Renault ne proizvodi dosadne automobile. Već dugi niz godina iznenađuju svojim dizajnom, a koji mnogo puta bude ‘bomba’. Nedavno nam je pristigao još jedan takav model. Ne, nije riječ o novom segmentu vozila, iako ovaj francuski proizvođač ima iskustva s otvaranjem novih kategorija vozila. Naime, Megane Conquest pripada segmentu SUV vozila u coupeovskom izdanju, a što je do sada bilo rezervirano isključivo za premium proizvođače.
Novim modelom Renault ovu kategoriju vozila približava širem krugu kupaca. U originalu, na gotovo svim europskim tržištima novi će model dolaziti pod imenom Arkana, dok je za zemlje proizašle iz bivše Jugoslavije pripremljeno ime Megane Conquest. Arkana bi privlačila previše pažnje i usporedbe s nekim likovima iz prošlosti, a što nikome, a kamoli proizvođaču automobila nije cilj. Conquest nije novost u Renault programu, jer svojedobno je u prodaji bio Scenic Conquest, svojevrsno SUV izdanje popularnog monovolumena.
Bez obzira tražite li dijelove za neki od dosadašnjih Renault modela ili pak neke druge marke, imajte na umu kako u Auto Kreši možete pronaći iznimno bogatu ponudu brojnih dijelova. Tu su i metlice brisača kao i automobilske gume, te razna ulja, filteri, diskovi i kočione obloge, svjećice, antifriz ili pak gumeni i tekstilni tepisi. Sve to možete pronaći u iznimno bogatoj prodajnoj paleti Auto Kreše.
Novi Renaultov SUV model odlikuju atletske linije i dinamičan karakter. Megane Conquest je upotpunio kompaktnu liniju automobila, a gdje su još i Megane, Kadjar te Scenic. Znamo da popularnost SUV segmenta raste, a ovakva, slobodno možemo reći, dizajnerska ‘bomba’, uz povoljniju cijenu svakako ima predispozicije za napraviti dobar posao. Ne sumnjamo u to.
Kompaktnu pripadnost potvrđuju i brojke. Novi je model dug 456,8 cm, širok 203,4 te visok 157,1 cm, a sve to nastalo je na modularnoj platformi CMF-B s međuosovinskim razmakom od 272 cm. To je 20,9 cm duljine više od modela Megane, odnosno 11,9 cm više od Kadjara. U odnosu na Kadjara, Megane Conquest je i nešto niži. Kadjar je visok 161,3 cm, a Megane Conquest 157,1 cm, odnosno 157,6 cm uz uzdužne krovne nosače.
Bočni pogled upotpunjuju osnovni, 17-colni kotači, odnosno oni za broj veći. Pored jasne coupeovske linije ovog SUV modela, ističe ga još jedna značajka – udaljen je od tla 20 centimetara. Povišeno izdanje te snažne linije daju modelu Mégane Conquest dominantnu notu. To naglašavaju te upotpunjuju i full LED prednja svjetla s prepoznatljivim svjetlosnim potpisom u obliku slova C. Straga pak do izražaja, pogotovo tijekom noćne vožnje, do izražaja dolazi svjetlosna traka koja se proteže cijelom širinom poklopca prtljažnika.
Birati se može između sedam boja karoserije: bijeloj, bisernoj bijeloj, metalik crnoj, metalik sivoj, Zanzibar plavoj, vatreno crvenoj i Valencia narančastoj (samo uz R.S. Line). Opcijski je dostupan i crni krov koji dodatno ističe dinamičnost vozila. Upravo maloprije spomenuta R.S. Line razina opreme donosi još detalja kojima se naglašava dinamičnost kompletnog vozila. Nakon modela Clio, Capture i Mégane, ovo je treći Renault model koji je dostupan s ovom sportski nastrojenom razinom opreme.
Upravo ova linija opreme podsjeća sve manje ili pak veće znalce na poznati sportski duh Renault Sport odjela koji je prisutan u oktanskom sportu. Bez obzira govorimo li o posebnoj Valencia narančastoj boji, Silverstone aluminijskim naplatcima ili pak kontrastom crnih i tamnih metalnih dijelova te dvostrukim kromiranim završetkom ispušnih cijevi, dojam je upotpunjen. Dodatna je opcija Colour paket koji uz prednji i stražnji odbojnik te donju zaštitu vrata obojeni u boju karoserije, s crnim krovom i sjajnim crnim spojlerom ističu dinamičnost. R.S. Line detalji prisutni si i u putničkoj kabini. Spomenimo tek crvene šavove na kožom presvučenom upravljaču te presvlake sjedala u kombinaciji kože i materijala nalik brušenoj koži.
Nakon što zavirimo u putničku kabinu, odmah se osjeća pripadnost ostatku Renault obitelji. Ovisno o razini opreme, ispred vozača je analogno-digitalna instrumenta ploča s 4,2-inčnim ili 7-inčnim zaslonom odnosno potpuno digitalna ploča s 10,2-inčnim zaslonom. I na središnjem grebenu može biti 7-inčni ili pak 9,3-inčni digitalni zaslon, s time da ovaj potonji dolazi u kombinaciji s navigacijskim uređajem. Već osnovni model dolazi i uz elektroničku automatsku parkirnu kočnicu s funkcijom Auto-Hold. Putnička kabina osigurava dosta veliku prostranost, ali dosta pretinaca za odlaganje stvari koji olakšavaju putovanje. Ne zaboravimo niti na po dvije USB utičnice sprijeda i straga, koji su vrlo tražena oprema u današnje vrijeme. Uz R.S. Line opremu moguća je i nadoplata za panoramski krov.
Multimedija donosi Renault Easy Link sustav. Uz Easy Connect može se pristupiti nizu povezanih usluga putem aplikacije MY Renault ili novog multimedijskog sustava Renault Easy Link. Osim povezanosti s 4G mrežom tu su i dodatne usluge koje pružaju partneri kao što su Google (pretraživanje odredišta) i TomTom (informacije o prometu u stvarnom vremenu i kritičnim točkama). Od daljinskog povezivanja s vozilom do informacija o prometu u stvarnom vremenu, uključujući slanje odredišta vozilu i pješačke upute za zadnju dionicu rute, lociranje vozila i (uskoro dostupno) daljinsko otključavanje i zaključavanje vozila, svi sustavi nude jedinstvenu povezanost u vozilu i izvan njega uz pomoć pametnog telefona. Multimedijski sustav Renault Easy Link i karte u vozilu automatski se i redovito ažuriraju preko interneta.
Mégane Conquest može se pohvaliti obujmom prtljažnika od 513 litara za inačice s termičkim motorom te 480 litara za inačicu E-Tech Hibrid. Ima i povišenu podnicu koja se može spustiti kako bi se povećao obujam prtljažnika ili podići kako bi se pohranila teža prtljaga. U toj se konfiguraciji stražnja klupa može preklopiti, a kako bi se dobila ravna podnica.
Kad govorimo o pogonskoj grupi, mislimo da je jasno kako ovdje nema dizelskih modela koji se danas mogu pronaći u rijetkim Renault modelima. Ponudu otvara poznati 1,3-litreni benzinski turbomotor TCe s izravnim ubrizgavanjem od 140 KS i 260 Nm okretnog momenta. Zanimljivost svih ponuda je i da nema ručnog mjenjača. Ovaj početni motor dolazi uparen sa 7-stupanjskim automatskim mjenjačem.
Ovaj motor dolazi u 12 V mikrohibrid verziji koja prikuplja energiju tijekom usporavanja. Također, termički se motor gasi prilikom usporavanja. Pokretač-alternator i baterija pomažu u intenzivnim fazama rada motora, primjerice prilikom pokretanja ili ubrzavanja. Mikrohibridizacija motora smanjuje potrošnju goriva za 8% i emisije CO2 za 8,5%, a sve zajedno još donosi uglađeno pokretanje motora za veću udobnost tijekom vožnje. Kasnije se očekuje inačica i od 160 KS.
Druga opcija je E-Tech Hibrid sa 145 KS koji je već dostupan u Cliju. Hibridni sklop čini 1,6-litreni četverocilindarski benzinski motor opremljen filtrom krutih čestica koji smanjuje emisije onečišćujućih tvari. Benzincu koji razvija 69 kW (94 KS) pomažu i dva elektromotora – glavni električni motor (36 kW) i visokonaponski elektropokretač-generator (15 kW). Sve to dovodi do ukupne snage od 145 KS.
Za prijenos snage, odnosno momenta zadužen je mjenjač bez spojke s više načina rada. Kombinacija električnih motora i dog-clutch mjenjača optimizira promjene stupnjeva prijenosa i čini ih uglađenijima. Ova arhitektura, osmišljena kako bi se smanjila potrošnja goriva, rezultat je Renaultova iskustva u Formuli 1. E-Tech sustav opremljen je baterijom kapaciteta 1,2 kWh (230 V) koja smanjuje potrošnju goriva i emisije CO2. Službena je potrošnja ovog modela 4,8 litara na 100 kilometara.
Kupcima su na odabir tri razine opreme. Početna je Zen, srednja Intens te već nekoliko spomenuta RS Line kao najbogatije opremljena. 17-colni alu naplatci, obilje sigurnosnih sustava, full LED svjetla, automatski klima-uređaj, prednja sjedala podesiva po visini, tempomat, prednji i stražnji parkirni senzori, kamera za vožnju unazad, povezivost s aplikacijama Android Auto i Apple CarPlay samo su neki od detalja prve razine opreme.
Aktivni tempomat, sustav nadzora mrtvog kuta, 18-colni alu naplatci, ambijentalno osvjetljenje putničke kabine, kožom presvučeno kolo upravljača te bežično punjenje pametnog telefona, odnosno 9,3-inčni zaslon na središnjem grebenu s navigacijom uz potpuno digitalnu instrumentnu ploču obilježavaju srednju, Intens razinu opreme. Cijene kreću od 183.900 kn za benzinac od 140 KS te Zen razinu opreme, a svi modeli se proizvode u tvornici u Busanu u Južnoj Koreji, gdje se proizvodi i Renault Samsung Motors XM3. Isti, Zen paket opreme uz hibridni pogonski sklop stoji 194.900 kn, dok za top izdanje u RS Line opremi treba izdvojiti 230.900 kn.
Ljetno vrijeme, kad je veliki utjecaj sunca, nebrojenih letećih insekata, ali i smole s brojnog drveća, potrebno je posvetiti više pažnje autokozmetici. Ne zaboravite kako je se kvalitetnom kozmetikom može svježina udahnuti i brojnim dijelovima putničke kabine. Bez obzira kupujete li dijelove ili pak autokozmetiku za svoj automobil putem iznimno popularnog webshopa ili pak fizički u samoj trgovini, ne zaboravite kako u Auto Kreši postoji vrlo široka ponuda guma, metlica brisača kao i tepiha, odnosno tekućina za pranje vjetrobranskog stakla. Široka ponuda kvalitetne autokozmetike ostavlja vam mogućnost da produljite dobar izgled svog metalnog ljubimca što dulje. Sve to potražite u Auto Kreši.