Citroën Xantia svjetsku premijeru doživio je u ožujku 1993. na Salonu automobila u Ženevi te sada obilježava svoju 30. obljetnicu i postaje kolekcionarski model. Između 1993. i 2010. proizvedeno je 1.326.259 primjeraka, uglavnom u pogonu Rennes-la-Janais te je Xantia postala jedan od legendarnih modela marke Citroën.
Dizajn je finalizirao Daniel Abramson u dizajnerskom centru marke Citroën, nadahnut prijedlozima talijanskog dizajnerskog centra Bertone, a nastavlja se na slavni model BX iz 1980-ih. Riječ je o dinamičnoj, fluidnoj i robusnoj limuzini koja je određene linije preuzela od modela XM, a u gamu Citroën uvela je posve novu siluetu. Zahvaljujući jedinstvenom dizajnu, Xantia je proglašena automobilom godine 1993. u kojoj je i predstavljena.
U svojih je devet godina proizvodnje Xantia doživjela brojne promjene. Najprije je bila dostupna u dvije inačice (SX i VSX), s tri različita motora. Luksuzne inačice opremljene su hidropneumatskim sustavom Hydractive II, elektroničkim sustavom ovjesa, koji pridonosi smanjenju kotrljanja i unaprjeđuje vozne osobine bez smanjenja udobnosti.
Inačica Activa predstavljena je 1994., a bila je opremljena sustavom Hydractive II s dva cilindra koji je sprječavao kotrljanje veće od 0,5 ° te je broj kugli time povećan na 10. Zahvaljujući tome, Xantia može skrenuti u posve ravnom položaju. Ta je tehnologija dovela do razvoja posebnih guma u suradnji s proizvođačem Michelin. Model Xantia Break na tržište je stigao 1995. Xantia je 1997. doživjela određene preinake. Konačno, Xantia je 1998. bila prvo vozilo u Grupi PSA s novim dizelskim motorom 2.0 HDi s visokotlačnim zajedničkim vodom.
Udobnost, sigurnost, tehnologije i užitak u vožnji ključni su pojmovi koji opisuju ovaj novi automobil predstavljen 1993. U to je vrijeme nudio udobnost bez premca, a šavovi u unutrašnjosti postali su potpis modela Xantia i onih koji su ga naslijedili. Boje i materijali u odlično iskorištenom prostoru u unutrašnjosti modela Xantia bili su u potpunom skladu. Tu su bili i ojačani putnički prostor, od čvršćeg i debljeg lima i s ojačanim šipkama u vratima, koji su jamčili veću sigurnost putnika.
Kad je riječ o tehnologiji, dolazak sustava Hydractive II, tehnologije koja povezuje snagu hidrauličkih i brzinu elektroničkih komponenti, ono je što model Xantia čini posebnim. Konvencionalni hidropneumatski ovjes opremljen je jednom dodatnom kuglom po osovini, koju aktiviraju solenoidni ventili u uobičajenom sklopu koji uključuje jednu kuglu po cilindru ovjesa. Time je omogućeno definiranje dviju razina fleksibilnosti i kontrole ovjesa: fleksibilne i sportske. Senzori računalu omogućuju da odabere neki od tih dvaju načina rada, ovisno o uvjetima vožnje. Tehnologija u oba slučaja omogućuje vozačima i putnicima udobnost i mir u vožnji.
Model Xantia bio je prepun inovacija i značajki koje su ga učinile savršenim za reklamne kampanje marke Citroën. Poznata je reklama iz 1995. snimljena u suradnji s Carlom Lewisom u kojoj sportaš mora postati redovnik zbog izgubljene oklade. On je smatrao da automobil ne može skretati u posve ravnom položaju, ali to je odjednom bilo moguće u modelu Xantia. U drugoj reklami, iz 1999., modeli Xantia voze složeni u piramidu, čime se pokazuju njegove izvrsne vozne osobine.
Bez obzira trebate li gume, kako one zmiske, ljetne ili cjelogodišnje ili pak neke autodijelove, metlice brisača ili pak tepihe, odnosno tekućinu za pranje vjetrobranskog stakla, prava adresa za sve to je Auto Krešo. No, dobro je znati kako se svi dijelovi i oprema mogu naručiti i putem našeg webshopa, ali i fizički u poslovnici. VAŽNO! Poslovnica Auto Kreše je na adresi – Dragutina Golika 14.