Citroën predstavljanjem modela C3 četvrte generacije postavlja nova pravila za automobile B-segmenta dizajnirane i proizvedene u Europi. Potpuno električni ë-C3 proizvodi se u Europi te jamči visoku razinu udobnosti, jednostavno električno iskustvo, zavidnu razinu opreme i dobar omjer uloženog i dobivenog.

Potpuno električni ë-C3 s ponosom predvodi četvrtu generaciju najpopularnijeg automobila marke Citroën. Dosad je prodan u više od 5,6 milijuna primjeraka od predstavljanja prve generacije 2002. Model C3 najpopularniji je model marke i čini 29 % prodaje Citroëna u Europi.

Neovisno o tome trebate li rezervne dijelove ili opremu za svoj automobil prava adresa je Auto Krešo. Pored brojnih dijelova, poput raznih ulja, filtera, diskova i kočionih obloga, svjećica te antifriza tu su i gumeni te tekstilni tepisi, ali i ‘sitnije’ stvari poput metlica brisača kao i kozmetike ili pak automobilskih guma. Sve to možete pronaći u prodajnom asortimanu Auto Kreše.

Stoga novi ë-C3 označava novo poglavlje za Citroën. Ova francuska marka mijenja se s vremenom kako bi se hrabro suočila s izazovom da potpuno električna mobilnost bude dostupna svima. Tako donose potpuno električni automobil B-segmenta dizajniran i proizveden u Europi.

Glavni direktor marke Citroën Thierry Koskas pojašnjava: ‘Ponuda vozila po pristupačnim cijenama oduvijek čini velik dio DNK marke Citroën. Ipak, očekivanja kupaca vozila B-segmenta promijenila su se, posebno zbog sve veće popularnosti SUV vozila. Kao i sve izraženije želje za električnom vožnjom u gradovima i njihovoj okolici. To je dovelo do dodatnih izazova za europske proizvođače automobila koji žele ispuniti njihova očekivanja. Citroën svojim europskim kupcima nudi potpuno električni model ë-C3. Svjež, odvažan i udoban kompaktni automobil s bogatom opremom kreće s cijenom od 23.300 eura na zapadno europskim tržištima.’

Po prvi put u segmentu gradskih vozila, Citroën je uključio svoj inovativni i ekskluzivni ovjes Citroën Advanced Comfort u serijsku opremu svih inačica novog električnog modela ë-C3. Vozač i putnici neće ih vidjeti, ali ovjes Citroën Advanced Comfort osigurat će svima u vozilu jedinstvenu vožnju. Kažu da je udobna poput one na letećem tepihu. To se zahvaljuje progresivnim hidrauličnim graničnicima koji su inženjerima omogućili veću slobodu prilikom podešavanja ovjesa. Time se postigao dojam da automobil klizi čak i tijekom vožnje na neravnim površinama. Vozilo na svakom kutu koristi dva hidraulična graničnika u kombinaciji s amortizerima i oprugama. Oni su tu umjesto mehaničkih graničnika, i to jedan je za kompresiju, a drugi za povrat.

Proslavljeni sustav ima dvije faze rada. Kod manjih kompresija i povrata, opruge i amortizeri zajedno upravljaju vertikalnim pokretima, bez potrebe za intervencijom hidrauličnih graničnika. Za veće udare, opruge i amortizeri udružuju snage s hidrauličnim graničnicima. Tako se postupno uspori kretnje i ‘ispeglaju’ trzaji na kraju procesa. Za razliku od mehaničkih prigušnika koji apsorbiraju energiju i dio nje vraćaju u obliku trzaja, hidraulični graničnici apsorbiraju i raspršuju tu energiju.

U središtu dizajna prostrane kabine jednostavne su površine koje putnicima osiguravaju ugođaj sličan onome kod kuće. Citroën Advanced Comfort sjedala s novim uzorkom dizajnirana su posebno za taj automobil i punjena dodatnom pjenom. Sve kako bi bila još mekša i udobnija već od prvog dodira.

Posve novi dizajn visinom od 1,57 m osigurava putnicima u prednjem dijelu vozila 30 mm više prostora za glavu. Time se postiže viši vozački položaj za veću samopouzdanost, kao i osjećaj veće kontrole i sigurnosti.  Svi putnici uživat će u poboljšanoj vidljivosti. Novi ë-C3 ima prostraniju unutrašnjost od svojeg prethodnika u gotovo svim smjerovima, iako je samo 19 mm dulji i 6 mm širi.  Prostor za laktove na stražnjoj klupi povećan je za 19 mm, a sprijeda za 21 mm u odnosu na prosjek klase. Prostor za koljena na stražnjoj klupi najbolji je u klasi, barem 20 mm veći od prosjeka.

Prijevoz predmeta i prtljage je jednostavan. Povišena unutrašnjost ispunjena je korisnim i pametnim pretincima za odlaganje. Smješteni su u obloge vrata, na središnju konzolu i ispod središnjeg naslona za ruke. Podloga za bežično punjenje dostupna je na središnjoj konzoli (serijski na inačicama Max). Udobna stražnja klupa djeljiva je u omjeru 60:40 (serijski na inačici Max). Širina između stražnjeg traga kotača od 1015 mm omogućuje prijevoz većeg tereta. Tu je i prtljažnik od 310 litara. Novi je model 163 mm odignut od tla, što je povećanje od 135 mm u odnosu na aktualni model.

Po prvi put u Stellantisu, troškovno učinkovita platforma za električna vozila koristi LFP (litij-željezo-fosfat) pogonsku bateriju. Kapaciteta je 44 kWh te omogućava doseg do 320 km u WLTP ciklusu. Uz brzo punjenje istosmjernom strujom (DC) od 100 kW omogućena je nadopuna s 20% na 80% za 26 minuta. Standardno punjenje izmjeničnom strujom s 20% na 80% traje oko 4 sata i 10 minuta koristi li se punjač snage 7 kW. Uz punjač od 11 kW to traje 2 sata i 50 minuta.

Motor snage 83 kW (113 KS) i posve automatski mjenjač omogućuju ubrzanje od 0 do 100 km/h za oko 11 sekundi. Najveća brzina iznosi 135 km/h, što pokazuje kako je ovo prvenstveno gradski model, iako može i na put izvan grada. Uz aplikaciju e-Routes vlasnici će moći i planirati putovanja, pratiti status napunjenosti baterije te razinu baterije. Tu je i navigacija. Aplikacija je posebno Citroën električna vozila i dio je pretplate na povezane usluge Connect Plus.  S pomoću aplikacije MyCitroën može se upravljati rasporedom punjenja, kao i programirati zagrijavanje i hlađenje vozila na daljinu te provjeravati razinu baterije i lokaciju.

Vlasnici modela Citroën ë-C3 koji odaberu opciju Connect Plus moći će koristiti sve nove alate.  To je aplikacija Citroën e-Routes. Ona je posebno razvijenu za Citroën električna vozila. Kažu kako osigurava najučinkovitije planiranje ruta, jednostavno praćenje razine napunjenosti baterije i podatke o mreži punionica u stvarnom vremenu. Ova integrirana aplikacija vozačima osigurava skraćeno trajanje putovanja, najbolje i najpouzdanije podatke uživo o mreži punionica.

Također, uz istu uvijek ćete znati koliki će vam postotak napunjenosti baterije ostati pri dolasku na odredište. E-Remote omogućuje da aplikaciju MyCitroën koristite kao daljinski upravljač za svoj ë-C3. Putem iste možete programirati grijanje ili hlađenje vozila prije polaska. Također, možete upravljati rasporedom punjenja, pratiti status napunjenosti i prikaz lokacije vozila. Vozilo se automatski spaja na aplikaciju e-Routes kad unesete svoje podatke na vlastiti profil u aplikaciji MyCitroën.

Jedan je od glavnih ciljeva bio postaviti nove standarde za dizajn unutrašnjosti. Novi ë-C3 predstavlja C-Zen lounge, inovativnu, prostranu i dobro opremljenu unutrašnjost. C-Zen Lounge vozaču i suvozaču pruža čist i neometan pogled prema naprijed kao da gledaju kroz širok luk. Instrumentna ploča jasno je podijeljena na dvije razine. Tehnički su elementi smješteni na gornjem dijelu, a donji je dio prekriven ugodnom tkaninom u stilu dizajna sofe. Najveća promjena na gornjem dijelu instrument ploče izostanak je tradicionalnih prikaza.  Po prvi je put ugrađen novi Citroën head-up zaslon. On prikazuje informacije o vozilu na sjajnom crnom dijelu smještenom između vrha armaturne ploče i dna vjetrobranskog stakla.

Kompaktan novi višefunkcijski upravljač manji je i jednostavniji za rukovanje. Prilagodljiv je po visini i dubini, zbog čega nikad ne zaklanja pogled na Citroën Head-up zaslon. U sredini instrument ploče smješten je 10,25-inčni multimedijski zaslon u boji. Blago je zakrivljen prema vozaču, dok je usluga My Citroën Play sa Smartphone Station uz odgovarajuću aplikaciju ponuđena u serijskoj opremi za vlasnike inačice You. Ona omogućava pristup glazbi, radiju, pozivima i navigaciji s vlastitog uređaja.

Iako je riječ o relativno kompaktnom vozilu, novi električni ë-C3 velik naglasak stavlja na opcije povezanog multimedijskog sadržaja. Misija je bila jednostavnost upotrebe za putnike i brz pristup pametnim i korisnim značajkama potrebnima za jednostavno putovanje i korištenje povezanih usluga bez problema.  Komande na upravljaču i tipka Home na svim verzijama osiguravaju iskustvo bez stresa za vozača.  Dostupne su dvije verzije multimedijskog sustava.

Prva je My Citroën Play sa Smartphone Stationom koja je serijski dostupna na modelima You. Uključuje ugrađeni držač za pametni telefon. Tu se automatski pokreće nova aplikacija putem bežične tehnologije NFC (Near Field Communication). S pomoću te aplikacije vlasnici koriste svoj uređaj da bi pristupili prečicama do telefona, radija, navigacije i glazbenog sadržaja. Komande na upravljaču modela ë-C3 osiguravaju da vozač zadrži ruke na upravljaču, a tipka Home omogućuje jednostavan povratak na početni ekran aplikacije.

Druga opcija je My Citroën Drive s 10-inčnim dodirnim zaslonom koji je serijski dostupan u inačicama Max. Središnji, ergonomski dizajniran 10,25-inčni zaslon u boji koristi arhitekturu widgeta nadahnutu pametnim telefonima. Tu je omogućen pristup glavnim funkcijama navigacije, telefona, radija, aplikacija i multimedijskog sadržaja preko virtualnih prečica. Sposobnost bežičnog WiFi povezivanja omogućuje zrcaljenje funkcija pametnog telefona i kompatibilnost s aplikacijama Apple CarPlay i Android Auto. Kupci mogu odabrati jednu ili obje razine pretplata na Povezane usluge kako bi iskoristili sve što im nudi njihov sustav putem profila u aplikaciji MyCitroën dok koriste internet ili aplikaciju MyCitroën. 

Connect One besplatna je usluga koja omogućuje trenutan pristup funkcijama e-Poziv u nuždi i korisničkoj podršci Citroën, uslugama održavanja na daljinu i digitalnom korisničkom priručniku. Nakon besplatnog jednogodišnjeg probnog razdoblja, za skromnu mjesečnu naknadu usluga Connect Plus tome dodaje i informacije o prometu u stvarnom vremenu. Sve kako bi vozač mogao odabrati najbolju rutu za putovanja jer se alternativne opcije izračunavaju i predlažu na temelju očekivanih prometnih tokova i trenutačnih gužvi ili gustoće prometa. Sustav informacije o gradovima prikazuje u 3D obliku (besplatno tri godine). Obje verzije modela ë-C3 i njihove serijske razine multimedijskih sustava (My Citroën Play sa Smartphone Stationom, My Citroën Drive s 10-inčnim zaslonom na dodir) kompatibilne su s aplikacijom Citroën e-Routes.

Po prvi put za europsko tržište Citroën je dizajnirao novi ë-C3 na temelju platforme koja je od samog početka osmišljena tako da se prilagodi potpuno električnom pogonskom sklopu.  Automobil je izgrađen na inačici iznimno fleksibilne globalne Smart Car platforme Stellantisa, što je marki Citroën omogućilo da novi ë-C3 učini dostupnim kupcima. Potpuno novi električni ë-C3 europskim kupcima bit će dostupan u jednostavnoj ponudi koju čine samo dvije dobro opremljene verzije – You i Max.   

Osnovna verzija You dolazi s visokom razinom serijske opreme, uključujući prednja LED svjetla, ovjes Citroën Advanced Comfort, sustav automatskog kočenja (sustav kočenja u nuždi) te novi Citroën Head-up zaslon. Tu su i My Citroën Play sa za multimedijski sadržaj, električni vanjski retrovizori, automatska svjetla, stražnji parkirni senzori, stražnji spojler, regulator brzine, ručni klima-uređaj i šest zračnih jastuka.

Viša razina opreme Max svemu tome dodaje i 17-colne naplatke u sjajnoj boji, dvobojnu, dekorativne krovne nosače, zaštitu podvozja sprijeda i straga kao i 10,25-inčni zaslon u boji. Tu su i automatski brisači, električno sklopivi i grijani retrovizori, upravljač u imitaciji kože, stražnja klupa djeljiva u omjeru 60:40 te prilagodba vozačeva sjedala. Ne zaboravimo na LED stražnja svjetla, zatamnjeno stražnje staklo, sjedala presvučena TEP-om/tkaninom kao i automatski klima-uređaj. Lakši pronalazak cilja omogućava 3D navigacija, a tu je i bežično punjenje mobitela, stražnja kamera, elektrokromatski unutarnji retrovizor i stražnja stakla na struju.

Potpuno novi ë-C3 bit će na raspolaganju u 5 upečatljivih boja. Bijela Banquise, plava Montecarlo, crvena Elixir, siva Mercury i crna Perla Nera. Dvobojna karoserija bit će dostupna u serijskoj opremi u bijeloj ili crnoj inačici na razini Max. Automobil je dizajniran u studiju marke Citroën i to u pogonu Stellantisove mreže za dizajn automobila u Velizy-Villacoublayu u blizini Pariza. Proizvodit će se u Europi, u tvornici Stellantis Trnava u Slovačkoj. Novi Citroën ë-C3 u na prodajna mjesta stiže u drugom tromjesečju 2024. 

Citroën očekuje da će novi ë-C3 snažno uzdrmati tržište gradskih automobila B-segmenta. Startat će s cijenom od 23.300 eura. Novom modelu s dosegom do 320 km 2025. godine pridružit će se verzija s dosegom do 200 km. Ona bi trebala imati cijenu od 19.990 eura. U Citroënu su uvjereni kako će ovaj model napraviti tržišnu renesansu za ovu francusku marku.

Važno! Bez obzira trebate li autodijelove, gume, metlice brisača ili pak tepihe, odnosno tekućinu za pranje vjetrobranskog stakla, prava adresa za sve to je Auto Krešo. Također, dobro je znati kako se svi dijelovi i oprema mogu naručiti i putem našeg webshopa, ali i fizički u poslovnici. Potražite nas na dobro poznatoj adresi poslovnice Auto KrešeDragutina Golika 14.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)