Iako većina vozača izbjegava automobile s lažiranom kilometražom ili poviješću oštećenja, automobili mogu kriti i druge tajne. Neki modeli često mijenjaju vlasnike i sudjeluju u brojnim prometnim nesrećama. Tvrtka carVertical specijalizirana za podatke o vozilima, analizirala je najekstremnije slučajeve na tržištu rabljenih automobila u Hrvatskoj u prvoj polovici 2024. godine.

Bez obzira o tome trebate li rezervne dijelove za mlađi ili stariji automobil, i neovisno o tome koliko je vlasnika promijenio, prava adresa je Auto Krešo. Pored brojnih dijelova, poput raznih ulja, filtera, diskova i kočionih obloga, svjećica te antifriza tu su i gumeni te tekstilni tepisi, ali i ‘sitnije’ stvari poput metlica brisača kao i kozmetike ili pak automobilskih guma. Sve to možete pronaći u prodajnom asortimanu Auto Kreše.

Od trenutka kada automobil siđe s proizvodne trake, ne mora nužno ostati u istoj zemlji. Rabljena vozila često se izvoze u druge zemlje i mogu imati više vlasnika tijekom svog životnog vijeka. Među svim automobilima koje je carVertical provjerio u Hrvatskoj posebno se istaknuo jedan Audi A7 iz 2011. koji je bio registriran u 5 različitih država. Odmah iza bili su Volkswagen Golf iz 2012., Volvo XC60 iz 2018., Porsche Panamera iz 2011., Škoda Octavia iz 2015. i Mazda 2 iz 2018, svi s rekordima iz 4 različite zemlje.

Iako vozači obično mijenjaju automobile svakih nekoliko godina, to se ne odnosi na sve modele. Ovogodišnji rekorder je Audi Q5 iz 2014. koji je imao 15 vlasnika. Audi A5 iz 2014. i BMW serije 5 iz 2011. (oba 14 vlasnika) također nisu brzo mogli pronaći trajnije vlasnike.

‘Ako je automobil imao mnogo vlasnika, vrijedi istražiti zašto. Obično ljudi mijenjaju automobile svakih 4-6 godina, ali model koji mijenja vlasnika svake godine ili na nekoliko mjeseci može imati ozbiljne probleme. Vozači koji kupuju uvezene automobile posebno su izloženi riziku jer može biti teško pratiti koliko je vlasnika vozilo imalo. Međutim, s porastom popularnosti usluga provjere povijesti automobila, tim se informacijama sada može odmah pristupiti’, kaže Matas Buzelis, voditelj komunikacija u tvrtki carVertical.

Na primjer, odjeljak vremenske linije u carVertical izvješću sadrži informacije o registraciji automobila, promjenama vlasništva i prošlom tehničkom pregledu, što može biti od koristi vozačima koji traže novi model. Iako svaki automobil prije ili kasnije doživi prometnu nesreću, neki su modeli skloniji nesrećama od drugih. Među svim vozilima koje su kupci automobila u Hrvatskoj provjerili na carVerticalu, Porsche Panamera iz 2011., Volkswagen CC iz 2014. i Ford Mondeo iz 2015. imali su najveći broj prometnih nesreća – svaki je oštećen 8 puta.

Ovisno o težini oštećenja, osiguravajuća društva različito procjenjuju troškove popravka. Općenito, skuplji modeli obično zahtijevaju veće troškove popravka. Ako je automobil sudjelovao u većem broju prometnih nesreća, s ukupnom štetom koja doseže desetke ili stotine tisuća eura, vrijedi ga temeljito pregledati kod mehaničara. Maloprije spomenuta tvrtka izvješće o povijesti vozila gleda oštećenjima, uključujući podatke o oštećenim dijelovima, procijenjenu vrijednost štete i datum prometne nesreće. Kupci to znanje mogu podijeliti u servisnom centru, kako bi mehaničari mogli procijeniti kako je automobil popravljen.

Najveća ukupna šteta u Hrvatskoj zabilježena je na Audiju RS5 iz 2010. godine, u iznosu od 100.000 eura, što je iznos koji bi u nekim zemljama mogao biti jednak cijeni stana. Sljedeći na listi bio je BMW serije 8 iz 2018. s preko 87.500 eura štete i Mercedes-Benz S klase iz 2015. sa štetom od 76.000 eura.

Hrvatski mali oglasi prepuni su automobila koji su prešli stotine tisuća kilometara, no teško koji se može mjeriti s Peugeotom 3008 iz 2009. koji na brojaču ima impresivnih 687.130 kilometara. S tako velikom kilometražom, vjerojatno se približava točki u kojoj bi se njegov šesteroznamenkasti brojač kilometara uskoro mogao vratiti na nulu. S obzirom na starost te 3008-ice , znači da je istom godišnje trebalo prevaliti više od 57.000 kilometara. Odmah iza njega je Mercedes-Benz E-klase iz 2007. sa 618.052 kilometra i Mercedes-Benz Sprinter iz 2005. s 577.141 kilometrom.

Prodaja automobila s velikom kilometražom po dobroj cijeni može biti teška, pa nepošteni prodavači često smanjuju očitanja brojača kilometara, umjetno povećavajući cijenu vozila. Među svim provjerenim vozilima u Hrvatskoj, najznačajnije vraćanje kilometraže zabilježio je Volkswagen Golf iz 2010. godine – na brojaču mu je lažirano ogromnih 338.800 kilometara. Još jedan Golf iz 2018. s prijeđenih 300.000 kilometara i BMW serije 5 iz 2016. s 290.000 kilometara na ovoj su neslavnoj ljestvici.

Treba imati na umu kako kupnja automobila s kilometražom smanjenom za stotine tisuća kilometara može dovesti do mnogih problema. Nema sumnje kako je takvom modelu drastično smanjena pouzdanost te je velika vjerojatnost kako će se često kvariti. Naravno, u slučaju da o istom automobilu ne vodite dovoljno brige te ga ne održavate kako treba, ono može predstavljati rizik ne samo za vozača i putnike, već i za ostale sudionike u prometu.

Važno! Bez obzira trebate li autodijelove, gume, metlice brisača ili pak tepihe, odnosno tekućinu za pranje vjetrobranskog stakla, prava adresa za sve to je Auto Krešo. Tu možete i pronaći sve elemente obavezne opreme kao i kutije prve pomoći, sigurnosni trokut, reflektirajući prsluk, kao i vatrogasni aparat. Također, dobro je znati kako se svi dijelovi i oprema mogu naručiti i putem našeg webshopa, ali i fizički u poslovnici. Potražite nas na dobro poznatoj adresi poslovnice Auto Kreše – Dragutina Golika 14.