Prvi GR Yaris, predstavljen 2020. godine, izazvao je izuzetno pozitivan prijem pri lansiranju, i Toyota je možda mogla smatrati svoj posao završenim. Bio je to automobil koji je odmah zauzeo vrh segmenta sportskih hatchbackova, pravi rally stroj koji je ostavio konkurenciju daleko iza sebe. No, to je bio samo početak priče. U tri godine otkako je prvi automobil izašao iz proizvodne linije, uloženi su intenzivni napori da se učini još boljim: snažnijim, responzivnijim, zanimljivijim i ugodnijim za vožnju.
Pobjednička kombinacija snage, ravnoteže i precizne kontrole GR Yaris Rally1 Hybrid trkaćeg automobila izravno je prenesena s najvišeg svjetskog rally natjecanja na novi GR Yaris, automobil koji je zaista ‘rođen iz WRC-a’. Ovaj visokoperformansni hatchback savršeno izražava Toyotin fokus na korištenje sudjelovanja u vrhunskom motosportu za razvoj sve boljih automobila – kako za trke, tako i za cestu. Inženjeri Toyota Gazoo Racinga surađivali su s trkaćim i rally profesionalcima u duhu stalnog poboljšanja kako bi obogatili bitan karakter GR Yarisa kao automobila ‘orijentiranog na vozača’ – automobila koji se temelji na posebnom iskustvu koje uživate čim sjednete za upravljač i pokrenete motor.
Neovisno za koji rabljeni automobil trebate rezervne dijelove, prava adresa je Auto Krešo. Pored brojnih dijelova, poput raznih ulja, filtera, diskova i kočionih obloga, svjećica te antifriza tu su i gumeni te tekstilni tepisi, ali i ‘sitnije’ stvari poput metlica brisača kao i kozmetike ili pak automobilskih guma. Sve to možete pronaći u prodajnom asortimanu Auto Kreše.
Lista promjena je opsežna, opravdavajući opis ‘novi GR Yaris’. Ključni elementi uključuju evoluciju svjetski poznatog trocilindričnog motora s turbo punjačem koji sada pruža još više snage i okretnog momenta, te uvođenje potpuno novog osmo stupanjskog Gazoo Racing Direct automatskog prijenosa, razvijenog za ultra brze promjene brzina. Specijalni GR Yaris šasija dodatno je ojačana, a unutrašnjost kabine i položaj za vozača redizajnirani su za autentičniji sportski osjećaj, bilo da se radi o cestovnoj vožnji ili motosport natjecanju. Ovjes je također prilagođen za veću kontrolu pri vožnji i robusne performanse pod velikim opterećenjem, s revidiranim oprugama i ojačanom prednjom montažom amortizera.
Novi GR Yaris nudi sve što je original učinilo toliko uspješnim, ali u još većoj mjeri. Kao rezultat, obećava da će se dodatno izdvojiti od konkurencije. Više fokusirana ponuda sastoji se od jedne verzije u ‘Circuit’ specifikaciji koja uključuje paket za hlađenje performansi. Oprema automobila uključuje dodatni sub-radijator, raspršivač intercoolera i modificirani usis zraka. Novi GR Yaris će biti dostupan za prodaju širom Europe od ljeta 2024. godine.
GR Yaris savršeno demonstrira kako su Toyota i njezin performansni odjel Toyota Gazoo Racing posvećeni razvoju sve boljih automobila kroz motosport. Od početka, ovo nije trebao biti samo još jedan sportski hatchback: ovo je bio automobil koji je u inženjerskom i dizajnerskom smislu izravno koristio iskustvo Toyota Gazoo Racinga osvojeno u WRC-u.
Novi motor, novi elektronički sustav pogona na sve kotače i šasija izrađena po mjeri bili su dio plana. Kada je proizvodni automobil dospio u ruke medija i kupaca, odgovor je daleko nadmašio Toyotine očekivanja. Od lansiranja modela 2020. godine, prodano je više od 20.000 automobila u Europi, s 99% zadovoljstva kupaca.
Većina prodanih vozila bila je verzija s Circuit paketom, zbog čega je donesena odluka da se novi model fokusira na ovu specifikaciju. Kupci uključuju mnoge entuzijaste performansnih automobila, koji smatraju da GR Yaris zaslužuje mjesto uz znatno snažnije prestižne modele u njihovim kolekcijama. GR Yaris je tako izvan kategorije; on je u svojoj vlastitoj klasi i trenutna sportska klasika.
Program razvoja koji je doveo do novog GR Yarisa slijedi koncept ‘razvijaj, trkaj, razbij, popravi’. Ovo opisuje kako se, tražeći poboljšanja, automobil dovodi do svojih granica – doslovno do točke pucanja komponenti. Glavni inženjer Naohiko Saito rekao je: ‘Svaki aspekt novog GR Yarisa uključuje znanje i ekspertizu prikupljenu iz stvarnih motosport situacija i od našeg Master Drivera Akio Toyode te trkaćih i rally vozača.’
Prilikom lansiranja, turbo motor GR Yarisa bio je poznat kao najmoćniji trocilindrični proizvodni motor na svijetu. Sada nudi još više: snaga je povećana za 19 KS, a vozač može računati na dodatnih 30 Nm okretnog momenta, s maksimalnim vrijednostima koje rastu s 261 KS i 360 Nm na 280 KS i 390 Nm.
Ovaj novi standard u performansama ponovno potvrđuje dominaciju automobila u svojoj klasi, povećavajući njegovu prednost nad konkurencijom i pružajući autentičan osjećaj trkaćeg automobila koji potvrđuje kako je Toyota ostvarila svoju ambiciju da izgradi rally automobil za cestu.
U isto vrijeme kada je povećana izlazna snaga motora, poduzeti su koraci kako bi se osigurala trajnost. Još jednom, trkaća staza i rally bili su poligon za testiranje, s motorom testiranim do točke pucanja u Japan Rally Championshipu i japanskoj seriji izdržljivosti. Detalji uključuju ojačani ventilni sustav, novi materijal ispušnog ventila i povećanje pritiska D-4ST ubrizgavanja goriva. Postavljeni su novi, poboljšani dijelovi klipnog sklopa, dok su se dimenzije ispušne grane i turbo kompresora povećale kako bi se omogućilo veće povećanje protoka zraka.
Novi GR Yaris također dobiva potpuno novi osamstupanjski Gazoo Racing Direct automatski prijenos, uparen s novim okretajima vozačevih komandi na stupu upravljača. Brzina promjene brzina upotpunjuje ukupni sportski karakter automobila, a napredni softver za promjenu brzina omogućuje vozaču da koristi maksimalnu snagu automobila i postigne impresivna ubrzanja – od 0 do 100 km/h za samo 4,9 sekundi, za GR Yarisa u europskoj specifikaciji.
Povećanje snage motora zahtijevalo je i dodatna poboljšanja drugih područja automobila, uključujući krutost karoserije i suspenziju, kako bi se omogućila kontrola i preciznost vožnje koju su vozači očekivali od GR Yarisa. Dodana su nova pojačanja karoserije, uključujući dodatne točke spajanja i ojačanje podvozja. Sustav prednjeg ovjesa je revidiran kako bi se povećala čvrstoća, a zadnji ovjes je prilagođen kako bi se osigurao bolji kontakt s cestom i veća kontrola nad automobilom pri velikim brzinama. Novi modusi vožnje omogućuju vozaču da prilagodi karakteristike automobila različitim uvjetima vožnje, od urbanih cesta do zahtjevnih trkaćih staza.
Toyota je također uvela nove sustave za hlađenje, uključujući dodatni sub-radijator i raspršivač intercoolera, kako bi se osigurala optimalna temperatura rada motora i održala njegova visokoperformansna sposobnost čak i pod najtežim uvjetima. Novi GR Yaris spreman je za izlazak na cestu, donoseći sa sobom duh rallya i vrhunske performanse koje su postale zaštitni znak Toyota Gazoo Racing tima.
Važno! Bez obzira trebate li autodijelove, gume, metlice brisača ili pak tepihe, odnosno tekućinu za pranje vjetrobranskog stakla, prava adresa za sve to je Auto Krešo. Tu možete i pronaći sve elemente obavezne opreme kao i kutije prve pomoći, sigurnosni trokut, reflektirajući prsluk, kao i vatrogasni aparat. Također, dobro je znati kako se svi dijelovi i oprema mogu naručiti i putem našeg webshopa, ali i fizički u poslovnici. Potražite nas na dobro poznatoj adresi poslovnice Auto Kreše – Dragutina Golika 14.