Svrha kočionog diska je kočenje, usporavanje i zaustavljanje vozila koje se kreće.

Gotovo sva vozila na prednjoj osovini opremljena su kočionim diskom. Budući da je učinak kočenja disk kočnica u odnosu na bubanj kočnice bolji, većina automobila danas je opremljena disk kočnicom i na stražnjoj osovini.

Nekada su svi kočioni diskovi bili puni diskovi, ali tijekom vremena, a pogotovo na prednjoj osovini, sve više i sve češće se pojavljuju ventilirajući diskovi. Danas su na prednjoj osovini, bez obzira na klasu vozila, u pravilu ventilirajući diskovi. Zahvaljujući radijalnim zračnim kanalima, kao rezultat njihove rotacije postiže se efekt ventilatora i osigurava se bolje hlađenje diska. Postoje i tzv „bušeni“ diskovi koji se zahvaljujući probušenim rupama još bolje hlade, ali i lakše odbacuju prašinu i druge nečistoće.

Neki savjeti o kočionom disku:

  1. mijenjaju se isključivo u paru, lijeva i desna strana
  2. diskovi obojani zaštitnim premazom se ne čiste
  3. diskovi bez zaštitnog premaza, konzervirani zaštinom mašću moraju se prije ugradnje temeljito očistiti sredstvom za čišćenje kočnica
  4. vanjske i unutarnje dosjedne površine moraju se temeljito očistiti i provjeriti za savršen dosjed na glavčninu ležaja i naplatak kotača
  5. obratite pozornost na mougći obavezan smjer vrtnje. Ne uklanjajte torničke balaste za uravnoteženjebalansiranje diska
  6. nakon montaže diskova, obavezna je provjera poravnanja diskova sa specijalnim alatom; komparatorom. Ako novi diskovi zabacuju van tolerancije, uobičajeno je da protresu prilikom kočenja već nakon 2-3 tisuće kilometara
  7. prilikom zamjene diska treba voditi i računa o ispravnosti kočionih čeljusti. Osim samih klipova na čeljusti, važno je obratiti pozornost na vodilice čeljusti. Ako zapinju i ne klize nesmetano, može dovesti do neravnomjernog trošenja disk počica, cviljenja pločica, smanjene efikasnoti kočenja, trešnje diskova.

Osim diskova, nudimo širok asortiman disk pločica, kočionih obloga (pakni), bubnjeva, kočionih čeljusti, kočionih cilindara; glavnih i stražnjih, pribora za kočnice, kočionih crijeva i kočione tekućine.

Obratite nam se s povjerenjem.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)