Urbani crossover Lexus UX, jedan od najprodavanijih modela marke u Europi, donijet će značajnu nadogradnju pogonskog sklopa i druga poboljšanja u 2024. Ove promjene dodatno unapređuju dinamiku na cesti vozila dizajniranog i razvijenog za kombinaciju osjećaja sigurnosti i praktična fleksibilnost crossovera s ugodnim voznim karakteristikama hatchbacka. UX je dostupan kao samopunjivi hibridni model i baterijski električni model te kao takav igra važnu ulogu u globalnoj strategiji elektrifikacije marke.
Ustvari je nebitno trebate li rezervne dijelove ili opremu za Toyotu, Lexus, Volkswagenov ili pak neki drugi automobil, bitno je znati kako je prava adresa za sve to Auto Krešo. Pored brojnih dijelova, poput raznih ulja, filtera, diskova i kočionih obloga, svjećica te antifriza tu su i gumeni te tekstilni tepisi, ali i ‘sitnije’ stvari poput metlica brisača kao i kozmetike ili pak automobilskih guma. Sve to možete pronaći u prodajnom asortimanu Auto Kreše.
Novi UX 300h također proizvodi veću ukupnu snagu na 146 kW (199 KS), što je povećanje od 8% u odnosu na UX 250h od 135 kW (184 KS). Ovaj dobitak omogućen je hibridnim sustavom pete generacije koji zamjenjuje prethodnu nikal-metal-hidridnu bateriju od 180 ćelija i 216 volti učinkovitijom litij-ionskom baterijom od 222 volta od 60 ćelija. Kao rezultat toga, ubrzanje 0-100 km/h smanjeno je u modelu s prednjim pogonom s 8,5 na 8,1 sekundu, a u modelu s pogonom na sve kotače s 8,7 na 7,9 sekundi. Potrošnja goriva također je poboljšana, zahvaljujući učinkovitijem pogonskom sklopu i smanjenju težine, na 5,0 – 5,2 l/100 km.
U najznačajnijem razvoju, samopunjivi hibridni UX 250h zamijenjen je novim UX 300h. Poput UX 250h, UX 300h pokreće 2,0-litreni četverocilindrični motor povezan s dva električna motora – ali stražnji električni motor za novi model e-Four sustav pogona na sve kotače je 5,6 puta snažniji od njegovog prethodnika. Umjesto indukcijskog motora od 5,3 kW (7 KS) modela UX 250h, sada postoji motor s trajnim magnetom od 30 kW (41 KS). Ovo izoštrava odaziv na gas i čini automobil još ugodnijim za vožnju.
Brže ubrzanje nadopunjeno je u modelu UX 300h s pogonom na sve kotače staloženijom dinamikom vožnje. Naginjanje karoserije je bolje prigušeno tijekom oštrih zavoja; držanje automobila još je stabilnije pri snažnom kočenju; a kada je kolnik s jedne strane vozila skliskiji nego s druge, automobil može jače ubrzati, snažno kočiti i naglo skrenuti s većom upravljivošću.
Ova su poboljšanja postignuta finim podešavanjem kontrole dinamičke raspodjele težine sustava e-Four s pogonom na sva četiri kotača, koja kontinuirano provjerava okruženje u vožnji kako bi se optimizirala raspodjela okretnog momenta sprijeda i straga. Dinamika vožnje također ima koristi od veće krutosti karoserije, postignute uvođenjem nosača stabilnosti nosača hladnjaka i ukrućenjem vrata prtljažnika. Udobnost i praktičnost također su dodatno poboljšani za novi UX 300h, kao i za UX 300e baterijsko električno vozilo.
U kokpitu, novi 12,3-inčni potpuno digitalni višeinformacijski zaslon sada je opcijski dostupan. Ovaj digitalni kokpit može se prilagoditi u pogledu izgleda i osjećaja i vrste isporučenih informacija, stvarajući besprijekorno i intuitivno korisničko iskustvo za pristup informacijama, zabavi i povezivosti. Njegov se izgled mijenja u skladu s odabranim načinom vožnje, a njegov se izgled može prilagoditi osobnim preferencijama vozača. 8-inčni multimedijski zaslon osjetljiv na dodir također je ažuriran.
UX kupci sada također mogu odabrati novu boju interijera, Ammonite Sand, i paket interijera bez kože sa sjedalima od tkanine ili sintetičke kože, te sa sintetičkom kožom za grijani upravljač i ručicu mjenjača. Upravljač je ažuriran kako bi integrirao kameru za monitor vozača. Ovo stalno provjerava budnost vozača i prepoznaje je li vozač izgubio koncentraciju zbog umora ili lošeg osjećanja. Ako vozač ne reagira na upozorenja, monitor pokreće Driver Emergency Stop, dovodeći vozilo do kontroliranog zaustavljanja i aktivirajući svjetla za opasnost.
Još dvije značajke dodane su najnovijoj iteraciji Lexusovog sigurnosnog sustava +. Proactive Driving Assist koristi prednju kameru automobila za uočavanje opasnosti pri nižim brzinama u gradu, kao što su pješaci koji će prijeći ili hodaju uz rub ceste, parkirani automobili i biciklisti. Automatska stražnja bljeskajuća svjetla za opasnost rade velikom brzinom ako postoji opasnost od sudara vozila iza. I još jedna dodatna značajka, Safe Exit Assist, pomaže u sprječavanju sudara između vozila koja se približavaju sa stražnje strane kada su vrata otvorena.
Za vanjski izgled UX-a, nova boja, Sonic Copper, dostupna je za sve razine modela. Za modele F SPORT i F SPORT Design postoji dodatna varijacija dvotonske sheme boja, s namjenskim setom vanjskih boja, koji se sada proteže od A-stupa do C-stupa, povezujući kraj stražnjeg stakla, sa stražnjim vratima.
UX 300e s prednjim pogonom i dalje koristi litij-ionsku bateriju od 72,8 kWh. U novom modelu, vrijeme punjenja istosmjernom strujom od 0% do 80% značajno je smanjeno, s 80 na 60 minuta. Opsežne nadogradnje napravljene su na UX 300e u proljeće 2023., kada je njegov domet povećan za više od 40% na 450 km, a kokpit opremljen novim multimedijskim sustavom s većom funkcionalnošću i većim zaslonima osjetljivim na dodir od 8 i 12,3 inča. Novi Lexus UX u Hrvatskoj se očekujemo tijekom jeseni.
Važno! Bez obzira trebate li autodijelove, gume, metlice brisača ili pak tepihe, odnosno tekućinu za pranje vjetrobranskog stakla, prava adresa za sve to je Auto Krešo. Također, dobro je znati kako se svi dijelovi i oprema mogu naručiti i putem našeg webshopa, ali i fizički u poslovnici. Potražite nas na dobro poznatoj adresi poslovnice Auto Kreše – Dragutina Golika 14.