku arhitekturu te Mobilize za tehnologiju dvosmjernog punjenja (V2L i V2G), zajedno s nizom usluga koje pojednostavnjuju električnu vožnju: Mobilize Smart Charge, Mobilize Charge Pass i Plug & Charge. Osim toga, neki su partneri svojom stručnošću i znanjem pridonijeli razvoju ključnih komponenti kao što su motori u kotačima i nadgradnja od ugljičnih vlakana. Renault 5 Turbo 3E u potpunosti iskorištava proces preobrazbe Renault Grupe, temeljen na strateškom planu Renaulution.

Renault 5 Turbo 3E izvana je dizajniran poput superautomobila: ima profiliran odbojnik i produljene stražnje blatobrane koji nipošto ne ograničavaju njegove sportske performanse, okretnost i aerodinamički potencijal. Uz masu, aerodinamičnost ima ključnu ulogu u učinkovitosti električnog vozila. Dizajn Renaulta 5 Turbo 3E prirodno je nadahnut originalnim Renaultom 5 Turbo i Turbo 2. Iako su neka obilježja preuzeta i iz novog Renaulta 5 E-Tech electric, primjerice stražnja svjetla i vanjski retrovizori, glavna je zamisao bila oživjeti čuveno nasljeđe dvaju modela iz 1980-ih te ih unaprijediti najnaprednijim tehnologijama kako bi se prikazale suvremene kvalitete, a performanse podigle na novu razinu. Taj koncept retro-futurističkog dizajna već je zaživio na Renaultu 5 E-Tech electric i Renault 4 E-Tech electric, oblikovanima po uzoru na originalnu Peticu i Četvorku.

Da bi oživio genetsku osnovu originalnog Renaulta 5 Turbo i Turbo 2, Renault 5 Turbo 3E konstruiran je na novoj platformi s posebno razvijenom arhitekturom stražnjeg pogona. U usporedbi s Renaultom 5 E-Tech electric (duljine 3,92 m i s međuosovinskim razmakom od 2,54 m), vjetrobransko je staklo pomaknuto unatrag, a međuosovinski razmak produljen (2,57 m) kako bi se postigle izvanredne dimenzije (duljina od 4,08 m, širina od 2,03 m i visina od 1,38 m) i naglasile profinjene linije. Nosač vjetrobranskog stakla tako djeluje kao da se slijeva prema prednjim kotačima. S obzirom na navedene dimenzije, može se reći da Renault 5 Turbo 3E ima duljinu gradskog automobila i širinu superautomobila. Dodaju li se tomu ukupne performanse, dobivamo kategoriju za sebe: mali superautomobil!

Organizacija prednjeg dijela još je jedna stavka koju Renault 5 Turbo 3E posuđuje od svojih prethodnika: četvrtasta prednja svjetla, sada s LED tehnologijom, koja kao da se stapaju s rubom poklopca motora, tanki trak s tri središnja dijela i dodatna dva četvrtasta svjetla, originalno duga, koja sada zamjenjuju LED dnevna svjetla.

Aerodinamički razdjelnik oko prednjeg odbojnika i veliki usisnik na poklopcu motora poboljšavaju potisak u korist savršene ravnoteže između prednjeg i stražnjeg kraja. Usisnici na bočnim stranama odbojnika usmjeravaju zrak ispred kotača, dok usmjerivači u području stražnjih blatobrana usmjeravaju protok zraka ispod svjetala, odnosno iza vozila. Pritom mislimo na gornje usmjerivače zraka – usmjerivači zraka na donjem dijelu vozila služe za hlađenje kočnica. Iza usmjerivača zraka na lijevoj strani krije se i otvor za punjenje.

S bočne je strane vidljiv okvir koji se proteže nosačem vjetrobranskog stakla i linijom krova, spajajući se sa stražnjim spojlerom u znak posvete originalnom Renaultu 5 Turbo i Turbo 2. Aerodinamički razdjelnik smjestio se između dvaju stražnjih svjetala. Ispod odbojnika nalazi se difuzor koji svoju učinkovitost duguje profiliranoj konstrukciji obiju strana odbojnika.

Renault 5 Turbo 3E automobil je s 2 vrata, 2 sjedala i 20-inčnim kotačima u koje je, ispod produljenih blatobrana, ugrađen po jedan električni motor. Blok energetske elektronike smješten je negdje između, dok je baterija ugrađena ispod podnice. Arhitektura ovog vozila osigurala je obilje prtljažnog prostora, što je prava rijetkost u segmentu sportskih automobila, ali i snizila njegovo težište.

Kao i Renault 5 E-Tech electric, Renault 5 Turbo 3E temelji se na platformi i arhitekturi za električna vozila koje mu pomažu da bez ikakvog kompromisa ostvari najbolje performanse. Cilj je bio konstruirati vozilo što je moguće manje mase, neusporedivo okretno i brzo. Vozilo koje, u skladu sa standardima superautomobila, ubrzava od 0 do 100 km/h za manje od 3,5 sekundi!

Zadatak je povjeren inženjerima marke Alpine koji su s modelima A110 E-ternity, A290 i A390 već dokazali svoju stručnost u području električnih sportskih automobila. Inženjeri su razvili posebnu aluminijsku platformu koja se prilagođava svakoj arhitekturi. Odluka u vezi pogonskog sklopa pala je na motore ugrađene u stražnje kotače (arhitektura stražnjeg pogona). Prednost toga je četverostruka. Tu je golemi okretni moment od 4800 Nm, kao i izravnija isporuka snage, nego kod konvencionalnog električnog motora – za učinak sličan turbo motorima iz prošlosti, ali bez kašnjenja u isporuci. Nadalje, dobivena je značajna ušteda na masi i prostoru na stražnjoj osovini kao i veća okretnost zahvaljujući zasebnoj kontroli dvaju motora.

Ugradnja baterije ispod podnice ne samo da je snizila težište, već je omogućila inženjerima marke Alpine, zaduženima za prilagodbu postavki i ovjesa, da u cijelosti ostvare vlastitu viziju: maksimalna okretnost, performanse koje oduzimaju dah i senzacionalne sposobnosti driftanja (uz posebnu funkciju pomoći pri driftanju i okomitu ručnu kočnicu u stilu vozila za reli) od kojih ćete se naježiti. Zbog istog je razloga nadgradnja vozila izrađena od ugljičnih vlakana, iznimno čvrstog, a opet lakog materijala.

Kada se uračuna masa baterije od 70 kWh, Renault 5 Turbo 3E ne teži više od 1450 kg. Uz pogonski sklop koji razvija 540 KS (2 x 200 kW), omjer snage i mase iznosi nevjerojatnih 2,7 kg/KS, sličan onomu kultnih superautomobila! Očekivana vrijednost ubrzanja od 0 do 100 km/h iznosi manje od 3,5 sekunde, a cestovni doseg procjenjuje se na više od 400 km (u mješovitom ciklusu vožnje prema WLTP-u, homologacija je u tijeku). Pri upotrebi ugrađenog punjača od 11 kW, potpuno punjenje baterije koja upotrebljava izmjeničnu struju traje osam sati.

Zahvaljujući 800-voltnoj arhitekturi, Renault 5 Turbo 3E trebao bi se iskazati i na stazi: očekuje se da će moći odvoziti nekoliko brzih krugova s najvećom brzinom do 270 km/h, prije nego što se zaustavi radi brzog punjenja istosmjernom strujom snage do 350 kW. Punjenje baterije od 15 do 80 % kapaciteta trajat će samo 15 minuta. Za potrebe pretjecanja, tu je posebna komanda na upravljaču za dodatnu isporuku snage. Na raspolaganju će biti i dodatan gumb za prilagodbu četiri stupnja regenerativnog kočenja. U okviru sustava MULTI-SENSE bit će dostupna sljedeća četiri načina rada: Snow, Regular, Sport i Race (s funkcijom pomoći pri driftanju).

Školjkasta sjedala sa 6-točkovnim sigurnosnim pojasevima, koja su radi smanjenja mase uglavnom izrađena od ugljičnih vlakana, i premium materijali poput Alcantare na sjedalima i armaturnoj ploči jasno potvrđuju sportske namjere. Okomita ručna kočnica u stilu reli vozila savršeno će upotpuniti taj veoma dinamičan ambijent.

10,1-inčni i 10,25-inčni zasloni multimedijskog sustava OpenR bit će okrenuti prema vozaču, a na njihovu sučelju, nadahnutom originalnim modelima Renault 5 Turbo i Turbo 2, prikazivat će se podaci o vožnji, navigaciji i multimedijskom sadržaju. Vozače tako očekuje suvremeno i povezano iskustvo vožnje, kakvo se, uostalom, očekuje od jednog cestovnog vozila – pa i onog sa sportskim pedigreom. Multimedijski sustav OpenR Link s ugrađenim Google uslugama, koji smo već vidjeli u Renaultu 5 i Renaultu 4 E-Tech electric, nudit će pristup opsežnom katalogu Googleovih usluga koje se ažuriraju mjesecima, čak i godinama. Te će usluge, među ostalim, uključivati Google Maps s pomoću kojeg vozači mogu isplanirati putovanje i punjenje u skladu sa zadanim odredištem.

Renault 5 Turbo 3E bit će dostupan u nekoliko boja karoserije i unutrašnjosti od kojih će neke podsjećati na povijesni izgled Renaulta 5 Turbo i Turbo 2, poput Rouge Grenade koja je krasila serijske modele, ili kombinacije žute, bijele i crne boje nadahnute reli modelom ‘Tour de Corse 1982’. Na raspolaganju će biti i nova opcija ‘Gentleman Driver’ te opcije suvremenog izgleda.

Osim toga, kupce očekuje i niz opcija za personalizaciju unutarnjeg (sjedala, armaturna ploča, obloge vrata, središnja konzola itd.) i vanjskog izgleda, a Renaultovi dizajneri pomoći će im da iskombiniraju opcije i sastave svoj jedinstveni primjerak.

Iznimno vozilo za zahtjevne kupce zahtijeva izuzetan marketinški pristup! Koncesionari koji rezerviraju automobil ujedno će, kao privilegirani partneri, sudjelovati u programu za njegovo predfinanciranje. Kao rezultat zajedničkog napora koji uključuje i kupce, Renault 5 Turbo 3E bit će dostupan na nekoliko ključnih tržišta uključujući Europu, Bliski istok, Japan i Australiju. U znak posvete godini u kojoj je predstavljen originalni Renault 5 Turbo, novi će model biti proizveden u 1980 numeriranih primjeraka! Kupci će moći odabrati svoj broj prilikom narudžbe. Predbilježbe za vozilo kreću u narednim tjednima, a prve isporuke očekuju se u 2027. godini.

Važno! Bez obzira trebate li autodijelove, gume, metlice brisača ili pak tepihe, odnosno tekućinu za pranje vjetrobranskog stakla, prava adresa za sve to je Auto Krešo. Tu možete i pronaći sve elemente obavezne opreme kao i kutije prve pomoći, sigurnosni trokut, reflektirajući prsluk, kao i vatrogasni aparat. Također, dobro je znati kako se svi dijelovi i oprema mogu naručiti i putem našeg webshopa, ali i fizički u poslovnici. Potražite nas na dobro poznatoj adresi poslovnice Auto Kreše – Dragutina Golika 14.
