Priča o ponovnom rađanju Renaulta 5 već je svima dobro znana: priča je to o ljubavi na prvi pogled nadahnutoj narančastom maketom i obrnutom inženjeringu – konačni dizajn već je bio definiran te je u skladu s njim trebalo konstruirati visokoučinkovitu električnu platformu. Razvoj serijskog modela, uz zadržavanje svega što njegov prototip čini čarobnim, trebao je trajati tri godine umjesto uobičajene četiri, što je samo po sebi predstavljalo veliki industrijski izazov. Sve se zbivalo u vrijeme kada je Renault Grupa prolazila kroz najsveobuhvatniju preobrazbu predvođenu strateškim planom Renaulution koji je, među ostalim, predviđao osnivanje tvrtki Mobilize i Ampere te početak električne preobrazbe marke. Sve to događalo se iza kulisa, a više o događanjima na samoj pozornici saznajte u nastavku.

Renault 5 E-Tech electric stvoren je za pozornice. Riječ je o vozilu zasebne klase, prepunom električne i digitalne tehnologije, odlučnom da postane gradski automobil koji će postavljati standarde u trenucima dok se europska automobilska industrija okreće električnim pogonima i nastoji zauzeti važna mjesta u okviru energetskog ekosustava, a dostupan je po cijeni od 28.990 eura.

Bez obzira o tome trebate li rezervne dijelove za neki od Renault modela ili vozila neke druge marke, prava adresa je Auto Krešo. Pored brojnih dijelova, poput raznih ulja, filtera, diskova i kočionih obloga, svjećica te antifriza tu su i gumeni te tekstilni tepisi, ali i ‘sitnije’ stvari poput metlica brisača kao i kozmetike ili pak automobilskih guma. Sve to možete pronaći u prodajnom asortimanu Auto Kreše.

Najočitija prednost Renaulta 5 E-Tech electric svakako je upečatljivi dizajn koji upotpunjuje njegov iznimni karakter. Svojom posebnošću privlači one koji u njemu prepoznaju obilježja originalne Petice, a odoljeti mu ne mogu ni mlađe generacije koje osvaja suvremenim i personaliziranim obilježjima. Uzmemo li u obzir aspekte koji nisu čisto dizajnerski, besmisleno bi bilo oživjeti Renault 5, a da se pritom ne oživi njegova blistava i jedinstvena osobnost, status pop ikone i popularnost koji su ga svojedobno krasili. Renault 5 E-Tech electric dizajniran je da štedi novac, posebice na cesti, ali i da vožnju učini zabavnom, a svakodnevicu lakšom.

Iskustvo vožnje, boravka u unutrašnjosti i električnog životnog stila, upotpunjenog revolucionarnim tehnologijama u segmentu (kao što je multimedijski sustav OpenR Link s ugrađenim Google uslugama, avatar Reno, funkcionalnosti V2G, Plug & Charge i drugo), teško se može s ičim usporediti. Jednako tako, velik je naglasak stavljen na udobnost i sigurnost vozača i putnika. Prednosti nove Petice proizlaze iz nove platforme AmpR Small koju je Ampere konstruirao posebno za električna vozila B-segmenta. Renault 5 E-Tech electric uljepšava ceste svojom živahnom osobnošću te nudi uzbudljivo iskustvo vožnje o kakvom drugi mali električni automobili mogu samo sanjati. Naravno, proizvodi se  u Francuskoj?

Što je i logično jer povratak Renaulta 5 ne bi imao smisla ako bi se odvio izvan Francuske ili ako bi se taj model vratio u izdanju koje nije dovoljno održivo za današnje potrebe. Renault je odlučio da će novi Renault 5 E-Tech electric proizvoditi lokalno! Točnije, u centru ElectriCity na sjeveru Francuske, u okviru tijesnog ekosustava dobavljača u krugu od 300 km. Vozila i baterije sastavljaju se u tvornici u Douaiju, jednoj od lokacija na kojoj se proizvodio i originalni Renault 5. Motor (električni motor, redukcijski mjenjač, elektronika za nadzor isporuke električne energije) proizvodi se u Cléonu, a moduli u gigatvornici u Douaiju (u partnerstvu s AESC-om) od ljeta 2025.

Oslanjajući se na stručnost poduzeća The Future is NEUTRAL, podružnice Renault Grupe specijalizirane za kružno gospodarstvo, Renault 5 E-Tech electric postizat će sveukupnu razinu recikliranja od 88,6 %, s 19,4 % recikliranog materijala (u skladu s normom ISO 14021) i 26,4 % materijala iz izvora kružnog gospodarstva, što predstavlja rekordne vrijednosti u kategoriji.

Renault 5 E-Tech electric ima sve što mu je potrebno da ostavi trag, baš kao što je to svojedobno činio njegov prethodnik. Novi model osvaja srca te odlučno i vedro odgovara na tehnološke, društvene i ekološke izazove suvremene mobilnosti. Renault 5 E-Tech electric spaja elemente dizajna iz tri modela: cjelokupni izgled Renaulta 5 i Supercinq te produljene lukove kotača i odvažan stav Renaulta 5 Turbo. Jedinstven u ponudi Renault vozila, svjetlosni potpis sastoji se od dvaju pravokutnika zaobljenih kutova smještenih na prednjem odbojniku, na istom mjestu gdje su se na Renaultu 5 Turbo nalazila svjetla za maglu. Lebdeći dizajn istog pravokutnog oblika ugraviran je u staklo full-LED glavnih svjetala.

Dok su lukovi blatobrana kružnog oblika, struktura bočnih strana podsjeća na karakterističan oblik lukova na originalnom Renaultu 5. Krov u boji (crna, crvena ili topla boja Titanium), tamnocrvena boja okomitih stražnjih svjetala i jarke boje karoserije također podsjećaju na originalni Renault 5 i njegovu moć da grad učini veselijim. Renault 5 E-Tech electric suvremen je u svakom pogledu. Tu su četiri 18-inčna kotača s minimalnim prevjesom, kao i kotači u ravnini karoserije, širokog traga (1,55 m sprijeda i 1,53 m straga). Spomenimo i ukupnu duljinu manja od 4 metra (392 cm). Sve su te značajke već bile prisutne na konceptnom automobilu iz 2021., koji je dizajniran bez ikakvih ograničenja u pogledu izvedivosti. Iskorištavajući najnovije vještine u svijetu inženjerstva, sve su te proporcije zadržane kod serijskog modela.

Renault 5 E-Tech electric od početka prodaje bit će dostupan u pet boja karoserije, od čega su dvije potpuno kultne: žuta Pop i zelena Pop. Izravno su nadahnute dvjema prepoznatljivim bojama iz kataloga iz 1970-ih i u našem su kolektivnom sjećanju zauvijek vezane uz Renault 5. Intenzivan efekt svjetlucanja daje tehnološki naprednu notu pop-art izgledu. Efekt je vidljiv tek kad izbliza gledate u boju na svjetlu. Iz daljine karoserija djeluje jednobojno. Kao dodatni bonus, zelena boja Pop bit će dostupna na zahtjev i bez dodatne naknade. Manje kultne, ali jednako moderne, tri su preostale boje: bijela Pearl, crna Starry i plava Midnight. Dostupna je i dvobojna kombinacija karoserije s krovom crne boje Starry na najvišoj (Iconic) i srednjoj (Techno) razini opreme.

U unutrašnjosti Renaulta 5 E-Tech electric, armaturna ploča elegantno povezuje najupečatljivije značajke iz nekoliko generacija Petice: primjerice, dvorazinsku strukturu okrenutu prema suvozaču, podstavljeni poprečni raspored i pravokutnu instrumentnu ploču sa zaobljenim rubovima. Na najluksuznijoj razini opreme, Iconic, potpis ‘Renault 5’ vidljiv je na vodoravnom umetku crne boje Grand Brillant, okrenutom prema suvozaču i smještenom iznad podstavljenog područja. Potpis je naglašen elegantnim pozadinskim osvjetljenjem te unosi dašak luksuza i tehnološki naprednog dizajna u unutrašnjost.

Beskompromisno suvremen dizajn sjedala zapravo je izravno nadahnut legendarnim modelom R5 Turbo i njegovim oblikom slova H te nas podsjeća na to da je Renault 1970-ih i 1980-ih bio izuzetno inovativan u tom području. Kad je riječ o presvlakama, postoji li univerzalnija tkanina koja povezuje više generacija no traper? Čvrst, originalan i opušten, traper je moderan produžetak dobrog raspoloženja koje krasi Renault 5 E-Tech electric. Izrađena od 100 % recikliranih plastičnih (PET) boca za vodu, traper tkanina koristi se na sjedalima, armaturnoj ploči i oblogama vrata na srednjoj razini opreme Techno. Inačica Iconic simbol je za odvažan dizajn i prestižan potpis te je prepuna boja koje jamče visokokvalitetan retro izgled. Sjedala su presvučena sivom tkaninom dok su oblik slova H i veliki broj ‘5’ žute boje vrijeska. Ove su presvlake također izrađene od 100 % reciklirane tkanine.

Dvostruki vodoravni zaslon daje suvremen, tehnološki napredan i zabavan izgled unutrašnjosti Renaulta 5 E-Tech electric. Prvi zaslon okrenut prema vozaču jest 10,1-inčna digitalna instrumentna ploča (osnovni model opremljen je 7-inčnim zaslonom u ravnini s armaturnom pločom) na kojoj se prikazuju sve informacije o vožnji, uz pet mogućih načina prikaza. Središnji multimedijski zaslon na svim inačicama ima dijagonalu 10 inča. Pokreće ga multimedijski sustav OpenR Link s ugrađenim Google uslugama u razinama opreme Techno i Iconic.

Grafičko sučelje u pop-art stilu savršeno se uklapa u dizajn vanjskog dijela. Kao i kod Rafalea i Scenica E-Tech electric, dizajn je nadahnut snažnim grafičkim linijama romba s dijagonalom nagiba 28 ° koja podsjeća na Renaultov logotip ‘Nouvel’R’. Korisnici mogu personalizirati raspon jarkih boja i ekskluzivnih tekstura koji se temelje na istoj tematici kao i logotip te ih tako uskladiti s odabranim načinom vožnje, kao i vlastitim raspoloženjem i potrebama. Zahvaljujući kombinacijama boja, gustoća i tekstura, sučelje je moguće kombinirati na više od 128 načina i tako postići vrlo personalizirano iskustvo vožnje!

Digitalna 10-inčna instrumentna ploča okrenuta je prema vozaču te prikazuje brzinu vožnje šarenim alfanumeričkim znakovima umjesto tradicionalnim crno-bijelima, što je svakako novost na tržištu! Osim realističnog dizajna, 3D prikaz vozila u sučelju izuzetno je detaljan te prikazuje svaki detalj vozila, čak i točnu boju karoserije.

Iako je Renault 5 E-Tech electric dug samo 3,92 m, što ga smješta između druge i treće generacije Clija, prostor koji nudi unutrašnjosti može se usporediti s onim pete generacije Clija (zahvaljujući platformi AmpR Small i međuosovinskom razmaku od 2,54 m). Konkretno, kad je riječ o širini u unutrašnjosti, sprijeda mjeri 1,38 metara, dok u predjelu stražnje klupe s tri sjedala mjeri 1,36 metara.

Istodobno, baterija je smještena ispod podnice kako bi se dobio prostran prtljažnik od 326 litara (277 dm3 prema normi VDA). To ovaj automobil stavlja na sam vrh segmenta električnih gradskih automobila, čak i ispred nekoliko većih tradicionalnih gradskih automobila s termičkim motorom. Kapacitet prtljažnika uključuje 27 dm3 (prema normi VDA) prostora za odlaganje kabela za punjenje. Prtljažniku se pristupa jednostavno zahvaljujući povišenoj podnici, a može ga se i podijeliti tako da se stražnja klupa s tri sjedala preklopi u omjeru 60:40. Dodatnih 19 litara prostora za odlaganje dostupno je u različitim pretincima u unutrašnjosti. Prostor se može konfigurirati i prilagoditi s pomoću dodatne opreme izrađene tehnikom 3D ispisa.

Zbog zahtjeva u pogledu prikupljanja energije kočenja i trenja, upravljanje kočenjem nerijetko je slaba točka električnih vozila. Da bi se tomu doskočilo, upotrijebljen je novi sustav odvojenog kočenja organiziran u jednom kućištu koji nadomješta mehaničku poveznicu između papučice kočnice i hidraulike kočenja: elektronički sustav upravlja čitavom fazom kočenja toliko nježno da vozač ne može osjetiti prebacivanje između dviju tehnologija. Otpor papučice kočnice i učinak kočenja ostaju nepromijenjeni bez obzira na uvjete – čak i kad je baterija u potpunosti napunjena, a sustav regenerativnog kočenja u mirovanju.

Papučica kočnice je čvrsta, bez mekog osjećaja, te u trenu reagira i na najmanji pritisak. Zahvaljujući svemu tome, vožnja je žustra i dinamična, a dojam kontrole i sigurnosti trajno je prisutan. Jednim dodirom mjenjača možete odabrati i način rada B koji povećava razinu prikupljanja energije kočenja i kočenja motorom, što je posebno praktično kada vozite gradom.

Najsnažniji motor u ponudi Renaulta 5 E-Tech electric imat će 110 kW (150 KS) i trenutačno dostupan okretni moment od 245 Nm. Od 0 do 100 km/h ubrzavat će za 8 sekundi, a od 80 do 120 km/h za 6,1 sekundu. Njegova maksimalna brzina elektronički je ograničena na 150 km/h te pri punjenju troši 14,9 kWh (WLTP) (uključujući gubitke energije prilikom punjenja). Motor Renaulta 5 E-Tech electric temelji se na motoru Meganea E-Tech electric, odnosno na tehnologiji kliznokolutnog sinkronog motora koji ne sadržava permanentne magnete i ne upotrebljava rijetke zemne metale, zbog čega je manje štetan za okoliš. Ima i nekoliko novih značajki, uključujući elektroniku nove generacije za nadzor isporuke električne energije (inverter) i obnovljeni redukcijski mjenjač.

Od motora koji se ugrađuje u Megane razlikuje se dimenzijama i masom: motor je za 15 kg lakši, a rotor je za 3 cm kraći kako bi stao pod poklopac gradskog automobila. Pretvarač izmjenične struje u istosmjernu struju koji pretvara 400 V iz baterije u 12 V i pomoćna kutija za distribuciju snage integrirani su u punjač radi uštede prostora. Novi pogonski sklop teži samo 105 kg, uključujući punjač. Naknadno će biti dostupne još dvije opcije motora (90 kW (120 KS / 225 Nm) i 70 kW (95 KS / 215 Nm)) koji će se kombinirati s baterijom od 40 kWh.

Motor snage 110 kW i velika litij-ionska baterija kapaciteta 52 kWh, s katodom od nikla, mangana i kobalta, povećavaju doseg vozila na do 410 km (prema WLTP-u). Kako bi se poboljšale performanse u svim uvjetima, baterija je opremljena sustavom za hlađenje tekućinom koji regulira njezinu temperaturu. Za još veću sigurnost, rashladna tekućina ne cirkulira unutar kućišta, već kroz ekstrudiranu podnicu. Konačno, pri punjenju vozila vrijeme punjenja može se optimizirati prethodnom prilagodbom baterije i planiranjem putovanja s pomoću usluge Google Maps.

Zvučna izolacija nove Petice jamči akustičnu udobnost u skladu sa standardima koji su primijenjeni i na Megane E-Tech electric. Udobnost počinje s pametnom čahurom, patentiranom površinom koja upija buku i izolira bateriju od putničke kabine. Posebno oblikovana pjena izolira retrovizore (glavni izvor buke u vozilu) od putničkog prostora. Ovjes motora ima dva sustava filtracije: jedan na spoju s karoserijom i drugi koji upotrebljava masu punjača kako bi upio zvučne vibracije motora (smanjenje buke za 10 dB). Konačno, sve su inačice serijski opremljene zvučno izoliranim vjetrobranskim staklom. Renault 5 E-Tech electric nudi sve prednosti tihog električnog motora: nečujan je poput Meganea E-Tech electric koji je pak znatno tiši od modela Zoe.

Nadalje, toplinska pumpa održava toplinsku udobnost u putničkom prostoru, a djeluje u sklopu sustava HVCH (visokonaponski sustav za hlađenje i grijanje) od 8 kW kako bi uštedio što je moguće više energije iz baterije. Zahvaljujući toj značajki, ugodna temperatura u putničkom prostoru postiže se ubrzo nakon hladnog starta. Kako bi se vozilo unaprijed zagrijalo i odledilo prije pokretanja, putnički prostor i baterija mogu se unaprijed prilagoditi programiranjem sustava.

Renault 5 E-Tech electric prvo je vozilo koje će ugostiti Renoa, novog virtualnog suputnika. Reno je avatar koji ima pravu osobnost te pruža podršku i komunicira s kupcima Renault vozila tijekom njihova korisničkog iskustva, u automobilu i izvan njega. Osjećaj empatije koji se tako stvara osnažit će povezanost između korisnika i Renaulta 5 E-Tech electric.

Kada se upotrebljava u vozilu, Reno utjelovljuje tehnologiju s ljudskim licem te pomaže vozaču da se upozna s vozilom i njegovim značajkama. Ujedno je pravi virtualni suputnik koji znalački nadzire razne funkcije vezane uz vožnju i punjenje. Reno reagira na vaš glas i po potrebi djeluje proaktivno pa tako u slučaju promjene uvjeta vožnje spontano predlaže aktivaciju novih postavki (npr. pravodobno prebacivanje iz načina rada Sport u način rada Eco, ovisno o situaciji). Reno vam jednako tako može predložiti da uključite automatski način rada klima-uređaja ako postoji opasnost od zamagljivanja stakla.

On je stručnjak za električna vozila i može odgovoriti na pregršt pitanja te izvršiti određene radnje. Na primjer, možete mu reći ‘Hej Reno, programiraj punjenje za sutra ujutro u 8 sati’ ili ga upitati ‘Hej Reno, kako da maksimalno povećam doseg?’. Radi jednostavnije upotrebe, Reno nudi pretprogramirane odgovore na 200 najčešćih pitanja kupaca (npr. ‘Hej Reno, kako mogu povezati mobitel preko Bluetootha?’ ili ‘Hej Reno, kako da zamijenim gumu?’). Povrh navedenog raspolaže i sposobnostima sustava umjetne inteligencije ChatGPT te nudi razumljive i jasne odgovore na brojna opća pitanja. Kada napustite vozilo, i dalje vam je dostupan putem aplikacije za pametne telefone My Renault gdje možete pronaći brojne videozapise o sposobnostima vozila. Reno jača vezu kupaca s markom te je zabavan ambasador novog Renaulta 5 E-Tech electric.

Važno! Bez obzira trebate li autodijelove, gume, metlice brisača ili pak tepihe, odnosno tekućinu za pranje vjetrobranskog stakla, prava adresa za sve to je Auto Krešo. Tu možete i pronaći sve elemente obavezne opreme kao i kutije prve pomoći, sigurnosni trokut, reflektirajući prsluk, kao i vatrogasni aparat. Također, dobro je znati kako se svi dijelovi i oprema mogu naručiti i putem našeg webshopa, ali i fizički u poslovnici. Potražite nas na dobro poznatoj adresi poslovnice Auto KrešeDragutina Golika 14.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)