Tijekom 1999. godine Mazda je započela projekt zamjene starih modela Familia/323/Protegé novim dizajnom hatchbacka i limuzine. Ovaj projekt vodio je glavni dizajner Hideki Suzuki, a uključivao je suradnju između Mazdinih dizajnerskih centara u SAD-u, Njemačkoj i Japanu. Dvije godine kasnije odabran je dizajn Hasipa Girgena. On je proveo šest mjeseci usavršavajući ga u Hirošimi prije odobrenja za proizvodnju. Konačni proizvod otkriven je 2003. godine na 60. salonu automobila IAA Frankfurt Motor Show.

Nakon toga, prva generacija modela Mazda3 predstavljena je u Japanu mjesec dana kasnije. Brzo je stekla popularnost jer je bila automobil koji je pristupačan, zabavan za vožnju i kvalitetno izrađen. Mazda3 je na nekim tržištima tijekom prve tri generacije bila poznata pod imenom Axela.

Bez obzira trebate li rezervne dijelove ili opremu za svoj automobil ili nekog prijatelja, prava adresa je Auto Krešo. Pored brojnih dijelova, poput raznih ulja, filtera, diskova i kočionih obloga, svjećica te antifriza tu su i gumeni te tekstilni tepisi, ali i ‘sitnije’ stvari poput metlica brisača kao i kozmetike ili pak automobilskih guma. Sve to možete pronaći u prodajnom asortimanu Auto Kreše.

Tijekom 2006. godine Mazda je na Ženevskom sajmu automobila predstavila Mazdu3 MPS (Mazdina serija Performance) s naglaskom na performanse. Bila je opremljena diferencijalom s ograničenjem proklizavanja i snažnim 2,3-litrenim motorom s turbopunjačem. Isti se rabio i na modelu Mazda6 MPS. Automobil je dobio pozitivne recenzije i od medija i od kupaca.

Druga generacija Mazde3 predstavljena je 2008. godine. Premijeru je imala na salonima automobila u Los Angelesu i Bologni. I ovo je bio model koji je koristio arhitekturu ‘C1’, a koju su zajednički razvili Ford, Mazda i Volvo. No, ovaj je model bio ažuriran tijekom svog životnog vijeka i uveo je tehnologiju Skyactiv i razne verzije performansi u liniju Mazde3.

Model performansi MPS vratio se u drugoj generaciji. Donio je tada poboljšanja poput podešavanja ECU-a, podešavanja omjera prijenosa i poboljšanih kočnica. Također, dorađen je ovjes, klipovi, usavršen je sustav upravljanja te neke kozmetičke promjene.

Sredinom 2013. godine stigla je treća generacija Mazde3. Ovaj je model donio još potpunije tehnologiju Skyactiv, kao i odmak od zajedničke platforme ‘C1’. Te nove tehnologije sada su bile smještene na novo razvijenom Mazdinom Skyactiv podvozju. Mazda3 to je podvozje dijelila s prvom generacijom modela CX-5. Ista ta Mazda3 je prva usvojila dizajnerski jezik Kodo te uvela inovacije poput GVC-a i Skyactiv mjenjača i motora.

Simbolizirajući Mazdinu predanost održivom Zoom Zoomu i pristupu s više rješenja, treća generacija Mazde3 bila je osnova za koncept ‘Skyactiv-CNG’ koji se pokreće na komprimirani prirodni plin i demonstrira svestranost Skyactiv-G motora. Pogonski sklop ‘Skyacitv-Hybrid’ dijelio je tehnologiju s Toyota Hybrid Synergy Drive sustavom. On se proizvodio i prodavao kupcima u Japanu, pokazujući Mazdinu predanost elektrifikaciji svoje linije modela.

Koristeći konceptni automobil Kai kao temelj dizajna, četvrta i sadašnja generacija Mazde3 predstavljena je u studenom 2018. Premijera je bila na sajmu automobila u Los Angelesu te je ujedno bila prvo Mazdino vozilo koje predstavlja ambiciju ‘puta prema premiumu’. Ova generacija također je bila prva Mazda3 koja uvodi značajnu vizualnu razliku između hatchback i sedan verzija. Upečatljiv dizajn osvojio je brojne nagrade u industriji. Tu je i priznanje za najbolji dizajn godine na sajmu Svjetskog automobilskog dizajna 2020. godine. Nagradu je osvojio o novo predstavljeni motor Skyactiv-X (Spark Controlled Compression Ignition) s kompresijskim paljenjem kontroliranom svjećicom. Riječ je o ažuriranom e-Skyactiv X modelu, koji u kombinaciji s novim 24-voltnim blagim hibridnim sustavom nudi poželjnu mješavinu karakteristika performansi dizela i benzinca.

Četvrta generacija Mazde3 ima ugrađeno više čelika visoke čvrstoće u svoju strukturu. To je rezultiralo vrhunskom sigurnošću tijekom međunarodnih regulatornih testiranja. Također je predstavila GVC Plus, poboljšanje u odnosu na GVC sustav u trećoj generaciji.

Prigodom proslave 100. obljetnice Mazde Motor Corporation tijekom 2020. godine izdano je posebno izdanje Mazde3. Ovo izdanje temeljilo se na vrhunskoj opremi i uključivalo je elemente dizajna inspirirane Mazdinim prvim osobnim automobilom, R360 Coupe. Sa svojom sedefastom bojom Snowflake White, bogatom bordo unutrašnjošću i prigodnom oznakom, ovaj se model ograničene serije doista izdvajao iz gomile.

Mazda3 je odigrala značajnu ulogu u oblikovanju imidža Mazdine marke od svog predstavljanja. Tijekom godina stiglo se i do preko 6 milijuna kumulativne globalne prodaje. Tako je Mazda3 postala jedan od Mazdinih najprodavanijih modela. Sretan rođendan Mazda3!

Važno! Bez obzira trebate li autodijelove, gume, metlice brisača ili pak tepihe, odnosno tekućinu za pranje vjetrobranskog stakla, prava adresa za sve to je Auto Krešo. Također, dobro je znati kako se svi dijelovi i oprema mogu naručiti i putem našeg webshopa, ali i fizički u poslovnici. Potražite nas na dobro poznatoj adresi poslovnice Auto KrešeDragutina Golika 14.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)