Mercedes-Benz Vans sustavno elektrificira sve serije modela. Tako se uskoro očekuje i novi eSprinter. Model je tko koji donosi svestranost, kako po pitanju učinkovitosti i dometom tako i kapacitetom nosivosti. Planovi za novi model su iznimno veliki, a što potvrđuje i činjenica kako se u projekt eSprintera ulaže oko 350 milijuna eura. U svaku od tri tvornice u Charlestonu, Düsseldorfu i Ludwigsfeldeu bit će uloženo oko 50 milijuna eura za prilagodbu njihove proizvodnje.
Modularni koncept novog eSprintera omogućuje maksimalnu sinergiju u proizvodnji, a time i odgovarajuću isplativost. Uz proizvodnju u Europi i Sjevernoj Americi, eSprinter će biti dostupan na oko 60 tržišta. ‘Novi Mercedes-Benz eSprinter dosljedno slijedi našu strategiju – biti lider u električnoj mobilnosti s najpoželjnijim kombijima uz postizanje profitabilnog rasta diljem svijeta,’ izjavio je Mathias Geisen, voditelj odjela Mercedes-Benz Vans.
Neovisno o tome za koji model automobila trebate rezervne dijelove ili opremu, prava adresa je Auto Krešo. Pored brojnih dijelova, poput raznih ulja, filtera, diskova i kočionih obloga, svjećica te antifriza tu su i gumeni te tekstilni tepisi, ali i ‘sitnije’ stvari poput metlica brisača kao i kozmetike ili pak automobilskih guma. Sve to možete pronaći u prodajnom asortimanu Auto Kreše.
Lansiranje novog eSprintera na tržište počet će u SAD-u i Kanadi u drugoj polovici 2023. Riječ je o kombi vozilu s dugim međuosovinskim razmakom i visokim krovom. Opremljen je najvećom dostupnom baterijom, koja ima iskoristivi kapacitet od 113 kWh. Kapacitet teretnog prostora je 14 kubnih metara, a dopuštena ukupna masa vozila je do 4,25 tona. Električni domet, temeljen na simulaciji uz korištenje WLTP ciklusa, bit će do 400 kilometara.
Simulirani domet temeljen na WLTP gradskom ciklusu bit će do 500 kilometra. Ovakvi dometi, pored same gradske priče čine eSprinter i poželjnim za duža putovanja. U Europi će ova prva varijanta eSprintera biti predstavljena krajem 2023., a postupno će slijediti varijanta šasije s kabinom i druge varijante baterija. Zbog toga je eSprinter privlačan kao osnovno vozilo za brojne nove sektore, kao i za proizvođače konverzija i nadogradnji.
Novi eSprinter dolazi s mnoštvom tehničkih inovacija i temelji se na novom konceptu koji se sastoji od tri modula. Oni omogućuju najveću moguću slobodu u razvoju i dizajnu raznih konverzija i nadgradnja koje su prije bile poznate samo kod Sprintera s konvencionalnim pogonom.
Prednji modul, ujednačeno dizajniran prednji dio, uključuje sve visokonaponske komponente i može se nepromijenjeno kombinirati sa svim varijantama vozila, bez obzira na međuosovinski razmak i veličinu baterije. Modul za integriranu visokonaponsku bateriju radi uštede prostora nalazi se u podnici vozila. Položaj baterije između osovina, zajedno s robusnim kućištem baterije, rezultira niskim težištem. To pozitivno utječe na upravljivost i povećava sigurnost vožnje.
Treći stup modularnog dizajna je stražnji modul s električno pokretanom stražnjom osovinom. Prema načelu strategije zajedničkih dijelova, ovo se koristi u svim varijantama novog eSprintera. Kompaktan i snažan električni motor također je integriran u stražnji modul.
Glavne komponente eATS-a u novom eSprinteru predstavljaju dva nova rješenja. To su učinkoviti motor i inovativna električna stražnja osovina. Oba se rješenja po prvi put koriste u baterijskom električnom kombiju iz Mercedes-Benza. Sinkroni motor s permanentnim magnetom (PSM), koji teži samo oko 130 kilograma, karakterizira posebno visoka učinkovitost i optimizirano upravljanje toplinom. Motor je dostupan u dvije razine snage, s vršnom snagom od 100 ili 150 kW, i osigurava okretni moment do 400 Nm.
Stražnja osovina s električnim pogonom, uz klasičnu kombi izvedbu, omogućuje varijante šasije s kabinom. Za kupca to donosi prednosti u pogledu preinaka i nadogradnji, duljina vozila (A2 i A3), maksimalne ukupne težine vozila (do 4,25 tona) i nosivosti prikolice (do 2 tone).
Kupci novog Mercedes-Benz eSprintera mogu birati između tri različite baterije, ovisno o njihovom individualnom dometu i zahtjevima nosivosti. To je baterija s iskoristivim kapacitetom od 56, 81 ili 113 kWh. Kemija ćelija litij/željezo fosfat (LFP) omogućuje da varijante baterija budu bez kobalta i nikla, dok aktivno upravljanje toplinom osigurava maksimalnu učinkovitost.
Kao i svi Mercedes-Benz eVan modeli, novi eSprinter može se puniti i izmjeničnom (AC) i istosmjernom (DC) strujom. Ugrađeni punjač, koji pretvara struju u vozilu prilikom punjenja izmjeničnom strujom, na primjer putem Wallbox sustava, ima najveću snagu od 11 kW. Novi eSprinter može se puniti snagom do 115 kW na brzim punionicama. Punjenje od 10 do 80 posto punog kapaciteta traje oko 28 minuta za bateriju od 56 kWh i oko 42 minute za bateriju od 113 kWh.
Novi eSprinter također impresionira u smislu digitalizacije te infotainmenta. Dolazi s inovativnim Mercedes-Benz User Experience (MBUX) sustavom s najnovijom generacijom softvera, koji je prije bio poznat samo kupcima Mercedes-Benz osobnih automobila. Brojne značajke i usluge kupcima olakšavaju svakodnevni život s električnim vozilom.
Navigacija s ‘električnom inteligencijom’ osigurava najveću moguću sigurnost planiranja. Tako na primjer, prikazuje trenutačni domet u stvarnom vremenu ovisno o trenutačnoj prometnoj situaciji i topografiji rute. Također izračunava najbolju moguću strategiju punjenja kako biste stigli do odredišta što je brže moguće ili kako biste imali željeno stanje napunjenosti (SoC) na odredištu. Autentifikacija na punionici je jednostavna putem MBUX sustava, uz plaćanje putem Mercedes me usluge. Ostale značajke uključuju poboljšane performanse, opsežne mogućnosti personalizacije i optimizacije glasom kontroliranog pomoćnika s izrazom ‘Hej Mercedes’.
Mercedes-Benz Vans u svojoj strategiji čvrsto je usidrio svoju vodeću težnju za električnom mobilnošću. S modelom Vito E-Cell, Mercedes-Benz Vans je već 2010. godine bio pionir na tržištu kombija bez lokalnih emisija. Od sredine desetljeća, Mercedes-Benz Vans će implementirati sljedeću fazu svoje strategije elektrifikacije s VAN.EA (MB Vans Electric Architecture) arhitekturom. Naime, od 2025., svi će novi modeli biti potpuno električni.
Na putu prema budućnosti potpuno električne mobilnosti, Mercedes-Benz ima holistički pristup s planom Ambition 2039. Jedan od najvažnijih ciljeva transformacije je CO2 neutralnost u novom voznom parku, koji je čvrsto usidren u održivoj poslovnoj strategiji, dijelom uključujući kompenzacije. U kompaniji Mercedes-Benz, ovaj cilj se odražava u planu Ambition 2039 i u ‘samo električnom’ pristupu. Konkretno, ova ambicija znači: do 2039. – jedanaest godina ranije nego što je propisano zakonodavstvom EU – cijela flota novih osobnih automobila i kombija treba postati CO2 neutralna u svim fazama lanca vrijednosti, djelomično uključujući kompenzaciju.
Bez obzira trebate li autodijelove, gume, metlice brisača ili pak tepihe, odnosno tekućinu za pranje vjetrobranskog stakla, prava adresa za sve to je Auto Krešo. Također, dobro je znati kako se svi dijelovi i oprema mogu naručiti i putem našeg webshopa, ali i fizički u poslovnici. Poslovnica Auto Kreše nalazi se na adresi Dragutina Golika 14.