Yaris Cross je potpuno novi model koji spaja bogato iskustvo koje Toyota ima u proizvodnji malih gradskih automobila te automobila s dizajnom i konstrukcijom SUV-ova. Još od faze početnog koncepta Yaris Cross je razvijan za Europu i prilagođen potrebama europskih kupaca. Nastavak je to koncepta ‘malen, ali prostran’ kojim se postiže maksimalna prostranost i praktičnost. Ujedno su brojne odlike već poznate verzije Yarisa spojene s karakteristikama SUV-a, segmenta čiji je Toyota začetnik jer je na tržište prije više od 25 godina lansirala prvog predstavnika – model RAV 4.

Dolaskom Yaris Crossa povećava se obitelj Toyote Yaris, u kojoj su već Yaris s 3 i 5 vrata te čistokrvni sportski automobil GR Yaris. Osim toga, Yaris Cross se pridružuje i ujedno dopunjuje najveću paletu hibridnih električnih SUV-ova na tržištu, koju nudi upravo Toyota dajući kupcima izvanredan izbor raznih veličina i karakteristika u skladu s njihovim potrebama. U SUV obitelji Toyote, uz urbani Yaris Cross, tu je dizajnerski dragulj, kompaktni C-HR, najpopularniji SUV RAV4 te na samom vrhu ponude – luksuzni Highlander sa sedam sjedala.

S obzirom da je Yaris model koji već dulje vrijeme postiže zapažene prodajne rezultate na hrvatskom tržištu, ne čudi što u Auto Kreši možete pronaći brojne rezervne dijelove, kako za ovaj model tako i za ostale Toyota modele. Važno je znati kako u Auto Kreši možete pronaći iznimno bogatu ponudu brojnih dijelova. Tu su i metlice brisača kao i automobilske gume, te razna ulja, filteri, diskovi i kočione obloge, svjećice, antifriz ili pak gumeni i tekstilni tepisi. Sve to možete pronaći u iznimno bogatoj prodajnoj paleti Auto Kreše.

Yaris Cross je konstruiran na GA-B platformi za male automobile, dijela filozofije Toyotine nove globalne arhitekture (TNGA), uspješno realizirane na Yarisu. Zajedno s četvrtom generacijom Toyotinog hibridnog električnog pogonskog sklopa ovo je kombinacija koja pruža snažne performanse, malu potrošnju goriva, malu emisiju i upravljivost primjerenu gradskoj vožnji. Dostupnost Toyotinog pametnog pogona na sve kotače (AWD-i) naglašava njegov izvorni karakter SUV-a.

Yaris Cross se proizvodi u pogonu Toyota Motor Manufacturing Francea u Valenciennesu, u koji je uloženo 400 milijuna eura kako bi se omogućila istovremena proizvodnja modela Yaris i Yaris Cross na istoj proizvodnoj traci. Njegovim uključivanjem u Toyotin portfelj europske proizvodnje, osnažuje se strategija lokalizacije kompanije i jača napredak prema zacrtanom cilju godišnje prodaje 1,5 milijuna vozila u Europi do 2025.

Yaris Cross stiže kao veliki adut na rastućem europskom tržištu SUV-ova u segmentu B. Toyota očekuje nastavak rasta, prije svega zahvaljujući kupcima koji žele s većih modela u segmentu C prijeći na manje vozilo i kupcima koji traže alternativu za kompaktne modele u segmentu B te žele vozilo prilagođenije modernom načinu života.

U usporedbi s Yarisom, Yaris Cross je 9,5 centimetara viši, (159,5 cm), 2 cm širi (176,5 cm) i 24 cm duži (4180 cm). Međuosovinski razmak je nepromijenjen, i dalje je 256 cm, ali povećanje odignutosti od tla za 2,5 cm, na 17 cm, ocrtava njegov autentični dizajn SUV-a, zajedno s visokim položajem za vožnju i odličnom preglednošću za vozača. Okretnost u gradskoj vožnji osigurava polumjer okretanja od 5,3 m (između rubnih kamena).

Ovisno o razini opreme, Yaris Cross nudi srebrne alu naplatke od 16-cola, svijetle ili tamnosive, strojno obrađene naplatke od 17- i 18-cola ili strojno obrađene 18-colne alu naplatke u crnoj boji. Na izbor je 10 boja karoserije, uključujući nove sedefaste i metalik boje; dvobojna izvedba s crnim, zlatnim ili bijelim krovom je dostupna uz više razine opreme.

Dizajn unutrašnjosti Yarisa Cross dodatno ističe suvremen izgled i kvalitetu hatchbacka, naglašavajući lakoću pristupa koja je ključna za svakodnevnu praktičnost. Optimiran, viši položaj za vožnju pruža vozaču dobru preglednost koju očekujete od SUV-a, a sjedala i obruč upravljača svojim oblikom pružaju udobnost i snažan osjećaj povezanosti i nadzora na vozilom.

Praktičan i pristupačan prtljažnik ima veliki volumen u koji je moguće smjestiti opremu za slobodno vrijeme i prtljagu, kao i svakodnevne potrepštine, što je ključan zahtjev za SUV, a u Yaris Crossu to je postignuto pametnim rasporedom prostora u unutrašnjosti. Kad su sva sjedala na svojim mjestima, uključujući prostor ispod podnice prtljažnika, volumen prtljažnika je 397 litara; preklopite li stražnja sjedala dobivate maksimalnih 1097 litara.

Praktičnost je dio konstrukcije pa su tako stražnja sjedala preklopiva u omjeru 60:40, odnosno 40:20:40 na višim razinama opreme. Genijalni Toyotin sustav Smart Cargo, dostupan na višim razinama opreme, ima dvorazinsku podnicu djeljivu u omjeru 60:40, što omogućava spuštanje cijele ili dijela podnice radi prijevoza većih i viših predmeta. Manje predmete je moguće sigurno smjestiti uz korištenje opcije Flex Belt koja je u ponudi kao dodatna oprema. Pristup prtljažniku je olakšan zahvaljujući opciji električnog pokretanja koje se uključuje pokretom noge kad imate pune ruke stvari.

Yaris Cross je pogonjen Toyotinom četvrtom generacijom hibridne električne tehnologije, sustavom koji je doživio svoju premijeru na Yarisu. U njegovom središtu je trocilindarski, 1,5-litarski motor Hybrid Dynamic Force koji ima istu osnovnu strukturu i način rada kao i veći, dvolitarski motor koji se ugrađuje u Toyotine modele Corolla i C-HR. Dugi hod, velika brzina izgaranja, veliki kompresijski omjer od 14:1 uz visoku temperaturu i tlak pridonose postizanju toplinske učinkovitosti od 40% u Atkinsonovom procesu pa se više energije iz svake kapi goriva troši za pogon automobila.

Motor Hybrid Dynamic Force je tiši tijekom ubrzavanja, a najveća snaga i okretni moment motora se postižu pri nižim okretajima motora – 92 KS/68 kW pri 5.500 okr/min, odnosno 120 Nm između 3.600 i 4.800 okr/min. Najveća snaga cijelog sustava (benzinski i elektromotori) je 116 KS/85 kW. Potrošnja goriva i emisija CO2 (mješoviti ciklus WLTP) su 4,4 – 5,0 l/100 km odnosno 100-114 g/km (najbolji rezultati u klasi od 4,7-5,1 l/100km i 106-116 g/km uz AWD-i).

Kompaktni hibridni mjenjač uključuje i elektromotor/generator koji daje više snage i bolji odziv nego prethodna generacija Toyotinog sustava. Elektromotor od 580 V daje 80 KS/59 kW te 141 Nm okretnog momenta. Jedinica za nadzor snage je kompaktnije konstrukcije i ima veću gustoću snage. Može upravljati jakošću struje većom od 100 A, te pojačava 177,6 V iz litij-ionske hibridne baterije na 580 V. Njezini vertikalno postavljeni tranzistori i učinkovit rashladni sustav omogućava prespajanje tranzistora i do 10.000 puta u sekundi.

Yaris Cross koristi litij-ionsku hibridnu bateriju pri čemu su učinkovitost i snaga pojačani smanjivanjem otpora između članaka. Napon sklopa je 177,6 V te može proizvesti dvostruko više energije tijekom kočenja i dobaviti 50% više snage prilikom ubrzavanja, u usporedbi s nikal-metal hidridnom baterijom u prethodnoj generaciji Yaris hibrida. Osim što ima više snage, baterija je i lakša, pa cijeli sklop teži 27 kg, što dodatno pridonosi učinkovitosti cijelog automobila.

Povećanjem doprinosa baterije omogućen je veći udio vožnje isključivo na električni pogon u gradskoj vožnji (više od 50% vremena), što znači nultu emisiju i nultu potrošnju goriva. Novi Yaris Cross može bez problema savladati velik dio gradskih vožnji i svakodnevnih vožnji na posao i natrag europskih kupaca. Vožnja uz nultu emisiju je moguća pri brzinama do 130 km/h.

Yaris Cross je dostupan i s 1,5-litarskim benzinskim motorom – temelji se na istoj konstrukciji korištenoj u hibridnom sustavu – uparenim s CVT ili ručnim mjenjačem sa 6 brzina. Ovaj trocilindarski motor daje najveću snagu od 125 KS/92 kW pri 6.600 okr/min i najveći okretni moment od 153 Nm između 4.800 i 5.000 okr/min. Službene vrijednosti potrošnje goriva i emisije prema WLTP su 5,7-6,2 l/100km (6,0-6,4 l/100km za CVT) odnosno 130-140 g/km (135-144 za CVT).

Yaris Cross je jedini kompaktni, hibridni SUV koji nudi pametni sustav pogona na sve kotače (Intelligent All-Wheel Drive – AWD-i). Ova dokazana Toyotina tehnologija je hibridni sustav koji koristi dodatni, neovisni elektromotor na stražnjoj osovini radi stvaranja dodatnog prianjanja i stabilnosti prilikom kretanja iz mjesta i prolaska kroz zavoj, te dodatne sigurnosti u vožnji na skliskim podlogama. Omjer okretnog momenta sprijeda i straga se automatski i precizno podešava između 100:0 i 40:60 u skladu s uvjetima vožnje i vozačevim nalozima. Ova konstrukcija je kompaktna i lagana u usporedbi s mehaničkim sustavima pogona na sve kotače, pa je i utjecaj na potrošnju goriva i emisiju štetnih plinova vrlo malen – vrijednosti su najbolje u klasi za SUV u segmentu B s pogonom na sve kotače.

Yaris Cross pruža sve što kupci SUV-ova u segmentu B očekuju i puno više, otvarajući nove temelje u specifikacijama opreme radi pružanja još profinjenijih i učinkovitijih funkcionalnosti za povezivanje, praktičnost i udobnost. Novi model će biti predstavljen u Europi s četiri osnovne razine opreme i posebnom izvedbom Premiere Edition s obogaćenom specifikacijom.

Visoke razine opreme su Elegant i Adventure, osmišljeni da budu u skladu s različitim aspektima karaktera Yaris Crossa kao trendovskog automobila za urbani život i kao SUV-a koji je idealan za ljude koji vole svoje slobodno vrijeme provoditi na aktivan način i na otvorenom. Obje izvedbe kao standard raspolažu sjajno crnim površinama s kromiranim umetcima na gornjoj prednjoj masci, zatamnjenim stražnjim staklima i retrovizorima s automatskim preklapanjem. Tu su i grijana prednja sjedala, dvozonski klima uređaj, unutarnji retrovizor s automatskim zatamnjivanjem, električno namještanje slabinskog dijela naslona te plava ambijentalna rasvjeta prostora za noge, obloga vrata i središnje konzole. Stražnja sjedala su djeljiva i preklapaju se u omjeru 40:20:40, a podnica prtljažnika se može postaviti u dvije visine. Na raspolaganju su i opcije i opcijski paketi, u skladu s razinom opreme, uključujući vrhunsko ozvučenje JBL i panoramski krov.

Yaris Cross predstavlja Toyotinu najnoviju multimedijsku platformu snažnijih performansi, bržeg odziva, intuitivnijeg upravljanja i s novim funkcionalnostima. Njome se upravlja putem dodirnog zaslona visoke razlučivosti od 9“ radi lakše vidljivosti u uvjetima promjenljivog osvjetljenja, a ugrađena je i SIM kartica koja osigurava stalnu vezu. Navigacija koristi pogodnosti internetskih usluga iz oblaka i tako osigurava navođenje koje uvijek raspolaže svježim podacima zahvaljujući funkciji „Live Road Events“ koja prikuplja obavijesti korisnika.

Početna cijena Yaris Crossa 1,5 l benzinskim motorom je 139.900 kn uz Luna paket opreme koji također sadrži napredni i bogati sigurnosni i multimedijski paket te klima uređaj. Yaris Cross 1,5 l hibridno električno vozilo opremljeno je (automatskim) e-CVT mjenjačem, a dostupan je po cijeni već od 164.900 kn za LUNA paket opreme. Uz užitak u vožnji hibridnog električnog vozila, ono donosi i brojne praktične prednosti kao što su mogućnost više od 50% vremena vožnje na struju (bez potrebe za dodatnim dopunjavanjem na utičnicu), zatim 10 godina jamstva na hibridnu bateriju i do 10 godina jamstva uz Toyota Relax paket.

Bez obzira kupujete li dijelove za svoj automobil putem iznimno popularnog webshopa ili pak fizički u samoj trgovini, ne zaboravite kako u Auto Kreši postoji vrlo široka ponuda guma, metlica brisača kao i tepiha, odnosno tekućina za pranje vjetrobranskog stakla. Široka ponuda kvalitetne autokozmetike ostavlja vam mogućnost da produljite dobar izgled svog metalnog ljubimca što dulje. Sve to potražite u Auto Kreši.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)