Poznato je kako njemački proizvođač premium automobila, Mercedes intenzivno radi na proširenju palete električnih modela. Zajedničko im je što ih lagano prepoznajemo po EQ oznakama, a najnovije predstavljeni model je EQE. Kao što se i iz samog imena može otkriti, riječ je o svojevrsnom električnom pandanu iznimno popularne i uspješne E-klase. Istovremeno je model EQE i izravni konkurent Teslinom S Modelu. Do sada ovaj američki električar nije imao pravu konkurenciju, pa nas interesira kako će prodaja modela EQE utjecat na S Model.

Novi je model i svojevrsna, umanjena verzija prestižnog električnog modela EQS. Osim dizajnerskih poveznica, ova dva modela imaju i ostalih poveznica. Tako je EQE, nakon modela EQS drugi model nastao na EVA2 platformi namijenjenoj premium klasi električnih modela. Globalno lansiranje kreće sredinom iduće godine, a proizvodnja će se za veći dio svijeta odvijati u njemačkom Bremenu. Pored toga, za kinesko će tržište proizvodnja biti na domaćem terenu, u Pekingu.

Nema sumnje oko toga koliko su dosadašnji Mercedesovi modeli bili popularni i na našim područjima, a tek treba vidjeti kako će to biti s električnim verzijama koje će nas preplaviti u narednom periodu. S obzirom na popularnost modela s logotipom troktrake zvijezde ne treba čuditi izvrsna ponuda dijelova koje možete pronaći u Auto Kreši. Ponuda je iznimno šarolika pa pored ‘sitnijih’ stvari poput metlica brisača kao i automobilskih guma, tu su i razna ulja, filteri, diskovi i kočione obloge, svjećice, antifriz ili pak gumeni i tekstilni tepisi. Sve to možete pronaći u prodajnom asortimanu Auto Kreše.

Poslovna avangarda s progresivnim luksuzom dio je koji naglašavaju u Mercedesu za model EQE koji ima sportski ‘namjenski dizajn’ sa svim karakterističnim elementima Mercedes-EQ-a linije. Odlikuju ga velike plohe modelirane sa što manjim spojevima. Prevjesi i prednji dio vozila su kratki, dok stražnji dio daje dinamičan naglasak oštrim stražnjim spojlerom. U ravnini s vanjskim rubom karoserije, mogući su kotači od 19 do 21 inča, a što zajedno s izraženim mišićavim dijelom ramena, daju modelu EQE sportski karakter.

Nema sumnje kako je EQE kompaktniji od modela EQS, a što potvrđuje i međuosovinski razmak koji je kraći za 9 centimetara te iznosi na 312 cm. Što se tiče vanjskih dimenzija, odnosno izgleda, novi je model usporediv s CLS-om. Kao i potonji, nema vrata prtljažnika, već fiksno stražnje staklo te poklopac prtljažnika. EQE boji 494,6 centimetra duljine, širok je 196,1 cm te visok 151,2 cm.

Nasuprot tome unutarnje dimenzije očito premašuju dimenzije današnje E-klase (213 modela). Tako npr. prostor za ramena sprijeda donose dodatnih 2,7 cm, ali i unutarnja duljina je veća za punih 8 cm. Položaj sjedenja je viši i sigurniji (+65 cm), dok je na raspolaganju prtljažnik obujma 430 litara, a što je nekih 110 litara manje u odnosu na aktualnu E-klasu.

Dizajn interijera i oprema jasno se temelje na EQS-u, s MBUX Hypercreenom, automatskim udobnim vratima (sprijeda) i upravljanjem stražnje osovine, na primjer, dostupnim kao dodatna oprema. Što se tiče udobnosti buke i vibracija, EQE je među najboljima u klasi.

Uz opcionalno dostupan MBUX Hyperscreen, cijela ploča s instrumentima je jedan, vrhunski široki zaslon. To određuje estetiku čitavog kokpita i interijera. Zasloni visoke rezolucije naizgled se besprijekorno spajaju pod zajedničkim staklenim poklopcem. Grafički izgled njihovog MBUX sadržaja savršeno je usklađen. MBUX Hypercreen je minimalistički integriran u ploču s instrumentima. 12,3-inčni OLED zaslon za suvozača daje im vlastiti zaslon i kontrolno područje. Iste je veličine i ekran ispred vozača, koji ‘glumi’ instrumentnu ploču, dok je na središnjem grebenu 17,7-inčni (u osnovnoj verziji 13-inčni).

U Europi je putniku dopušteno gledati dinamičke sadržaje poput videozapisa, televizije ili interneta čak i dok je u pokretu. To je zato što Mercedes-EQ koristi inteligentnu logiku blokiranja temeljenu na kameri: ako kamera otkrije da vozač gleda u zaslon suvozača, to se automatski zatamnjuje za određeni sadržaj.

Ventilacijska traka se proteže cijelom širinom na vrhu i istovremeno je vrlo tanka. Ovi ekstremni razmjeri, zajedno sa staklenim valom MBUX Hyperscreena, stvaraju avangardnu arhitekturu kokpita. Vanjske mlaznice ventilacije imaju dizajn turbine. Igraju na temu hiperanaloga kroz kontrast između visokotehnološke precizne mehanike i svijeta digitalnog staklenog zaslona.

Najnovija MBUX generacija, nedavno predstavljena u EQS-u, također se nalazi na EQE-u. S prilagodljivim softverom, koncept upravljanja i prikaza u potpunosti se prilagođava korisniku i daje personalizirane prijedloge za brojne infozabave, udobnost i funkcije vozila. S dizajnom nultog sloja, korisnik se ne mora pomicati kroz podizbornike niti davati glasovne naredbe. Najvažnije aplikacije nude se situacijski i kontekstualno na najvišoj razini u vidnom polju. Na taj se način upravljački program EQE oslobađa određenih radnih koraka.

Prvi predstavljeni umanjeni EQS bit će EQE 350 s 215 kW i 530 Nm okretnog momenta. Kasnije slijede daljnje verzije, a svi modeli EQE-a dolazit će uz stražnju osovinu s električnim pogonom (eATS). Kasnije 4Matic verzije također će biti opremljene eATS-om na prednjoj osovini. Elektromotori su sinkroni motori s trajnim uzbudom (PSM).

Sa PSM-om, rotor izmjeničnog motora ima stalne magnete i stoga ga nije potrebno napajati. Prednosti ovog elektromotora uključuju veliku snagu, visoku učinkovitost i veliku postojanost snage. Motor na stražnjoj osovini posebno je snažan zbog svog šestofaznog dizajna: ima dva namota s po tri faze.

U EQE-u se litij-ionska baterija sastoji od deset modula i ima korisni sadržaj energije od 90 kWh. Inovativni softver za upravljanje baterijama, razvijen interno, omogućuje bežično ažuriranje (OTA). Tako upravljanje energijom EQE-a ostaje ažurirano tijekom cijelog životnog ciklusa. U slučaju baterije, postignut je veliki korak u smislu održivosti kemije stanica: optimizirani aktivni materijal sastoji se od nikla, kobalta i mangana u omjeru 8:1:1. Time se sadržaj kobalta smanjuje na manje od deset posto. Kontinuirano optimiziranje mogućnosti recikliranja dio je Mercedes-Benzove holističke strategije baterija. Ovako opremljen EQS 350 ima doseg do 660 kilometara, a što je više u odnosu na Teslin S Model Long Range.

Dosljedno visoke performanse i brojna snažna ubrzanja bez pada snage karakteriziraju filozofiju pogona modela EQE. To se može zahvaliti sofisticiranom toplinski koncept i nekoliko varijanti oporabe energije pomoću rekuperacije. U tom se procesu visokonaponska baterija puni pretvaranjem mehaničkog rotacijskog gibanja u električnu energiju tijekom usporavanja ili kočenja. Vozač može ručno odabrati usporavanje u tri stupnja (D+, D, D-), kao DAuto.

ECO Assist nudi oporavak optimiziran za svaku situaciju – usporavanje je toliko jako ili slabo da u konačnici rezultira najučinkovitijim stilom vožnje. Ako je moguće, rekuperativno usporavanje također se koristi za vozila koja su otkrivena ispred vas. To se događa čak i dok se ne zaustave, na primjer na semaforima.

Navigacija s električnom inteligencijom planira najbržu i najprikladniju rutu, uključujući zaustavljanje zbog punjenja, na temelju brojnih čimbenika i dinamički reagira na prometne gužve ili promjenu stila vožnje. To uključuje vizualizaciju u MBUX infotainment sustavu kako bi se vidjelo je li raspoloživi kapacitet baterije dovoljan za povratak na početnu točku bez punjenja.

Ovjes novog EQE-a sličan je ono na novoj S-klasi. Kao opcija, EQE je dostupan sa zračnim ovjesom Airmatic s adaptivnim sustavom prigušivanja ADS+. S upravljačem na stražnjoj osovini (dodatna opcija), EQE se osjeća upravljivo kao i kompaktni automobil u gradu. Kut upravljanja na stražnjoj osovini je do deset stupnjeva. S upravljačem stražnje osovine krug okretanja se smanjuje s 12,5 na 10,7 metara. Nove funkcije vozila mogu se aktivirati putem bežične tehnologije (OTA).

Mercedes EQE imat će sposobnost punjenja baterije AC strujom do 22 kW, ali i snažnim DC punjačima do 170 kW. Tako će za doseg od 250 kilometara biti potrebno svega 15-ak minuta. Mercedes-Benz izdaje certifikat o bateriji za svoje visokonaponske baterije, a time i jamstvo performansi za kupce. Naime, napravljen je korak naprijed u odnosu na brojnu konkurenciju pa u Mercedesu s ponosom ističu kako vjeruju u vrhunske performanse 10 godina ili do 250.000 prevaljenih kilometara.

Kasnije se očekuje i baterija od 108 kWh. Za sada nisu poznati nikakvi službeni detalji oko cijene, no kalkulira se kako bi osnovni model u Njemačkoj trebao startati na nekih 75 tisuća eura. Ostaje nam pričekati još malo kako bi doznali ostale pojedinosti modela pred kojim su vrlo velika očekivanja.

Brojne dijelove možete kupiti fizički u poslovnici u Biokovskoj 1b u Zagrebu ili pak putem iznimno popularnog webshopa Auto Kreši. Neovisno o tome koji način kupnje preferirate, znajte kako vam je na raspolaganju vrlo široka ponuda guma, metlica brisača kao i tepiha, odnosno tekućina za pranje vjetrobranskog stakla. Sve to, i još malo više, potražite u Auto Kreši;)

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)