Kadett i Astra glavni su protagonisti gotovo devet desetljeća uspješne povijesti Opelove kompaktne klase. Od samih početaka donose brojne inovacije u segment zbog kojih individualna mobilnost mnogima postaje znatno dostupnija. Jedna posebna generacija Kadetta slavi poseban rođendan upravo na 125. obljetnicu početka proizvodnje automobila u Opelu: Opel Kadett E napunio je 40 godina. U jesen 1984. Opelovi inženjeri postigli su zaista velik uspjeh. Peta generacija Kadetta s tehničkom osnovom prethodne generacije i potpuno novom hatchbackkaroserijom predstavljala je značajan napredak. Tajna uspjeha bila je u atraktivnom dizajnu, ali i tehničkoj profinjenosti i raznolikosti varijanti.

Taj je model ujedno bio i posljednji Opelov model kompaktne klase koji je nosio pločicu s nazivom Kadett. Nasljednik već nosi naziv ‘Astra’ i dosljedno nastavlja uspjeh u kompaktnoj klasi. Prva generacija elektrificiranih Astri zorno pokazuje kako danas izgleda užitak moderne vožnje uz odgovornost prema okolišu. Aktualna Opel Astra, s različitim hibridnim pogonima i ekonomičnim motorima s unutarnjim izgaranjem, kao i potpuno električna Astra Electric su emocionalne, učinkovite i, ovisno o varijanti, bez lokalnih emisija.

Neovisno o tome trebate li rezervne dijelove za Kadett, Astru ili neki drugi Opel odnosno neku drugu marku vozila, prava adresa je Auto Krešo. Pored brojnih dijelova, poput raznih ulja, filtera, diskova i kočionih obloga, svjećica te antifriza tu su i gumeni te tekstilni tepisi, ali i ‘sitnije’ stvari poput metlica brisača kao i kozmetike ili pak automobilskih guma. Sve to možete pronaći u prodajnom asortimanu Auto Kreše.

Priča o razvoju pete generacije Kadetta zapravo je započela 1979. Čim se na tržištu pojavio Opel Kadett D odnosno prvi Opelov model s prednjim pogonom, ideje za potencijalnog nasljednika već su se prikupljale. U odjelu razvoja proizvoda u Rüsselsheimu, u projekt ‘Kadett E’ uključeni su brojni inženjeri, tehničari i dizajneri. U razdoblju od pet godina u razvoj Kadetta E uloženo je 1,5 milijardi njemačkih maraka. Prije nego što je postao spreman za serijsku proizvodnju, prototipovi su prešli ukupnu udaljenost od oko 6,5 milijuna kilometara u testnim centrima i na trkaćim stazama, u ekstremnim vremenskim uvjetima sjeverne Europe i pustinjskih područja SAD-a. Nakon što je dovršeno opsežno ispitivanje, kucnuo je čas: Kadett E, ponovno s prednjim pogonom, predstavljen je u jesen 1984.Uskoro je stigao i u prodajne salone, u najrazličitijim varijantama. Međutim, to nije jedini razlog zbog kojeg je peta generacija Kadetta postala najprodavanija u vrlo kratkom roku.

Od samih početaka prodaje posljednja generacija Kadetta dostupna je u trovratnim i peterovratnim hatchback izvedbama i kao trovratni i peterovratni karavan s vodećim teretnim prostorom u klasi (do 1520 litara). Nakon samo godinu dana asortimanu vozila dodaje se i limuzina s četirima vratima. Od 1987. na svoje dolaze i ljubitelji ‘vjetra u kosi’ zahvaljujući Kadettu E: za novi Kadettov kabriolet zadužen je nitko drugi doli poznati talijanski dizajner Nuccio Bertone. U bliskoj suradnji s dizajnerskim timom iz Rüsselsheima, elegantni ‘Kadett bez krova’ osmišljen je u tvornici na sjeveru Italije, a uključivao je bogatu standardnu opremu od sportskih sjedala za vozača i suvozača do individualno sklopivih stražnjih sjedala i zatamnjenih stakla.

Proizvođač ističe da Opel ne nastoji Kadettom privući samo privatne kupce, već u ponudi ima i idealan model za komercijalne kupce: Kadett Combo. Kompaktni transporter s posebno dizajniranom stražnjom osovinom i stražnjim vratima s kutom otvaranja od 180°, nosivosti do 635 kilograma i teretnim prostorom od 2,4 kubična metra.

Međutim, najsportskija, najsnažnija i, osim Bertoneova kabrioleta, najemocionalnija varijanta Kadetta upravo je Kadett GSi. Iako je serijska verzija u početku imala 1,8-litreni motor snage 85 kW (115 KS), GSi je ubrzo došao na stazu kao touring automobil Grupe A sa snagom od 125 kW (170 KS) i ubrzanjem od 0 do 100 km/h u nešto manje od sedam sekundi. A kao trkaći Kadett GSi 16V s motorom od 184 kW (250 KS), svoju je premijeru i prvu pobjedu proslavio 1988. godine na početku Međunarodnog njemačkog prvenstva touring automobila. Godinu kasnije Austrijanci Josef Haider i Ferdinand Hinterleitner osvojili su Njemačko prvenstvo u reliju u Opel Kadettu GSi 16V. Iste se godine Opelov tim natjecao na Njemačkome prvenstvu touring automobila s petom generacijom Kadetta.

Dok su razvijali Kadett E, inženjeri i dizajneri posebno su obraćali pažnju na prepoznatljive Opelove snage, neovisno o varijanti karoserije: emocionalan dizajn i dokazana svakodnevna upotrebljivost upareni su s najvećom učinkovitošću, i to po prihvatljivim cijenama za širok raspon kupaca. Ovaj recept za uspjeh donio je brojne nagrade za petu generaciju najprodavanijeg vozila u kompaktnoj klasi. Osim osvojenog Zlatnog volana za 1984. godinu, nagrađen je 1985. i titulom Europskog automobila godine.

Osim toga, Kadett je 1984. postavio rekord i u pogledu aerodinamike. Nakon 1200 sati preciznog podešavanja u zračnim tunelima, Kadett E ostvario je senzacionalan koeficijent otpora od 0,32. Sportski GSi s koeficijentom otpora od 0,30 i površinom otpora zraka od 0,57 kvadratnih metara, bio je u to vrijeme najaerodinamičnija limuzina na svijetu. Opelovi inženjeri ostvarili su te najbolje vrijednosti, među ostalim, dosljednom klinastom siluetom, tlocrtom vozila u obliku suze, zaglađenim prozorskim staklima i drugim detaljnim rješenjima kao što su fleksibilne brtve spojeva u karoseriji.

Prema riječima Fritza W. Lohra, tadašnjeg voditelja odjela za razvoj proizvoda: ‘Tijekom gotovo 1200 sati rada u zračnim tunelima, naši su inženjeri i tehničari postigli za novi Kadett aerodinamičnu kvalitetu koja u toj klasi prije nije bila ostvarena. Tijekom razvojne faze novog Kadetta naši viši inženjeri ponekad bi bili nedostupni veći dio dana. Objašnjenje koje bi kasnije uslijedilo obično je bilo: ‘Oprosti, ali testirao sam GSi…’

Istovremeno, razvoj kontinuirano napreduje. Opel je 1989. predstavio osvježeni Kadett E, a 1991. model Opel Astra uveden je diljem Europe.

Unatoč promjeni naziva iz Kadett u Astra, Opel je zadržao sustav brojenja generacija kompaktne klase, tako da se posljednja generacija zove Astra L koja je s nama od 2021. godine. Aktualna generacija Astre treća je u nizu koja je nagrađena Zlatnim volanom. Karakterizira je prepoznatljivi Opel Vizor kao i potpuno digitalni Pure Panel kokpit u unutrašnjosti vozila. Vožnju ugodnom i sigurnom čine i moderne tehnologije kao što su prilagodljiva Intelli-Lux Pixel svjetla bez zasljepljivanja.

Naposljetku, aktualna generacija Astre napokon je elektrificirana i dostupna kao dinamični plug-in hibrid i učinkoviti hibrid s 48-voltnom tehnologijom, ali i kao potpuno električna Astra Electric i Astra Sports Tourer Electric. Električni motor isporučuje 115 kW (156 KS) i osigurava moćnih 270 Nm okretnog momenta. Astra Electric i Astra Sports Tourer Electric mogu prijeći do 418 odnosno 413 km lokalno bez emisija i pokazuju kako danas izgleda užitak moderne vožnje uz odgovornost prema okolišu.

Važno! Bez obzira trebate li autodijelove, gume, metlice brisača ili pak tepihe, odnosno tekućinu za pranje vjetrobranskog stakla, prava adresa za sve to je Auto Krešo. Tu možete i pronaći sve elemente obavezne opreme kao i kutije prve pomoći, sigurnosni trokut, reflektirajući prsluk, kao i vatrogasni aparat. Također, dobro je znati kako se svi dijelovi i oprema mogu naručiti i putem našeg webshopa, ali i fizički u poslovnici. Potražite nas na dobro poznatoj adresi poslovnice Auto KrešeDragutina Golika 14.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)