Nakon potpuno nove generacije modela Sandero, prvog malog gradskog električnog modela Spring kao i redizaniranog Dustera red je došao na dodatno pomlađivanje flote Dacia modela. Iza imena Jogger nalazi se novi, kako kažu iz rumunjskog proizvođača automobila, svestran obiteljski automobil sa do sedam sjedala. Iako bi mnogi pomislili kako je riječ o potpuno novom modelu koji nema veze s niti jednim Dacia modelom do sada, to baš i nije tako. Naime, Jogger je ustvari nasljednik Logana MCV. Ujedno je to pokazatelj uspješnosti ove izvedbe Logana, a koji će sada biti samostalan.
Ovaj svestrani obiteljski automobil ispunjava sve kriterije budući da spaja duljinu karavana, prostranost monovolumena i izgled SUV-a. Zapravo, on je klasa za sebe. Jogger, kao punokrvni član obitelji Dacia, nudi najbolji omjer cijene, prostranosti i svestranosti. S imenom koje asocira na sport, prirodu i pozitivnu energiju, Dacia Jogger nastavlja pronositi novi identitet marke. Kratko, Jogger i međunarodno, to ime simbolizira njegovu izdržljivost i svestranost uporabe. Dacia Jogger savršen je životni suputnik za obitelji koje vole izlete u divljinu.
Dacia modeli proizvode se već niz godina, a zadnjih dvadesetak, od kad su dio Renault grupacije doživljavaju pravu renesansu. Odlikuje ih izvrstan omjer uloženog i dobivenog. Kako za Dacija, tako i za sve ostale marke u Auto Kreši možete pronaći iznimno bogatu ponudu brojnih rezervnih dijelova. Ponuda je iznimno šarolika pa pored ‘sitnijih’ stvari poput metlica brisača kao i automobilskih guma, tu su i razna ulja, filteri, diskovi i kočione obloge, svjećice, antifriz ili pak gumeni i tekstilni tepisi. Sve to možete pronaći u prodajnom asortimanu Auto Kreše.
Prednji profil novog modela ističe se širokom i prepoznatljivom maskom, snažnim blatobranima koji guraju kotače prema uglovima karoserije i isklesanim vodoravnim poklopcem motora. Kotači postavljeni u ravnini s blatobranima i stražnji spojler zaslužni su za dinamičan izgled, dok okomita stražnja svjetla pridonose širem dojmu prtljažnika, istovremeno naglašavajući stražnje blatobrane zbog čega automobil djeluje stabilno i uravnoteženo.
Dacia Jogger pustolovan izgled duguje krovnim nosačima, izraženim lukovima blatobrana i visokom razmaku od tla (200 mm kada je vozilo neopterećeno) zahvaljujući čemu je spremna pokoriti svaki teren. Opremljena je velikim kotačima (660 mm) i gumama visokog profila zbog kojih djeluje robusno. Veliki međuosovinski razmak (2,9 m), prostor za glavu od 912 mm i okomiti stražnji kraj (okomita stražnja svjetla, iznimno širok poklopac prtljažnika i niski utovarni prag) zaslužni su za obilje putničkog i prtljažnog prostora. Povećana duljina stražnjih vrata i linije bočnih prozora (40 mm) olakšan je pristup i boravak na stražnjim sjedalima. S duljinom od 455 centimetara, Dacia Jogger najdulji je model u ponudi marke. Njegove dimenzije odgovor su na zahtjeve obitelji koje traže svestrano vozilo za svakodnevnu upotrebu.
Prednja i stražnja svjetla utjelovljuju Dacijin svjetlosni potpis u obliku slova Y, pri čemu su prednja dnevna i kratka svjetla izvedena u LED tehnologiji. Osim što smanjuju potrošnju, LED svjetla jamče snažnije osvjetljenje i bolju vidljivost danju i noću.¸Neke inačice Joggera bit će opremljene modularnim i lako prilagodljivim krovnim nosačima. Budući da su prilagođeni najrazličitijim vrstama putovanja (pa i onima koje uopće ne očekujete) na njima možete prenijeti teret do 80 kg (bicikle, skije, krovne kovčege itd.). Ovaj domišljati sustav u potpunosti je usklađen s načelima marke: pametan je, praktičan, jednostavan i ekonomičan.
Kotači u ravnini s blatobranima, uokvireni snažnim lukovima, opremljeni su pokrovima kotača Flexwheel elegantnog dizajna s perforacijama. Kupcima su na raspolaganju i naplatci dijamantne obrade površine. Ručice vrata odlikuju se uglađenim i ergonomičnim dizajnom. Gumb za otvaranje motoriziranog poklopca prtljažnika na praktičan je i elegantan način ugrađen u njegov donji dio.
Od druge razine opreme čitavom širinom armaturne ploče proteže se tekstilna traka što povećava dojam prostranosti kabine. Sučelja za vozača (instrumentna ploča i zaslon multimedijskog sustava) smještena su iznad trake, dok su lako dostupne komande (klima-uređaj, sustavi za pomoć u vožnji) smještene ispod nje. Isti tekstilni umetci krase i naslone za ruke na prednjim vratima. Neke inačice opremljene su sklopivim stolićima i držačima čaša za putnike u drugom redu. Stolići se mogu produljiti do 70 mm kako bi odgovarali potrebama svih putnika. Drugi red opremljen je i dvjema ISOFIX pričvrsnim točkama za dječje sjedalice.
Putnici u trećem redu uživat će u pojedinačnim sjedalima, naslonima za ruke i velikom bočnom prozoru za prozračivanje i bolji pogled na cestu. Sve tri klupe ovog sedmerosjeda imaju vlastito stropno svjetlo. Visina sjedala (+55 mm) između prvog i drugog te trećeg (+25mm) reda sjedala pruža još veću udobnost za putnike straga.
Jogger u unutrašnjosti nudi 24 l prostora za pohranu, dovoljno za sve putnike. Glavni su pretinci 7-litreni pretinac za rukavice, pretinci u vratima sprijeda i straga u koje stane 1-litrena boca, 1,3-litreni zatvoreni pretinac središnje konzole i šest držača čaša. Dacia Jogger brine za udobnost svojih putnika. Sjedala su oblikovana tako da pruže odgovarajuću potporu vozaču i putnicima. Vozač tako može podesiti visinu sjedala (+/- 35 mm) te visinu (+/- 2,1 °) i dubinu (+/- 25 mm) upravljača, a na raspolaganju mu je i središnji naslon za ruke s pretincem (uz nadoplatu).
Ograničena serija modela Jogger zvat će se Extreme te će imati još naglašeniji terenski stil. Bit će dostupna u pet boja karoserije: biserno crnoj, sivoj Slate, sivoj Moonstone, ledeno bijeloj i terakota smeđoj. Crni krovni nosači, retrovizori, aluminijski naplatci i shark antena još će više doći do izražaja zahvaljujući prednjoj i stražnjoj zaštiti podvozja u sivoj boji Megalith. Ograničena serija Extreme ističe se i naljepnicama s imenom na prednjem kraju i naplatcima. Pragove krase posebne zaštitne trake specifične za tu inačicu. Ozračje u unutrašnjosti još više podižu crveni šavovi i kromirani ukrasi na oblogama prednjih vrata. Popis sveobuhvatne opreme uključuje kameru za vožnju unatrag, klima-uređaj i karticu za zaključavanje/ otključavanje vozila bez upotrebe ruku. Dacia Jogger Extreme opremljena je ekskluzivnim tepisima ispred svake klupe i gumenom zaštitnom oblogom prtljažnika.
Budući da je opremljen sa do tri reda sjedala, Jogger može prevesti do 7 odraslih putnika. Ovo istinski svestrano vozilo može se konfigurirati na više od 60 načina. U drugom redu smještena je klupa za 3 osobe preklopiva u omjeru 2/3 : 1/3, dok su u trećem redu dva preklopiva sjedala koja se mogu i izvaditi. Dacia Jogger ima obujam prtljažnika 1819 litara VDA kada su sva sjedala preklopljena.
Uz 455 cm duljine i izdašan međuosovinski razmak od 2,9 m, Jogger najprostraniji je model na tržištu. Drugi i treći red sjedala imaju jednaku razinu udobnosti kao i količinu prostora za noge i koljena. Pristup trećem redu sjedala iznimno je jednostavan zahvaljujući sklopivom drugom redu sjedala. Prostor za glavu (855 mm) i koljena (127 mm) u trećem redu jedan je od najvećih na tržištu osobnih vozila za sedam putnika, što znači da se ondje može udobno smjestiti dvoje odraslih putnika.
Prtljažnik mjeri do 708 litara (VDA) u izvedbi s pet sjedala i 160 litara (VDA) u izvedbi sa sedam sjedala, a kad je treći red sjedala preklopljen, obujam iznosi 565 litara. Budući da je prtljažni prostor visok (661 mm) i dugačak (1150 mm), preklapanjem jednog od sjedala iz trećeg reda, u njega će bez problema stati dječja kolica ili dječji bicikl. Jednostavnim uklanjanjem trećeg reda sjedala, cijela obitelj imat će dovoljno prostora za svu opremu za izlete, alat ili pak za kućnog ljubimca. Kako bi prijevoz i pohrana različitih predmeta bili jednostavni i sigurni, prtljažni prostor opremljen je elastičnim trakama i četirima prstenovima za pričvršćivanje tereta. Ondje se nalazi i 12 V utičnica. Dacia Jogger ima tri kukice za vješanje: dvije u prtljažniku i jednu na suvozačkom mjestu. Savršeno rješenje za odložiti ručnu torbicu!
Pripremljene su tri opcije multimedijskog sustava kako bi svatko mogao izabrati pravu za sebe: pametni sustav Media Control može se koristiti u kombinaciji s pametnim telefonom i bez njega, Media Display dostupan je s 8-inčnim dodirnim zaslonom, dok Media Nav omogućuje navigaciju s pomoću pametnog telefona i bežično zrcaljenje. Media Control punokrvni je multimedijski sustav. Uključuje dva zvučnika, postolje za punjenje u armaturnoj ploči, Bluetooth, USB priključak, komande na upravljaču i prikaz informacija radiouređaja preko 3,5-inčnog digitalnog TFT zaslona putnog računala.
Sustav nudi još više kada se kombinira s besplatnom aplikacijom za pametne telefone Dacia Media Control. Aplikacija upotrebljava GPS mrežu pametnog telefona za navigaciju i omogućuje lakši pristup radiju, glazbi, pozivima, porukama i brojnim drugim funkcijama kao što je glasovno upravljanje (Siri ili Android). Kako bi vožnja bila sigurnija, komande su dostupne na upravljaču i neposredno iza njega.
Sustav Media Display uključuje četiri zvučnika, USB priključak i visoko postavljen 8-inčni dodirni zaslon blago nagnut prema vozaču za još veću vidljivost i ergonomičniju uporabu. Intuitivno i praktično sučelje s Bluetoothom kompatibilno je sa sustavima Android Auto i Apple CarPlay. Preko novog prozora ‘Automobil’ pristupa se postavkama sustava za pomoć u vožnji. Naposljetku, sustav Media Nav s ugrađenom navigacijom i Wi-Fijem omogućuje bežično povezivanje sa sustavima Apple Carplay i Android Auto. Audiosustav uključuje šest zvučnika i dva USB priključka.
Dacia Jogger obiteljima pruža sve što im je potrebno kako bi ostale povezane u vožnji: pametno postolje za punjenje, 3,5-inčni digitalni TFT zaslon i, ovisno o inačici, do tri 12 V utičnice za punjenje elektroničkih uređaja. Serijska oprema uključuje i komande na upravljaču za tempomat i graničnik brzine te automatska svjetla.
Ovisno o tržištu, Dacia Jogger nudi niz dodatne i opcijske opreme: grijana prednja sjedala, automatski klima-uređaj s digitalnim zaslonom, karticu Slobodne ruke s funkcijom daljinskog otključavanja prtljažnika, automatsko uključivanje svjetala da biste lakše uočili svoj Dacia Jogger noću, automatske brisače, elektroničku parkirnu kočnicu, kameru za vožnju unatrag, upozorenje na vozilo u mrtvom kutu te prednje i stražnje parkirne senzore.
Dacia Jogger konstruiran je na suvremenoj platformi, ima ojačanu karoseriju, šest zračnih jastuka te najnovije sustave za pomoć u vožnji i sigurnosne značajke. Platforma CMF-B, koja se već ugrađuje u novi Sandero i novi Logan, u samom je središtu Dacijine strategije za modele iz B i C segmenta. Dacia Jogger ima jedinstven stražnji modul kojim postiže duljinu od 4,55 m pa se može pohvaliti prostranošću i svestranošću modela iz C-segmenta. Dobra aerodinamičnost postignuta je posebnim dizajnom kućišta kotača, pokretnim prednjim zakrilcima i ležajevima koji smanjuju trenje.
Budući da je konstruiran na suvremenoj platformi i ojačan vrlo otpornom i krutom karoserijom, Dacia Jogger sjajno odolijeva udarcima. Strukturna poboljšanja karoserije uključuju ojačani prostor motora (bočni nosači i spušteno podvozje) i putnički prostor. Senzori pritiska na vratima povezani s akcelerometrom rano prepoznaju da je došlo do bočnog sudara i tako ubrzavaju aktivaciju zračnih zavjesa i bočnih zračnih jastuka te sprječavaju nastanak ozljeda u predjelu trbuha, prsa i glave.
Sustav za pomoć pri naglom kočenju aktivan je od 7 do 170 km/h. Ovaj sustav preko prednjeg radara računa udaljenost od vozila ispred vas (od 7 do 80 km/h za nepokretna vozila). Uoči li opasnost od neizbježnog sudara, vozača će upozoriti vizualnim i zvučnim signalom. Sustav će zatim pojačati snagu kočenja u slučaju da vozač nedovoljno snažno zakoči te i dalje postoji opasnost od sudara ili snažno zakočiti ako vozač sam to propusti učiniti. Sustav nadzora mrtvog kuta aktivan je od 30 do 140 km/h i upozorava vozača na opasnost od sudara s drugim vozilom koje se nalazi pokraj ili iza vozila. Četiri ultrazvučna senzora (dva straga i dva sprijeda) prepoznaju vozila u mrtvom kutu, uključujući i motocikle. Prepozna li sustav drugo vozilo u mrtvom kutu, aktivirat će svjetla na odgovarajućem retrovizoru.
Sustav za pomoć pri parkiranju sačinjavaju četiri radarska senzora sprijeda i straga, kamera za vožnju unatrag i dinamičke linije za navođenje. Uključuje zvučna i vizualna upozorenja koja manevriranje pretvaraju u dječju igru. Sustav za pomoć pri kretanju na uzbrdici održava pritisak na kočnici dvije sekunde kako bi spriječio pomicanje vozila unatrag na uzbrdici, a vozaču pružio dovoljno vremena za pomicanje stopala s papučice kočnice na papučicu gasa. Dacia Jogger serijski je opremljen najnovijom generacijom graničnika brzine i elektroničkog nadzora stabilnosti, dok su u nekim inačicama opcijski dostupne i komande tempomata na upravljaču.
Kupcima Dacije Jogger na raspolaganju je raznovrsna ponuda motora, prilagođena potrebama svake obitelji: novi 1,0-litreni benzinski motor TCe 110 i benzinsko-plinski motor ECO-G 100. Motori su opremljeni funkcijom Start&Stop te ispunjavaju zahtjeve norme Euro 6D Full. Dacia Jogger dolazi s novim benzinskim motorom i 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. TCe 110 je jednolitreni, trocilindarski turbomotor s izravnim ubrizgavanjem koji razvija 110 KS (81 kW). Zahvaljujući aluminijskom bloku motora teži manje, dok ga okretni moment od 200 Nm pri 2900 okr/min zapravo čini najsnažnijim motorom u ponudi Dacije Jogger.
Novi TCe 110 izdvaja se i tehničkim poboljšanjima kao što su veća snaga, manja potrošnja goriva i niže emisije CO2. Njegova varijabilna faza otvaranja ventila, pumpa za ulje promjenjiva obujma i uporaba različitih visoko učinkovitih materijala pridonijeli su snažnijim performansama i manjoj potrošnji goriva. Ugrađena ispušna grana, filtar krutih čestica i središnja brizgaljka pomažu smanjiti emisije CO2. Benzinski motor TCe 110 stoga nudi najnapredniju tehnologiju za vrhunski doživljaj vožnje i najbolju ravnotežu performansi i potrošnje.
Dacia je jedini proizvođač koji u svim svojim modelima nudi benzinske i dvogorivne (LPG) motore s oznakom ECO-G. Budući da se ti motori ugrađuju izravno u tvornici, kupcima je zajamčena sigurnost i pouzdanost. Razdoblje jamstva proizvođača, servisni intervali, troškovi servisa i kapacitet prtljažnika jednaki su onima inačice s benzinskim motorom (spremnik za plin nalazi se na mjestu gdje se inače nalazi rezervni kotač). Potrošnja 1-litrenog motora ECO-G 100 u mješovitom ciklusu vožnje (WLTP) kreće se od 7,6 l / 100 km. Prosječne su emisije inačice s benzinsko-plinskim motorom za 10 % niže od onih ekvivalentne benzinske inačice. Štoviše, s benzinsko-plinskim pogonom moguće je povećati doseg na 1000 km zahvaljujući dvama spremnicima: 40-litrenom spremniku plina i 50-litrenom spremniku benzina. Dacia pametno koristi snagu plinskog pogona kako bi zajamčila još jednostavniju uporabu, veći užitak u vožnji, niže emisije CO2 i veći doseg. Narudžbe će se početi zaprimati već tijekom studenog 2021., i to prvenstveno u Europi, ali i u Turskoj, Izraelu i naknadno u Maroku. Dacia Jogger stiže u prodaju u svim državama u veljači 2022.
Neovisno o tome koji način kupnje preferirate, fizički odlazak u poslovnicu ili pak posjet webshopu Auto Krešo, znajte kako vam je na raspolaganju vrlo široka ponuda guma, metlica brisača kao i tepiha, odnosno tekućina za pranje vjetrobranskog stakla. Sve to, i još malo više, potražite u Auto Kreši.