Teško da ima netko tko nije čuo za Mustanga. No, ti ‘stari’ Mustang modeli nešto su što u budućnosti nećemo jednako doživljavati. Cijenit ćemo ih više, jer će ih biti sve manje. Mustang će živjeti i dalje, no vidimo već kroz novi model Mach-E kako će i ovaj brend imati električnu budućnost. Upravo je Mach-E novi model koji će Fordu donijeti neku novu popularnost.
U odnosu prema do sada poznatim Mustang modelima, isto je samo ime, odnosno logotip te želja za postizanjem zadovoljstva kupaca, a sve ostalo je drukčije. Mustangov jedini model za sada je Mach-E, a riječ je o pripadniku crossover segmenta. Dugačak je 471,3 centimetra, širok 209,7 te visok 162,4 cm. Nastao je na platformi s međuosovinskim razmakom od 298,4 cm.
Nebitno vozite li Mustang ili neki drugi ‘muscle car’, dobro je znato kako je za sve rezervne dijelove prava adresa Auto Krešo. Pored brojnih dijelova, poput raznih ulja, filtera, diskova i kočionih obloga, svjećica te antifriza tu su i gumeni te tekstilni tepisi, ali i ‘sitnije’ stvari poput metlica brisača kao i kozmetike ili pak automobilskih guma. Sve to možete pronaći u prodajnom asortimanu Auto Kreše.
Iako je riječ o modelu koji se već neko vrijeme nalazi u prodaji na brojnim tržištima, tek je sada pristigao i na hrvatsko tržište. Mustang je oduvijek bio tu da izazove osmijeh na lice vozača. Već pogled na specifikaciju jasno je kako će i Mach-E, pogotovo u GT izdanju vozaču prožati osmijeh na licu. Naime, GT verzija može se pohvaliti ubrzanje s mjesta do brzine od 100 km/h u svega 3,7 sekundi.
Bez obzira na električni pogon te pripadnost crossover segmentu, Mustang je i dalje muscle car. Pripadnost Mustang obitelji vidljiva je i pri prednjem (pogotovo prednjem bočnom), ali i stražnjem pogledu na vozilo gdje dominiraju prepoznatljiva svjetla. Domaći kupci, za sada mogu birati tek između dvije verzije.
Slabija nosi naziv Mustang Mach-E AWD, i osigurava snagu od 258 kW, odnosno 351 KS. Elektromotori se napajaju iz 88 kWh snažne litij-ionske baterije, koja osigurava doseg do 540 kilometara prema WLTP specifikacijama. Ista je baterija i kod snažnijeg GT modela, a koji razvija 358 kW ili 487 KS.
Njemu je s mjesta do brzine od 100 km/h potrebno 3,7 sekundi, dok je slabijem modelu potrebno nešto više – 5,8 sekundi. To GT modelu omogućava čak 860 Nm maksimalnog okretnog momenta, a što je 280 Nm više u odnosu na slabiji model. Ovakvim specifikacijama Mach-E GT postaje Fordov europski peterosjed s najvećim ubrzanjem ikad.
I domet GT modela je respektabilnih 500 km. Nadamo se da te brojke neće previše odstupati i tijekom kasnijih testiranja, u svakodnevnom korištenju. Koristite li AC punjač za potpuno punu bateriju potrebno je gotovo 10 sati, dok se uz brzi DC punjač 10 do 80% baterije može dobiti za 47 minuta.
Bez obzira što ovdje predstavljeni slabiji model u nazivu ima oznaku AWD (all wheel drive), pogon na sva četiri kotača ima i snažniji GT model. Razlika je u tome što taj snažniji model ima drukčiju kalibraciju pogonskog sklopa, a koja omogućava veći udio okretnog momenta na stražnjim kotačima. Uz nešto drukčije gume, ovaj model osigurava daleko sportskije karakteristike.
Jedan je elektromotor na prednjoj te jedan na stražnjoj osovini. Potpuno novi, uljno hlađeni, trajno magnetski, sinkroni, stražnji motor postiže najveći okretni moment za svega 0,5 sekundi, a prednji motor s pogonom na sve kotače neovisno pruža dodatnu snagu, okretni moment i trakciju na prednjim kotačima za neometano ubrzanje i povećanu sposobnost skretanja. Iako su ove dvije verzije trenutno dostupne, kasnije se očekuj dolazak i slabijeg modela, koji ima pogon samo na stražnju osovinu. Pored toga, očekuje se i dolazak modela sa slabijom baterijom od 68 kWh.
Prema onome što kažu u Fordu, Mustang Mach-E pruža Fordovo najuzbudljivije potpuno električno serijsko iskustvo vožnje do sada, pogotovo u GT varijanti. Standardni prilagodljivi ovjes MagneRide posebno je prilagođen europskim cestama i očekivanjima vozača. Sustav elektronički kontrolira magnetoreološku tekućinu unutar amortizera kako bi u stvarnom vremenu reagirao na promjenjive uvjete na cesti i kako bi mogao neprimjetno prilagoditi karakter vozila u skladu s odabranim načinom vožnje.
Inače, Mustang dolazi uz tri moda vožnje – Whisper, Active i Untamed. Razlike su u odzivu na pritisak papučice gasa, postavkama ovjesa, ali i osjećaju i reakcijama na upravljaču. Nažalost, kod nas nije dostupan i Untamed Plus mod namijenjen za vožnje po stazi.
On kalibrira pogonski sklop za dosljednu isporuku snage i okretnog momenta u ponovljenim scenarijima na stazi, a koje iziskuju veliku potražnju za energijom. Ova postavka također prilagođava kontrolu prijenosa snage i stabilnosti kako bi ograničila intervenciju za ljubitelje vožnje na stazama, a zvuk pogonskog sklopa je pojačan tako da ga čujete čak i u mirovanju.
Specifikacije kočenja i guma također su jedinstvene. Ford je surađivao s Pirellijem na razvoju specijalne smjese guma i gaznog sloja profila 245/45 R20, posebno nadopunjujući dodatnu snagu, okretni moment i performanse pogona na sve kotače. Ugrađene na kotače modela GT širine 8 inča – 1 inč šire od standardnih kotača Mustanga Mach-E – jedinstvene gume pružaju iznimno prianjanje i bočnu stabilnost za upravljanje sportskim automobilima. Za zaustavljanje su zaduženi Brembo ventilirani prednji kočioni diskovi promjera 385 mm.
Mustang Mach-E može se pohvaliti standardnim 20-inčnim aluminijskim naplatcima, ekskluzivnim bojama Grabber Blue i Cyber Orange. Ne zaboravimo na jedinstveni dizajn karoserije – što dodatno ističe elegantni i snažni dizajn crossovera. Tu je i polikarbonatna prednja rešetku s 3D efektom u Dark Matter Grey boji koja dodaje drukčiji štih prednjeg odbojnika s otvorima za zrak i spojlerom.
Unutar putničke kabine dominira 15,5-inčni full HD zaslon osjetljiv na dodir. On podržava Fordovu posljednju generaciju SYNC komunikacijskog i zabavnog sustava, a koji zapravo uči iz ponašanja vozača. Tu su i poboljšana sportska sjedala Ford Performance osmišljena kao podrška tijekom energične vožnje. Izrađena su, kao i upravljač, od mekanog materijala sličnog koži. Ne zaboravimo na audio sustav Bang & Olufsen s 10 zvučnika i električno pokretana vrata prtljažnika. Inače, prtljažnik je obujma 402 litre. Opcijski je dostupan panoramski stakleni krov.
Pandemija, te divljanje cijena brojnih materijala dovele su i do velikih cijena konačnog proizvoda. Tako Mustang Mach-E AWD starta na 609.990 kuna, dok je za GT izdanje potrebno tek deseta kuna manje od 700 tisuća kuna. Kad dođe slabija verzija s pogonom samo na stražnju osovinu, ali i uz slabiju bateriju, i Mustang Mach-E postat će dostupniji većem krugu kupaca.
Znači, neovisno o tome vozite li Forda ili neku drugu marku vozila, za sve autodijelove obratite se Auto Kreši. Neovisno o tome trebate li autodijelove, gume, metlice brisača ili pak tepihe, odnosno tekućinu za pranje vjetrobranskog stakla, prava adresa za sve to je Auto Krešo. Također, dobro je znati kako se svi dijelovi i oprema mogu naručiti i putem našeg webshopa, želite li kupnju obaviti fizički u poslovnici, potražite nas na dobro poznatoj adresi Biokovska 1b u Zagrebu.