Jedan od najprodavanijih Peugeotovih vozila je aktualna generacija modela 3008. U proteklih je sedam godina prodan u više od 1,320.000 kupaca u 130 zemalja svijeta. Sukladno tome sada je prikazan potpuno novi model E-3008. Već se iz samog imena može potvrditi kako je riječ o električnom modelu, a od kojeg u Peugeotu očekuju mnogo. Ovo je model kojime Peugeot otvara vrata novog, električnog doba. E-3008 prvi je model napravljen na novoj platformi, STLA Medium. Riječ je o platformi osmišljenoj da u najvećoj mjeri ispuni sve najvažnije kriterije kupaca. To su svakako doseg (do 700 km), vrijeme punjenja (30 minuta), užitak u vožnji, performanse, učinkovitost te povezane usluge i funkcije (planiranje putovanja, pametno punjenje, funkcija Vehicle to Load, Plug&Charge i bežično ažuriranje).
Nema sumnje kako Peugeot modeli već dugi niz godina privlače svojim dizajnom. Na njemu je veliki naglasak i kod novog modela, a koji je u skladu s posljednje predstavljenim modelima poput modela 408. Novi E-3008 logičan se slijed. Novi E-3008 lako je prepoznatljiv po svojem fastback SUV dizajnu. Dok dinamična i aerodinamična konstrukcija (Cx 0,28) novog E-3008 spaja profinjenost, učinkovitost i prostranost. Energičnost proizlazi iz uravnoteženih dimenzija vozila. Novi E-3008 brroji 454 centimetara duljine, 189 cm širine te 164 cm visine. I dalje je riječ o najkompaktnijem među posve električnim SUV vozilima C-segmenta, uz dosta prostora za putnike i prtljagu. Peugeot ovdje predstavlja novi dizajn prednjeg kraja. Zadržan je prepoznatljiv svjetlosni potpis u obliku triju kandži, dok je dizajn prednjih svjetala i maske posve nov. U središtu dizajna prednjeg kraja nalazi se novi logo koji. Upravo on, zahvaljujući gradacijskom učinku boje, bez vidljivih granica povezuje novi svjetlosni potpis i prednju masku.
Neovisno o tome trebate li rezervne dijelove ili opremu za svoj automobil prava adresa je Auto Krešo. Pored brojnih dijelova, poput raznih ulja, filtera, diskova i kočionih obloga, svjećica te antifriza tu su i gumeni te tekstilni tepisi, ali i ‘sitnije’ stvari poput metlica brisača kao i kozmetike ili pak automobilskih guma. Sve to možete pronaći u prodajnom asortimanu Auto Kreše.
Moderniziran klasičan dizajn stražnjeg dijela fastbacka dolazi s ‘lebdećim’ spojlerom. Ta značajka povećava zakrivljenost karoserije modela E-3008, a istodobno poboljšavajući aerodinamična svojstva. Velik stražnji kraj dinamičnog je dizajna. Naglašen je prepoznatljivim svjetlosnim potpisom u obliku triju kandži te u 3D izvedbi na GT inačicama. Osigurano je dosta prostora u drugom redu sjedala i velik obujam prtljažnika (520 litara bez obzira na vrstu motora), isto kao i u aktualnom modelu 3008. Na novom E-3008 svaki je detalj dizajna pomno osmišljen kako bi bio još inovativniji i učinkovitiji. Tako su i brtve stakala skrivene su u vratima, što pridonosi elegantnom izgledu bočne strana automobila. Nastavljaju se inovacije započete na modelu 408. Tako i novi E-3008 dolazi na kotačima koji pridonose suvremenijem izgledu i aerodinamičnim svojstvima. Dolaze u verzijama od 19 ili 20 inča na čijem se središtu ističe logo marke Peugeot.
Kad je riječ o vanjskoj završnoj obradi, na modelu E-3008 primijenjen je nov, suvremeniji pristup usmjeren na izdržljivost. Novi E-3008 dostupan je u šest boja karoserije. Zahvaljujući inovativnim dvobojnim pigmentima, plava boja Obsession mijenja se iz plave u zelenu, ovisno o osvjetljenju i kutu promatranja automobila. To na profinjen način pokazuje kako E-3008 ulazi u novo doba. Posve nova plava boja Ingaro svojim suptilnim odsjajem naglašava moderne linije vozila. Ostale dostupne boje su bijela Okenite, crna Perla Nera, siva Artense i siva Titanium. Novi E-3008 GT serijski dolazi u dvobojnoj izvedbi sa sjajnim crnim krovom. Također, u isom tonu su i donji dijelovi prednjeg i stražnjeg odbojnika, blatobrani i zaštite pragova vrata. Odmah nakon odtvaranja prednjih vrata teško da se ne primjećuje 21-inčni lebdeći panoramski zaslon. On je dio novog Panoramic i-Cockpita. Privlačnost i tehnološke značajke putničkog prostora dodatno su naglašeni ambijentalnim LED osvjetljenjem koje se može prilagoditi u osam različitih boja. Osvjetljenje se reflektira u elegantnom obrubu od pravog aluminija koji se proteže cijelom armaturnom pločom i nastavlja na vratima. Kombinacija aluminija, svjetla i tkanine s uzorkom stvara jedinstven i kvalitetan sklad prvorazrednih materijala.
U Peugeotu navode kako Panoramic i-Cockpit odvodi užitak u vožnji na novu razinu. Zakrivljeni lebdeći 21-inčni panoramski zaslon visoke razlučivosti kombinira head-up zaslon i središnji zaslon na dodir. Peugeotovi stručnjaci odlučili su spojiti dva od tri glavna elementa i-Cockpita, head-up zaslon i veliki središnji dodirni zaslon. Oni su sad integrirani u zakrivljeni panoramski zaslon koji čini jedinstveni 21-inčni zaslon visoke razlučivosti. On se proteže s lijeve strane armaturne ploče do središnje konzole. Taj panoramski zaslon lebdi iznad armaturne ploče. Efekt ‘lebdenja’ naglašen je ambijentalnim LED osvjetljenjem koje se emitira ispod zaslona. Smješten je tako da osigura najbolje ergonomske značajke tako da je blago zakrivljen prema vozaču, a opet posve pristupačan suvozaču. Dakle, ovaj veliki digitalni zaslon spaja dvije ključne funkcije Peugeot i-Cockpita. To su s lijeve strane panoramskog zaslona, instrumentalna ploča koja prikazuje sve informacije povezane s vožnjom – brzina, snaga, sustavi za pomoć u vožnji, protok energije. Smješten je iznad kompaktnog upravljača. Također, s desne strane panoramskog zaslona, u središtu armaturne ploče je dodirni zaslon pristupačan i vozaču i suvozaču. Može ga se koristiti za upravljanje grijanjem / klima-uređajem, navigacijom, medijskim sadržajem, sustavima za povezivanje itd. U razini opreme Allure novi i-Cockpit serijski čine dva 10-inčna digitalna zaslona integrirana u jedan element panoramskog zaslona, čime se postiže isti efekt lebdenja kao kod 21-inčnog zaslona. Razina opreme GT serijski je opremljena 21-inčnim zaslonom.
Panoramic i-Cockpit ima posve novu arhitekturu. Inovativnost proizlazi iz toga što je panoramski zaslon postavljen na armaturnu ploču sustavom pričvršćivanja koji nije vidljiv iz putničkog prostora. Tim je rasporedom poboljšana pristupačnost i vidljivost informacija na dodirnom zaslonu. Na središnjem dijelu armaturne ploče smještene su tipke i-Toggle. One se mogu u potpunosti prilagođavati i programirati kako bi omogućile brz pristup deset omiljenih funkcija korisnika. To su pozivanje omiljenog kontakta, pokretanje navigacije do često korištenog odredišta, namještanje radija na omiljenu postaju, postavljanje idealne temperature klima-uređaja itd. Središnja konzola prostrana je i pročišćena, čime se povećava prostor za odlaganje i postiže zaista ugodan i otvoren prostor u području suvozačeva sjedala. Ta je prostranost rezultat premještanja ručice automatskog mjenjača na armaturnu ploču. Mjenjač se sad nalazi s desne strane upravljača, pored tipke stop/start. To omogućuje veću ergonomiju te lakši pristup mjenjaču i tipki za zaustavljanje i pokretanje vozila jednim pokretom.
Kompaktni upravljač ključan je dio i-Cockpita od samih početaka i redizajniran je kako bi omogućio još veći užitak u vožnji. Naravno, zadržao je kompaktna svojstva i dobio moderniji izgled. Redizajnirani središnji dio smanjen je i ‘odmaknut’ od krakova kako bi se postigao efekt lebdenja sličan onome na panoramskom zaslonu armaturne ploče. Nove tipke na upravljaču automatski detektiraju prste vozača, ali aktiviraju se tek kad ih vozač pritisne, čime se izbjegavaju nenamjerne radnje. U GT verziji obruč upravljača je grijan. Novi Panoramic i-Cockpit uvodi dva nova, tanka i elegantna prekidača i dvije ručice za regenerativno kočenje iza kompaktnog upravljača. Putnički prostor novog modela E-3008 nudi putnicima opuštajuće iskustvo te dosta prostora i svjetlosti. Nova prednja sjedala u kombinaciji TEP kože i tkanine u inačici Allure te TEP kože i Alcantare u inačici GT pružaju vidoku razinu udobnosti. Sjedala su iznimno udobna i izrađena od pjene visoke gustoće. Prednja sjedala dolaze uz AGR (Aktion für Gesunder Rücken) certifikat. Taj dio već smo dugi niz godina upoznavali u brojnim Opel modelima, a koji je poput Peugeota dio Stellantis grupacije. Bogati GT paket uključuju ventilaciju i masažnu funkciju sjedala, odnosno grijanje dostupno i u drugom redu. Peugeot sada prvi put nudi mogućnost opremanja prednjih sjedala prilagodljivim bočnim potporama. One se električno napuhuju ili ispuhuju kako bi se što bolje prilagodili obliku tijela putnika.
Kako bi se osigurala zdrava atmosfera u unutrašnjosti, E-3008 opremljen je sustavom AQS (Air Quality System). On kontinuirano prati kvalitetu zraka koji ulazi u putnički prostor i, prema potrebi, automatski aktivira pročišćavanje zraka. Inačica GT uključuje i sustav za tretiranje zraka Clean Cabin koji filtrira onečišćujuće plinove i čestice. Kvaliteta zraka prikazuje se na desnoj strani panoramskog zaslona. Posebno pažljivo izvedena zvučna izolacija može se dodatno unaprijediti opcijskim laminiranim prednjim staklima u kombinaciji s vrlo kvalitetnim sustavom Focal Premium Hi-Fi. Ovaj sustav sustav uključuje 10 zvučnika opremljenih ekskluzivnim patentiranim tehnologijama. To su 4 TNF zvučnika s invertiranom kupolom od aluminija te 4 zvučnika s membranom od materijala Polyglass i 165 mm TMD (Tuned Mass Damper) za prigušivanje ovjesa. Tu su i po jedan središnji zvučnik s membranom od materijala Polyglass poboljšanih performasi te Power Flower optimizirani Subwoofer. Svi su oni povezani na novo 12-kanalno pojačalo od 690 W. Glazbeno iskustvo još je bogatije zahvaljujući inovativnom Front-Optimised načinu slušanja koji pretvara prvi red sjedala novog modela E-3008 u pravu pozornicu.
U putničkom prostoru na raspolaganju je 17 različitih prostora za odlaganje, ukupnog obujma od oko 34 litre. Tu su lako pristupačan bežični punjač pametnih telefona na središnjoj konzoli te hlađeni pretinac ispod središnjeg naslona za ruke. Ne zaboravimo i na pretinac za naočale na stropnoj konzoli, držače čaša te pretinac ispred suvozača. Iskoristivi obujam od 520 litara ispod police čini prtljažnik jednako prostranim kao kod prethodnika. Zahvaljujući novoj platformi STLA Medium, obujam prtljažnika sad je jednak neovisno o odabranom motoru. Model E-3008 opravdava ugled marke Peugeot kad je riječ o prianjanju uz cestu i užitku u vožnji. Platforma STLA Medium uključuje novi prednji i stražnji ovjes. Dizajniran je tako da omogući dinamično prianjanje uz cestu. Struktura same platforme pridonosi dinamičnim svojstvima. To je postignuto maksimalno iskorištenim laganim i krutima materijalima te snižavanjem težišta vozila. Tome pomaže idealan položaj jednoslojne baterije na najnižoj mogućoj točki između kotača.
Nova električna platforma STLA Medium razvijena je za buduća električna vozila Stellantis grupe i postavlja nova pravila na tržištu. Odlikuje se rekordnom isporukom energije kotačima, s do 98 kWh uz kraći međuosovinski razmak (273 cm na modelu E-3008). Dizajn usmjeren na performanse omogućuje modelu E-3008 najveći doseg u klasi (do 700 km) uz zadržavanje kompaktnih dimenzija (454 cm duljine). E-3008 od samih je početaka dizajniran kao električni model koji nudi tri posve električna pogonska sklopa s nultom stopom emisija. Nova generacija sinkronih motora s permanentnim magnetima nudi više snage i veću učinkovitost. Početna je verzija od 157 kW/210 KS (343 Nm okretnog momenta) koja ima pogon na dva kotača te doseg od 525 km. Inačica s dualnim motorom ima pogon na sva četiri kotala, snagu od 240 kW/320 KS (157 kW i 343 Nm sprijeda te 83 kW i 166 Nm straga) te isto tako doseg od 525 km. Tu je i model od 170 kW/230 KS koja ima pogon na dva kotača te produljeni doseg od 700 km. Elektromotore proizvodi zajednički Stellantis-NIDEC u mjestu Trémery (Francuska), dok mjenjač proizvodi Stellantis u Valenciennesu (Francuska).
Visokonaponska litij-ionska baterija od 400 V, kemijskog sastava NMC (nikal, mangan i kobalt), smještena je ispod podnice te napaja elektromotor koji pokreće vozilo. Drugi elementi koji troše električnu energiju (svjetla, multimedijski sustav itd.) i dalje se napajaju iz 12 V baterije koju pak putem pretvarača napaja visokonaponska baterija. Tri su tehničke definicije relevantne za visokonaponsku bateriju. To su doseg od 525 km (uz bateriju kapaciteta 73 kWh), 525 km dosega za inačica s dualnim motorom (uz bateriju kapaciteta 73 kWh) te do 700 km dosega za model koji rabi bateriju kapaciteta 98 kWh. Toplinsko upravljanje baterijom postiže se cirkuliranjem rashladne tekućine kako bi se postiglo ultra-brzo punjenje, optimalan doseg i dulji životni vijek. Toplinska pumpa također pridonosi toplinskoj ugodi putnika, a istodobno štedi energiju baterije. Kao i kod većine električnih modela baterija je pokrivena jamstvom na osam godina (ili 160.000 km) na 70% kapaciteta punjenja. Priključak za punjenje s lijeve stražnje strane omogućuje povezivanje s punjačima Mode 2/3 (izmjenična struja) i Mode 4 (istosmjerna struja). Za punjenje izmjeničnom strujom dostupne su dvije vrste punjača u vozilu. Serijski je tu trofazni punjač od 11 kW, dok je duplo brža verzija od 22 kW dostupna uz nadoplatu. Za punjenje istosmjernom strujom priključak je prikladan za punjenje snagom od 160 kW. To znači da se 20% do 80% kapaciteta može dobiti za 30 minuta u inačici s produljenim dosegom.
E-3008 dolazi uz V1G ili funkciju Smart Charging. Ona je kompatibilna s uslugama dobavljača energije i prilagođava vrijeme i snagu pri kojoj se puni baterija kako bi se optimizirali troškovi punjenja. Nadalje, tu je funkcija V2L (Vehicle to Load) koja omogućuje kupcima napajanje drugih električnih uređaja putem visokonaponske baterije vozila. Tako se, na primjer, može napuniti električni bicikl ili pokrenuti neki električni kućanski uređaj. Sustav može isporučiti do 3 kW i 16 A. Funkcija Plug & Charge pojednostavnjuje postupak provjere autentičnosti vozila na punionici. Ako je punionica kompatibilna s funkcijom Plug & Charge, automatski će identificirati i prepoznati Peugeot E-3008. Sve što kupac treba učiniti jest povezati E-3008 s punionicom da bi započelo punjenje i izravno terećenje računa. Tu nije potrebno fizičko korištenje kartice za identifikacije ili bankovne kartice.
Za proizvodnju modela E-3008 koristi se više od 500 kg zelenih materijala u svakom dijelu vozila (metali + polimeri). Tako zeleni čelik i aluminij čine 60% ukupne mase zelenih materijala dok se više od 30% polimernih dijelova proizvodi sa zelenim materijalima. Reciklirana plastika koristi se u odbojnicima, spojlerima, pretincima za odlaganje i tepisima. Održivi pristup dizajnu očit je smanjenjem broja ukrasnih umetaka na karoseriji i uklanjanja svih kromiranih detalja novog E-3008. U okviru vlastitog održivog pristupa, Peugeot dizajnira i proizvodi novi E-3008 u Francuskoj. Baterije su dizajnirane u Stellantis pogonu u Mulhouseu, a sastavljaju se u pogonu u Sochauxu u kojem se model E-3008 i proizvodi. Jednostavnost se očituje i u tek dvije razine opreme (Allure i GT), a ne njih nekoliko. U Peugeotu najavljuju kako će u okviru strategije potpune elektrifikacije naše game, uskoro predstavit i električni SUV više klase, a riječ je o modelu E-5008. Riječ je o vozilu namijenjenom široj bazi kupaca velikih SUV vozila. Novi Peugeot E-3008 proizvodit će se isključivo u Francuskoj, u Sochauxu, a u prodaju kreće u veljači 2024. Za model 3008 u ponudi će biti i hibridni 1,2-itreni motor 136 KS odnosno plug-in hibridni 1,6-litreni motor od 195 KS.
Važno! Bez obzira trebate li autodijelove, gume, metlice brisača ili pak tepihe, odnosno tekućinu za pranje vjetrobranskog stakla, prava adresa za sve to je Auto Krešo. Također, dobro je znati kako se svi dijelovi i oprema mogu naručiti i putem našeg webshopa, ali i fizički u poslovnici. Potražite nas na dobro poznatoj adresi poslovnice Auto Kreše – Dragutina Golika 14.