Novi Kia EV6 donosi dugi domet, električnu snagu s nultim emisijama, 800-voltno vrlo brzo punjenje te specifičan stil na tržištu crossovera i sportskih terenaca. EV6 je Kijin prvi model napravljen na novoj, namjenskoj platformi za baterijska električna vozila (BEV). Ovaj pionirski crossover – prvi isključivi BEV, nastao u skladu s Kijinom novom dizajnerskom filozofijom Spajanje suprotnosti – predstavlja u budućnost usmjeren EV dizajn koji karakteriziraju visokotehnološki detalji. Pokreće ga isključivo električna energija, s mogućnošću izbora različitih dometa i pogona s nultim emisijama. 800-voltno vrlo brzo punjenje omogućava EV6 da bateriju s 10 posto na 80 posto napuni za samo 18 minuta, dok GT izvedba, namijenjena ljubiteljima još uzbudljivije vožnje, može ubrzati od 0 do 100 km/h za samo 3,5 sekunde i može se pohvaliti najvećom brzinom od čak 260 km/h.

Kia je napravila odličan marketinški potez kad je tržištu ponudila svoja vozila s čak sedam godina garancije, odnosno jamstva. To je bio potez kad su o vozilima korejskog proizvođača počeli razmišljati mnogi koji do tada nisu niti pomišljali o tome da bi uskoro mogli voziti neki od Kia modela. To je dovelo do toga da i posljednjih godinu i pol, kad svi ostali bilježe pad prodaje, upravo Kia bilježi rast prodaje na hrvatskom tržištu. Trebate li za nekog svog ljubimca, možda i nekog dosadašnjeg Kia modela neki rezervni dio, ne zaboraviti kako u Auto Kreši možete pronaći iznimno bogatu ponudu brojnih dijelova. Tu su i metlice brisača kao i automobilske gume, te razna ulja, filteri, diskovi i kočione obloge, svjećice, antifriz ili pak gumeni ili platneni tepisi. Sve to možete pronaći u prodajnoj paleti Auto Kreše.

EV6 je prvi namjenski BEV koji je Kia napravila na potpuno novoj električnoj globalnoj modularnoj platformi (E-GMP) te predstavlja prvi dio Kijinog prelaska u novu eru elektrifikacije pod novim sloganom marke, ‘Movement that inspires’ (Pokret koji inspirira). Također predstavlja početak srednjoročne i dugoročne strategije za baterijska električna vozila, plug-in hibridna (PHEV) i hibridna (HEV) vozila koja će do 2030. godine predstavljati 40 posto Kijine ukupne prodaje, s godišnjom prodajom od 1,6 milijuna ekološki prihvatljivijih vozila. Kao dio tog cilja Kia namjerava do 2030. godine povećati prodaju BEV-ova na 880.000 vozila i tako postati globalno najveći prodavač ovakvih vozila. EV6 je prvi od ukupno 11 Kijinih novih BEV modela do 2026. godine – 7 će ih biti na E-GMP platformi, dok će 4 EV derivata biti napravljena na temelju postojećih modela.

Model EV6 će proizvoditi u Južnoj Koreji. Prodaja na izabranim globalnim tržištima počinje u drugoj polovici ove godine, a na nekim tržištima online rezervacije su moguće već od 30. ožujka. EV6 je dizajniran u skladu s Kijinom novom dizajnerskom filozofijom Spajanja suprotnosti, koja je pronašla inspiraciju u kontrastima prirode i čovječanstva. U središtu dizajnerske filozofije je novi vizualni identitet koji pobuđuje pozitivne snage i prirodnu energiju, s kontrastnim kombinacijama oštrih stilističkih elemenata i kiparskih oblika.

GT izvedba modela EV6, dizajnirana kako bi pružala nešto drugačije u klasi crossovera, donosi karakteran, utjecajan eksterijer s high-tech pomagalima i izuzetnim performansama Kijinog električnog vozila. Sprijeda je Kijina ‘tigrova maska’ dobila drugačiji izgled prilagođen digitalnom dobu. Dnevna svjetla, koja su dio ‘digitalne tigrove maske’, dobila su elegantan, moderan izgled i uključuju ‘sekvencijalni’ dinamični uzorak rasvjete. Ispod njega nisko postavljeni otvor za protok zraka vizualno širi prednji dio vozila i naglašava svoj high-tech izgled.

Izgled boka je, sa siluetom inspiriranom crossoverima, moderan, elegantan i aerodinamičan. Karakterna crta koja ide uzduž dna vrata, krivi se prema gore i ide prema zadnjim blatobranima, čime vizualno produljuje profil vozila. Zadnji dio, djelomično konstruiran zbog postizanja vrhunskih aerodinamičnih mogućnosti, donosi padajući zadnji C stub s crnim sjajnim umetcima koji vizualno šire prozor. Iznad toga je krovni spojler koji zrak potiskuje prema donjem spojleru smještenom iznad jedinstvenih svjetala.

Dizajn unutrašnjosti karakterističan za EV doba maksimalno koristi prednosti Kijine namjenske E-GMP platforme. Usprkos kompaktnim vanjskim dimenzijama, 290 centimetara dug međuosovinski razmak u kabini pruža puno prostora kao što ga nude srednje veliki sportski terenci. Jedan od elemenata koji najviše odudara je infotainment ekran. Jednostavan izgled širokog ekrana i armaturne ploče daju kabini osjećaj otvorenosti. Relaksirajuća sjedišta su tanka, lagana i suvremena, presvučena modernim, vizualno zanimljivim i robusnim tkaninama napravljenim od prerađene plastike, što je ekvivalentno upotrebi 111 plastičnih boca za vodu.

EV6 nudi inteligentan i prilagodljiv raspored u kabini i mnoštvo prostora za odlaganje, uključujući prtljažnik od 520 litara zapremine (VDA) s podignutim sjedištima u 2. redu. S oborenim sjedištima u 2. redu zapremina se povećava na 1.300 litara. Auto ima sprijeda ispod haube dodatna 52 litra zapremine za odlaganje (2WD izvedba) odnosno 20 litara (AWD). EV6 kupcima nudi više mogućnosti izbora isključivo električnog pogona s nultim emisijama, uključujući visokonaponski baterijski sklop dugog dometa (77,4 kWh) i standardni domet (58 kWh). EV6 GT-line je također na raspolaganju s dugim i standardnim dometom, dok je EV6 GT raspoloživ samo s baterijskim sklopom dugog dometa. To je Kijino prvo električno vozilo raspoloživo s pogonom na 2 (2WD) ili 4 kotača (AWD) – posljednji nudi unaprijeđene dinamične performanse i u najzahtjevnijim uvjetima.

EV6 2WD s kapacitetom baterije od 77,4 kWh može s jednim punjenjem prijeći više od  510 kilometara po WLTP kombiniranom načinu mjerenja. S najvećim okretnim momentom od 605 Nm, koji je na raspolaganju kod AWD izvedbe, EV6 može ubrzati od 0 do 100 km/h za samo 5,2 sekunde. Baterijski sklop kapaciteta 77,4 kWh s elektro motorom snage 168 kW (229 KS) prenosi snagu preko zadnjih kotača, dok AWD izvedba na prednje i zadnje kotače prenosi 239 kW (325 KS). Izvedba s kapacitetom baterije od 58 kWh omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 6,2 sekunde, s najvećim okretnim momentom od 605 Nm (AWD izvedba). Ova izvedba s elektromotorom snage 125 kW ima zadnji pogon, dok AWD izvedba ima dva elektro motora, koji na prednji i zadnji par kotača prenose 173 kilovata (235 KS).

Kijina nova namjenska E-GMP platforma s modularizacijom i standardizacijom smanjuje složenost te omogućava brz i prilagodljiv razvoj proizvoda s različitim karakteristikama. Ovaj prilagodljiv razvoj može zadovoljiti različite potrebe klijenata po pitanju performansi modela, kao npr. kod EV6. EV6 GT opremljen s dva elektromotora ukupne snage 430 kW, dovodi električne performanse na viši nivo. S okretnim momentom od čak 740 Nm, izvedba GT AWD ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 3,5 sekunde i dostiže najveću brzinu od čak 260 km/h. Sa softverskim dodatkom elektronskog diferencijala s ograničenim proklizavanjem, koji ima samo izvedba EV6 GT, vozači mogu uživati u pouzdanom nadzoru i dinamičnoj vožnji i upravljivosti u svim uvjetima vožnje. 

“EV6 GT pokazuje naš vodeći položaj na području tehnologije zahvaljujući kombinaciji izuzetno brzog punjenja i ubrzanja, specifičnih za super sportske automobile. S našom namjenskom EV platformom ne moramo prihvaćati kompromise između inspirirajuće prostranosti i performansi,” rekao je Albert Biermann, predsjednik i voditelj odjela za istraživanja i razvoj u automobilskoj grupaciji Hyundai Motor Group, koju čine sestrinske marke Hyundai, Kia i Genesis. EV6 nudi mogućnost punjenja od 800V i 400V kod korisniku nisu potrebne dodatne komponenti ili adapteri. Vozilo može vrlo brzim punjenjem napuniti bateriju od 10 do 80 posto napunjenosti za samo 18 minuta kod svih izvedbi modela, dok do 100 km dometa može napuniti za manje od 4 i pol minute (2WD s baterijom od 77,4-kWh).

Sustav punjenja je prilagodljiviji u odnosu na prošlu generaciju BEV-ova, zahvaljujući integriranoj upravljačkoj jedinici punjenja (ICCU), koja omogućava novu funkciju vehicle-to-load (V2L) s kojom električni potrošači koriste energiju iz baterije vozila. Funkcija V2L može isporučivati do 3,6 kW snage i može pružati dovoljno struje za istovremeno djelovanje 55-inčnog televizora i klima uređaja više od 24 sata. Sustav također može puniti i drugo električno vozilo. S više od 35-postotne napunjene baterije, EV6 može vući prikolicu do 1600 kg. Zajedno s funkcijom V2L vlasnici EV6 mogu sa sobom uzeti sve što ime treba za avanturu u prirodi s prijateljima i obitelji, a sve to čine uz nulte emisije.

EV6 je opremljen s tehnologijama za rekuperaciju energije s ciljem postizanja maksimalnog dometa s jednim punjenjem. Tu je Kijina najnovija generacija učinkovite toplinske pumpe, koja koristi otpadnu toplinu iz sustava hlađenja vozila. To omogućava da automobil na minus 7 °C, može pružati 80% dometa koji je inače raspoloživ na 25 °C.

Također je na raspolaganju najnovija generacija Kijinog pametnog regenerativnog kočionog sustava, kojim se upravlja ručicama iza upravljačkog obruča, što vozačima omogućava brzo i jednostavno usporavanje vozila i rekuperaciju kinetičke energije za dostizanje maksimalne učinkovitosti te posljedično dužeg dometa. Vozači mogu birati između čak 6 nivoa regenerativne kočione sile (bez, 1 do 3, ‘i-PEDAL’ ili auto način), ovisno od željenog nivoa rekuperacije energije. Način ‘i-PEDAL’ vozilu omogućava skladištenje maksimalne količine energije kočenja, a vozaču pruža nježno zaustavljanje vozila bez pritiskanja kočione ručice.

EV6 donosi zbir tehnologija koje unaprjeđuju sigurnost, povezivost i infotainment. Njihova svrha je pružati sigurnija, jednostavnija i manje stresna putovanja. Visokotehnološki infotainment sustav uključuje 2 ekrana od 12 inča. Zakrivljeni ekrani imaju tanke ploče sa slojem filma koji koriste novu strukturu i naprednu tehnologiju kako bi smanjili utjecaj svjetla. Mjerači i infotainment sustav izgledaju kao dio jedne cjeline. Velika staklena površina koja se proteže od upravljačkog obruča do sredine vozila, pred vozačem prikazuje digitalne mjerače, dok je infotainment sustav iznad središnje konzole.

EV6 donosi i obogaćenu stvarnost (AR), koja se prikazuje na projiciranom ekranu (head-up display) koji projicira putne informacije na vjetrobranskom ekranu u vozačevom vidnom polju. Sustav prikazuje upozorenja asistencijskog sustava (ADAS), detalje o brzini vozila i detaljnija navigacijska uputstva (turn-by-turn).

Na raspolaganju je i Meridian® surround audio sustav s 14 zvučnika, prvi koji je namijenjen Kijinim električnim vozilima s ciljem pružanja zaista izuzetnog zvučnog iskustva. Audio sustav s 14 zvučnika razvio je Meridian koji donosi najnoviju tehnologiju ovog britanskog audio specijaliste za digitalnu obradu signala (DSP). Meridianova filozofija zvuka je ugrađena u EV6, što će korisnicima pružati uživanje u vožnji s prirodnim i autentičnim zvukom. Sustav zvučnika nudi i Active Sound Design (ASD), novu funkciju s kojom Kia vozačima pruža povratnu informaciju zvuka u skladu s brzinom vozila i upravljanjem preko korisničkog sučelja.

EV6 zahvaljujući svojim asistencijskim sustavima (ADAS) nudi vrhunsku sigurnost i udobnost. Time na svakom putovanju smanjuje opasnost i stres u vožnji te štiti putnike i ostale sudionike u prometu. Sustav za siguran izlazak iz vozila (SEA) pomaže u sprječavanju bočnog sudara prilikom izlaska iz EV6. Kada putnik otvori vrata kako bi izašao iz vozila, sustav ga upozori na približavanje vozila straga. SEA tada automatski zaključava vrata.

Sustav za održavanje vozila u voznoj traci (LFA) pomaže održati vozilo na sredini vozne trake. Tijekom vožnje pritiskom na dugme (de)aktiviramo LFA. Asistencija na autocesti drugog stupnja (HDA 2) održava podešeni razmak i brzinu na autocesti s obzirom na vozilo ispred, a također pomaže i kod održavanja vozila na sredini vozne trake, čak i u zavojima. U slučaju da vozilo na susjednoj traci vozi preblizu vašoj, HDA 2 prilagođava smjer EV6 kako bi izbjegao eventualni sudar. U slučaju da vozač drži obje ruke na upravljačkom i vozi iznad određene brzine, HDA 2 omogućava vozaču da jednim klikom na prekidač pokazivača smjera pomakne vozilo na željenu traku.  Daljinsko parkiranje (RSPA) omogućava daljinsko parkiranje ili izlaženje iz parkirnog mjesta pritiskom na dugme, iako vozač nije u vozilu.

EV6 predstavlja prvi korak redizajnirane marke Kia i njenog obećanja o inspiriranju ljudi odvažnim dizajnom, progresivnim inženjeringom te inovativnim i namjenskim tehnologijama. Kijina vizija je kreirati održiva rješenja mobilnosti s upravo započetom ambicioznom preobrazbom u marku koja nudi rješenja mobilnosti budućnosti.

Aktualno proljetno, a uskoro i pravo ljetno vrijeme doba je kad je potrebno posvetiti i više pažnje kozmetici automobila. Sukladno tome, bez obzira kupujete li dijelove za svoj automobil putem iznimno popularnog webshopa ili pak fizički u samoj trgovini, ne zaboravite kako u Auto Kreši postoji vrlo široka ponuda guma, metlica brisača kao i tepiha, odnosno tekućina za pranje vjetrobranskog stakla. Široka ponuda kvalitetne autokozmetike ostavlja vam mogućnost da produljite dobar izgled svog metalnog ljubimca što dulje. Sve to potražite u Auto Kreši.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)