Novi Porsche 911 Dakar jednako je udoban na offroad terenima kao i na autocesti. Ograničen na samo 2500 primjeraka, ovaj ekskluzivni model ne demonstrira samo neograničene mogućnosti koncepta Porsche 911, nego također podsjeća na prvu sveukupnu pobjedu marke Porsche na reliju Paris-Dakar 1984. godine.
Ova itekako značajna pobjeda ujedno je označila rođenje pogona na sve kotače u modelu Porsche 911. Prvi upečatljivi detalj na modelu Porsche 911 Dakar njegov je razmak od tla koji je za 50 milimetara veći od onoga modela 911 Carrera sa sportskim ovjesom. Serijski sustav podizanja može podići prednji i stražnji kraj za dodatnih 30 mm. Njegov razmak od tla i unutarnji kut nagiba konkuriraju konvencionalnim SUV vozilima.
Neovisno o tome za koji model automobila trebate rezervne dijelove ili opremu, prava adresa je Auto Krešo. Pored brojnih dijelova, poput raznih ulja, filtera, diskova i kočionih obloga, svjećica te antifriza tu su i gumeni te tekstilni tepisi, ali i ‘sitnije’ stvari poput metlica brisača kao i kozmetike ili pak automobilskih guma. Sve to možete pronaći u prodajnom asortimanu Auto Kreše.
Sustav podizanja nije dizajniran samo za vožnju preko prepreka pri malim brzinama, već je sastavni dio fino prilagođenog ovjesa. Postavka ‘visoke razine’ dostupna je za ambiciozne offroad avanture pri brzinama do 170 km/h. Iznad te brzine, vozilo se automatski spušta na normalnu razinu. Tko bi uostalom (a da nije na reliju) vozio više od 170 km/h na dionicama koje ne donose koliko-toliko ravnu površinu.
Sportske offroad atribute vozila nadopunjuju posebno razvijene gume Pirelli Scorpion All Terrain Plus. Riječ je o dimenzijama 245/45 ZR 19 na prednjim naplatcima, odnosno 295/40 ZR 20 na stražnjim. Grubi profil guma ima dubinu od devet milimetara, ojačane bočne stijenke i gazni sloj koje se sastoje od dva sloja karkase. Sve to čini gume za Porsche 911 Dakar idealnima čak i za zahtjevne terene, jer su vrlo otporne na poderotine.
Opcijski su dostupne Pirelli P Zero ljetne i zimske gume, također s dva sloja karkase. No, serijske su gume za sve terene koje omogućuju dinamiku sportskog vozila čak i na asfaltiranim cestama. Pitanje je samo jesu li one i bitno bučnije u odnosu na cestovne gume koje smo navikli koristiti u svakodnevnom prometu.
Za pogon ove specijalne serije modela 911, zadužen je 3-litreni biturbo sa 6 cilindara i 480 KS odnosno 353 kW. Tu je i najveći okretni moment od 570 Nm koji pružaju vrhunske performanse uz uvjerljiv zvuk boxer motora. Ovako opremljen model 911 Dakar postiže brzinu od 100 km/h u samo 3,4 sekunde. Maloprije spomenute gume ipak nose i neku ‘uteg. Naime, zbog guma za sve terene najveća je brzina ograničena na 240 km/h. Ipak, vjerujemo kako će ovo biti dovoljno i za one koji vole juriti.
Motor serijski dolazi s PDK mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa i Porsche pogonom na sve kotače. Serijska oprema također uključuje sustav upravljanja stražnjom osovinom, nosače motora iz modela 911 GT3 i stabilizaciju njihanja PDCC. Međudjelovanje svih komponenti rezultira time da je 911 Dakar jednako dinamičan na pijesku i rahlim površinama kao i na trkaćoj stazi Nürburgring Nordschleife.
Svoje maksimalne terenske performanse djelomično može zahvaliti i dvama novim načinima vožnje, koji se mogu odabrati putem rotirajućeg prekidača na volanu. ‘Rally’ način rada idealan je za neasfaltirane, neravne podloge i ima pogon na sva četiri kotača usmjeren na stražnju stranu. U ‘Offroad’ načinu rada automatski se aktivira visoki razmak od tla.
Ovaj je način dizajniran za maksimalnu trakciju na teškom terenu i na pijesku. Oba nova načina vožnje također imaju novi sustav Rally Launch Control, koji omogućuje impresivno ubrzanje na neasfaltiranim podlogama i dopušta proklizavanje kotača od oko 20 posto. Nema sumnje kako bi ovaj model trebao pružiti istinski sportski duh.
Dodatne karakteristične značajke modela 911 Dakar uključuju novorazvijeni, fiksni, lagani stražnji spojler izrađen od polimera ojačanog karbonskim vlaknima (CFRP). Iz istog ja materijala napravljen i poklopac prednjeg prtljažnika s upečatljivim otvorima za usis zraka kao na modelu 911 GT3.
Tu su i serijski offroad detalji poput crvenih aluminijskih kuka za vuču sprijeda i straga, proširenih kućišta kotača i pragova te zaštitnih elemenata od nehrđajućeg čelika na prednjim, stražnjim i bočnim pragovima. Bočni otvori za usis zraka na redizajniranom prednjem dijelu također su zaštićeni od udaraca kamenčića i to rešetkama od nehrđajućeg čelika.
Krov modela Porsche 911 Dakar ima vidljivu 12 V utičnicu za prednja svjetla opcijske krovne kutije. Nosač kapaciteta 42 kilograma bez ikakvih problema može primiti opremu za reli kao što su kanistri za gorivo i vodu, sklopive lopate i daske za vuču. Za model 911 Dakar dostupan je i krovni šator.
U unutrašnjosti sportske ambicije naglašene su serijskim sportskim sjedalima i izostavljanjem stražnjih sjedala. Lagano staklo i lagani akumulator dodatno smanjuju njegovu težinu, omogućujući modelu Porsche 911 Dakar težinu od 1605 kg, što je samo 10 kg više od modela 911 Carrera 4 GTS s PDK mjenjačem.
Definirajuća značajka unutrašnjosti modela Dakar jesu serijske Race-Tex površine s ukrasnim šavovima u zelenoj boji Shade. Ova je boja također ekskluzivno dostupna kao vanjska boja laka u metalik izvedbi za model 911 Dakar. Opcijski je dostupan i paket Rally Sport koji obuhvaća zaštitu od prevrtanja, sigurnosne pojaseve sa šest točaka vezanja i aparat za gašenje požara.
Osnova opcijskog paketa Rally Design dvobojna je završna obrada u plavoj metalik White/Enzian boji iz Porsche Exclusive Manufaktur. Ova kombinacija boje u dvije nijanse i ukrasnih folija prva je takva za marku Porsche na nekom serijskom modelu. Na bočnoj strani možete odabrati individualni trkaći broj između 0 i 999.
Osim ukrasnih pruga u crvenoj i zlatnoj boji, model 911 Dakar s paketom Rally Design, čiji izgled imitira onaj pobjedničkog vozila reli utrke Paris-Dakar 1984., također na vratima ima natpis ‘Roughroads’. Izraz je registrirani zaštitni znak i odražava koncept modela 911 Dakar i njegovu prikladnost za vožnju izvan asfaltiranih cesta. Bijeli naplatci i crvena traka stražnjih svjetala, za razliku od standardnog vozila, zaokružuju prepoznatljiv izgled. Dodatni detalji mogu se pronaći u unutrašnjosti: prošireni Race-Tex i kožna unutrašnjost, kao i sigurnosni pojasevi i detalji u boji Sharkblue.
Pored samog automobila, u Porscheu je odmah uz automobil moguće naručiti i sat koji je iz serije modela Dakar. Raspoloživi su modeli Porsche Design Chronograph 1 – 911 Dakar ili Chronograph 1 – 911 Dakar Rally Design Edition. Po prvi je puta kućište izrađeno od laganog titan karbida posebno otpornog na ogrebotine.
Imate li na raspolaganu dovoljno sredstava, a pod time mislimo gotovo 300 tisuća eura, možete se predbilježiti za svoj primjerak i prionuti njegovom konfiguriranju. Naravno, u slučaju da postanete nestašni te ne pratite cijene ponuđenih opcija, lagano se možete pribličiti i konačnoj cijeni svog primjerka na gotovo 350 tisuća eura. Mogao bi to biti jedan vrl dobar poklon za pod bor.
Neovisno o tome trebate li autodijelove, gume, metlice brisača ili pak tepihe, odnosno tekućinu za pranje vjetrobranskog stakla, prava adresa za sve to je Auto Krešo. Također, dobro je znati kako se svi dijelovi i oprema mogu naručiti i putem našeg webshopa, ali i fizički u poslovnici. VAŽNO! Od početka kolovoza poslovnica Auto Kreše je na novoj adresi – Dragutina Golika 14. To je svega nekoliko stotina metara dalje od dosadašnje lokacije.